Uno Gordon: öhm annorlunda? Det hela handlar ju om vilka förväntningar som fanns på Wennerberg. Man snackade om att killen hade målsinne, alltså var han INTE bara värvad som grovjobbare och sargtuggare osv. Min poäng är ju att Wennerberg misslyckades leva upp till det man trodde var målskytts-potential
htikare: Skulle det vara så att S.L redan, efter en månads spel på årets säsong gjort klart med HV till nästa säsong så är han väl inte värd guld i mina ögon, inte ens kaptensbindeln.
RocknRolf2: Det är mycket möjligt att man kan tycka det. Men jag anser inte att man kan resonera på det viset. Då Timrå inte gav honom de rätta verktygen eller förutsättningarna för att kunna "explodera" offensivt. Hela laget misslyckades kapitalt och laget var snedbelastat redan från början. Och som jag skrev tidigare, eftersom jag inte kategoriserar Wennerberg som en stjärna som på eget manér kan bära upp ett helt lag och de andra lagkamraterna svek så sjönk även självförtroendet på Wennerberg. Hade vi istället diskuterat Zäta eller Riku Hahl, så hade jag haft full förståelse för din besvikelse och då hade du osdiskutabelt kunnat kalla det för en floppvärvning eftersom jag anser att det är sådana spelare som kan bära upp ett helt lag.
Sanny är en profil. Killen har skön attityd och är i sina bästa stunder en lysande defensiv back. Men han är knappast oersättlig. bara det inte är en ny "spelskicklig back från typ Ässät"
Frella: Han kanske uttryckte till Kenat som ville ha med honom att han ville köra en säsong till i tik o att man hoppas på honom därefter..men detta är bara en EGEN teori..man förstår ju att Hv kan skruva upp hans lön rejält som de uppenbarligen gjorde med Per Ledin betalade bra..
Själv kommer jag alltid att gilla Sanny han har de egenskaperna....även om han skulle göra ett sånt val..men hoppas så klart han blir kvar..
Själv känner jag mig oerhört lugn. Vad som ev. händer med TIK:s spelare efter denna säsong, och de andra lagens spelare med för den delen, står nog skrivet i stjärnorna för de allra flesta utom möjligtvis för huvudpersonerna själva. Vet någon härinne med uppenbarligen hyfsat god insyn i TIK (inga namn...ler) som förra säsongen "visste" att Sjödda var på G till TIK. Det vet vi ju hur det blev med den saken....
mikenomad: Det var på det berömda håret också. Hade inte frugan Annika dragit en snyftvals i Gefle Dagblad så hade det nog med stor sannolikhet kunna bli Timrå IK. Nu löste sig "konflikten" i elfte timmen och Sjödda blev kvar i Gävleborg.
mikenomad: Å andra sidan var Sjödda på G redan inför våran elitseriecomeback. Han hade ett färdigskrivet kontrakt i sin hand som bara hade behövts signeras utav Peo Larsson när han klev ner i omklädningsrummet efter slutsignalen hemma mot NH90 Nyköping. Sjödda fanns i publiken iförd sin karaktäristiska skinnjacka i svart tuggandes på Toy Menthol. Men då ville inte Peo förhandla. Han ansågs vara för gammal och förbrukad i Peos ögon och sedan vet vi ju hur det gick. Där och då visade Sjödda att hans hjärta fortfarande klappar även för Timrå.
mikenomad: Hur vet jag då detta? Svaret är enkelt, jag var inne i omklädningsrummet och kramade om Bosse Ahl samt drack skumpa med Crippe Söderström och då fanns redan där för att gratulera grabbarna.
Uno Gordon: Visst, men det bevisar väl eg. bara just det jag menar. Inget är klart förrän det är klart och papperen är påskrivna. I vissa fall ´knappt ens då...
På sistone har man lärt sig att det är först då spelaren beträder isen iförd det egna lagets tröja som man kan känna sig någorlunda säker.
mikenomad: Självklart är allting bara spekulationer i dessa tider. Klart som korvspad att inte Sanny har skrivit på några papper för HV71 i nuläget. Däremot har säkert hans agent (om han nu har någon sådan) blivit ombedd att sondera terrängen och knyta upp kontakter inför framtiden, då hans nuvarande kontrakt går ut efter säsongen. Och HV71 skulle säkerligen kunna vara ett tänkbart alternativ för Sannys del av dels sportsliga skäl men även ekonomiska och sedan skadar det ju inte heller att HV71 liksom Timrå är en familjär klubb där spelarna umgås med varandra och det är en god atmosfär och stämning i truppen och naturligtvis skulle ju även Kenta spela in en hel del i det hela om Sanny skulle bestämma sig för separation och skilsmässa från Timrå IK efter denna säsong.
mikenomad: Om det fanns ett uns av sanning i det där skulle det få tandvattnet att rinna på mig angående bytesaffären. Men dessvärre tror jag inte ett ögonblick på dessa uppgifter. Nu är jag inget stort fan av Stefan LIv, men Johan Davidsson skulle vara kardemumma i Timrå IK. Dessvärre kommer detta bara sluta i ett onyktert önsketänkande.
Uno Gordon: Precis, ett inte alls otänkbart scenario och något man som hockeysupporter får lära sig leva med. Han har ju ändå vigt ett antal år åt klubben. Bara för Nubben att göra detsamma, dvs sondera terrängen efter lämplig ersättare om det skulle bli aktuellt.
mikenomad: Exactomento! SAnny Lindström är en hjälte. Men inget varar för evigt och skulle han försvinna efter säsongen skulle jag tacka honom vördnadsfullt för den tid som vart och önska honom lycka till. Skulle inte finns någon som helst agg emot detta, då Sanny varit fullständigt laglojal mot Timrå IK och visat en enorm vilja och ett stort hjärta ute på isen.
mikenomad: Vart Pasi Saarela vägen? Mannen, myten, legenden, konceptet! Han som vi Timråsupportrar gick upp i spinn för när det spekulerades hejvilt om förstärkningar inför säsongen 05/06.
Uno Gordon: En annan sak jag kom att tänka på förresten i tider som dessa när det skriks efter backförstärkningar. Mika Niskanens kontrakt med HV71 löper ju ut den 12 november. Om nu inte HV71 förlänger med honom, vore inte det ett tänkbart alternativ?
Uno Gordon: Saarela gjorde väl hyfsat ifrån sig i ett saggigt Leksand förra sässen...vet inte var han är nu dock. Inte kvar där va? Men visst, han hade definitivt kapacitet för ES, hade nog gått in i de flesta lag.
mikenomad: Niskanen fick väl inte förlängt p.g.a. utav att han ansågs överflödig utav Nubben inför denna säsong och att de backar man värvade skulle det vara bättre kvalité på. Under normala förhållanden så är det väl kanske så också. Men Niskanen har ju rutin i massor och skulle definitivt kunna gå in på tre backpar och kanske skapa det där efterlängtade lugnet i defensiven och göra så att Jyri Marttinen, Petri Kokko och Robin Jonsson i lugn och ro kunde bygga upp sitt självförtroende till max igen. Vore jag i Nubbens kläder, skulle i jag i vartfall undersöka möjligheterna.
mikenomad: Vad våra länsgrannar i Ångermanland tycker om saken skiter jag fullständigt blanka fan i. Jag ser till Timrås bästa och om det innebär ytterligare en finne i laget så kvittar det för mig om det hjälper oss att återfå tryggheten i uppspelen och i defensiven.
Och Modoiterna skall väl knappast yttra sig som värvar ryssar, slovaker, kanadensare och fan och hans mormor åt höger och vänster.
Uno Gordon: Visst, i dagsläget känns han väl så intressant som Marttinen (som väl hittills måste vara årets TIK-flopp? Möjligtvis i konkurrens med R. Jonsson).
mikenomad: Det är ju ingen långsiktig lösning eller permanent sådan vi snackar om. Men ibland kan man få revidera sina ambitioner en aning, backa bandet, konstruera om lite grand kortsiktigt för att få maskineriet att snurra friktionsfritt framåt igen.
PS..Kommer Liv och Davidsson spela i en annan svensk klubb än Hv 71 kommer jag att sluta heja på Hv.
Skillnaden är att både Davidsson och Liv är genuina Hvkillar som är från Jkpg men Sanny kommer från kungliga huvudstaden.Visst den gode Sanny har säkert fått ett litet TIKhjärta men det är ändå i samma sak.
Så är det. Att de spelare som jag nämnde skulle representera en annan svensk klubb än HV känns ung. lika otänkbart som att Z inte skulle välja TIK efter NHL-karriären...
Jag som går på alla Hv hemmamatcher måste säg att Niskanen har överskat i år.Han bidrar med rutin och är viktig i och med att han är en defensift duktig back och behövs bland alla offfensivt duktiga backar som Åkerman, Pustila och Louma.Vad jag har hört så kommer han få förlängt kontrkat nu när både P Gustafsson och J Halvardsson är skadade.
mikenomad: Marttinen vet jag välinte om jag vill sätta epitetet "flopp" på ännu. Han är ju värvad som en offensiv back som skall skjuta slagskott ifrån offensiva och i dagsläget är väl inte spelet Timrå presterar så fördelaktigt för hans del. När spelsystemet är intrimmat och Timrå spelar en rakare och tryggare hockey där man parkerar i motståndarnas zon, tror jag vi kommer få mkt glädje utav den ettrige finnen.
Däremot har jag höga förväntningar på Robin Jonsson. Han har ett härligt rörelseschema i sin skridskoåkning och är väldigt följsam och noggrann med puckkontrollen när han självförtroendet och rågen i ryggen. I dagsläget vågar inte Robin spela ut sitt rätta register utan ger ett ganska osäkert och pojkaktigt intryck därute på isen. Bara hoppas det lossnar vad det lider för Robin och att han uppnår sin fulla potential och kapacitet.
Laban: Tacka Per Svartvadet, Fröknarna Sundström, Wernblom och Krizan för detta. Samt deras finniga och pubertala fjortisklack för detta och så pastor Lückner förstås som snackar mer skit än han har förstånd till.
Fast i mitt fall är det en form av hatkärlek. Beträffande ditt hatobjekt kan jag bara instämma, absolut äckligaste j-a skitlaget med likvärdigt överlag osympatiska supportrar!
Laban: MoDo är det ju hatkälek till. Link*ping har jag dock inga andra känslor än hat att ge. Det är fritt fram att (miss-)tolka mig vad jag uppskattade mest utifrån vilket av dessa båda lag som vann SM-guldet förra säsongen...
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer