1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577971 inlägg · 6216 ämnen

BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29

1990381 · » Till forumet


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
RunarUp: Point taken.
Var för argumentets skull, sport i relation till pengar jag tog upp Premier League.

Nu går vi vidare från det och fokuserar på ett kokande NHK i morgon!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
RasmusVS: Ursäkta, nu kommer Modano gå i taket. Jag måste bara rätta till en sak om den engelska fjuntebollen.
Aston Villa har öppnat den stora pungen och har handlat spelare för £150 miljoner. Däremot har Norwich City (som för övrigt är mitt lag) bara köpt spelare för £1,5 miljoner.
Hur Sheffield satsat har jag ingen aning om och precis som Modano skiter jag fullständigt i det.

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
RedStar: Söderberg har utvecklat sin skridskoåkning otroligt mycket sedan han kom till Timrå.
Dock var han riktigt dominant i Pantern där han lättare kom undan i positionsspelet då man hade ett helt annat spelsätt som tillät slöare backar.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Puckat: Ja, eller att allt gick för snabbt i SHL. Oavsett så verkar vi ha fått en stabil back nu iaf =)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
RedStar: Söderberg har ryckt upp sig rejält, verkar som att det bara satt i självförtroendet där
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
JanneH: Var på plats i Karlskoga och såg Timrå live första gången för i år. Nielsen var inte bra, kändes jäkligt tunn och behöver bygga på sig x antal kilon. Rundades rätt enkelt på BIKs ena mål. Helt klart behöver han speltid men enligt min mening så står han utanför pga att han inte är tillräckligt bra just nu. En som däremot var en glad överraskning var Söderberg.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
NDR: Ja hela den här Nielsen diskussionen har spårat ur helt och hållet. Killen halkade in i ett SHL lag på ett bananskal och presterar sitt livs hockey i 10-15 matcher. Kanske är det hans rätta nivå, kanske överpresterar han på ren jävla inspiration men nog faan borde väl Freddan och Ante gett honom mer speltid om han hade presterat så på försäsongen också? Eller har Modano rätt att hela ledningen är inavlad gullegull och tränarens son går före? Jag väljer att tro att viljan att vinna matcher går före och skulle Nielsen varit lika bra som han avslutade förra säsongen så hade han fått mer speltid. Kanske skulle han må bäst av en utlåning till Div 1?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
NDR: Du har säkert rätt och vi får se hur det blir med dom båda om en månad ..just nu platsar inte Nielsen .
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Clay.2: Ja den frågan får Du ställa till dom ansvariga, det kan ju inte jag svara på. Om nu ledarstaben anser att Nielsen inte platsar på 7 backar så känns det ju väldigt konstig diskussion, med tanke på de sju som spelar så känns det ju som att Gustav inte direkt har tagit chansen. Men det är samtidigt inte så konstigt, han klev in sent i fjol och gjorde det otroligt bra, Nubben själv erkände att han inte haft en tanke på han skulle vara aktuell inför nästa säsong. Tror att det är en stor skillnad att bara bli inslängd och bara göra sin grej, i år har det varit mycket media och kraven är väldigt mycket större. Bara att konstatera att han hitills inte har levt upp till fjolåret, men säsongen är lång och man måste förtjäna speltiden, därför tycker jag din åsikt känns främmande. Fullt förtroende för Nubben i just den här frågan måste jag säga, man kan inte sitta och grina för att Westerlund fick en månad till och tycka synd om dom som blir "drabbade".
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
NDR: om Westerlund hade försvunnit idag, vilken hade då på hans plats ?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Nevink: Trodde inte man fick ha mörka ställ som bortalag, trodde det va vitt som huvudfärg som gällde, ser extremt märkligt ut. Sen har vi ju Luleå som kört med gula bortatröjor, men dom är ju ganska ljus.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Clay.2: Konstigt tänk,så Westerlund har tagit Nielsens plats? Kan det inte vara så att Lerebäck , Söderberg eller någon annan har gjort det? För mig är det enkelt, är man tillräckligt bra så spelar man..
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
HA måste införa klarare regler kring dräkterna, som nu mellan Modo-KHK, samma visa i matchen mellan Mora-KHK.

Rött mot blått kan vi väl köpa, men det här???

Skulle inte förvåna mig om det är medvetet från khk, att ställa till det för motståndarna så mycket de kan. KHK får gärna gå i graven, noll kultur, noll supportrar, noll av allt!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Lite knepig situation, han skulle nog utvecklas mycket bättre här av att få jättemycket speltid, det är väl dom flesta överens om, sen verkar både han och hans agent tycka att han är för bra för allsvenskan och att det skulle sinka ner hans utveckling, lite väl mycket hybris känns det som.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Bragd-Birger: Ja, Nubben har blivit lite väl mycket av snälla farbrorn.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Märklig förlängning. Vi står inte och faller med Westerlund i oktober, och drar han har han bara snott spel-/utvecklingstid från någon annan som vi kommer behöva i sin prime när saker drar ihop sig till våren.
Hela säsongen eller inget var en no-brainer. Skulle gärna veta hur Nubbs och tränarna tänkte kring detta.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Sputnik: Vem har tagit Nielsens plats jo Westerlund och han kommer inte att vara kvar ..synd om pojken som har kämpat så in i hell .
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Sputnik: Nubben har dragit en riktig luring! Freddan bänkar grabben nu tills han skrivit på för säsongen ut. För en spottstyver! Lycka till att få nytt kontrakt utan speltid!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
TIK-Lund: Jo läste den artikeln med nu, så ljuset hamnar ju trots allt på Westerlund igen. Som sagt väkligt konstigt agerat av Nubben och bättre låta Westerlund dra då om det är det han så gärna vill. Fine vi är i HA men lite krav måste man ju kunna ställa...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Rytter: Inte nog med detta, vad skickar det för signaler till spelarna som inte har sin plats cementerad i ordinarie formationer? Hade jag varit typ Nisse, Lander eller Westlund som fått sparsamt med speltid hittills så är detta något som hade känts lite olustigt.

I och med att det dessutom bara handlar om en månad och "täcka upp för skada" så hade jag nog hellre tagit chansen med nån junior för att visa på möjligheten. Typ Eckmyhl. Lätt att skicka tillbaka när Filip inser att en säsong i H.A kanske inte är så tokigt när man har hela jävla livet kvar att spela.

Risken är ju också överhängande att vi potentiellt förstärker ett lag som vi eventuellt skulle få möta i vår (om allt vill sig väl). Det är ju knappast i Färjestad eller Frölunda Som herr Westerlund skulle gå in på två backpar om chansen väl skulle infinna sig sista Oktober.

Det är också massa tid som vi tappar på att inventera laget när FilleFilur tar upp en plats som vi inte ens kan testa spelare på så länge han är kvar. Det kanske skulle visa sig att vi har nått litet guldkorn i organisationen, det har ju hänt förr, så att säga. Om inte annat så är det tid till att leta förstärkningar.

Salmela sålde iallafall extra biljetter de få matcherna han lirade. Om än en klen tröst så är det iallafall något.
Digniteten på värvningen står ju liksom inte i proportion direkt.

Jag har verkligen stora problem med denna kontraktsförlängningen. Den är fel på så våldsamt många plan.
Även om vi hade haft huvudpersonens konflikträdda syltryggsbästis som sportchef hade det varit svårt att godta detta kontrakt.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
TIK-Lund: Arizona har bara hans NHL rättigheter, han är inte signad och utlånad som Dahlen, så just nu tror jag inte Arizona har något att säga till om öht.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Sputnik: Tänkte också initialt på att det kunde vara Arizona som var och satte lite käppar men i tillhörande intervju blev det ju hyffsat tydligt att Arizona inte bryr sig nämnvärt så länge han får lira mycket.

Vilket i sig rimligtvis vara ett incitament i Timrås favör.

Mycket märkligt av en så ruttad sportchef som Nubben.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
TIK-Lund:

Jag önskar verkligen att det fanns fler sportchefer som skulle våga vara så tuffa som du beskriver. Skulle skicka en bra signal till spelare och agenter att förmedla antingen spelar du med oss och då gäller det för hela året eller så drar du till en annan klubb.

Känns som det är FW som vinner på detta, han får spela mycket och i avgörande lägen, samtidigt som han inte behöver vara desperat och leta klubb utan kan plocka det mest lukrativa om något dyker upp.

Alla klubbar vet ju nu också att det kommer lös en eventuell spelare om 1 månad (ifall han inte har en out på detta också), tryggt att veta om man måste förändra men inte vågar förändra i truppen redan.

Minns när vi hade Salmela på korttid och han fick chansen att komma tillbaka efter en rejäl skada, han visade snabbt vilken grym back han var, sedan lämnade han för högre anbud när korttidskontraktet gick ut och blev en av seriens bästa backar i annat lag. Det sög ju ganska rejält.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
TIK-Lund: Håller med dig till fullo! Tycker Modo är ett bra exempel på hanteringen av Viklund. Då han inte bestämt sig och söker kontrakt i högre liga så satte Modo stopp för han att vara med och träna för att inte ta upp värdelig plats för spelare som verkligen vill vara där och behöver speltiden. Men enligt Nubben så vill Westerlund ju spela i Timrå vad det verkar och vem vet hans NHL organisation kanske trycker på att hans skall spela SHL i första hand..
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Rytter: Ni får se till att Sören Huring gör comeback...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Reign in red: Nielsen bör få chansen, men han är fortfarande väldigt ung och man bör inte lasta honom med för mycket ansvar redan nu. Risken finns att det vi såg i kvalet var en Nielsen som gick på ruset av att spela med A-laget och att det kanske ser annorlunda ut över en säsong. Men absolut, för att utvecklas behöver han få speltid - om inte i Timrå så genom en utlåning någonstans.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Nisse på Mon or: Obegripligt kontrakt.
Nubben gör verkligen Westerlund/agent en jättetjänst här.

Det är liksom ingen breddspelare för att fylla upp leden under skador vi snackar. Vi behöver honom säsongen ut som en kompetens på backsidan vi i dagsläget inte har och då för hela säsongen.

Visst kan man låtsats att han "är en ersättare till Ohårde" hur mycket man vill men det är inte ens samma backtyp. Och tror man att Ohårdegård kommer valsa in som en spelskicklig rightback då är man ju ordentligt ute å fyllestyr.

Nog för att han har varit bra men det är inte direkt som att vi står och faller utan honom och drar han nästa månadsskifte så kommer han sannolikt inte ha påverkat laget såpass att det skulle märkas sett över hela säsongen.

Varför ska vi erbjuda honom speltid till förmån för andra spelare som HAR kontrakt över hela säsongen när denne dessutom uttryckligen samt bevisligen har ambitionen att spela någon annanstans så fort chansen uppenbarar sig?

Nä, här kan jag tycka att Timrå skulle ha satt hårt mot hårt och inte gett honom ÄNNU bättre förutsättningar att inte spela i Timrå och låtit han suttit kontraktslös tills hybrisen lagt sig.

- "lycka till med SHL-äventyret FilleFilur, om det nu skulle vara så att det inte löser sig så finns Timrå här för dig om du vill spela en hel säsong nånstans, under tiden har vi spelare som behöver istid utifall du inte kommer tillbaka"
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Knylan: Förstår inte hysterin kring Hardegård? han har väl gjort det helt okej i allsvenska mått och i SHL ja där vet ni nog alla hur det såg ut. Med en Nielsen i sin rätta form som han uppvisa i serien och kvalet så är han bättre än en Marcus Hardegård som exempel, och att redan börja döma ut Nielsen till en bänknötare känns sådär, han var en av våra bästa backar i våras och nu ska han helt plötsligt inte platsa? Nej det håller inte ge han tiden så blir nog allt bra.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Rytter: Okej, då vet vi.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Reign in red: Poängen är ju att varesig Lander eller Nielsen ser ut att få speciellt mycket istid någon av dem den dag Hardegård är tillbaka, oavsett hur man bedömer respektive spelares förmåga eller potential. Att Nielsen är den mest intressanta av honom och Lander råder det inga tvivel kring, men han måste ju få speltid för att få utveckla det. Det är där skon klämmer, även om man skulle lyfta Lander ur ekvationen. Bättre då att hålla kvar Lander så får han ta de där 0-7 minutrarna per match som det lär bli tal om, eller sitta på läktaren. Så får Nielsen göra succé hemma i Hudik eller Borlänge/Almtuna/TAIF eller vad det nu kan tänkas finnas för alternativ.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Sputnik: En månad till blev det .
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
RasmusVS: Som sagt så va jag halvt allvarlig med mitt inlägg då man hade det på känn. Visst Hardegård skall in men killen har ju inte tränat Matchlinkande situationer med närkontakt och dylikt sen förra säsongen. Inte bara att ställa in skridakorna precis i HA. Westerlund släpp dina förvrängda tankar om dig själv som hockeyspelare och kicka din agent omgående. Klart Westerlund är bra på HA nivå men ganska naivt att tro att han skall få komma in i nått topplag och vara topp 4 back denna säsong. Ta en HEL säsong i Timrå och slipp fundera så mycket och bara KÖR!!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Rytter: Ja, å andra sidan så har vi spelat 4 av 5 matcher borta.
Känner bara att det är oerhört starkt att vinna alla fyra.
Tycker inte man kan kräva så mycket mer än så...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
TIK-Lund:

Tycker detta var en klockren analys och en ärlig sådan. Har inte sett alla fem Timrå matcher och vissa har jag bara haft rullande på en skärm på sidan om.

Men som du säger är det förståligt varför inte Dahlen är nära en NHL plats och varför Vancouver tyckte att han måste jobba med spelet utan puck och defensiven ifall detta var det han visade upp, han syns knappt i 5 mot 5 och han påminner om Nylander i sin backcheck. I matchen igår så åkte han hemmåt lite pliktskylldigt och såg ut att ta i, men det gick långsamt. Så fort spelet vände var det en helt annan fart på benen och inställning. Om det beror på att han inte har fått en riktig försäsong och inte är 100% fit eller annat får andra spekulera i.

Det säger lite om spelet när ett topplag ligger -3 i spelet 5 mot 5, det som har varit räddningen är ert fantastiska PP och BP spel och dessa poäng kan ingen ta ifrån er. Men lite farligt att lita på detta för ska vara omöjligt att ligga på 37% i PP över en säsong och hålla 92% i BP blir också svårt.

Freddan och Antes uppdrag är att utveckla 5 mot 5 spelet, för en dag när PP klickar eller det blir få utvisningar måste man kunna vinna matcher i 5 mot 5.

Försvarsspelet i 5 mot 5 är inte så illa, är ungefär medel i ligan i insläppta mål, det som skulle kunna vara oroande är offensiven där endast 6 mål gjorts och det tillhör botten i ligan. Lite mer borde man kunna kräva av så offensivt skickliga spelare ni har och du nämner. Sedan får inte t.ex Dahlen samma utrymme i 5 mot 5 att skapa lägen som i PP, detta är något han själv endast kan fixa till, att jobba hårt för att skapa tid och utrymme för sig själv och andra och vinna sina dueller.

Som jag skrev i modo boken, vi har omvända problem med våra lag (ifall man bortser från inspelade poäng). Vi ligger +5 i 5 mot 5, men vårt BP och PP är helt värdelöst, har väl 6% i PP och 66% i BP.

Blir ett intressant derby på Onsdag, spelar vi hela matchen 5 mot 5 talar det för oss, blir det mycket utvisningar talar det för er.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Nisse på Mon or: Gillas inte, resten av säsongen eller inget alls! Tamt agerat av Nubben.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Sputnik: Ska man behöva bli förbannad igen... Vad är det för agent pojken har?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Laken: Håller verkligen med dig där! Låt hellre Lander få återförenas med kompisarna i Hudik så ger vi Nielsen lite tid till att hitta tillbaka till sin rätta form.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Sputnik: Det fick du helt rätt i.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Sputnik: 1 månad ytterliggare ..
Kommentera


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Synct: Haha skulle inte förvåna mig 😂
Men blir säkert antiklimax om det är Westerlund, typ ännu ett korttidskontrakt i väntan på SHL chans dyker upp....
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
SuperMupster: serieledare och... Hardegård tillbaka!!

Haha..
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Sputnik: Garanterat.
Kommentera


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
TIK-Lund: Timrå hintar på Twitter. Wetserlund på g då?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Jag föredrar Nielsen före Lander alla dagar i veckan.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Tankar och reflektioner såhär långt:

Vem hade kunna tro att det var i offensiv zon Timrå skulle ha sina största bekymmer inför seriestarten med undantag för specialteams?

Förstakedjan är kreativa monster med en effektivitet som är mördande, men; det förutsätter i princip att man vinner en tekning och får kontroll på pucken direkt annars blir det ett bortkastat byte i 11 fall av 10.

Dahlén är en såpass bra spelare att han skulle kunna spela med Bockstensmannen och Greta Thunberg och det skulle funka men inte som det ser ut för närvarande.
Det är inte samma spelare som lämnade 17/18 som kommit tillbaka, och då syftar jag i synnerhet på spelet utan puck, och är det detta Nordamerika såg så förstår jag varför man opponerade.
Stackars Lööke åker runt och gör två spelares jobb just nu.
Att Lill-Uffe aldrig har eller kommer att vara en fysisk spelare det är klart men att inte ens vara intresserad av att vara delaktig i Forecheck/Backcheck eller kampen om pucken, lider hans kedjekamrater oerhört av och kommer aldrig orka med detta i längden.

Dagens hockey tillåter inte spelare att ligga och fiska alá Bremberg tyvärr.

Att Lundin knappast lär gnälla då han går mot sin överlägset bästa säsong i produktion redan efter en handfull matcher där mycket kan tillskrivas herr übermensch så hamnar Lööke jäkligt konstigt till då han för stunden inte är mer än en glorifierad brunkare för att hela kedjan inte gör "jobbet", och detta är knappast det mest optimala för varken Timrå eller Lööke och heller inte anledningen till varför han valde Timrå och Hockeyallsvenskan.

Jag tycker att Hartmann egentligen bör vara allt som Dahlén på pappret skulle kunna önska/behöva i sin kedja. Stor, fysisk, bra på rören, stark efter sargerna, rightare med ett jävla trevligt skott men där det i nuläget faller på Dahléns oförmåga att skapa ytor åt sig själv så finns bara "Löcke" att tillgå, då Hjärtmannen inte riktigt har tillräckliga skills, vilket är synd.

Samtidigt går vi miste om Jens spetskvalitéer och möjligheten att sprida ut vår offensiva avighet på mer än en kedja, vilket blivit oerhört tydligt under Wahlgrens frånvaro och en kvalité som vi inte har råd att avvara enbart som bredd i förstafemman.

Tycker att 2a kedjan igår var första gången på bortaturnén som vi egentligen hade ett hot i 5 mot 5 även utan omedelbar puckkontroll.

Nu kan det naturligtvis finnas en miljard anledningar till varför det ser ut som det gör med vår forwardstjärna, och hans produktion samt smartness går såklart inte att förbise men för att det skall hålla i längden och för att vi ska få ut maximalt av truppen krävs uppenbart en förändring där. Mardrömscenariot är väl att det skulle vara en ren inställningsfråga som staben inte vågar hantera.

Vidare är jag inte överförtjust i sättet man nyttjar sina checkinglines heller. RollsBoyce och E.B gör en sak bättre än några andra i denna serie och det är att jobba ut puckar och flytta spelet från defensiv till offensiv zon MEN detta blir helt och hållet ogjort om det inte resulterar i ett spelavbrott i form av blockering eller annat när man väl flyttat upp pucken då förmågan att etablera ett anfallsspel saknas. Och än så länge enbart resulterat i en gratis kontring eller spelarbyte.

Får magkatarr av att se dem "dumpa ner puckar för att jobba på" istället för att driva stenhårt på mål. Detta tror jag även Jansson och Kaijser borde anamma lite mer, även om Kaijser i synnerhet är ett monster i forecheckingen och Jansson besitter en hel del skills så tror jag de båda skulle må bra av att spela lite enklare åtminstone för att hitta trygghet i grundspelet och samtidigt gynna laget.

(Nån borde passa på å påminna Boyce om hur 99% av hans 15-25p/säsong tillkommit, rakt enkelt spel direkt på mål, inte genom uppställt anfallsspel).
Fjellström får heller ingen riktig chans att visa vilken typ av spelare han är mer än att han uppenbarligen kan backchecka och då ett helt bortkastat lån.

Slutligen skulle jag önska att man försökte bryta motståndarnas uppspel lite tidigare i uppspelsfasen. Detta är dock en klar förbättring från föregående säsong men vi tappar lite för ofta spelare högt uppe i forecheckingen till absolut ingen nytta. Vi borde vara bättre på att värdera när vi kan sätta press och när vi istället ska stänga mittzon.

Däremot ser arbetet i egna försvarszonen ganska bra ut.

Inledningen av 18/19 påminner annars ganska mycket om 17/18. Svettiga tredjeperioder! Men bra målvaktsspel och jävligt spetsig spets får poängen att rulla in.

Angenäma bekymmer sett till materialet

tackar tackar
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
RasmusVS: Det är ingen dum idé och en förmodad följd av en sajning med Westerlund och Hardegårds återkomst. Det finns liksom ingen tid att ’spela in’ Nielsen nu, behoven ser dessutom annorlunda ut nu jämfört med i våras. Nielsen konkurrerar med Lander om den plats i varje backpar som vigs åt den mer ’spelande’ backen, och även om Nielsen täljde guld på SHL-nivå i våras så har Lander fyra seniorsäsonger under rocken.

Ett angenämt bekymmer är vad det är och jag trodde absolut inte på det här scenariot inför säsongen, men då hade man ju inte ägnat Lerebäck en tanke heller. Hans inledning har fått det att bli allt mer trångt för en sån som Nielsen.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Knylan: Att låna ut Nielsen med möjlighet att kalla tillbaka vore kanske inte sån dum idé. Ungefär som Jansson och Kaijser hade det i fjol. Bättre det än att låta honom spela J20. Kapaciteten finns i Nielsen och det vore mest rimligt att låna ut honom om någon, ung och utvecklingsbar back i behov av istid.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Tikarn97: Det finns ingen poäng med att låna ut honom, han ”behöver” inte den istiden på samma sätt som Nielsen. Nielsen behöver spela mycket men kommer sannolikt inte få göra det på sex backar i år, om vi inte åker på massvis av skador. Lånar ut gör man inte för att bestraffa en spelare.
Kommentera

1990381 · »