1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581666 inlägg · 6215 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

« · 1465107 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
stoff: Jag hade inga uppfattningar om honom innan han kom hit. Men förra matchen var han bäst av våra backar (vilket kanske inte säger sp mycket) och hans första match blev han bättre ju längre matchen spelades. Tror han kommer bli enormt viktig i kvalserien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
mikeomad? här kommer dagens tips... att malmö slår sundsvall med minst 2 mål till 1.70 stenklar
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
ÖstrandsNisse: fel fel.. han börjar på det vi får i oss varje dag!?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
ÖstrandsNisse: nån som trode på mig när jag sa att mihalik kommer vara större flopp än peter ström? nja... vad säger ni nu? ändrat uppfattning?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Nybbe: Mihalik? Hörde att de lekte fånga dolme. Kan också meddela att ingen lyckades fånga den. Han är lång den däringa Mihalik, däremot var Petter-Niklas inte riktigt lika lång.

Hade jag rätt? Vad vann jag i så fall?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
BlackBay: Om vi skulle klara oss kvar är nog en plats i nästa års KS redan vigd åt oss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Simmalugnt: Ibland känner jag nästan likadant nu.... vore på nåt sätt nästan skönt att åka ur o kanske bli ett topplag e AS med lite framtidsvisioner än ett tragiskt bottenlag flera år till med ekonomiska problem.... för tro inte det kommer bli bättre bara för vi klarar oss kvar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

fredriko74:  Broc Little. Låter som en boxningskombo av Håkan Brock o Lillen oxå kallad the Little av Bruno.  Är det en bra hockeyspelare?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Simmalugnt: Är det någon fler som har skandaler om Timrå-spelare  2011-2012

Inte svensk inte finsk ..dansade naken på ett bord i s-vall vem är han tjej -tjusaren = sant

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Skarin: Jag håller fullständigt med dig i ditt "lilla, lilla hopp". Fokusera stenhårt på Kvalserien NU, allt annat är tjänstefel...

Forza TIK.........alltid, alltid...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Wayne Gresky: Det där med att sakna andras lag är ju bara en grejj, hur många supportrar saknar fler än typ kanske 1-2 lag. personligen skulle jag inte sakna ett enda lag i sverige. Jag skiter väl i om andra försvinner, och jag saknar definitivt inte fyra raka torsk emot modo...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Hahl Bundy:

Man påpekar inte för den fula utstötta tjejen i klassen på skoldansen att hon är ful eller hur? Alla vet det redan. Det finns liksom ingen vits med att trycka ned henne mer när hon redan är på botten. Vad vinner man på det? Jo, kanske får man några ryggdunkningar av de "coola" kidsen, men väger det upp det dåliga samvetet man känner efteråt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Wayne Gresky: Så är det nog.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Hahl Bundy: Ironiskt nog så är det nog bara supportrar till ett lag som verkligen skulle sakna er och det är MoDo.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Simmalugnt: Han har ju rätt. Vi är den fula ankungen.

Vi är den där kusinen på landet, med för stora glasögon, fräknig, rutig skjorta med hängslen o beiga gabardinbyxor som är för korta, som ingen vill vara med, men som man var tvungen att leka med nån gång pga Mamma o Moster tvingade en.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Simmalugnt:

Det ända jag kan säga är att när allt är klart och Timrå klarat sig så kommer jag att skicka ett mail till unge herrn för att höra vad han nu ska ondgöra sig över.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Ikväll ska jag specialstudera VIK hockey i kvällens hemmamöte mot Oscarshamn. Hemmalaget blir  förmodligen en aspirant som TIK kommer att få stöta på där i mars. Broc Little är en spelare jag blivit förtjust i de tidigare matcher jag sett honom medverka i iår. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Spinningswede:

Nej det var inte det du gjorde, du försökte påskina att Timråsupportrarna ville ha ut Brynäs ur Elitserien.

Det kan mycket väl ha varit så, men det är ju intressant att det traumat sitter så djupt i dig så att det fortfarande är relevant i din värld.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Simmalugnt: Nu är du känslig... Jag påpekar bara att BIF var nere i skiten för inte så länge sedan och har, i alla fall tillfälligt, fått rätsida på verksamheten.

Sedan är väl frågan om ni har tränare för att kunna inge truppen självförtroende nog inför kvalet.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Spinningswede:

Så det var någon Timråsupporter som var lite elak mot dig när Brynäs var i KS för fyra år sedan och i dag när man ligger tvåa så ramlade du och slog fittan och tänkte plötsligt att NU ska jag hämnas på de dumma dumma timråiterna? Rimligt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

The great one:

Jag menade naturligtvis inte i jämförelse med Timrå.

Men att Leksand skulle dra så vansinnigt mycket folk i säg ett möte mellan 11:an och 12:an i omgång 23. Glöm det.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Simmalugnt:

"Blizzard: ...Leksand liknat timrå hur mycket som helst i flera år, dåliga värvningar, misslyckade sportsliga resultat, försämrad ekonomi etc etc...."

Kopplingen var kanske lite svår....

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Blizzard:Det är sant det. Skillnaden torde väl vara att de mer eller mindre förlikat sig med det faktum att de hör hemma i allsvenskan.. eller så är det självbedrägerier man ägnar sig åt. En leksingkompis sa till mig att det är roligare, mer äkta och underground att ha sitt lag i AS jmf med i ES som är mainstream och likriktad med spelare som har en enda incitament att kamma hem grova pengar för så liten insats som möjligt.

Nu snackar jag alltså om fansen. Om jag inte misstolkat det hela fullständigt så tar de lagets situation med realtivt jämnmod. Visst blir de besvikna när de gång på gång tvingas konstatera att de inte gick upp i år igen, men sen vet jag ju inte hur försäljningen av roliga tabletter ser ut i leksandsområdet heller...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Vilken tragisk artikel att läsa. Det var inte längesedan man kunde läsa annat ( se länk).

"Ibland tror man att det står CCCP på tröjorna, eller att logon är ett bildäck med en vinge. Så är det Timrå IK.
Det är hur coolt som helst att se Sveriges överlägset bästa hockeylag"

Simmalugnt:

Det är ingen myt. Leksand drar folk överallt. Timrå drar aldrig extra publik.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Spinningswede:

Vafan yrar du om då?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Blizzard:

Byt ut Timrå mot Djurgården i texten, skulle en sådan text publiceras i Expressen? Förmodligen samtidigt som de börjar hylla SD.

För övrigt så är det intressant att det är synd om Djurgården i texten under med sjukdomar och skador.

Jag skulle inte pissa på Ek om han brann.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Blizzard: Brynäs var på god väg de också.... Men då var ni inte lika negativa ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Simmalugnt: Det roligaste måste ju endå vara att Leksand liknat timrå hur mycket som helst i flera år, dåliga värvningar, misslyckade sportsliga resultat, försämrad ekonomi etc etc.

Och nu när Leksand och älsklings salo gjort det "bra" så är dom värd en ES plats direkt..Leksand är så mycket timrå man kan komma, helt sjukt många saker gemensamt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Kattgubben:

Och återigen myten om publiklaget Leksand. De höjer kanske snittet i Gävle och Stockholm men inte tror jag Leksand drar så fasligt i Luleå eller Växjö.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Simmalugnt:Så nu säger de det rakt ut. Skönt med klarspråk till slut. Jag hoppas DIF åker ur, btw.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

sargad: Ja  .. Då måste Ansvariga  ta sitt ansvar ,och göra något så att vi kommer dit och tittar på dom matcher som är kvar ,och inta TRO att vi kommer i allafall ,för underhållningen är för dålig.

Men vad ?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Hahl Bundy:  Vad skulle Bajen o AIK fansen göra?

Kvartssamtal... och de brukar ge bra sportsligt resultat? :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Skarin: Grejen är att nu är det de spelare som finns i truppen som måste fixa biffen i KS. Oavsett hur dåligt olika spelare har spelat och hur utskällda de blivit på HS och eventuellt i andra forum(analoga som digitala) så är det till dom vårat hopp får sättas vad gäller möjligheten till ES-spel nästa säsong. (14 lag i ES kan väl knappast genomföras redan till hösten?) 

Tränare, ledning, fans och lokala massmedia måste på något sätt gjuta mod i dessa spelare till KS-starten. Det är inte för sent för Bremberg, Granath, Murley, Gnangarn, Molinder med flera att bli hjältar. Skulle vi mot alla odds fixa ES-platsen kan de räkna med att bli fett hyllade och de 55? ES-omgångarna 2011-2012 raderas ur minnet. Börja pumpa sjölvförtroende och muskler. M O B I L I S E R A !!!!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Skarin: Men då säger vi så, att vi spånar fram nåt. Du, jag och knylan är väl självklara och fler lär säkert ansluta. Ambroo, Hahl Bundy och ikonen kanske bl.a? Om inte annat skulle det ge en känsla av att vi faktiskt uträttar nåt iaf. Först och främst hitta tid och plats där vi, kanske över några inspirationsframkallande öl, formar själva aktionen. Men det måste ske snart...tiden rinner. Nå, måste iväg till jobbet nu men finns intresset så bubbla mig gärna. Återkommer härinne ikväll...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Skarin: Vad skulle Bajen o AIK fansen göra?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
mikenomad: Exakt! Och bl a Knylan har väl varit inne på just det här under lång tid. Att sitta här och gnälla och spekulera gör inte verkligheten till det bättre.

Som det är nu och också har varit så står klacken rakt upp och ner och skriker ur sig "Vi älskar Timrå", "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp" och "Vi måste kääääämpa för att vinna" under och efter senaste hemmamatchen mot Frölunda. Spelarna svarade med att inte tacka dem.

Om inte dom som har hand om det här kan väcka liv i det här så är det väl upp till oss att göra ett försök genom att agera på ett eller annat sätt. Frågan är hur?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Skarin: Är det något annat elitserielag som jag faktiskt tror skulle kunna komma före i en kvalserie så är det Djurgården. De har en katastrofal trend. På de senaste 12 matcherna har de snittat 1,25 mål framåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Skarin: Ja så var det kanske ang. Nieminen...att han hade en pervers längtan till gnällbältet. Fast var det själva gnällandet han längtade till så borde han nog ringt Nubben ist.

Annars känner jag bara att Smokey snackar allvar nu...VI supportrar borde verkligen göra nåt. Ja nästan vad som helst, huvudsaken det väcker uppmärksamhet. För att visa klubben och andra att vi faktiskt bryr oss. För som flera redan påpekat blir inte mycket gjort härinne på KS. Visst, det känns bra för stunden att vräka ur sig lite men särskilt effektivt är det knappast.

Nä, nån form av missnöjesaktion borde organiseras. Nåt som verkligen märks. Frågan är väl vad och hur. Här och nu vet jag inte mer än att jag gärna är med. Kanske vi ska bubbla varandra kontaktuppgifter, vi härinne som verkligen vill vara med och genomföra något sånt här? Göra något i verkliga livet alltså, något fysiskt och inte bara ord på ett hockeeyforum.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Peja: Ja det är säkert möjligt. Även om han utåt sett ville till Örebro redan från början.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Skarin: Nieminen hörde säkert av sig till flera klubbar som han visste hade cash...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Skarin: Funderade på en sak igårkväll när man satt och led framför tvn. Jag har ingen aning om hur lagarna ser ut i svenskhockey gällande kontrakt. Men idagarna kunde man ju tex läsa att Frölunda hade ett avtal med Örebro som tillät deras andre målis att passera mellan klubbarna. Timrå har väl även liknande avtal med Sundsvall Hockey.

Till saken. Många legoknektar förstärker lagen i slutändan av serien varje säsong. Men det är ju inte alltid de lyckas med vad de värvas för (oftast att ta ett lag till slutspel). Då är ju deras säsong slut. Alla transferfönster är stängda så sent (eller?) och de missar fortsatt chans att visa upp sig för scouter, sportchefer osv till nästa säsong. Timrå hade ju inte en suck att köpra vare sig Netik eller Pilar då Växjö bud förmodligen var mycket större. Skulle då inte Timrå och Växjö ha ett avtal där dessa spelare gå till Timrå vid missat slutspel för Växjö för en del av lönesumman då såklart. Alla vore ju vinnare i en sådan situation. Om nu inte spelaren varit en totalflopp då men i sådant fall borde det finnas möjlighet att bryta uppgörelsen :P

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
mikenomad: Det där med att Nieminen valde Örebro är väl så enkelt som att det var han själv som hörde av sig till dem och verkligen ville dit. Så har man förklarat och sammanfattat om den värvningen på Viasat och i övrig media åtminstone.
Men visst fasen har det saknats resurser och attraktionskraft alltid, även om TIK är långt ifrån ensam om att ha sökt spets och fått nej tack av de få spelare som funnits och dykt upp.
Exempelvis är jag väldigt förvånad att inte storstadsklubben DIF lyckades ro hem några spelare, så som de letat. Ett lag i stor kris. Precis som vi.

Får vi med oss DIF ner till kvalet, har vi någon chans mot dem då? Nej, vi kommer vara totalt chanslösa mot DIF hemma som borta. Då gäller det alltså att vinna i stort sett alla övriga matcher. Kan vi det? Lycka till. Oavsett lag som vi får med oss kommer jag känna likadant.

Sedan håller jag också med om avsaknaden av information. Gå ut och förklara läget och varför det blivit si och så, så att ALLA får mer kött på bena.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Jag måste också gråta nu, Knylan. Men vad ska man annars göra när man läser här på fantastiska Hockeysnack där ju alla har full koll.

Det finns ingenting som talar för att vi hamnar topp två i kvalserien. Allting talar för att vi åker ur och att sagan då är slut för gott. Ja, jag tror faktiskt att det blir så.

Ni som tuggar om att det kan vara bra att börja om, åka ur osv osv, ni kan inte finnas på riktigt. Pinsamt!

Sedan tycker jag det var riktigt synd att inte Nubben kunde ro hem någon av Nittymäki, Turco, Legace eller varför inte Hasek. Detta skulle ha gjort att vi kände oss starkare på förhand i kvalserien helt plötsligt med en trygg målvakt längst bak. I övrigt gick vi inte miste om så överdrivet mycket heller då elitserielagen inte direkt förstärkt sina lag så att det vattnats i munnen. Det dom förstärkt av värde har vi nog inte haft en chans till ändå. Kanske hade vi kunnat vara med på en sådan som Pilar om värvningskampanjen gett det tredubbla, en gång. Jag vet inte. Men förmodligen hade vi ändå inte haft en chans till honom eftersom en sådan spelare inte skriver på för att spela i kvalserien.
Men helst skulle man ju sett att 2-3 backar till värvats samt att en offensiv center hade dykt upp på marknaden som Nubben hade kunnat lura hit. Och med lura menar jag så klart att TIK saknar pengar samt attraktionsvärde. Klubben har skaffat sig ett dåligt rykte de senaste åren helt enkelt.

Timrå IK är så felbyggt som det bara kan bli. Och då menar jag inte bara i den sportsliga verksamheten utan även i övrigt. Vi har grävt vår egen grav. Det är så jag känner. Men vi har samtidigt gjort det jäkligt bra också, som liksom klarat oss så länge. Dock har väl saker och ting kunnat göras annorlunda, om man säger så.

Det finns ingenting som talar för att vi kommer klara av detta. Ingenting.

Det lilla, lilla hopp jag skulle kunna känna vore om jag fick läsa i tidningarna att TIK har börjat tränat ner sig, att man fokuserar stenhårt att bygga upp en bättre kondition och intensitet i allt som görs, att man alltså förbättrar sina träningar där skridskoåkning ska ligga i främsta fokus. Att man kanske åker iväg på någon form av lagresa där gruppen ska svettsas samman och inse allvaret i det här vilket förhoppningsvis kommer betyda att spelarna kommer dra åt samma håll och göra allt vad man kan för att lilla Timrå ska få finnas kvar.

Får jag dessa indikationer så kan mitt hopp komma tillbaka. Annars är vi rökta.

Men likt förbannat ska vi supportrar, hängivna eller inte, givetvis göra allt det VI kan för att stötta och hjälpa laget genom Kvalserien. Oavsett hur bra förberedda TIK är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Hur detta lag med världshistoriens slapptaskar skall över leva Lilla SM vete fan. Frågan om det ens blir en Bronpeng. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Frella: När det gäller plus mot spelarbudgeten så beror det ju på vilken spelarbudget man jämför med. Den som gällde när ni fortfarande skulle värva en försteback eller någon senare variant?

Det känns dock ganska obetydligt om man har 100 000 kr kvar till taket i spelarbudgeten om man samtidigt förlorar flera miljoner kronor i publikintäkter beroende på tabelläget. Det är det senare som sätter klubben i akut likviditetskris, inte en liten lönepost extra. Att föröka lägga fokus på lönebudgeten känns mest som en avledande manöver.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
mikenomad: Jag tolkar bara hans uttalanden och det kaos som råder i klubben. Den gubben ser fan ut att ha spårat ur. Men är underhuggarna tillräckligt kuvade, då brukar fallet bli sjukt hårt och omfattande.

Är det tänkt att han ska bli en toppkraft på förbundet? Då kan fan hela hockeyns framtid stå på spel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Ledmotivet till Linkans tjänst som sportchef.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Smokey: TJ är väl urtypen för en chef med psykopatdrag!
Kommentera

« · 1465107 · »