1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28

« · 628442 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Carl Malone: Vad skulle Aalto haft för betyg då? Skulle han producera poäng likt de andra backarna hade han spelat i allsvenskan. Vi stoltserar med tre backar i laget som inte darrar som alkisar när man ska ut med pucken ur zon. Sanny, Styf och Strålman, när resten av backskaran har pucken i egen zon är det bara att blunda och hoppas på det bästa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
TIK gjorde en mycket bra match utifrån förutsättningarna. Varje spelare gjorde sitt och jobb och när ST sätter en 1:a på Teemo Aalto så visar det bara vilka begränsade hockeykanskaper det finns på en del håll.
TIK styrde och ställde som man ville så fort det var spel fem mot fem eller fyra mot fyra. Det måste kännas otroligt frustrerande med en sån urusel domarinsats som förstörde alla möjligheter till ordnat spel.

Det blir en säker vinst mot Linköping.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Maggan: Har gått på hockey sedan 1978 på tal om att skilja agnarna från vetet.
Så jag hoppas jag vet vad jag pratar om.
Viktigaste spelaren i ett hockeylag är målvakten vad jag vet i alla fall.
Men du ser väll gärna att vi spelar i Super allsvenskan igen kan jag tro.
Har inte gnällt på någon utespelare eftersom dom gör vad man kan begära med tanke på att det är ett gäng sargbökare som Nubben värvat ihop i år.
Dom ända två jag haft åsikter om är Laakonen och Oksa och den ena har lämnat skutan vad jag vet.
Att vi sedan ha samma mål att stödja Timrå tror jag du förstår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Talangscouten: Nej, inte iår. Redan på försäsongen sa jag att detta kommer att bli ett mellanår. Naturligtvis skulle jag vilja att vi kom högre, men men.

Sedan tänker jag inte ens kommentera din fundering om jag är idrottsintresserad eller ej. Du kan ju komma och fråga mig på matchen så kan vi diskutera vidare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Frella:

Det enda Oksa vinner mot Kapanen är spelet med klubban. Allt annat är ett hån mot en av Timrås bästa målvakter genom tiderna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Talangscouten: Kan man inte vinna SM-guld (och dom resurserna finns nog inte, varken ekonomiskt eller sportsligt) så kan man ju lika gärna bli 10:a. Vem kommer ihåg en 4:a... :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Maggan:

Skämtar du eller? Så du bryr dig inte om om TIK kommer 4:a eller 10:a?

Är du intresserad av idrott överhuvudtaget? Idrott går väl ut på att vinna, eller?

Mellansäsong? Det är tack vare att TIK gör en mellansatsning...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Maggan:
AMEN....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
kidcox: Det enda man ser är "Gnäll, gnäll, gnäll, gnäll".

Har ni inte förstått, att man kan inte ligga itopp, år efter år efter år...
Någon gång kommer ett mellan år, och det är nu.

Nä, bortskämd är vad vi har varit de senaste åren. Det är nu man skiljer agnarna från vetet, vilka gnällspikarna är och vilka som håller på laget i vått och torrt.

Det är så enkelt att gnälla på målvakt och backar eftersom de är som bekant den sista utposten.
Men det stora problemet Timrå har är inte ovanstående, utan oförmågan trycka in puckuslingen när man väl har chansen. För så länge man gör ett mål mer än motståndarna så vinner man.
En rätt så enkel mattematik.

Nej, så länge vi slipper kvala är jag nöjd, utöver det skiter jag fullständigt i tabellplaceringen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
kidcox: Kul kommentar det där -

Statistiken ljuger tyvärr inte Oksa ligger på 13 plats bland elitseriens första målvakter.....

13:onde plats bland 12 st....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Timråit H-sand: Backspelet fumligt helt riktigt främst Aalto som dock har ett bra skott borde skjuta mer direktskott väntar så länge att lägena blir
för dåliga.
En annan back som fumlar mycket men kämpar på är Johan Svedberg
Han Borde skjuta oftare har ett mycket bra skott när han väl avlossar det!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Kevin O Shea: Skulle säga att vi har bra mycket bättre försvar nu än när Kapanen stog.
Är inte någon Kapanen älskare heller för den delen, men han gjorde det bra när han var hos Timrå helt klart.
Oksa är helt klart för dålig för att vara förstemålvakt hos Timrå enligt min mening.
Asplund duger bra som andremålvakt.
Statistiken ljuger tyvärr inte Oksa ligger på 13 plats bland elitseriens första målvakter bara Djurgårdens är sämre,tycker nog att vi har bättre försvar än lag somDjurgården ,Brynäs,Mora,Leksand eller hur!
Räknar vi alla målvakter så ligger Oksa 22:a och Asplund 21:a i räddningsprocent,uselt sa Bull.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Frella: I Kapanens bästa stunder är han klart bättre än Oksa. Men förhoppningsvis har inte Oksa visat upp sin bästa sida än. Men Kapanen gjorde en hel del plattmatcher även han, det håller jag med om.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Kevin O Shea: Tycker de flesta verkar ha snöat in rejält på Kapanen, visst han var ruskigt bra i sina bästa stunder. Men även han hade rejäla plattmatcher.

Ska man jämföra plus och minus hos de båda målvakterna skulle jag vilja säga att det nog är oavgjort i slutändan, trots att de är väldigt olik varann. Känns också som att Kapanen hade ett stabilare försvar framför sig.

Klubbteknik så vinner ju Oksa överlägset, eftersom Kapanen nog får lämna WO där...

Reflexer så vinner nog Oksa också, även om Kapanen kändes säkrare med plocken så var han inte lika snabb.

Sidledsförflyttningar vinner Kapanen, mycket pga Oksa är mycket mindre i målet.

Returer så vinner Kapanen, han sög oftast åt sig puckarna. Oksa släpper rätt mycket returer, men så länge det inte blir mål får han släppa hur många han vill.

Så jag vet inte om Kapanen egentligen var så mycket bättreän Oksa, men att hans stil skiljer sig mycket från Kapanens kanske gör sitt till...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Frella: Håller med dig! Skulle vara lika galet som om gubbar under 83 tjackar tidningen Slitz...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
kidcox: Jag tycker inte någon av våra målvakter ser så där jättestabila ut som man kan önska, men av de två aktuella tycker jag Oksa ser "stabilast" ut.
En liten kul jämförelse med Kimmo Kapanen förresten:
2001/2002 18 matcher 87,74 och 3,04 i GAA
2002/2003 45 matcher 90,68 och 2,62 i GAA
2003/2004 42 matcher 90,67 och 2,21 i GAA
2004/2005 3 matcher 85,71 och 3,00 i GAA

Mika Oksa:
2005/2006 19 matcher 90,07 och 2,17 i GAA - så rent statistiskt ligger han ju faktiskt i närheten av det Kapanen presterade som bäst.
Kanske är det så enkelt att det är det övriga försvarsspelet som är mycket sämre i år - och inte att Oksa är så förbannat dålig som vissa vill göra gällande?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Frella: Hockeyn var ju pinsam så mer behövs för att få ett skratt på matchen till och med tigern var rolig, men denne skulle nog passa lite senare under kvällen sa bisittarn, När Tre kroner nu kommer till Eon så kommer speakern från gavlerinken Snowi eller var han heter och musiken styrs ochså av förbundet men det blir lite annorlunda är det brukar låta
däåå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Frella: "Säkert tillfredställande för dem över 83"..........
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Frella: Hehe ja jag la också märke till det. Det började med att den andre kommentatorn sa något i stil med. "Tjejerna dansar och killarna lirar hockey" när en del cheerleaders kom i bild följt av Weiderståls kommentar :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
TD: Saknar vi cheerleaders? Tyckte Weiderstål hade en klockren kommentar i cheerleadersämnet. "Säkert kul för de över 83" eller nåt sådant uttryckte han sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
En riktig skitmatch, Timrå var nästan sämre än Brynäs, Brynäs som ser ut att ramla ner några pinnhål i tabellen så dåliga var de, och Timrå var alltså
nästan sämre inte undra på att Lillkenta kokade i pausen, blev väl lite bättre i sista då Warg kom in i förstaline, men TIK måste ha gjort en sina sämsta matcher för året.
Mycket tyst som vanligt Gavlerinken när TIK spelar där, dock tycker jag musikbåset var godkänt många trallväniliga låtar, annars har de väl blivit begravningsstämning. Cherleeders såg också godkända ut. Timrå saknar vi dessa och så klart jumbon och lite mer varition på låtarna i Eon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Pätr: mjooo det är sant! Hoppas att han håller formen och att han visar vad han går för nu framöver! bra kämpat!

Forza!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Uträknad och totalt utdömd av undertecknad. Så kliver han fram och gör det så viktiga 3-3 målet.

PETER STRÖM - ÄNTLIGEN
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Kevin O Shea: Tycker du verkligen att några av våra målvakter ser stabila ut?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
TIKbiff:
Förhoppningsvis kan vi rycka ifrån lagen under ifrån, men sett till spelet o hur matchprogrammet ser ut närmaste tiden kan det snarare bli tvärtom, dvs att lagen underifrån tar in på oss.
De 5 matcher som återstår innan juluppehållet är 3st hemma( Linköping, Färjestad o HV 71) 2st borta (Leksand och Mora). Skräckscenariot med förluster i Leksand o Mora och bara någon poäng i hemmamatcherna gör att vi definitivt är inblandad i kvalstriden.
Hoppas dock på en vinst i dessa bortamatcher plus minst 4 poäng i de 3 hemmamatcherna. Dessa 7 poäng innan juluppehållet känns nästan som ett måste för att kunna äta julskinkan i lugn o ro!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Timråit H-sand:
Tyvärr är det väl så att vi borde rycka ifrån lagen under ifrån just nu, se hur det sett ut dom sista säsongerna, TIK brukar ha lite svårt att ta poäng efter att ätit julmat, visst brukar vi väl statistiskt ha det lite tungt efter jul och en bit in i januari, det har vi inte råd med nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Josef i Kungsör: Jadu...den frågan har väl diskuterats både en o två ggr under årets säsong härinne. Jämför du med 03/04 tror jag en stor del av förklaringen ligger i att då var TIK tippad som solklar kvalseriekandidat före serien och kunde således slå ur underläge i princip under hela säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Tycker Timrå har vart svaga sista tiden! Känner inte igen hjältarna från säsongen 03/04 då vi kom tre! *aah de va tider det* Håller Timrå på at tappa stinget? Vad är felet på våra rödvita hjältar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
orion: ha ha Wikegård på kåkkekväll listade upp Norrena som en av topp 3 filmaren i eliteserien "en prinsessa på ärten" slutcitat, sitter och försöker jobba upp lite ilska till torsdagsmatchen... vart tog "julklapparna" för oss som gillar tallarna bättre än örnen... En riktigt "Classic line" kollektion skulle tillföra en hel del pengar till klubbkassan och varför inte trycka upp "Beijer" tröjan ala Wifsta som man beställde av Christian Beijer 2001
men la ner för det var kvalserien på g och nyförvärv i siktet då - se mitt filarkiv
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Timråit H-sand: Linköping är nog lite rädda för oss, trots allt!
Vi har stört deras planer förut! Dags igen, kanske!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
orion:
Naturligtvis törstiga tallar!!!
Hoppet är det sista som överger en. Det är bara att hoppas dessa törstiga tallar släcker törsten på lejonen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Timråit H-sand: Helt rätt, fast inte hungriga örnar utan törstiga tallar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Laken:
Håller med om att det var positivt att vi gjorde 3 mål o att lagen underifrån inte tog in på oss.
Tyvärr är det negativa större i denna match än det positiva. Gör spelmässigt en dålig match. Ingen riktig fart i skridskoåkningen. Känns som vi inte riktigt var på tårna, därav många utvisningar. Backspelet var osäkert o struligt.
Ska det bli poäng mot Linköping på torsdag måste rejäl uppryckning ske. Förmodligen går vi väl med kort om folk då med tanke på Nilssons hjärnskakning för Lill-kenta lär väl knappast låta nån junior få spela något utan de lär väl få fortsätta att sitta på divanen i båset.
Räddningen är väl att Linköping bränner ut sig i prestigemötet mot Frölunda imorgon o förhoppningsvis får lida för det mot oss på torsdag. Men som sagt det krävs mycket om och men för att vi ska ta poäng på torsdag känns det som. Hoppas dock att jag har fel och att TIK kommer ut som hungriga örnar som de gjorde mot FBK för 2 år sedan när man vann med 4-0. REPRIS TACK!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Är på jobbet så jag har inte sett matchen men...

Positivt med dagens match:
Vi gjorde tre mål.
SSK, DIF, Mora och BIF tog inte in någonting på oss (alla fick en poäng).
Asplund slapp förlora, tog sin första poäng.

Negativt med dagens match:
Vi SKA egentligen slå Brynäs (utan Viitakoski, Miettinen, Holmqvist, Danielsson, Wahlberg...
Vi ryckte inte ifrån lagen under oss när vi hade chansen.
Alla utvisningar.

Ni kan ta bort inlägget nedan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Dream Team:Jag  såg det:-)

Fridens Liljor.........
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Timråit H-sand: Det känns nästan lite patetiskt att höra Kenta säga efter varje match "att vi spelar bra, och snart lossnar också målskyttet" - nu har ju fan halva serien spelats, och vi väntar fortfarande.

Lite tråkigt att se att Brynäs "tog oss" med vår egen medicin - skridskoåkningen. Det blev till slut där vi fick alla våra utvisningar mot oss, för att vi inte hängde med i skridskotempot.

För övrigt tyckte jag att Asplund släppte lite väl många returer, matchotränad - javisst!
Men i mina ögon ser Oksa stabilare ut - Asplund får gärna bevisa mej motsatsen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Bissett19: Det blev borttaget enbart därför att det blev en dubbelpostering, inget annat. Titta en bit ner får du se.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Dream Team
nä det skulle jag inte vilja påstå, men att gå från J20 till Elitserien där varje poäng är på liv och död tycker jag är för ett stort steg, inskolning i timrå via tex bobcats eller liknade hade ju varit att föredra. Att sedan bobcats träningar ligger 10 minuter med bil ifrån timrås dito är ju inte direkt en dålig lösning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Bissett19: Var du där över huvud taget???
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Timråit H-sand: Slutspel i år är 50/50. Men att säsongen skulle vara spolierad med att hamna i ingenmansland tycker inte jag! Det här laget är inte beredd att slåss i toppen. Det är ett lagbygge på gång. Går vi till slutspel så är det över förväntningarna. Roligt om grabbarna lyckas. Och en fin hockeyfest som antagligen tar slut rätt fort (men man ska ju aldrig säga aldrig). Men jag skulle med hjärtat på hand och med klar syn vara nöjd med en niondeplacering. Slutspel skulle göra mig totalt oxtokigt överglad.

Antar att vi alla har olika förväntningar och förhoppningar. Mina är ganska låga. Då kan jag förhoppningsvis bara överaskas positivt. Det finns bra spel i det här laget. Vänder det så kan vad som helst hända!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Dream Team:

Så klart det är...dumma, dumma oss!!! *smiskar mej själv*
Det är ju alltid nån annans fel...*ler*

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Kevin O Shea: Klockrent högt förd armbåge i så fall. En ren tackling där hade inte renderat i någon hjärnskakning. Surt eftersom Mange har varit på tå på slutet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
geggelundin: Det är ju så, klappa Händerna om du är riktigt glad funkar ju ibland också!

Höjdpunkten var nog när Tigern drog lott och delade ut presentkort på leksaker..:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Herminator: Tvärtemot dej, hävdar jag fortfarande att det var en klockren tackling på öppen is - och kommentatorerna konstaterade helt riktigt att det inte går att åka med ögon rakt ner i isen.
Tråkigt om Mange åkte på en hjärnskakning, men det känns nästan självförvållat...

Skönt att se att Manderville var tillbaks efter sin smäll, där trodde jag nästan att vi kunde räkna bort honom några veckor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Bissett19: Åhå, så du kör med Ray-ban på hockey, coooolt.... Men mörkt verkar det vara
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Skarin:
Håller med om att slutspel känns avlägset just nu. Även om man går dit så har man inte ett dugg att hämta där ,inte med detta spel i alla fall.
Det krävs en rejäl uppryckning nu för att inte denna säsong helt skall spolieras. Och då krävs det att Lill-Kenta börjar coacha lite o släpper fram juniorer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Herminator: Armbågstackling?Nej det var en fin open ice hit av Almtorp.......sen att den tog så mycket på Nilsson var ju synd för er!!

Men Sanny har ju sänkt några brynäsare i år så det var väl för gammal ost kanske..........:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Dream Team: Nåväl, jag tycker att juniorerna lyckats över förväntan i år. Både J-20 och J-18.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Dream Team: Aalto gör misstaget, CJ och Aspan gör det som vi kan kräva av dem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Herminator: Svårt att säga det där. Vi vet ju att Magnus har en väldigt speciell spelstil och åker gärna lågt med huvudet. Nästan framåthukad. Då blir det väl lätt att det ser ut som en armbågstackling. 50/50-situation skulle jag tro. Men som sagt. Tråkigt på Mange det där.
Kommentera

« · 628442 · »