1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604883 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon:

Kunde du int bett kärringen sätta in lite åt mig då :-)

Uno Gordon: Ojsan, bara swedbank som är så generösa ;P

Uno Gordon:

Kanske det är den där killen i södra Sverige som svindlat Swedbank som håller på att återbetala lite?! ;-)

mattias - 74: Nej hon var såklartså pass ärlig att hon knatade in på kontoret och lämnade tillbaka sedelbunten! Ja sa det till henne, du kunde väl behållt en tusenlapp eller två eller åtminstone krävt provision på beloppet ;)

Uno Gordon: Jag gissar att det är en vacker gest som kompensation för att dom lät sitt namn besudlas i mindre smickrande hockeysammanhang.

Uno Gordon: 10500 på ett uttagstillfälle... Hmm, låter som en skröna med tanke på att man bara vid bankomat kan ta ut 500 kr åt gången. Det är dom idikationer jag fått iaf.

Men det är klart.. skulle jag råka ut för det så skulle jag bli väldigt glad. men samtidigt fundersam över vart dom summorna kom ifrån. Jag skulle nog också kontakta banken ;-).

-Gurra-: Hahaha då är det nog snarare ditt konto som satt dem begränsningarna..

Bragd-Birger: Ja, alla TIKare som nyttjar Swedebanks tjänster borde få en lagom ränta hädanefter *skratt*.

spud: Skulle tro att det ska stå 5000.

-Gurra-: Man kan ta ut mycket mer än bara 500, det kan till och med en fattig studerande person som jag intyga om.

Vad roliga ni är.

Bra blogg igen Jimmy föresten.....

Har ni sett att ni är med i tidningen?
Tomas Pettersson lär väl titta in och kolla vad ni tycker om hans krönika så ni får väl skriva något snällt.

Wayne Gresky: Det var en bra artikel o framförallt har han rätt i dom sista meningarna om en ny ishall.

Hahl Bundy: Håller också med skribenten samt kanske framförallt det sista.

För min del spelar det ingen roll om ishallen ligger i Timrå eller Sundsvall så länge det är röd-vitt som är färgerna och Timrå som är namnet ärligt talat.

jokklas: Tycker gott att dom kan riva allt nere vid wifstavarv fabriken och bygga upp en STOOR multiarena...

Arenaläget är definitivt av största vikt för att kunna bibehålla positionen som en av Elitseriens 4-5 bästa klubbar. En toppmodern arena för 9000 åskådare måste byggas inne i stan. Dessa "utbyggnationerr" av den nuvarande arenan är inget annat än konstgjord andning. Inom en snar framtid kommer klubben att bli ekonomiskt ifrånsprungen utav flertalet av Elitserieklubbarna.

Uddan: Inte mig emot om det går att få till vettiga "flyktvägar". När det väl blir nybygge så skall det baske mig vara bra transportmöjligheter.

Det jag kan invända mig emot i artikeln är iofs uttalandet att ha arenan i skogen. Har han vart i Karlstad tro?

Personligen vill jag se någon form av djupare analys på det här med hall. Varför kommer publiken inte idag? Är det verkligen så att om vi bara bygger en hall för 10.000 pers centralt i Sundsvall så kommer publiken? Kan det inte bero på att man inte orkar vara engagerad i 55 j-kla omgångar innan slutspelet börjar. Är biljetterna för dyra? Finns det för mycket annat utbud? Frågorna är många...

Bygga ny hall känns som en omorganisation på jobbet eller en ny logotyp. Det framställs som lösningen på alla problem men ett år senare inser man ofta att man är tillbaka på ruta ett...

Hahl Bundy: Riktigt bra artikel, rakt av. Och även jag håller med om det här med ny hall i Sundsvall City. Det känns så.

Redax 2: Håller med dig där.. Tvivlar på att vi får så många mer människor på matcherna om vi bygger nytt i stan.
Ser hellre att dom som ja sa tidigare om dom ska bygga nytt.. Bygg ute på wifstavars plattform.

Sen kan dom faan i mig åka båt till stan om de ska va så! :)

Skarin: Eftersom jag är mitt uppe i en flytt till stan så tycker jag att Timrå kan följa mitt exempel och flytta in dom också, så jag slipper åka så långt..

actionleif: Du kan ta båten du me som kommer att sättas in istället för hockeybuss så blir de hockeybåt.. :)

Även om det nu har gått knackigt med resultat, skador och allt bakom kulisserna så skulle publiksiffran inte varit under 5000 om hallen legat i S-vall.

Uddan: "Tvivlar på att vi får så många mer människor på matcherna om vi bygger nytt i stan".

Bullshit.

Lorgalis: Gillar ditt inlägg. Men 9000 är väl att överdriva lite kanske.

Skarin: Om vi hade legat inne stan nu så hade de inte kommit fler på matcherna.. Dom hade faan i mig suttit på Olearys eller hemma istället för att betala runt 250 kr per biljett... Är ju lika dant nu.. Skulle vi ligga 2a och inte har nå skador på våra toppspelare så skulle vi ha fullt hus varje match..

Lorgalis: Dagens sanning och ingenting annat! Alla Timrå-bor får ursäkta men har vi ambitionen att göra varumärket Timrå IK till en gigant a´la FBK eller VF inom svensk hockey är en ny fläskarena inne i stan enda möjligheten. På nuvarande plats, med nuvarande tänk (konstgjord andning, klockrent!) kan ambitionen endast vara att få vara med och leka med de stora grabbarna så länge som möjligt...tills det roliga tar slut. För det kommer det att göra så småningom isf, inom en 10-15 års period. Max.

Uddan: Det tror inte jag ett dugg på. Det har inte hänt särskilt ofta att vi haft så mkt mer än, låt oss säga, 5300 på matcherna. Oavsett skador och tabellplacering.

Skarin: Helt klart skulle Timrå IK tjäna på att ha en hall i Swettbankstuk inne i Sundsvalls city. Dock ska den vara enkel att ta sig till samt att det ändå ska finnas bra möjligheter att ta sig till samt parkera med en bil.
Men frågan är, vart finns de möjligheterna i Sundsvall? Spontant skulle jag säga gamla Berners bredvid IP. Dock behöver det göras nått åt bilsituationen om arenan hamnar där.
I hamnen tycker jag inte är en bra lösning eller att det egentligen går att realisera på ett bra sätt.

Tycho: Skulle det inte funka där Ranchen låg tror du..?

Skarin: 9000 är väl runt 5% av människoantalet i närområdet, det borde väl inte vara omöjligt om arenan håller bra skick med bra läge, speciellt om man ser på lite längre sikt.

Skarin: Kommer inte bli bättre om dom bygger nytt i stan.. Då ser ja hellre att dom bygger in skiten i berget i birsta.. Som dom hade på nån ritning...

Uddan: Denna du tänkte på?

actionleif: Ja precis.. Den är ju helt underbar den iden.. :)

Uddan: Förslaget i Birsta är lika dåligt som om arenan skulle ligga kvar i Timrå. Då kan man lika gärna vara kvar tycker jag...

Det du måste tänka på är de som tittar på hockey för nöjet och stämningen och inte av genuint intresse som du och jag. Då har det verkligen betydelse var arenan ligger. Titta bara på Kempehallen mot Swedbank arena. De har betydligt högre beläggning i Swedbank än kempehallen även om det var nästan 3000 fler platser. Det beror på att det numera faktiskt går att ta sig till och från arenan... + ansiktsupplyftningen... :P

Det han skriver stämmer verkligen.

"Visst överlever Timrå. Men ärligt talat, vad har egentligen den här klubben att göra i skogarna ett par mil från Sundsvalls centrum?
– Nu hoppas vi kunna bygga ut hallen med 800 platser, loger och annat lagom till seriestarten om 1,5 år, säger klubbdirektören Thomas Johansson.
Okej. Men varför?
Jag fattar verkligen allt trassel med olika kommuner, revirpinkande och historik. Men för att verkligen bli den konkurrenskraftiga stormakt i svensk hockey TIK drömmer om att vara ska man naturligtvis bygga en fethall inne i Sundsvall.
Det är ju redan idag därifrån merparten av lagets publik kommer.
– Men så kanske det blir. Nån gång. Men det är klart, inte de närmaste 10–15 åren.
Sorry. Då tror jag det kan var för sent. Då har Timrå hamnat alldeles för långt på efterkälken.
mm Och d-e-t är ett större problem än vad någonsin en avhoppad sportchefer och några skadade spelare kan vara."

Uddan: En helt ny arena är prio 1 utan tvekan. Optimalt anser jag dessutom vore att den byggdes med guldläge i stan. Tyvärr tror jag kulturkrockarna är allt för många, känslostormarna allt för stora. Prestigen och bonnigheten lär segra och vi kommer antagligen aldrig se en verklighet med en arena för Timrå IK med gångavstånd till S-valls city. Dessvärre, för det skulle som sagt ge en mycket ljus framtid. Men men, en fläskarena i Birsta med omnejd eller t.o.m någonstans på nuvarande ställe (om det är möjligt) är bättre än ingenting. Ja, en nödvändighet faktiskt om vi inte skall hamna på efterkällken och åter förpassas till att vara den fula ankungen, den fattiga kusinen från landet...

Uddan: I Birsta, så att i princip alla måste åka bil eller buss... låter ju jättelyckat.

Repeter: Mmmm...kanske inte HELT lyckat nä...

Repeter: Gör ju större delen idag åxå..De finns plats i birsta de gör de inte i stan!!! Och dom vill få bort trafiken från stan.. Hur ska dom då lyckas att bygga en arena centralt i stan samtidigt som dom vill ha mindre trafik!!??

mikenomad: För att få en ny arena inom 5-7 år måste två saker gå in.
1. Sundsvalls och Timrå Kommun slås ihop
2. Z:a eller annan storfinansiär stödjer upp bygget av en ny arena.

mikenomad: Ursäkta en gammal cynisk ekonom men det där påminner lite om alla de presentationer av IT-företag man fått höra genom åren. Direkt någon börjar ta till aforismer som "att inte stå kvar stå på perrongen medan tåget går..." så skriker jag högt BOO.COM..!

Nä, innan jag får se en investeringskalkyl (Kostnad för en fläskarena vs vad vi får på intäktssidan...) är jag sunt skeptisk...

Tycho: Strålande inlägg från 10.23. Helt rätt!

Hahl Bundy: Enbart ord av sanning. Klubben måste våga utvecklas och majoriteten kommer bor i Sundsvall alltså blir majoriteten glad. Man ska ju inte byta namn eller nåogt utan bara ta sporten till publiken. Surar Timråborna så kan man ju ifrågasätta deras hjärta för laget, vill de vara med i toppen i elitserien eller bara ha något att vara bättre på än Sundsvallsbon?

Redax 2: Du är minsann en dykslektiker idag...

"att inte stå kvar på perrongen medan tåget går..."

mikenomad: Fast om man ska bygga en ny arena för Timrå inne i Sundsvall, så är det 1 sak som måste lösas först.
Trafiksituationen genom Sundsvall.
Alla som åker genom stan i rusningstrafik vet att det kan ta ca 20 minuter att ta sig från Bergsgatan till motorvägen.
Skulle man då fläska på med en jätte arena med tillhörande parkering för säg 5-7000 bilar. Då blir det en pina att ta sig ut ifrån arenan. (Som nu men värre eftersom man måste ta hänsyn till trafikljus.

Maggan: Kanon inlägg där du =)

jonmannen: Skulle vara intressant att veta hur många det är som verkligen går till arenan idag. Tror inte det är så där jättemånga själar. Jag känner iaf en på jobbet. Men han går inte och tittar så ofta.

mikenomad: Kanske enda eftergiften för Timrå IK att få bygga i Sundsvalls stad och allt vad det innebär för Sundsvalls kommun/stad gällande ekonomiska satsningar för att lösa trafiklogistiken i anslutning till arenan, är att byta namn till Sundsvalls Hockey, eller något liknande.

Ja, det vara bara en tanke.

« · 982852 · »