1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581402 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12

1560160 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
KORITFW: Hallin vem e det? Eller menar du Per Gretzky?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
nectis: lhc har fått bra utdelning på calle...

Mitt i allt skit med att vi gör dåligt med mål så kan man ändå trösta sig lite med våran betydligt lägre löneutgift än tex calles klubb...

Friberg är alltså ändå delad 2a i interna målpangarligan... känns rätt bra ändå...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
söder över: Och våra tre bästa målskyttar har tillsammans gjort mindre mål än Carl Söderberg själv..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
KORITFW: äh det visste man juh redan i aug...
Att sterner gjort mer mål än pp backen sebbe erixon...

Serien är snart färdigspelad o bästa målskytten är snart över 10 gjorda baljor...
Näää det är inte blekt.

Att Hallin gör mål tycker jag är jättetrevligt. Han har inget superbra spelsinne utan ser till att bidra med allt han faktiskt kan isst. Fart, hjärta och kropp. Han skjuter på allt han kommer till att skjuta på. då händer det saker i målkollumnen... jag menar pelle drar en hel del utanför med men om man inte skjuter så gör man inga mål heller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Hallin är nu vår bäste målskytt, vem hade någonsin tagit honom som skyttekung? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
förresten, grattis till vinsten igår. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
spud: Det största problemet beträffande Friberg är annars inte bristen på passningsvänliga medspelare utan tvärtom. Den dagen Max lär sig dela med sig av pucken i rätt lägen kommer poängen rasa in.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
spud: Så kan det vara såklart. Det största problemet idag är väl att hans självförtroende verkar vara körd i botten. Det finns inte mycket som går Max väg, han har svårt att slå en passning rätt, han har svårt att komma in på mål och skjuta, han har svårt att ligga rätt i position utan puck o.s.v.
Jag tycker inte att Friberg visat nåt under hans tid i föreningen. Man märker att det finns något i kroppen men han får inte ut det på isen.

Detta år lär väl bli hans sista i Timrå IK. Han känner nog själv att det är dags att prova någon annanstans för att om möjligt utvecklas ytterligare ett steg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
250kg kärlek: Tror att Friberg kommer bli en succé nästa år om han får rätt omgivning. Andra året brukar ju innehålla en del motgångar, och sen är det inte lätt att blomstra i ett lag som åker på stryk lite för ofta. Men får ni ha kvar honom nästa år så kommer han bokföras för 30p om han håller sig frisk, och får spela med folk som kan passa en puck ibland.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Lite Friberg. Han behöver mig byta miljö om det ska bli något NHL för honom. I Timrå har han tagit två kliv bakåt i stället för framåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Timrå Icon: liket lever......
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Bra värvning av "Smolle", känns som vi behövt en sådan också:) Framförallt i straffavgörandet
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12

Knylan: Sonnie bidrog en jävla massa för den lön han fick. 

Jag menar att han låg bättre till sett till helheten än Murley.

Jag respekterar det Murley gjort under ks o hittils i år. som jag sa.

Murley hade sett blek ut utan linkan... mja jag köper inte att man lägger över framgångar sett på 40+ matcher på andra sedan sjklart hittar vissa spelare en härlig kemi. (pyrret hahl pärra o linkan-anger)

friberg var het i ks... rätt ner bajsad av oss supporters i år...

2008/2009 fanns inte corso i tik ändå gjorde Sonnie 1+ 10 på 13 matcher. då var det pyrret o lello som gjorde han bra? skitsamma Sonnie är värd allt beröm från sin tid i Timrå ik iaf.

Nu är det dock helt klart Murley som är messias! 

Smolle ger jag cred med. jag tror fan han kommer att göra en del baljor framöver.

han är en naturlig avslutare.

Hedström som speluppläggare känns juh inte särskillt jättevärst bra men kommer alex tillbaka i spel snart så kan det bara bli bättre! Smolle skapade mer på egenhand än vad jag hade förväntat mig. en chansning i pp med smolle gunno o murley ihop tycker jag kan vara på sin plats. Ingen behöver be Smolle att ta avslut  2 ggr... En krydda som i stortsett bara Hallin sitter innne med... 

Det skall bli skojj att se om det rullar på så här nu framöver. is ser man hur små marginalerna är... 

jag menar laget är det samma på alla punkter sedan dec utöver Murley o plötsligt vinner man och tar poäng åt både höger o vänster...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12

söder över: Som jag skrivit förut så tycker jag nog egentligen att myten Sonnenberg är större än spelaren Sonnenberg var. Vi gillar sympatiska spelare, helt enkelt. Det är ju den enskilt största anledningen till att vi gillade honom så mycket och Corso precis lika lite. Utan Corso så hade inte Sonnenberg nått de där siffrorna den där säsongen. Men det är något med den där ödmjukheten som vi blir alldeles galna i och som i sin tur gör att folk sitter och tjatar om en spelare såhär tre säsonger i efterhand. Han var en skön jävel och producerade dessutom, mycket bra. Jag stör mig bara en aning på hypen. 

Sonnenberg var bra men Murley har små spetsegenskaper som ska respekteras. Som att han klev fram i våras under de viktigaste veckor den här föreningen genomgått, någonsin. Det stod så fruktansvärt mycket på spel, och då kliver han fram och är som bäst. För mig väger det oerhört tungt. 

Det är som sagt synd bara att man inte lyfte in honom tidigare den här säsongen, men då ska man komma ihåg att jag själv satt och pissade på honom senast i december. Så lite förståelse får man ju ha. Oavsett vad: löser han detta i år igen och gör en fantastisk kvalserie så hoppas jag att vi kan sluta prata Sonnenberg i det här forumet. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
El Maco: Nu har jag äntligen börjat hämta mig från att resultaten gick så in i helsike mot oss ikväll.
Jaja. Nu kör vi med de bästa vi har resten av serien.
Ingen Coop-hockey där alla ska vara med och lalla.
Bänka de som suger hårdast match efter match.
Hallin och Smolenak får lägga straffarna.
Jocke står.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12

Knylan: under två säsonger snittade sonnie en pinne per match. i stort set...

Murley har gjort det riktigt bra hittils i år samt under ks i fjol men han har en bra bit kvar till Sonnies nivå.

de du kallar finess misstänker jag att jag kallar för mjukhet... 

det var  heller inte något fel på sonnies blick för spelet. 

om du glömt kan du kolla på tuben.

Sonnie gjorde ugly goals såväl som saik mål o rena davidsson ass...

Murley gör poäng och lyfter anfallspelet. det gjorde Martin med pluss att han drev på som en idiot i omklädningsrummet med. 

så nej jag tycker inte att Murley har några i särklass starka attribut i jämnförelse med Sonnenberg.

Pyrret gjorde 21 mål 2008/2009 det var fantastiskt bra! 

sonnie gjorde 20....

båda gjorde 22 ass... Sonnie var riktigt bra på isen och en riktig publikfavvo för mig. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
El Maco: he he , de e bra taktik att slänga in brudarna.....var de inte så det där Lule basketlaget också gjorde....?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
erathoo: Murran har en tjej från Sundsvall, Sonny ett familjeföretag i Kanada. Murran ett bättre upplägg i längden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
söder över: Murleys blick, finess och handleder är väl ändå i särklass i jämförelse med Sonnenberg? 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Självklart surt att min utlovade 3:a gick om intet för att Monty fick hjärnblödning i slutminuterna. Men 1 pinne närmare ingemansland hade väl ändå inte räckt för att nåt seriöst hopp skulle tändas. Och seger i sista matchen före ett uppehåll och första efter ett...kära hjärtanes, när hände DET senast??

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
DJ Hemp: Du kanske inte förstår begreppet ironi? Var glad åt tredje raka istället!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
söder över: jo, det har du nog rätt i, Sonny hade en dimension till - var väl en väldigt "hyvens och rättskaffens man" privat också - dit kommer nog inte Murran ;-) men jag tycker det känns så roligt att Murran presterar så pass bra, förväntningarna var ju lite blandade, så jag blir kanske lite överentusiastisk ...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Laken: absolut, det viktigaste är ju att se att vi börjar se ut som ett lag som funkar hyggligt framåt igen, och att det finns potential i anfallsspelet med Murran och Smolle bl.a. Att vi faktiskt kan börja bygga lite självförtroende till just KS.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12

erathoo: Murley kommer aldrig i närheten av Sonnie i min bok...

Sonnie hade det där som murley  har plus ett grym jävla driv. Karln hade kraftigare utstrålning än forsmarks kärnkraftsverk...

dit kommer aldrig Murley. Han är för loj.

Dock håller jag med i övrigt. Murley har givit oss en första kedja... på egen hand! 

grymt bra!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
DJ Hemp: Alla förstår ju innerst inne att det blir Kvalserien men låt oss glädjas nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12

Jag fokuserar endast på... Tredje raka segern!
När hände det senast?? Någon?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Varför snacka slutspel när det blir kvalserien? Vi närmade oss ju inte lagen närmast ovanför ett dyft. Trots första segern i Gävle sedan 2007/08. Det är så dags nu att börja vinna... 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Taurus: japp, och så här ser det liksom Alltid ut mot Brunäss...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Vi ser till att fylla EON på torsdag och tar 3 friska mot luleå!! Mot slutspel
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Nu måste jag gotta mig i Murran, fifan vad han har varit saknad i detta laget, med sin smartness och känsla för målet..... blixtsnabb med klubban är han också i trängda lägen....både vid sitt eget mål och vid passningen till Molle....kanske han kan klättra en del i rankingen, fortsätter han så här så är han snart i kapp både Sonny o Sheriffen....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12

Taurus: bra fråga... pratade inte Monten om att inte ge Brynäs skickliga spelare fria ytor?

varför har spelarna så lätt för att inte göra som Monten säger?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
erathoo:

Sjukt! Kan inte påstå att man har mycket till övers för Nolaskogarna
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
superfalle: Äsch! Sedan när har vi behövt hjälp utav lillasyster? Mest skönt att Smolle och Ludde fick spela sin första match utan torsk deluxe.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Underbart att höra att Smolle verkar trivas och känner sig väl omhändertagen.

"Känns som jag redan spelat här i flera månader"
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12

Grym straff av Smolle! Och Hallin! Den där straffen kan man bygga en karriär på!

Annars: sugig match totalt sett. Mot ett så här blekt Brynäs ska man kunna betydligt bättre. Stor tvekan inför Montys preparering under uppehållet, kedjesammansättningen (Smolles kedja helt felkomponerad) samt coachningen i slutet.

Men: för jävla gött att inte lämna Gävle med 0 pinnar i bagaget. Snäppa upp nu i nästa match!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12

Åtta av nio poäng på de tre senast spelade. Synd bara att vi gett Skellefteå 51 poängs försprång, annars hade vi tagit hem grundserien.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
erathoo:

Ja, spelet i egen zon är ju SÅ jävla bedrövligt!! Man är så jävla passiva så farmor i rullstol är rappare. Va fan sysslar man med?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Mattadoren: synd att flickorna i övik fortsätter och gör sitt bästa för att timrå ska åka ur
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Nu har glädjen lagt sig, nu är det dags o skälla på Modo-rövarna, hur sjutton kan man slarva bort poängen mot Växjö?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
söder över: Känns faktiskt ganska bra att Brynäs möter Växsjö på Lördag:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Timrå Icon: Swehockey avslöjar inga detaljer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12

Såg det inte ut som om Wännström redan kände sig besegrad vid sista straffen? Riktigt tam! 

Men vinst! Yay!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
El Maco: Snygg straff var det!
Det är bara Hallin och Smolle som behöver lägga dem hädanefter
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
SATAN! DET DÄR VAR EN REJÄL BACKHAND!

SMOLLE AVGÖR MED ETT FÖRSÖK ATT LÄGGA UPP HELA JÄVLA BUREN PÅ TAKET!

NU DANSAR JAG NAKEN GENOM PEEEEKING!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
erathoo: första vinsten på allllllllldelesssss för länge mot brunäs....jädrar va sköööööööönt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Pjernut: Två pinnar! Jaja...bättre än 0. Ja än en också...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Timrå Icon: Tack Smolle!! Din brutale jävel
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
Timrå Icon: Smolle GWS? R Ä D D A nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
söder över: Vilken jädra straff av Smolle!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
söder över: hallin kör den traditionella
Kommentera

1560160 · »