1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596616 inlägg · 6213 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2006-11-20

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-11-20
uhahl:
Nej, Regin och Sundh skulle inte ha offrat så förbannat mycket kraft offensivt i box play.

Sune: En sak till; I nio fall av tio så tar inte en domare ut för delaying the game i det läget som Ulfen gjorde det då Sanny åkte på den...PINSAMT var ordet!

oraklet: Men tråkigt att de inte låter juniorerna spela mer Österholm under 2 minuter i istid inte mycket till avlastning det.
Laine endast 6.40 i istid och två poäng skaplig utdelning.
Tyvärr känns det som att vi förlorar tre poäng i onödan,sett till chanserna vi hadde i början,Jonte 2 fina lägen,Svensson 1 bra läge,Lotvonens skott i kryssribban och Regins fina läge oturen tycker jag GRINAR oss i ansiktet.

oraklet:

Ja du...att dom kom av att man inte orkade säger jag inget om. Dock är det fan en ren jävla skandal att en sån pajas som Rådbjär får åka och dömma i elitserien. Totalt jävla okonsekvent i sitt agerande. Det är pinsamt för svensk ishockey att man inte har bättre domare än vad man har för tillfället. Det är en proffessionell verksamhet det handlar om...då är det PINSAMT att lagens framtid ska ligga i händerna på ett gäng pajasar! Det är inte längre lagens individuella skicklighet som avgör matcherna...

oraklet: Timrå hade läget helt under kontroll fram till att gamlingen Dackell retade gallfebern på Styf. Jag tycker att det var det som var direkt matchavgörande sett till hela matchen. Brynäs var, fram till den sekvensen, inte alls med. I och med "bråket" vaknade Brynäs.

All heder dock till ett kämpande Timrå som inte riktigt orkade hela vägen...av förklarliga skäl.

Fanzin: Tycker att Timrå hade en del fina sekvenser emellanåt och att de sedan inte orkar hålla emot i sista perioden är inte mycket att göra åt. Laget får gneta på och ta en poäng här och en poäng där fram tills att vi kan börja spela med fyra kedjor igen. Visst var utvisningarna avgörande, men utvisningarna kom av att man inte orkade. En poäng är helt okej !

Fanzin: 65 minuter match och ännu inga skador rapporterade,bra.
Regin Skulle ha avgjort.

Ca 15-20 supportrar på stå, en hel del supportrar på sittplats(stod en del cerisresor-bussar på parkeringen). Stämningen i arenan som vanligt riktigt dålig. Riktigt tråkigt att tappa 3-1 ledningen till 3-3 och sedan förlora efter förlängning, sett till förutsättningarna med så många skadade så är ett poäng helt klart godkänt, men idag borde det ha blivit tre.

Kämpa Timrå!

actionleif: Men men, med skador kommer svackor och med det oflyt. Lagarna i kosmos säger att denna kräftgång är nödvändig för TIK efter den makalösa inledningen av säsongen! Allt jämnar ut sig men vi vinner serien till slut ändå!

actionleif:
Trötta huvuden på slutet, åsså fic min gulliput match straff ;-)

RTS: Ja vi måste visa att vi är bättre än i den döda hallen matchen spelades i idag.. roligt att päpävä gubbarna noterade det flera gånger..

Otroligt många utvisningar på våra backar i andra perioden.. det avgjorde matchen

Fan vad less man blir när dom tappar en 3-1 ledning. Men nu jävlar skall alla till Eon och stötta våra hjältar på Torsdag. Motte motståndarna bäva när vi är fullt lag igen för då jävlar blir det åka av det kan jag lova.
Vi älskar TIMRÅ

mikenomad: Vilka nya skador kan vi räkna in ikväll då?

Kerstin_k: Javisst...32 matcher kvar och vi vinner kanske 18 av dem...= 54 p. + nån oavgjord så slutar vi på runt 100-105 p. Räcker gott o väl till en topplacering! :-)

Kerstin_k: All heder åt grabbarna som står upp ikväll. Synd att en horribel utvisning i slutskedet fäller oss i afton. Grymt sa grisen. Nöff nöff.

Kerstin_k: Det är iallafall tur att vi har värvat en Scoring-Laine (heheh)

mikenomad: Vi tar dom 22 första och, säg, dom 15 sista så blir allt bra igen. Vi kommer bli farliga igen när spelare börjar återvända. :)

Bragd-Birger: Det skiter jag blanka fan i så du vet det. En bortforslad primadonna har jag inget till övers för. Nåde honom om han kommer tillbaks igen. Skriv livstidskontrakt med karln nu HÅKAN LOOB!!!

STAY IN WARMLAND!

Kerstin_k: Nu blåser HV förbi oss i tabellen. Men serieledning i 22 omgångar är iaf rätt hyfsat! :-)

mikenomad: Misstänkte det. Var ju pinsamt tyst långa stunder.

Roligt, för att anlägga en positiv aspekt på dagens batalj, att nyförvärvet är helt och producerar.

Känns surt att Regin var så jävla nära att sätta 4-2 med ett drömmål innan 3-3 kom.

Spontana reflektioner kring Laine? Bra? Dålig? Snyggt mål? Spelade kanske lite under matchens gång. Vore ändock intressant att höra vad den samlade expertisen tyckte om hans debut.

RTS: Satan vd less man blir, stolpskott ifrån 3p

Hmm, tur och otur kanske jämnar ut sig över säsongen? Jag tror ändå attdet var en moralisk seger att ta poäng på bortaplan i detta läge, ger råg i ryggen inför veckorna som kommer.

Röda Tallen: ja ellerhur ,troligt. En eloge dock till grabbarna som sliter

Röda Tallen: He he...ja, optimist ska man va´! Det är rätta takter...

Kerstin_k: Brynäsklacken byggde dom in i gamla Gavlerinken runt -99. Har inte synts till sedan dess...

Hälge: Ja nu krossar vi Linköping på Torsdag, 5-0.

Skönt..Ännu en poäng i jakten på ett slutspel..

Ambroo: Vilken skitperiod 3:e blev. Tappade hela skiten där. Känns smått orättvist sett över hela matchen dock. Helvete också.

Men Brynäsklacken - inbyggd i gamla gavlerinken? Ibland funderade man om man tittade på en gudstjänst. Knäpptyst där inne.

Man får väl försöka se det positiva här och det är väl det att vi fick en poäng, inga nya skador (vad jag såg) och ett nyförvärv som gör poäng.

Sjuk jävla oturssvacka vi är i nu. Skador. Konstiga utvisningar och jobbiga baklängesmål. Är så jävla missnöjd.

Ambroo:va faan hände!backspelet!!!!!

Bra jobbat! men det blev bara 1 poäng men vi har inte vunnit på ett år tror jag, godkänt var det

Sett till matchbilden så är det rättvist men det känns ändå förjävligt att tappa en 3-1 ledning speciellt efter att Regin hade kunnat avgöra

iggy: gonatt

iggy: Not....

mikenomad: J, men man må väl ändå säga att Sannys tvåa i slutändan var den som fällde oss...och vilken tvåa sen!

mikenomad: Jonte knipper andrapinnen åt oss !

RTS: 0-3 på 25minuter

arf: Kul för dig...

FYFAN!!!!

Red-line: Det kommer att bli så framöver, vi får vara glad för varje poäng

RTS: Äckligt irriterande blev det här

Ambroo: Tja...fast nog kan man väl säga att lagen hade varsin halva av matchen...TIK första och BIF slutdelen...eller?

Red-line: Vad är det för pucko som komenterar

Ambroo: Jag kom in lagom till 3-3-målet och unnar mig att vara glad... :)

Skönt med en poäng iaf. Synd att Regin inte kunde sätta den där chansen.

Jaja, en pinne är väl en pinne, helt enkelt. 18-4 i skott till Brynäs. 23-23 totalt. Bra jobb av laget Timrå. Vi förlorade inte matchen, men visst känns det som att förlorar segern på att vi tvingas nöta på få viktiga spelare?

arf: Ja, men knappast med tanke på matchutvecklingen...

arf: Jo men inte om man ser till läget efter 2 perioder

arf: Men det känns så bittert när vi ledde med 3-1...

« · 789182 · »