1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580619 inlägg · 6216 ämnen

BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03

1806626 · » Till forumet


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Bragd-Birger: Det är mycket möjligt att den största anledningen till att vi inte lyckades så bra som möjligt finns hos Roger. Men som sagt, det är komplext. En sak jag också funderat lite på nu är hur bra tränade spelarna är. Jag fastnade lite för en sekvens när Modo gjorde sin reducering i slutminuten på derbyt. Ludvig Nilsson står lite på hälarna, sträcker fram klubban och släpper förbi skottet. En detalj, och detaljer bygger helhet. Beror det på sämre spelsinne, är det sånt som kan hända (bra prestation av motståndaren) eller är han och fler spelare dåligt tränade eller tränade på fel sätt så att man inte orkar jobba rätt?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Bragd-Birger: Jag kan erkänna att jag blir störd om allt läggs på tränaren och man inte verkar ha på fötterna för det påståendet. Jag har inget svar, men jag har frågor och teorier.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
lungan: Det är nu Jimmy Hamrins sunda åsikt vid jul ska få ett svar.
"Den bästa hockeyn får inte Timrå ha bakom sig, den ska ligga framför".
Undra vad som kommer krävas av oss? 12 av 15 poäng?
Vi har råd att förlora en match i så fall.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
sargad:

Ursäkta mig, men vem är Lillknetetn?

Äh fan, jag fattar ju...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Kongo: Tycker mest det verkar som att du blir störd om det heltäckande svaret innefattar något annat än spelarna?
Kom gärna med lite egna tankar.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Bragd-Birger: Min poäng är inte att försvara Roger, utan att söka mer heltäckande svar än enbart resultatet.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Bragd-Birger: Hade vi några lovande juniorer underifrån som han valde att inte lyfta upp? Jag har för dåligt minne och hade väl inte koll på vår juniorverksamhet på den tiden heller.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
FH - avdammad: Sant, lyfta upp juniorer var hans akilleshäl.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
erathoo: Jag minns att det gnälldes härinne under Lill Kentas tid också. Framför allt om att han inte lyfte upp lovande unga spelare från de egna leden.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Sputnik: japp, se på Martin Lindman, bagarn, hagos....Ganska anonyma spelare som fick prova på landslaget efter de kom till Timrå och Lill-kenta.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Bragd-Birger: En för mig starkaste sidorna hos Lillknetetn var att spelarna (nästan) alltid kom till match med en ödmjuk, underkastande attityd.
Även när man vunnit några matcher och låg bra till i tabellen blev man inte för stor på sig utan gick in och gjorde jobbet som man bestämt. Jäkligt imponerande.
Med det sagt, har ingen aning om hur han tog snacket med spelarna för att komma dit, men just den ödmjuka inställningen till uppgiften blev lite Timrås signum under Kenta-åren. Antagligen hade Nubben och han också lyckats få dit ett par ledande spelare som köpte attityden med hull å hår.

Kan också säga att i HS så verkar lag som Västerås, Modo, Björklöven, Almtuna också lida av att inte få ut potens match efter match.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Kongo: Haha. Kan inte du istället berätta om Rogers starka sidor?
Kommentera


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Det blev att jag sjöng om Jennyann i refrängen på personalfesten. Sofie dansade hela tiden och Isabelle dök aldrig upp. Jennyann uppskattade i alla fall min sång. Det var trevligt. En riktigt lyckad personalfest var det och jag kol lyckligt hem. Nu kör vi järnet och krossar Pantern i Malmö - annars blir jag besviken nåt djävulskt. Vill inte uppleva ännu en förlust mot det skitlaget härnere. Visa för fan var skåpet ska stå nu, Timrå IK! Inte torska mot det där kvartersgänget en gång till - vinn för fan och gör mig m fl stolta! Kom igen nu...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Kongo: Kändes som Lill Kenta var en tränare som var bra att få ihop en grupp och att han var omtyckt av spelare, Pelle Hallin gav ju svar om att Kenta var den bästa tränaren han haft. Det var ju ganska många spelare som blommade ut under Lill Kentas tid, spelare som inte många kände till men som han fick ut mycket utav.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Kongo: jo jag förstår det . Svårare att svara på . Vi värvade ju en aning annorlunda på den tiden med många etablerade namn
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Andersson: Det var resultatet, ja. Processen som ledde till resultatet var det jag syftade på.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Olle: Här håller inte jag riktigt med. Denna diskussionen kommer upp ibland och jag personligen kan tycka att man som supporter har svårt att kräva en massa saker utav spelarna, även om man vill tro det. Däremot önska, tycka och tänka kan man göra. Det är helt frivilligt att gå på hockey och hålla på ett lag. Hade varit skillnad om man blivit dittvingad av föreningen. Är produkten så jävla dålig så sluta gå på matcherna då och gö något annat för dom pengarna. Du väljer ju själv vad du vill förvalta dina pengar på. Däremot har föreningen ett ansvar inom gruppen att visa upp så bra produkt som möjligt så att hallen blir fylld. Sedan är det väl just den spelaren som kanske saknas i årets upplaga av Timrå ik, en spelare som kräver hårt jobb i 60 minuter av samtliga spelare?

Angående parrarellen med biobesök så är det helt självförvållat om du vill lägga en massa pengar på dåliga filmer.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Kongo: en rad slutspel under SHL tiden ?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Bragd-Birger: Vilka är Lill-Kentas starka sidor som tränare? Vad var det han tillförde under Timrå-sejouren?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
SMÅLAND: Ok, tack för svar 👍
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
mikenomad: Han var förkyld!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
kulltorp: Lägg Roger åt sidan för en stund. Man missar svar om man hakar upp alla problem på honom.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Varför spelade inte Dahlén?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Ja, vad ska man förvänta sig av detta lag i Meca race ett lag som under hela säsongen vikt ned sig i de matcher som gäller något. Spontant vill man förvänta sig fem förluster för att inte bli besviken.

Dock tror jag första matchen emot AIK är nyckelmatchen, lyckas man vinna så kan det gå vägen. Förlorar laget blir det fem raka torsk.

Jag tänker inte förvänta mig något av detta lag, då de under säsongen alltid visat att de är sämst när det gäller något.

Laget får bevisa mig motsatsen!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Timråit H-sand: Du har så rätt. Det är tränarens jävla ansvar att hans spelare är påslagna till match. Och de som inte är det ska bänkas. Men så funkar det inte idag i Timrå. Roger rullar på med 4 femmor från start till mål.
Låter Stene Boyce och Emil spela PP, kanske de 3 minst speltekniska i hela allsvenskan.
Tränarbyte Tack!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Kongo: Men en bra ledare så händer inte detta. Roger må vara bra på att lyfta upp juniorer till A-laget men han har gång på gång fått detta lag att vara som sämst när det gäller, inte lyckats ladda laget inför många matcher mm. Det är en ledarskapsfråga. Varför har vi annars en tränare för om spelarna ska kunna sköta det själv??
En enkel jämförelse är Mora. De har en grymt bra tränare i Collington. Det ser man på att de kommer till varje match och presterar. De har ingen bättre trupp än oss egentligen, bara en mycket bättre ledare som motiverar dem att ge järnet varje match.
Det är klart det är spelarens ansvar också. Men kom inte och säg att det inte ligger ett stort ansvar på tränaren, då vet ni inte vad ni pratar om.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Kongo: Berätta mer, o mästare.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Om inte Mattsson kan stå i mål , bör vi prova Brattström då ? Ohre går ju sådär just nu ...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Modo är alltså en enda poäng från negativt kval .
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Bragd-Birger: Världen är komplex, så även lagidrott och hockey.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Kongo: Mmm.

#Rogerforprez
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
RunarUp: lycklig för att vi existerar? Tycker du låter lite som vissa av dom där modoiterna som fortfarande hänvisar till det där guldet för en massa år sedan, när dom ska försvara nutida fadäser. Det här "vi ska vara glada för att klubben erbjuder oss att se på hockey"-tänket är så jävla 80-tal. Hockey är en underhållning som fansen finansierar, inte helt olikt vad aktieägare kan kräva av en företagsledning.

Jag tror att många skulle lägga entrépengen på tex biobesök om klubben inte existerade. Hade man då betalat in sig på usla filmer för att stödja produktionsbolaget?

Min och andras entrépengar finansierar lön till spelarna i laget, om dom inte presterar så har man väl rätt att kräva handling? Det är väl inte fansen som ska vara glada att spelarna huserar i Timrå IK, det är väl spelarna som ska vara jävligt glada att det finns fans som är villiga att betala dem för att då jobba med sin hobby och inte knega som vanliga människor? Nu var det inte meningen att det skulle bli politik av det här inlägget men nog fan tycker jag att fans har rätt att kräva resultat. Det är en produkt vi köper, produkten avkastar inte fysiskt kapital men däremot känslomässigt kapital. Ungefär som att se en bra film eller åka på en grym roller coaster. Om bergochdalbanan istället är tekoppar som bara snurrar lite lamt på plats, då måste man ju få kräva bättring?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
RunarUp: Bra rutet.
För att vi ska kunna lyfta i Meca Race måste vi frigöra oss från handklovar, tvångströjor o kättingar som drar oss ner och tär på oss.
Alltså, in med Harry Houdini i båset.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Timråit H-sand: Hur svårt är det att förstå att det finns ett individuellt spelaransvar också, framförallt på denna punkt?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Bragd-Birger: Roger har misskött joysticken. Visst styr tränaren varje spelare så?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
hubbenorlen: Det är något fel i laget när Forsberg i Allehanda sändning nyss stod o sa: Vi är inte riktigt påslagna i de två första perioderna. Hade vi varit det så hade matchbilden förmodligen blivit en annan.
Hur faan kan det vara så att i denna så viktiga match att man inte riktigt är på från början?
Där måste väl Forsberg ha ett ansvar.
I sista perioden visade man tycker jag desperation och hade det varit så från början tror jag mycket väl att Timrå kunnat vunnit denna match.
Bedrövligt!!!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
hubbenorlen: Ja, jag kan då inte se många genidrag från tränarhåll under Rogers tid i Timrå. Höjdpunkten kanske är pp-uppspelet man började med vid sisådär omgång 30 (forward droppar puck till back i tekningscirkeln).

Den här klubben har inte haft en ordentlig tränare sen Lill-Kenta. Och tyvärr, är det någon värvningskategori nubben suger på är det tränare.

Jaja. Nu laddar vi inför meccarejset eller nåt.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
hubbenorlen: Håller med utan Dalle och Elias har vi kriga med Löven Västerås om att slippa kval neråt inget snack om att de två rädda klubben från praktfiasko
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
RunarUp: Du vi är Timrå å vi ger aldrig upp!!! Men där emellan förbehåller jag mig rätten att strimla dåliga prestationer till shish kebad (med reservation för stavningen)
Dvs vi tikare är kräsna och det ska vi fan inte ge avkall på heller!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Andersson: Modano kanske inte uttrycker sig i världsklass alla gånger, men en poäng har han nog ändå. Att coacha ett lag med så uppenbara toppar som Timrå IK den här säsongen är inte helt lätt. Men nog måste vi väl ändå vara överens om att Roger inte lyckats få ut särskilt mycket av laget förutom vår topptrio, som ju lär vara rätt självgående tack vare individuell talang?
Våra offensiva spelare ligger, förutom Elias, Jonathan och Sebastian på plats 84, 99 och 100. Några fler finns inte med på topp 100 i Allsvenskan.
Tre stycken på topp 100.
Då har man inte coachat utan bara toppat. Och det måste väl ändå vara ett tränarproblem?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Modano: Finns här någon sax som kan frisera övertramp?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Hallå alla surkukar!
Det är aldrig för sent att ge upp. Men det här är väl ändå för jävla tidigt?

Visst det ser rätt surmulet ut, men gör vi fem matcher i närheten av vår högstanivå så K A N det gå.

Tycker det jävligt mycket tjafs om att spelarna viker ner sig, och vilka signaler det skickar. Må så vara, men vad gör vi supportrar då? Det känns som vi skiter rätt duktigt i rummet vi äter i.

Upp med hakorna och knyt nävarna. Så länge det finns hopp så finns det liv. Nu mobiliserar vi efter bästa förmåga.
Inte hjälper vi laget genom att tjura som små barnungar. Är laget inom räckhåll, åk dit och skrik lungorna ur er och stötta grabbarna. Vi ska fan inte vika ner oss.

Är faktiskt fortfarande rätt tacksam att vi över huvudtaget existerar. Det var inte självklart för inte så länge sedan.

Alltid röttt, alltid rätt!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Modano: Blir vi aldrig mera ett topplag ? Kanske var det att ta i ?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
erathoo: Frycklund har jag hoppats att han står under kategorin värvningar i flera år nu
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Modano: med fröken Rogerina vid rodret är vi avhängda innan det ens börjat.
Besvikelse å alkohol make Janne a mean looser...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Andersson: Ha vad är det där att se AIK PANTERN VÄSTERVIK borta redan där NOLL POÄNG avhängd efter första matchen när man får börja utan poäng.GRATTIS ROGER FRÖKEN STRIDH
Kommentera


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
JanneH: För vekt Nubben bygge viker ner sig gång på gång och två förståndshandikappade tränare som kastat bort en stor chans som inte kommer tillbaka mera. Blir en farmarklubb ingenting mera PUNKT SLUT.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-03-03
Nisse på Mon: den där Tryckluft från Västerås kanske vi borde värva?
Ungefär 10ggr bättre än Stene
Kommentera

1806626 · »