1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601943 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
73Sjöbba: Haha!

Jag vet inte vad jag ska tycka om bilden på foppa, lite väl osmakligt faktiskt. Jag är en san Timrå suporter och under matcher kan jag tycka illa om spelare. Men persoliga påhopp gillar jag inte. Tex när Saik säger fula saker och hänger upp dockor på jonathan, då går det för långt. Sen tycker jag att "tracka" Peter forsberg för att han är skadad tycker jag är lika lågt, det är ändå den bästa hockeyspelare som sverige haft i modern tid (HAFT). Han borde hyllas i stället! Sen att han kommer från Modo är en annan sak. Men sluta och tracka en stor hockey stjärna för att han är skadat.

Vem är den komplexfyllda moderatorn, att du/ni inte skäms.

Frella, Dream Team, Skarin, JimmyH, El Maco, Knylan, actionleif eller Bergius

Jag har svårt att förstå att dessa personer är glada över att Foppa karriär förmodligen är över. Satt och kollade på hockeykväll där man till och med i Finland var ledsen för Foppas skull. Det är tydligt att enbart en Timråsupportrar kan glädjas över hans skador. Loosermentalitet.

Jag har kritiserat sajten Hockeysnack för att ha egna regler för Timrå och andra regler för de andra lagen. Osmakligheten och lillebrorskomplexet visar inga gränser. Ledarna får ta och städa upp.

Jag tycker den här sajten blir allt mer tveksam

shinzawai: Kan bara instämma. Vad är syftet?

hellge: Ja det är helt otroligt. Vad sysslar dom där personerna med.

Äntligen borta
Grattis!!!!

Tjalle: Jag tycker synd om er riktiga timråsupporters. En mörk dag för Timrå på HS.

hellge:
Och ingen verkar fatta att poängen med bannern är att salta lite Modosår.
Att du är lite tveksam har jag haft på känn sedan länge och du ska väl inte öppna käften när det gäller att salta sår.

Kappvändare.

hellge. de kan vara actionleif för han lag ut en länk (som var den där bilden) precis innan den lags upp som bild :/ men men kanske inte var han

LingaN: Passande länk
actionleif @ Timrå Idag kl. 19:47

73Sjöbba: Underbart!

Uno Gordon: Det har ingeting att göra med hur mycket pengar han tjänat.
Det handlar om att visa respekt för Sveriges Största genom tiderna.
Sen om han tjänat 1000:- eller 10 000 000 i månaden är oviktigt.

För övrigt är han värd varenda krona han tjänat. Tänk vad många människor denna ishockeyspelare givit glädje.

73Sjöbba: Det behövs inga sådana poänger just nu!

73Sjöbba: Jag trodde att poängen med den var att alla som är körda i skallen skulle räcka upp handen och hylla valet av banner? Det var så jag tolkade utfallet iaf.

73Sjöbba: Om nu "ingen verkar fatta" så kanske det är höt tid att ställa sig frågan om det kanske rent av är så att man begått ett misstag? Eller?

Röda Tallen: Värd varenda krona? Knappast. Inte ens tillnärmelsevis. Det är bara tacka idiotiska dollarmiljonärer som accepterat hans löneanspråk och givit honom de pengar han har. Men en människa kan aldrig någonsin vara värd 500milj.

Finns inte på världskartan.

hellge: Okej, så denna baner är tveksam, men att göra sig lustig över överfall på plan är tydligen ok (Skröder-bannern i slutspelet). Ta det lite lugnt nu.
Ang. hockeykväll var väl Wikegård inne på att man borde ha koll på att man verkligen är i form för spel innan man går med på att spela i tre kronor. De flesta har väl insett att det klokaste hade varit att ge upp nu. Ingen vill se hockeyns motsvarighet till Muhammad Ali... Sedan är det väl alltid lite trist när en stor karriär går mot sitt slut, men lite måste man väl tåla.. herregud...

hellge: Flaggans tajming var låg.

Men det är en person som slängt upp den och du behöver inte dömma hela hockeysnack efter det.

Senast jag var med om liknande nivå av supportrar så flög en trumstock över på fel sida.

Folk blir arga om de får en stor besvikelse kastad upp i ansiktet alldeles direkt då det hänt.

Wayne Gresky: Du är duktig på att uttrycka dig. Verkligen. Smått imponerad att en sådan tyst och försynt figur som dig kan uppröras så enormt. Men jag lägger det du sagt ikväll till mitt minne och så får vi väl anledning att kommer åter framöver, så får vi se om du är så jävla smart som du vill ge sken utav.

Wayne Gresky:
"Uno Gordon: Om Zäta dog i en olycka, skulle du då tycka att det var roligt om någon skämtade om det? Var har du din gräns för när en personlig tragedi inte är rolig längre?"

Att sluta med hockey g a skada är väl för i helvete inte en personlig tragedi. Att jämföra med detta med ett dödsfall är fan i mig löjligt lågt.

JimmyH & adde_1337:

Vad ska vi göra med honom tycker du. Jag röstar för avstängning en månad i Timråboken för osportsligt uppförande.

Det är väl så vi brukar göra när folk knallar över gränsen här inne eller? Ska vi se nu då om det är samma regler för allla?

Eller gör som ni vill, vet ja

Så har "Il Conte" eller "Il Barone" om ni så vill gått ur tiden i Italien tidigare idag. Nils Liedholm är död. Det om något är en stor tragedi. Foppas fotknölar bara trams.

Vila i frid Nisse!

hellge: Lägg av.

Hade Karol Krizan och Robert Döme blivit avstängda från elitserien efter att de i match sju åker fram och hånar oss så hade jag konsekvent kunna fundera om vi kanske skulle köra samma regelverk.

Eller för att inte tala om alla de supportrar i MoDos klack som var mer skadeglad än glad över sin seger just i den stunden. Vi var även tvingade efter det sätt ni byggt arenan att gå förbi dessa för att ta oss ut då också.

En Foppa-banner känns mild i sammanhanget hörru.

Det är märkligt att en harmlös flagga och ett par välbetalda fotknölar kan väcka sådant rabalder? Nils Liedholm har gått ur tiden och det finns människor som tycker att Peter Forsbergs fotknölar är ett hetare samtalsämne. Det är pinsamt.

Robban: Kanske för att det här är ett Hockeyforum.

Röda Tallen: Har ingen som helst betydelse. Fotboll är en större sport och Liedholm en långt mer och större gentleman än vad Foppa någonsin kommer bli.

Uno Gordon: Jamen gå in i Fotbollsboken och diskutera det då. Det är fritt fram.

För alla som såg "Fredag hela veckan" i fredags slog ju detta väl ut om man säger så ;)

Skämt å sido! Foppa är en levande legend.

Röda Tallen: Gud vad pinsam du är, som måste dra allting till ytterligheter och sin yttersta spets. Ta fram pappersnäsdukarna och gråt dig till sömns. Foppas fotknölar håller inte mer och en STOR karriär är till ända.

Amen.

Uno Gordon: Ska ni inte klistra in en bild på Nisse i graven eller så för att fullborda dagens bravader?

Visst var bannern taktlös. Någon har hängt upp sin tillvaro för mycket på Modo-agg och lillebrorskomplex.

Peter Forsberg är helt klart en av de bättre spelarna i svensk ishockey genom tiderna. Men varken Forsberg eller någon annan förtjänar astronomiska summor pengar.

Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. ;-)

Wayne Gresky: Skaffa dig lite perspektiv på tillvaron istället. Stackars arma Modoit.

Snyft. Snyft.

Wayne Gresky: Men släpp det nu.

För Foppas skull. Han är värd att Modoiter lägger fokus på någon annanstans än Timråboken just nu.

Bannern är borta.

Bannern är borta fan åxå de va ju humor!

Det var jag och jag skäms inte.

Nu vet ni vem det är, hoppas ni kan sova gott nu.

Puss och Kram

SIVASN: Som sagt, Den dagen flaggan gjordes var det humor. Men idag, dagen då kariärren för vår största spelare genom tiderna kanske är över så passar den inte in.

Röda Tallen: Jag som trodde det var profeten Muhammed när jag såg detta rabalder.

Okej, jag är less på Foppa hit och Foppa dit i varenda tidning men ändå glad att det är honom det skrivs om och inte Mats Sundin. Det är dags för Foppa att lägga av och det har det varit i flera år. Mats Sundin skrivs det bara om för att han är stockholmare. Har aldrig sett någon storhet i honom.

Henrik Zetterberg däremot - han är kung sju dagar i veckan.

Johan J: Har du verkligen aldrig sett någon storhet i Mats Sundin?

Det kan jag tycka vara lite märkligt.

actionleif: för er som tyckte att bannern vad värdelös kan ju vända sej till jean1 presentation här på HS och läsa vad som hände på max på vägen hem från skellefteå där Sanny hånades av just supportrar från DÖVIK!

Wikegård om Foppaavhoppet: "Pajas"

Ang Max/Övik. Att en viss del av folket i en banjo-stad inte kan bete sig är väl inte oväntat. Men skit i det! Vi kan pissa på dom på läktare och is istället.

Röda Tallen:
Men för i helvete röda tallen! Ring Floppa och hör om du får bli hans personliga betjänt. Alternativt tagger ner.

Kongo: ja men det är ju samma sak som om vi hackar på foppa!

Någon som vet nåt om hur rehabiliteringen går för Moe? hade lite förhoppningar innan säsongen att han skulle ta ytterliggare ett kliv i år i utvecklingen...

Oh f-n. Har jag missat något? Har Foppa avlidit och någon publicerat bilder på liket? Nähä, det vara bara att han med stor sannolikhet avslutar sin karriär och att några vägrar stå med mössan i hand...

Oavsett Foppas storhet på isen så har han introducerat världens fulaste skomode i Sverige och det är han värd en hel hög elaka banners som straff för..!

diffe: instämmer till fullo... ingen har gjort så mycket för svensk hockey som forsberg.... sen om han råkar vara från övik har ingen som helst betydelse

Ja, jag tycker det är sorgligt jag.

Det hade varit betydligt roligare att slå ut Modo ur slutspelet med Foppa i laget.

Sen har den karln gett mig mycket hockeygodis genom åren framförallt i NHL o 3 kr.

tobbe_d: Har nu läst Jean1;s beskrivning av Max-incidenten i Dö-vik, chockerande och upprörande.
Ändå stärker det bara min övertygelse om att MoDolidernas supporterkultur ligger på samma nivå som en förrymd dagisklass utan fröknar.
Ger mig tusan på att de gick två och två hand i hand ut från Max efteråt...

tobbe_d: Förjävla synd att det inte var partybussen som var där om man säger så :)

Wayne Gresky: Så tar jag för givet att alla norr om Härnösand och söder om Umeå inte längre har TV4 i sin kanallista med tanke på fredagens humorprogram...

Sötröv!

Herminator:
Här är det en till som har problem med fötterna och dessutom uthängd i media.
Fruktansvärt och chokerande!

« · 937527 · »