1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578016 inlägg · 6216 ämnen

Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28

1731021 · » Till forumet


Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Viss även passa på att ge Anton Wedin extra cred. I tredje perioden när vi drabbades av kollektiv nervositet när så otroligt mycket stod på spel med många passiva spelare som inte vågade så mycket framåt av rädsla att begå misstag med risk för spelvändning och eventuellt baklängesmål så var Anton Wedin totalt orädd offensivt med ett väldigt fint driv och pumpade verkligen på.

Även Johan Persson förtjänar att nämnas i samma veva och dessa två passade bra tillsammans ikväll.

Hade verkligen unnat Wedin att få bli målskytt ikväll men han är nog nöjd ändå.

Tycker även att Wedin var en av dom bättre offensivt redan mot Mora i fredags. i inblandad i mycket offensivt och krigade stenhårt för laget. Vid första målet tar han sig orädd in raka vägen på mål där Boyce kan peta in pucken till slut och sedan gör han ju själv 2-2 målet.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Corvo: Way to go! Slår vi Leksand är jag nöjd med Meca.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
cally47: Svårt att säga såklart. Möjligtvis att det med det unga laget vi har haft dom tre säsongerna kan vara naturligt att man blandar och ger ganska mycket fram till jul för att sedan verkligen lyckas få ordning på grejerna och att formtopparna laget har haft och det många poäng som har plockats kan ha åtminstone till någon del med det att göra.

Det är faktiskt en väldigt bra egenskap då det handlar väldigt mycket om att bli bättre och bättre under säsongens gång.

Det är ju bara att erkänna att dom två senaste säsongerna då vi har fallit på målsnöret i absolut sista omgången i slutändan berodde på 3-5 poäng för lite som det väl är väldigt enkelt att direkt skylla på en eller två matcher under rejäla svackor som egentligen skulle ha vunnits.

Vi var väl tredje bästa laget efter nyår för två säsonger sedan och fyra ifjol? Mr Madhawk sammanställde väl tabellen på matcherna endast efter nyår på sin blogg.

Vore intressant att veta hur det ligger till även den här säsongen. Förmodligen hamnar vi väldigt högt upp.

Verkligen skönt att killarna lyckades fixa sista platsen till slut den här gången. Inte minst då det för kanske 13-14 omgångar sedan kändes som att tåget gick och vi lyckades inte haka på den här gången heller.

Bara att snabbt ladda om för matcherna som kommer om bara några dagar. Det är bara att gå in och verkligen ge allt och vi har egentligen allt att vinna så får vi se hur långt det räcker.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Lika bra att säga som det kommer vara inom en snar framtid nära dig. Inga tveksamheter eller frågor på det?
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Jämtlandsfil: Och Bobbarna som skulle ha topp-3 bästa försvarsuppställning enligt killen i deras styrelsen på upptaktsträffen på olearys dagarna innan seriestart. :-D

Ska inte någon jävel styra upp en efterhandsträff efter att vår säsong har tagit slut och Bobbarna inte klarat av att kvala sig kvar precis som dom två senaste gångerna?
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Då kan man ju undra varför det heter SÄSONGSkort ?
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
cally47: mmm vilken otur ;)
Kommentera


Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
JanneH: På något vis kan man väl ändå säga att det här Timrålaget visat sig vara bäst när det gäller som mest. 20 av 27 möjliga poäng i februari är så galet starkt!
Den här gången bet inte en förlust mot Sundsvall heller, det fanns inte plats för det, och man reste sig direkt.
Nu tror jag inte på något sätt att Timrå klarar av att vinna slutspelsserien, men jag tror definitivt att vi kommer ta några segrar och får vi en bra start mot Almtuna kommer vi i alla fall vara med och hugga!
Den slutspelsstämming och hunger som jag vet kommer finnas i isladan mot Oskarshamn på fredag.... Oj, Oskarshamn kommer få det riktigt tufft här.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Kapten Nosring: Hur kommer det sig att vi är så starka just efter jul? Bra tränade?
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
20 av 27 möjliga i februari var det ja. Nog fan ska man väl kunna morra upp sig och hota med det i rygggen? :D
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Andersson: Vad jag förstår så är det bara att gå som vanligt och så kommer det en faktura sedan.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
cally47: Har för mig att säsongkorten EJ gäller. Endast grundserien. Bra, det blir extra klirr i kassan även om resekostnaden ökar. Osäker hur det ser ut med spelarkostnaderna.
Kommentera


Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
I slutspelsserien tar vi en match i taget. Timrå börjar med Almtuna borta på onsdag. Statistiken så här långt under säsongen lyder två vinster på bortaplan i Uppsala, en vinst och en förlust på straffar hemma. 10 av 12 poäng till Timrå alltså.

Alla till Uppsala!
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Hur var det nu det fungerade med säsongskorten ?
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Smokey: Då tar vi Almtuna på onsdag Oskarshamn hemma Fredag nu ger vi järnet!
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
För övrigt gjorde Leksand 10 mål på Björklöven .....
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Skrikigt! Slagit nävarna i ratten, gråtit (4-4) vrålat! Snyftat... Bilkörning, Sporrradion mellan Sundsvall - Västerås... Nu en hamburgare med några gråtande VIK-are på en MAX i gurkstan. Vill fira! Sneglar på alko-gellen på MAX wc...

Allt har sin tid.

Älska Timrå IK!
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Timråit H-sand: ja nu har vi inget att förlora! Frågan är om våra små killar är bra i matcher av slutspelskaraktär? Vi har ju i a f ett bra boxplay och Mattsson har visat sig ha en hög högsta nivå. Vore ju en dröm om vi fick chansen att spela 7 matcher mot modoliderna.

Jävligt svagt av swehockey att ligga 15 minuter efter i rapporteringen i slutet av matcherna ikväll.
Kommentera


Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Nu blickar vi framåt, 11 raka segrar. Sen är vi klar för SHL, förmodligen så har vi slagit ut Modo på vägen också.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
F.ö Sundsvall -70 i målskillnad. Nånting ska dom ju vara bäst på :)
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Timråit H-sand: slut 4-5 sudden härligt synd ingen från radion p4 där? Gick på rykten svagt!
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Färdigspelat för Borgman, synd att han valde att fortsätta utvecklas i ett sämre lag. ;)
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
T T: Bara att hoppas man får bort vikterna från axlarna nu, För jag tror aldrig jag sett ett så stillastående och paralyserat lag som Timrå visade upp på slutet!
Nu hoppas jag man bara gasar och släpper allt. Då kan man ställa till lite djävulskap!
För sånt här uppträdande hoppas jag man sett för sista gången!
KÖR NU!!!
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Asplöven HC - Timrå IK 4-5
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
JAAAAA!!

(inget är klart innan det kommer upp på swehockey)
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
El Maco: Åh då kan jag korka upp när jag ställer bilen om en timme. ..
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Bra att få Oskars hemma på fredag. Dom har ju en bonustrea vi ska ta ikapp då.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Vi hamnade alltså på åttonde plats. Därmed blev vi placerade exakt i samma ranking bland svenska lag som förra året nämligen på plats 22. Det är bra att det inte går bakåt längre.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Laken: och vill man verkligen veta hur kiss smakar så ringer man en Lövare ikväll och frågar.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Laken: man duschar hett och länge och sen går man vidare
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Efter 1-4 är det så fantastiskt uselt resten av matchen att jag inte kan glädjas än...
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Är det slut i Mora också?
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
SMÅLAND: Linda Bengtzing sist. Zlatan vann.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Hälge: tomas ros och company vill inget hellre än att se Västerås i ett play off. Skönt att få förstöra för vad experterna vill, även om asplöven gör en skit match så är det BARA västerås egna fel att det ligger där de ligger och missar slutspel.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
El Maco: Hur fasen gick de? Dålig täckning här ...
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Fy fan vilken lättnad... nu ska jag bara njuta resten av denna söndag. Haft en klump i magen hela dagen som släppte nu.. ut och kör i Meca nu!!! Ska njuta varenda sekund oavsett hur det går. Första framgången om än en liten för denna klubb på en jävla massa år.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Webmaster: det löser sig. Oroa dig inte.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
T T: ingen liverapportering fungerar verkar det som
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Asplöven HC - Timrå IK 4-4
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Man kan även konstatera:
att både hästen och VIK chokade värre än oss så en pinne skulle räckt.

att prognosen med nio av tolv poäng för Meca med fyra matcher kvar stämde.

att vi behöver vinna tio till för SHL...
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Andersson: NU kom kvitteringen :)
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Vem har hackat swehockey ? Just nu har Asplöven tagit ut målvakten och det är 3-4 :
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Men jävlar vilken pärs. Tänk att ha hållit på VIK där de stod och kollade av Swehockey som diffar minst en kvart bakåt i tiden.

Fan vad kul! Jävlar vilket STÖK vi ska ställa till med i Meca! Förutsättningarna är sjukt starka, vi kommer in med en oerhört bra form.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Skönt!!!
Men fan vad vi sjönk ihop i tredje, Mattsson allt annat än stabil...
Jaja, nu ärä gjort :)
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Jag var aldrig orolig.

Vi ses i Uppsala på onsdag.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Jag fattar ingenting..det är fortfarande 3-4 på swehockey :)
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2016-02-28
Jag var aldrig orolig.
Kommentera

1731021 · »