1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604871 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
MB: Det är en känsla som även jag känner. Att många kommer att kliva fram nu och överaska.
Det enda som stör mig är att Challe såg så lugn och självsäker ut i st tv
förut idag. Kändes inte bra.
Undrar vad han sänder för signaler till laget.
För nu gäller 60min ge allt utav alla. Alla lag behöver ju poäng som tabellen ser ut.

Tvåtallar: Hade det känts bättre om Challe stått och grinat och tyckt synd om sig själv?

Jag anser väl att det är tränarens jobb att kunna avdramatisera negativa rubriker...

Tvåtallar: Det är väl suveränt att Challe visar lugn utåt. Det skapar en trygghet åt laget att fortsätta nöta på. Han har väl givetvis pratat igenom situationen med gruppen att nu gäller det att knyta näven i fickan. Det är Timrå mot skadehelvetet och allt annat som kan möjligtvis ha stört laget.

Hade han stått och bitit sina naglar och ojat sig om att livet är pest och varit hispig hade det nog om något sänt absolut fel signaler.

JimmyH:
Vi måste ju lita på hans proffsighet. Och helt klart ska han ju få spelarna att tänka possitivt. Men en liten mera samanbiten och jävlaranamma atityd
hade fått mig att känna mig lugnare. Men de är ju jag de.

Ja man får hoppas på Månsson så vi får en Forward som kan vara jobbig att möta. Plus tre tunga hårdskjutande backar utan handväska som kan tackla som fan och inte dadda som backar vi har nu förutom SANNY. Upp med börsen Styrelse och bjud till så han blir kvar. Ta bort två kärringars lön och lägg det på Sanny:

Konceptet: Jag hoppas att du har rätt

Modano: Ja spelar den gode Sanny så som han alltid gjort i landslaget, då är han riktigt bra.
Men precis som Nubben var inne på i studion så hade han helst sett att Sanny lirat på det viset mer ofta i klubblaget.

Det kommer att behövas en arg och tuff Sanny nu framöver när det blåser lite i motvind.

Modano: Var skall Månsson spela? Ser ut som om det blir 3:e femman för den gode Mathias om han går till TIK. I bottenlaget Brynäs blir det betydligt mer istid i formation nr 1/2...

Slutsats; Han stannar i Gävle!

The great one: Vad är det för någonting per automatik som säger att Lener kommer lyckas i Linköping? Visst är han en välmeriterad herre som har rutin i massor som en besitter en irrationell ledarstil. Okonventionella metoder är inte alltid ett lyckosamt kast i en klubb som väller utav stjärnor med starka viljor och stora integriteter. Kan få dem samtliga att dra åt samma håll och får några positiva resultat med sig i inledningen kan nog LHC växa som lag. Men skulle Leners exprimenterande med kedjeformationerna och ideliga målvaktsbyten inte falla väl ut kan det bli disharmoni i gruppen och de äldre gardet bilda ett misstroendevotum gentemot honom. Kommer inte resultaten omgående kommer röster höjas i media och fansen skrika på hans avgång.

Det var högt i tak och positiva tongångar i Norrbotten också när Lener anlände till Luleå. Men ju längre tiden gick desto starkare växte sig kritiken mot honom.

Så jag väljer att avvakta i nuläget och säger varken bu eller bä och Leners återintåg i svensk hockey.

JanT: Det är bara de tre herrarna i vår finska första kedja som gjort mer poäng än vad Månsson gjort den här säsongen så att Månsson per automatik skulle hamna i en tredjekedja här köper jag nog inte.

Swecook: Måste säga att ditt debattinlägg i Dagbladet idag angående publikvärdarnas roll på matcherna var väldigt sakligt framställd. Läsvärt och intressant! Hoppas Lars hittar hem till arenan igen med hjälp utav karta och kompass.

Tyvärr har inte Dagbladet lagt ut det på sin hemsida ännu så jag kan tyvärr inte länka till artikeln.

Och Freddan dementerar ryktena om att han skulle vara på väg att bli ny sportchef i Timrå IK. "Inte hört ett dugg", är Freddans kommentar när Dagbladet ringer upp honom.

"Jag har tagit en steg IV-utbildning som tränare och hade tänkt satsa på en sådan karriär, men givetvis är det smickrande att bli omnämnd i sådana här sammanhang".

Det verkar alltså inte som det blir någon återförening mellan Freddan och Timrå IK. Du kan känna dig lugn RockNRolf ;)

Länken nedan.

JanT: Månsson är ju som klippt och skuren för att skapa en bra balans i 1:a eller 2:a kedjan, vad yrar du i? :)

.. Så satt Jonte och myste till på tv4 mitt precis..

Uno Gordon: Den där Ros som basunerade ut det här ryktet med F.A hade väl hört namnet Andersson och fick sitt scoop. Nu kunde han ju röra om i två norrlands klubbar. Kanske för att störa lagen inför slutspurten till fördel för DIF, typ....

actionleif: Å han sa vadå?

LingaN: Mycket härlig intervju med Jonte. :)

Hahl Bundy:

Har inget minne av att Jonte gick ut och sa att han hade ätstörningar, när var detta exakt ? Minns som sagt inte.

mattias - 74: Det är väl ungefär 1 ½-2år sedan. Under tiden i Anaheim. Har för mig att det var ett reportage i Aftonbladet där han sågs synlig på en våg.

LingaN: Ett höjdarcitat signerat Jonte Hedström

"På nåt sätt är det roligt att ha ont"

Sagt i en intervju i TV tidigare i dag.

John K: Då känner man ju att man lever. Jag har dagligen någon krämpa, är det inte sendrag så är det ryggen, foten, ljumskarna som spökar. Inte av någon allvarligare karaktär men det smärtar och på nåt vis är det ändå skönt att gnugga vidare.

Sitter på kammarn och rotar i hockeyalbum från förr och se där finns backen Nygårds (tacklar gärna och skjuter bra) och forward Berglund (rörlig spelbegåvad stark defensiv).

På torsdag dras det igång igen, kul.

Uno Gordon: Här är insändaren.

T T: Tackar tackar ;)

..så tycker jag att omröstningen här vid sidan om var intressant.
36.5% tycker "att mina nära o kära får vara friska" är det viktigaste i ens liv just nu. Lite fjollvarning på det.

Själv anser jag att det viktigaste just nu är att Riku Stannar.
Finns det nåt viktigare än hockey?

..Visst ja. "Fred på jorden" borde vara med oxå.

Hahl Bundy: Samma här.. Bäst vore om Riku Hahl stannar..

Hahl Bundy: Det som är nu är nu. Nuet är viktigare än det som kommer sen ;)
Jag kryssade för att Pyrret och Hyndan ska komma tillbaka så att det kanske blir någon ordning på torpet. Men att Hahl ska stanna är viktigt det också, om man säger så ;)

Skarin: Mmm, det stod o vägde mellan de 2 önskningarna. :)

Skarin: Jag kryssade för alternativet Pyrret och Hyndan jag med. Det är viktigast i nuläget, Hahl tar vi sedan :)

Skarin: Jag kryssade för att det skulle släppa för tenkrat, om man vill ha igång produktionen direkt. Klart det nog är bättre om Pyörälä kommer tillbaks också, men jag orkar inte vänta :D

Skarin: Jag kryssade i bongarna i helgen och det blev faktiskt, till min glädje, någon tolva som bäst!

Ambroo: Man får gratulera till utdelningen. Hur mkt blev det?

så har nog nubben börjat småjobba lite redan,
eller också har han lite att göra då han var på plats i Ängelholm
för att kika på Rögle-Björklöven igårkväll.

TIKbiff: Är det någon som tror att han inte gör något fram till 1 maj då vfs trupp i stort sett är spikad?

Uno Gordon: Svarade inte Nubben nå´t i den stilen när frågan kom upp om att han var tänkt som general manager i Frölunda?
Det är ett standardsvar det där.

spud:
Nej, lite övertid bangar väl ingen på?

epa: Nu hänger jag inte riktigt med. Vad snackar ni om för någonting?

Hahl Bundy: fjollvarning ? :-) Empati, mognadsgrad o sunda värderingar kanske? Okända begrepp?

Hv71 andra målvakt målskytt ikväll, se länk

Mathias: Kul för han.

Hoppas Linköping blir nollade igen på torsdag :)

Mathias: men gud vilket flyt hv71 har, alltså inte "tur flyt" utan självförtroende som kungar dom åker runt i sveriga och bara spelar av och nu börjar målvaktern göra mål också,

Sitter och tittar på skadeläget, Pärssinen å Hedstöm borta resten av säsongen, Pyörälä ev 6 veckor och Hahl verkar ju inte vara i toppform precis heller.

Det är ju för jävligt för med helt lag hade dom utmanat på riktigt iår, tycker dom har visat vad dom går för med komplett lag
Som det känns nu så spelar det nästan ingen roll om dom missar slutspel.

Så alla ni som håller på och skriver en massa skit vid varje förlust, tänk först skriv sen!!

I med och motgång - TIMRÅ IK!!!!!

Kramer: "Som det känns nu så spelar det nästan ingen roll om dom missar slutspel."

Positivt.

zigge: Tycker bara att det är en Självklarhet som man inte ens behöver tycka till om.

Hahl Bundy: Tror du fattar vad jag menar.

Kramer: ja rent ekonomiskt så måste det väl spela en jävla roll

..så läste jag precis en liten blogg. Ganska intressant faktiskt.

Tror som det står att slutspelet är säkrat om några matchen pga att lagen under inte är tillräckligt bra för att komma ikapp och hota våran placering, möjligtvis DIF, men det är tveksamt.

superfalle: Så hände någonting väldigt skumt i förrgår för min kära moder. Hon gick till uttagsautomaten för Swedbank vid Torget i Timrå. Hon knappade in sin personliga kod och begärde uttag på 300kr och maskinen spottade ut - 10500kr!!!!!

« · 982148 · »