1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06

2097447 · » Till forumet


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hockeyoraklet: Tingsryd borta var ingen höjdare heller. Skillnaden igår var kanske att vi mötte ett lag vars svaga självförtroende gjorde att dom helt enkelt vek ner sig den sista perioden. Det var ju övertydligt t.ex. i förlängningen att dom helt la av att spela då dom inte vågade spela för att vinna.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Rallarn: 0 poäng I finska ligan. Ska vi gissa att Jesus ligger på samma lönenivå som Ohlsson ändå?
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Rallarn: Japp. Och även kampanjen #villeskahem tickar på rätt bra. Glader sätter sig snart i en eka med en låda kosken och börjar ro. Klippet lägga ut i sociala medier inom kort.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hassan: Frälsaren har nu landstigit i Övik. Man blir lite nyfiken på vad man får i lön efter att inte räckt till i finska ligan, fansen samlade in en rejäl slant.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hockeyoraklet: ”Två av de sämre” om man ska vara petnoga.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Tikkare: jag håller istället med Freddan i intervjun efter matchen. Första två perioderna är dom två sämsta perioderna denna säsong. Tredje är godkänd. Sent ska syndarna vakna.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Charlie2: Lilla farbrorn tycker att Timrå gjorde en överlag bra match igår många av spelarna höjer sig över förväntan! Dom kan se lite rostiga ut ibland men så genom ett trolleritrick så tar ngn dom i kragen o vips så sitter allting där de e så man blir tårögd när alla hjälps åt o spelar för varandra! Den lagandan är toppnotch!!!😎😎
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hassan: Haha ja den var bra den! :D
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Måste säga att matchen igår var riktigt dålig. Fanns ingen inställning alls under första 40, bortsett från korta stunder. Fina mål dock.

Blev jäkligt nervös när vi gick in i tredje och försökte spela så fysiskt. Lite "beqt Them at their own game", men uppenbarligen fick det dom ur balans och vi kunde ta över mer och mer.

Som Boqvist sa efter matchen så kanske man kan se 2p som rättvist.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Andersson: Älskar också Lerebäcks propp på Franzén. Fast situationen med Fille Filur och storgnällaren Berglund är ändå roligare. Fille flippar runt Berglund i mittzon, Berglund blir sin vana trogen rosenrasande över att någon spelar på samma sätt som honom, tar sats som om nån ställt en låda pripps blå bakom förlängda. Fille som ser vildhästen komma frustande vickar höft och Berglund tacklar bara sarg.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Tikkare: Inte Timrås bästa match , dock en av dom svåraste . Och fortfarande stämmer det som en känd hockeytränare en gång sa " Det finns ett motståndarlag och det påverkar vårat spel "
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Slagskottet: sett om matchen nu på morronen. Håller med. Timrå var inte alls dåliga. Bik var jävligt bra. Sen kan man inte tro att man ska glida igenom en serie och va på tårna varje match och vinna. Det Timrå visade styrka på var att mentalt komma igen och till slut vinna. Lundins straff distinkt och bestämt. Bra där. Hartmann blir bättre och bättre. Lodin tror jag är på gång på allvar.! Det gnälldes lite på Westerlund. Jag tycker han lyft sig avsevärt i år.! Jättebra gjort av laget att vinna borta mot Bik.! Som jag sagt tidigare har laget bevisat för oss och inte minst dom själva att dom kan spela bra hockey utan Dahlen. Mental turboboost.! Snart är lill-Gretsky tillbaka och då blir det gasen i botten och öppna spjäll.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Vilken jävla match..!! "Timrå ska vara glad dom fick med sig poäng" sa dem på Cmore, såg dem fel match eller?
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Tom Topp: absolut. Håller med på båda punkterna.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Bragd-Birger: Det är svårt att hålla full koncentration match efter match, och det är klart att griskatterna taggar till lite extra när man möter seriens bästa lag. Men det visar på styrka att vi reser oss på slutet och fixar två poäng!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
BlackBay: tycker faktiskt att insatsen var knappt godkänd. Hur många en-mot-en-situationer vann man? Hela tiden ett skär för sent in i situationerna. Och man var alldeles för långsamma och omständiga i egen zon. Fasttryckta gång efter gång. Plottrigt, dålig rörelse, osynk.

Med det sagt var BIK bra (ungefär 10 ggr bättre än senast), och givetvis är det så att dom var delaktiga i att få Timrå sämre. Jag tyckte dock att det kändes från start att Timrå inte riktigt var villiga att ta kampen till 100%. Trist nog, eftersom jag tror att det hade blivit en betydligt bättre match. Nu tyckte jag att den var hafsig och lite frustrerande.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Bragd-Birger: vet inte vilken match ni andra såg ikväll men så dåliga som flera skriver tycker jag inte vi var.
Oavgjort efter fullt tid kändes fullt rättvist och i förlängningen tycker jag vi var det bättre laget så 2 poäng känns inte alls som ett rån.
Nu får folk sluta leta saker att klaga på och njuta av det fina lag vi faktiskt mönstrar av denna säsong.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
JonteD: kommer ni ihåg vad jag förutspådde tidigare idag? Jämn match TIK i OT.
Måste putsa spåkulan lite eftersom jag inte såg att det skulle bli straffar.
2 pinnar borta mot ett BIK i form är ändå starka papper!!!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Woody: Åtta raka är ju inte så tokigt och att vi vann 3e perioden med 2-0 och krigade oss tillbaka i matchen känns riktigt bra.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
roger_sundsvall: Amen & skål. Apropå skål så figurerade ingen mindre än Kjell Lönnå på SVT idag i programmet Dobidoo.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
JonteD: Precis. Viktigt match det här. Bra att killens får känna att det inte håller med 85 procent.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
skitmatch
mot ett skitLA..
👍
2points
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Woody: Bra lag som Timrå har tur!!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
JonteD: Skönt med 2 pinnar! Det är 2 mer än vad vi förtjänar men det här med att ställa ut skridskorna i 40 minuter och sedan spela 20, det kommer inte fortsätta ge den utdelning som vi varit bortskämda att se hittills.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Woody: Fy bubblan va stark av Timrå att komma tillbaka och ta extra poängen..
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
2 rätt oförtjänta men sköna poäng.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hockeyoraklet: Tror Blomman med sin karaktär är en sån spelare som kan vara ovärderlig i ett slutspel. 👍
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
kulltorp: Extra skönt mot fyra lag. Det här är ett av dem!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
JonteD: Jamen sådär då. Två poäng är bra en sån här match
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
roger_sundsvall: Så jävla nice! Typiskt jävla topplagsbeteende.

Och Johansson. När såg vi en så pass kompakt och ofladdrig målvakt i Timrå senast? Ser oerhört tät ut.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Woody: skitmatch, 2poäng tar jag alla dar i veckan idag
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hockeyoraklet: Fina o nyttiga poäng!!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
weeeeoooOoooloppp
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hockeyoraklet: Det vore helt fel. Han spelar ha ska bra, tycker jag. Lite klent självförtroende kanske. Snart lossnar det.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
sargad: sätt honom på bänken till slutspelet då, har aldrig sett en spelare missa så många kanonlägen i en och samma match.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hockeyoraklet: Tycker han gör rätt bra ifrån sig än så länge 😇😇😎
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hockeyoraklet: Om jag förstått karaktärer och erfarenheter rätt så ska Blomqvist o en som Liljewall vara viktiga ledare i vardagen men framför allt i avgörande situationer
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Villervalla: Minst en poäng i den här matchen räknar jag som 4 poäng.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Matsg: naturligtvis, men som matchen varit så.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Blomqvist, när ska han börja göra skäl för sin lön?
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Villervalla: Bättre att gå för seger!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hockeyoraklet: jag är glad för en poäng om vi får det.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hockeyoraklet: så in åt helvete oförtjänt!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hassan: VIKTIGT!!! Oförtjänt men sjukt viktigt!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Hassan: Yeeeezzzzzzzzz!!!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
4-4
👍👍👍👍👍🌹
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Rallarn: Björklund nyper ju fast klubban runt sig och sen dör han som en svan
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Woody: Björklund, fy fan. Håller i klubban och dyker. Lågt.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Rallarn: lite frustrerande med den utvisningen. Björklund hade lika gärna kunnat åka för en holding the stick där men bara för att han inte kan stå på benen i momentet innan så får han en tvåa med sig.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2020-11-06
Rallarn: Jo, han ger dom lägen att dyka. Dumt.
Låst ämne

2097447 · »