1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596614 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Leksand måste gå till kommunen igen… 20 mille back.

www.expressen.se/sport/hockey/shl/leksand-ansoker-om-hjalp-fran-kommunen/

Olli Hahl: Det är lätt att raljera över dem men faktum är att det är ett systemfel överlag för svenska idrottsföreningar. Nästa lag att valsa runt i pressen av samma anledning kan mycket väl vara vi. Nu vill jag poängtera att just här är det taget ur luften, jag har ingen som helst info om att något sådant skulle vara aktuellt. Men särskilt superlångsökt känns det väl inte

Olli Hahl: Oj, skilda världar. Timrå kommun använde vår arena som säkerhet för sina egna lån, Leksand får kommunal borgen för sin checkkredit.
Uppladdat:

500x0-lif.png

bar mofftak: vår arena? Det är kommunens. Sen är det inget bra ekonomiskt tecken när en kommun behöver använda arenan som säkerhet för nya lån.

Olli Nomadinen : Det som fäller Lekis denna gång, är väl till stor del sign out bonusar på 15-20 miljoner? Vad jag vet existerar väl inte sign on och sign out i Timrå just nu?

Nisse på Mon or: Rattie och Hanzl ska ha sina när dom lämnar Sverige. Laleggia har redan varit ut och vänt.

OlliOlla: hur mycket ska Rattie och Hanzel ha?och hur mycket fick La Leggia? Nytt för mig.

OlliOlla: Nu är den det. Det som primärt orsakade vår rekonstruktion var att Timrå-kommun vägrade släppa pantbreven till arenan vi renoverat. Nåväl, det var länge sedan.

Nisse på Mon or: ingen aning vad dom ska ha och vad Laleggia fick. Men en out kan ligga kvar i flera år så länge spelaren är kvar i Sverige i något lag. Som i Ratties och Hanzls fall.

OlliOlla: Vi har en del.
Uppladdat:

500x0-signout.png

bar mofftak: Var kan jag läsa om Timrå kommuns lån?

bar mofftak: just ja, Rindell och Lyytinen också. Sen kanske Erixon har en, vet inte hur det fungerar med dubbla medborgarskap. Eronen får väl sin nu. Madsen kanske har en riktigt gammal som släpar. Ja det blir några när man tänker efter.

bar mofftak: Jösses, hur mkt pengar hade vi kunna lagt på annat om vi inte haft sign on och sign out bonusar. Sign out bonusar känns ju jädrigt märkligt i stort... Antingen spelaren eller klubben vill inte längre, spelaren ska få en bonus? =)

bar mofftak: Då är en rimlig fråga...hur ska detta finansieras ? Finns väl ingen likviditet att tala om ?

Olli Hahl: Avdelningen ingen är det minsta förvånad..?

Peja:

"
Märkligt resonemang att jämställa tacklingarna med varandra när det uppenbarligen är två helt olika tacklingar.
"
Var har jag skrivit att de ska jämställas?

Peja:
"
Märkligt resonemang att jämställa tacklingarna med varandra när det uppenbarligen är två helt olika tacklingar.
"

Det är ingen jämställan utan en fråga kring hur besluten kan vara så märkliga. Det rimliga vore omvänd utdelning. Noterar att du klagar på Lander för flera säsonger sedan, men Brynäsaren spelade vidare direkt efter matchstraffet... Mycket sten i glashus nu.

Sverige möter just nu Finland i en uppstartsturnering inför Hockey-VM senare i maj månad. Med på isen just ikväll finns bl.a Tim Juel och Linus Nässén. Precis alla fattar ju att ingen av spelarna som är med här kommer bli uttagna i VM, men alldeles oavsett KAN det ju mycket väl vara en ögonöppnare för vilken random klubb som helst som särskilt söker efter målvaktsförstärkningar, där jag då har Tim Juel i tankarna. Jag kan dock lugna sällskapet med att Finland precis gjorde 3-0 på en icke alltför imponerande Timråmålvakt.
Det är oerhört sällan man inte håller på Sverige i hockeymatcher, särskilt i möten med Finland. Detta är dock ett undantag med en mer än tydlig anledning.

Rip Kirby: ännu större anledning att förlänga med Juel. Om det nu går i närtid efter i dag.

Apropå något helt annat, dom skulle ju släppa säsongskorten idag. Men det står inte vilken tid, någon som vet när?

0tto: 13:00.

Säsongskortet förnyat!

0tto: Såjaa Otto, vi viker inte ner oss för att en lallande Jokinen taggar e🙌💪

0tto: Jag gjorde en Otto och förnyade kortet jag också. Sug pung Jokinen. Forza TIK.

Axelsson med Sveriges största tuggummi i munnen blir tacklad av AIKare i huvudet i en situation där Dicken är sjukt naiv!

Ingen erfarenhet där inte…

Sjukt med Game där…
5 min sure men game?
Snoppis spelar innebandy eller så tror han att det är ett random träningspass…

Inte blindside, är tcklingsbar, låg kraft.

Träffar huvudet.

Synd att filmningar i svensk hockey ger mer vinst än fysikt spel…

söder över: Dick är en pajas men har varit bra men ne han har man tappat respekten för sen länge tillbaka. Men sen fan va otrolig seg match och inte fan kan DIF bli långvariga i shl med detta spel

Edlundpojken: hoppas inte det..

Jag tycker vi stoppade dem på en korrekt plats..

DIF bjuder på embelishment…

Får två min med sig…

Vill verkligen inte ha en till fuskklubb i SHL!

Hoppas Timrå IK möter Frölunda i i SHL-Premiären i höstens 😅😅
Uppladdat:

500x0-fbimg1722283301243.jpg

Timrå IK Support :
Det blir Axel Rindell-derby mot Leksand om man ska tro det här!

Timrå IK Support : Fantastiskt😂

Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen
Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen
Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen
Olli ”im a honest coach” Jokinen
Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen
Olli ”speltid förtjänar man. Spela bra och belönas” Jokinen

Vilken rackarns skitsnackare.

Stridhsyxa: jodu och det stoppar inte bara där.
Olli "im very excited" Jokinen .
Det varade inte så många månader.
Olli "have the thinking cap on" Jokinen
Det han innerst inne tänkte på var hur han skulle ta sig ur kontraktet..
Olli "Bring something to the table" Jokinen..
Det enda han i slutändan tog till bordet var brutna löften en massa problem för Timrå IK.

4 nya loger och ny sarg på gång, ska var klart till premiären.

Pucken: Nytt säsongskort klart och betalt.

Pucken:
Så en säsong och enligt Jokinen var det fel på
Sargen
Omklädningsrummet
Resorna
Maten
Antal matcher per vecka
Fysen
Spelarna älskar Timrå för mycket

Vilken tur att han var så 100%ig i sin prestation så att han hade tid över för att lägga sig i alla andras jobb också. Verkar varit en riktigt reko snubbe den där Jokinen.

Stridhsyxa: Känns lite som om att han bränt alla sina skepp som tränare i SHL om.han nu tänkt sig att försöka gå den vägen till NHL igen.

Karlsson74: Fast inget ont som inte har något gott med sig förhoppningsvis, han lär ju förhoppningsvis gjort att föreningen tar steg mot lite mer proffsighet, allt från styrelsen till anställda, förhoppningsvis förstår de lite bättre av vad som krävs. Sedan har han fått strålkastarna att lysa lite mer på Timrå, i media och förhoppningsvis i distriktet. Det är nu föreningen kan ta steg och erövra mark iom att m0d0 åkte ur, nu måste styrelsen ta den chansen.

Nu måste man även visa de unga som man tagit in till i år att det var värt att komma hit i år, även utan Jokinen men det gäller att man får en respekterad HC typ en sån som Stridh så kan man nog lyckas, får man inte honom så måste man nog satsa på Tuurala och ha en bra stöttning bakom honom. Nubben är även bra där som SC, då han brukar vara jäkligt omtyckt av spelarna. Nu är det upp till bevis.

Karlsson74: nä känns som de kommer bli som med typ lodin vi får bära hundhuvudet när de kukar ur sen är alla andra lag där och rycker ändå.

han kommer säkert hamna i växjö eller annat själlöst lag o sen snacka om hur oseriöst timrå är

SKRIDSKOSKENAN: 100% att ÄtÄgg HC är laget som plockar honom. Ett arsle bland arslen

Håkkybåkky: Jag fick lite upplevelsen att han flörtade oerhört mycket med Frölunda under vår slutspelsserie. Satt väl på flera intervjuer och sa att Frölunda är 12 år in på den resa som vi i Timrå vill göra, Timrå är 10 månader blabla.

Var väl en del mer ”öppet” flörtande också.

Villervalla:
Gällande nubben så ville han ju som jag förstår inte ens vara sportchef..annat än assisterande.
Här måste troligtvis en ersättare letas. Som nån journalist sa. "Timrå ik har tur som har nubben"så slipper man ha någon panik när man ska rekrytera. Nu kan man verkligen sondera marknaden
Just tränarbiten så satt Jokinen oss i en jävla sits.. tunn marknad och man har inte heller så jättelång tid.

Karlsson74: Timrå har ett halvår på sig att hitta en sportchef, så det känns lugnt! När det gäller Jokinen så tror jag att han blir kvar i Finland. Han har för mycket pengar på kontot för att göra dom uppoffringar som krävs för att lyckas som internationell tränare. Sedan så funkar inte NHL hockeyn så bra på stora rinkar. Nu håller vi tummarna för Luleå så vi kan få en ny tränare så fort som möjligt!

Håkkybåkky: Borde nog bränt alla broar i Sverige. Vilken klubb skulle liksom våga chansa på honom nu?

Tom Topp: ja Finland kör ju med något mindre rinkar än Sverige. Kanske hans hockey funkar bättre där men ärligt talat... vem fan bryr sig

OlliJanne: I min historiebok finns ingen Jokinen.

Nisse1: Joke ... igen

I will learn swedish , in your face , we will be best trained team , our fans will be proud osv .....

Andersson: Manage the pack!

Rip Kirby: Bring a table !

Andersson: Olli Joke-igen kommer ses som en stor parentes i min Timråhistorik då jag tänker tillbaka. Han gjorde förvisso ett jävla intåg som nog ingen av oss supportrar varit med om tidigare och som lovade mycket. Resultatet? Inget annat än en stor parentes och en säsong som bara kommer vara ett stort misslyckande.

« · 2870337 · »