1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578009 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16

2227842 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Eftersom det var jag som drog igång surret kring Olofsson(denna gång) så kan jag summera och avsluta det så att utrymme och fokus i detta forum kan läggas på andra saker som inte upplevs som ältande.
Alla är vi överens om att:
-Olofsson inte nått upp till sin potential sedan KalleK kvalet
-Olofssons match igår var en prestation i rätt riktning
-Vi gemensamt hoppas på att Olofsson tar det berömda klivet i år

Trevlig fredagskväll i dimman allesammans
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: "den vanliga hyllningskören hade gått bananas som vanligt så fort han gör en något bra för en gångs skull."

Det mesta jag läst här om Olofsson de senaste två säsongerna har varit sågningar och kritik, vet inte var du har varit och läst någonstans.

Jag är också en av dem som varit kritisk till hans arbetsinsats och att han hänger med huvudet. Men som du säger "beröm förtjänar man". Förtjänar han inte lite beröm för gårdagens insats? Jag tycker vi kan släppa detta nu och vara glad åt segern igår och att Olofsson var en stor anledning till den.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Charliejfz: gillar han skarpt, en riktigt chef, sticker in näbben direkt om det hettar till. Fan va bra kapten han är. Skåne levererar 💪👍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Det fina med gårdagen (jag har för övrigt missat båda matcherna) är att vi kan ta oss ann vederstyggelsen växjö med någorlunda tabell lugn.

Växjö, Leksand och Örebro har en speciell plats på vägen till mitt SHL helvete. Om en kommun ger ett lag pengar att värva sönder HV och FBK premiärsäsongen i SHL - då är någonting fishy
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Härliga klackbilder i ST idag. Ser Knylan och Jimmy Hamrin i yngre upplagor.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jockz: Jag hade aldrig yttrat ett ord om detta om inte den vanliga hyllningskören hade gått bananas som vanligt så fort han gör en något bra för en gångs skull. Ni verkar minst lika besatta av att yttra det vid varje tillfälle så då går det åt båda hållen då.

Det enda jag bidrar med? Jag har skrivit en jäkla massa positiva inlägg om gårdagens match både under och efteråt så jag vet inte vad fan du snackar om att jag enbart gnäller. Som jag sa, beröm förtjänar man och jag ger både beröm och kritik här inne för jag kan se två sidor av ett mynt, något som du bland annat verkar ha extremt svårt för i din lilla hoppfulla fantasivärld.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jag brukar ha lättare att fastna i det som inte funkar.

När känslan stärks av hopplöshet och sorg blir det lätt så…

Men så att…

Igår kändes det helt ok!

Jag är glad eftersom det såg riktigt bra ut jämfört med tidigare…

Jag uppskattade som sagt gårdagen.

Även idag!

Nu blir det intressant att se om vi kan ta lite revansch på Lule…

Och hur mäter vi oss med mästarna?

Bring it on!

(Jag nyanserade mig ur mitt ofta ganska gnälliga läge!)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Det enda du kan bidra med efter gårdagens match är att fortsätta gnälla på en spelare som du konstant suttit och gnällt på en hel sommar, tröttsamt? Ja lite, du verkar näst intill besatt av det.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jockz: Du kan tolka mitt inlägg hur du vill, det är inte mitt problem. Ifrågasätter ditt hockeykunnande... 😂
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Det låter som att du fortfarande pratar om guter och inte en 21 åring, sen ifrågasätter du min tilltro och hockeykunnande? Det är Nubben och Freddan som du ifrågasätter då dom är ytterst ansvariga för a-laget, det är DU som sitter på den höga stolen och pekar finger.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Charliejfz: Ja där har vi en som kommer till jobbet varje dag och står upp för laget! Såg nån intervju på expressen där han sagt att han lagt extra träning på att bygga benstyrka då snabbheten inte är hans starka sida, allt för att bygga uthållighet istället, han hade till och med lagt på sig lite kilon. Tycker det ser ut som att det gett bra resultat än så länge. 💪
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jockz: Ska man komma undan med ett bristfälligt hemjobb måste man prestera framåt för att kompensera det. Just nu är allting mellanmjölk istället och har varit så sedan 2018.

Men fortsätt ha tilltro på hoppet inför varje säsong med honom om det känns bättre. Kanske är du som bör dricka vatten som inte verkat sett senaste årens prestationer från snubben överhuvudtaget.

Och det är klart jag blev glad över att han gjorde en förhållandevis bra match igår, men det efterföljande snacket som kom har man hört tusen gånger förr, precis lika frekvent som du hört min kritik i frågan.

Börjar han prestera på riktigt över en hel säsong kommer jag gladeligen vända i min kritik och istället hylla honom. Men i min värld bör spelare förtjäna att hyllas och för mig gör han det inte, och har inte gjort det senaste åren.

Det känns betydligt mer rimligt att basera min åsikt på det istället för något jävla hopp.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Matchen igår var riktigt positiv. Stundtals gick pucken som på ett snöre och jag tycker vi kom in i offensiv zon oväntat enkelt, samtidigt som Brynäsarna mest fick kämpa i hörnen när de var på offensiva färder. Jag undrar om det var vi som var bra eller Brynäs som var dåliga, men tydligt är att vi kan göra mål trots att det var den stora farhågan inför säsongen.

Ska man göra en snabbkoll på PDO för lagen efter 2 matcher (alldeles för tidigt egentligen) så ligger Timrå kring 96, Brynäs på 105 och Oskarshamn på 104. Man brukar säga att det ska landa inom 96-104, där siffror högra än så visar på en överprestation. Ska man försöka dra någon slutsats kring det så är det väl att det ser positivt ut för framtiden.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Finns i ärlighetens namn en väldigt betydande spelare i närtid som inte alls slet ihjäl sig i backcheck för ett par år sedan men har på senare tid jobbat för att bli mer komplett, Guter har lagt av.
Jag tycker att det är en riktigt dålig jämförelse av dig.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Angående allt snack kring Olofsson så kan vi väl alla vara överens om att han har talang och verktyg i sig. Men något som en del glömmer är att alla kan inte uppnå världslirare bara man lägger ner tillräckligt med jobb. Jag menar, en del har mer gynnsamma gener än andra.

Hur som, jag tycker Olofsson verkar vara en sån där lirare som tänder till i slutspel. Vill minnas att han piggnade till emot Löven i finalserien förra säsongen och vi minns väl alla när vi gick upp senast. Det kan vara någon spärr mentalt som kanske kommer med mognad. Igår visade han att han kan vara mer bestämd och speedig, det återstår väl att se om tryggheten i Timrå förra säsongen har lett till något positivt i hans spel.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jag vet det. Vilket gör det ännu värre att en så pass ung spelare åker runt och hänger med huvudet och skiter i hemjobbet.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Gillar att se Liljewall i andra linan. Han ger alltid 100 procent.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: jag vart väldigt överraskad över Jackes fart och frenesi, sett om matchen och tycker mig se en mer beslutare Olofsson, närkamperna tar han och åkningen ser mycket bättre ut. Och fan vilken strut han satte i farten..rätt upp i klykan stenhårt! Tänk om han äntligen kunde komma tillbaka till Guldgallret tiden. Kanske han är en lateblomer..Hoppas!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Guter var 10 år äldre, drick ett glas vatten.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jockz: Jag har stått och stampat i den frågan längre än så, för jag gillar inte att ha spelare i laget som mest bidrar med halvdana arbetsinsatser och hänger med huvudet. Det spelar ingen roll om det står Guter på tröjan eller Olofsson, men tydligen verkar det spela roll för vissa andra.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jockz: Olofsson är inte bara på tapeten härinne dock. Rätt många Timråfans som inte ser hans storhet även utanför"Hockeysnackbubblan". Diskuteras och har sågats rätt flitigt på Twitter etc. Där går gargongen mer att Olofsson måste ha en hållhake på Nubben typ..

Nu tog han ett litet steg framåt mot Brynäs, hoppas han bygger vidare och fick en lite självförtroendeboost nu.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: jag är övertygad om att Oliver kommer att få matchtid, problemet med yngre killar förutom fysiken brukar vara att dom är för ojämna. Tror att det är bra för Oliver att få alternera mellan j20 och A-laget. Annars kanske han fastnar i samma fälla som J.O. 😉
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Hahl Bundy 2.0: Riktigt skön "on the tape" från Laleggia.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Måste ju bli veckans mål...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Haha nä självklart skall det diskuteras och det kommer forsätta i all oändlighet, detta är en het potatis här inne.
Jag gav bara ett tips för någon slags utveckling, för just nu känns det som du stått och "stampat" sedan kvalet mot Karlskrona.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Hahl Bundy 2.0: Har kollat om målet på repeat på Facebook under dagen, oerhört mycket klass i det målet och sådant som gör att man blir påmind om att vi spelar i SHL nu.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jockz: Jag vet om det. Det finns två läger i den här frågan och det är väl därför den är återkommande. Det har diskuterats här inne även utan min inblandning, dock har jag en stark åsikt i frågan ja, och jag förstår att det framgår tydligt och för ofta. Men bara för att den åsikten inte överensstämmer med dina åsikter ska jag tydligen ta upp det med Nubben direkt osv. Då kan ju alla här inne som har upprepade åsikter om något kanske ta det direkt med föreningen istället för att yttra dem i hockeyforumet då...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
F.ö var vi otroligt vänliga o hövliga med Brynäs igår! Tänkte bla på när Rattie kom helt fri o gjorde 3-0... då såg ju Brynäsarna bara ryggen på honom där det stod: "From Timrå with love!"
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Tom Topp: Jo, men finns väl 18 åringar i andra lag, så varför inte i Timrå? Luleå har Wallstedt i mål, han är 18. Djurgården har William Eklund. Ser man till prestationer tycker jag att Oliver platsar i Timrå i alla fall. Sedan struntar jag i hur klen eller ung han är, jag tycker han platsar i nuläget.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: 4, 5 eller 6e inlägget med samma karaktär från dig på senaste ~3-4 månaderna ang J.O.
Hoppas ingen har missat din ståndpunkt, kanske är det dags att du mailar Nubben eller någon annan i ledarstaben som verkar se saken från ett annat perspektiv, om man inte framför sina åsikter där det kan göra skillnad så kanske man aldrig får se någon förändring, bara ett tips.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: tror nog att det satsas på Oliver, men än så länge är han för vek. Det är väl skynda långsamt som gäller där!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jockz: Absolut tycker jag det ska vara Timrås signum, gällande spelare som vill vara i Timrå just därför. Hade Olofsson velat fått bättre förutsättningar att utvecklas borde han inte dragit till Skellefteå första bästa tillfälle.

Men det var väl snällt av Timrå att ta tillbaka honom, problemet är ju att det skett noll utveckling sedan kvalet mot Karlskrona. Men visst, låt han ta plats i laget medans han står och stampar om det kallas utveckling.

Om Timrås signum är att utveckla unga spelare så bör inte Olofsson ta en plats, då han inte utvecklats ett skit. Satsa på O.Johansson istället, tycker jag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Du menar att de brister du just nämner inte går att förändra? Det är väl just det som är Timrås signum, att utveckla unga spelare. Kom igen nu mannen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Ja jag får genomgående känslan att han inte är beredd att lägga ned det jobb som krävs, tyvärr. Är nog där det största problemet ligger, samt att han verkar för beroende av självförtroendet för att bidra på isen.

Att han inte verkar vara beredd att göra jobbet tycker jag återspeglar sig för ofta, och det är främst denna anledning som gör att jag har svårt för honom. Jag vill ha spelare som gör sitt yttersta för att prestera och då tycker jag det finns andra som bör få spela istället.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Apropå hårt jobb som han själv nämner i tidningen idag, skulle vara kul att veta hur många timmar han spenderat på gymmet i sommar, såg någon bild på instagram, skaplig utväxling.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Håkkybåkky: Jag har också alltid försvarat Olofsson. Men jag måste erkänna att ibland har även jag tvivlat. Men han är bara 21, och kommer han ur valpigheten tror jag att han kommer bli en toppspelare i SHL. Har jag fel får jag väl ta på mig hundhuvudet då!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Är beredd att hålla med här, Nubben har dock haft tålamod med spelare förr som Wedin, men där tycker jag ändå att Wedda alltid stod för nått i sitt hårda jobb på isen.

Oloffson har nånstans tappat sin identitet på isen. Vilken typ av spelare vill han va liksom. Tycker han saknat intensiteten, varit slarvig med puck och klen i det fysiska etc. Nu tycker jag han tagit nått steg framåt de senaste 2 matcherna och hoppas det boostar hans självförtroende.
Det hänger endast på honom och om han är beredd att göra det hårda jobbet som bestämmer om han skall ta det berömda steget eller inte.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Håkkybåkky: Ok. Jag tycker inte han gjort hyggliga insatser under försäsongen heller, och främst inte under förra säsongen. Kan dock hålla med om att han besitter mer individuella skills än kanske Boyce eller Walli, men jag tycker dock att de bidrar mer i spelet på isen och framförallt jobbar hårdare än Olofsson. Därför ser jag hellre andra spelare än honom, då de i mitt tycke bidrar mer och åker inte runt med hänghuvud och kladdar bort pucken stup i kvarten.

Jag fattar att man kan tycka det "finns potential" men det har jag personligen gett upp i alla fall. Alla talanger blommar inte ut och jag förstår inte hur många chanser han ska få innan man inser det. Under tiden tar han plats åt andra som faktiskt ser ut att tycka hockey är kul och är beredda att jobba hårdare.

Såg att han erkände i ST idag att förra säsongen var ett skitår, precis som han sade inför förra säsongen om året i Skellefteå när han kom tillbaka och "skulle hitta glädjen och självförtroendet igen". Det lyckades inte, ändå står han där i PP i SHL i år och det är ett hån mot andra som förtjänar platsen mer.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Rallarn: En sak jag gillar med Olofsson är att när han har pucken så är blicken ALLTID uppåt. Stirrar absolut ingenting på pucken, och när han lägger manken till har han en jävla fart på rören.

Jag har sågat den karln tusentals gånger. Men jag vet ingen annan spelare som jag samtidigt vill ska lyckas så mycket. Det gör ont att se en spelare som har det mesta inte lyckas. Det han behöver är lite klassiskt jävlaranamma.

Han var bra igår. Ett stort steg framåt. Men han har varit bra andra matcher också för att sedan ta två steg tillbaka.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Fast fallet Olofsson är unikt, hans vara eller icke vara i truppen har väl varit uppe här i snitt 2 ggr per vecka efter sista matchen mot Björklöven i maj, nu när serien är igång har det växlat upp till ca 2 ggr per dag, har det hänt någonsin?
Det måste vara den mest oönskade spelaren bland våra egna led genom alla tider, speciellt i den åldern.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Mitt uttalande bygger inte bara på gårdagen, utan jag anser att han har varit bra under större delen av försäsongen.
Jag menar även på att han besitter mer skills än vad de konkurrerande 4:e line spelarna gör, således är han en större talang.

Precis som du säger så uppfattar man spelare olika. Men på samma sätt som du är trött på "nu kommer han igång igen" så är jag lika trött på de ständiga sågningarna av JO när han trots allt ändå gjort hyggliga insatser.

Däremot kan man ju definitivt konstatera att Timrå har haft ett större tålamod med honom än andra spelare. Framtiden får utvisa om det har varit klokt eller ej
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Baloo77: ja det vore förbannat roligt om Lodin kunde få stå staty utanför Ottawas arena. 😂
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Håkkybåkky: Efter en helt okej match.. Nu börjas det. "Snart exploderar han och produktionen kommer igång, han har det ju i sig" "Han har bara haft dåligt självförtroende" och varje gång han lyckas göra en godkänd insats eller mål en gång var tionde match så hör man meningen "Detta var viktigt för hans självförtroende, nu kommer han igång" osv, för att sedan återgå de till vanliga dåliga vanorna nästkommande matcher.

Klart hans insats igår var positiv, men det krävs betydligt mer sådana insatser för att jag ska vända åsikt i frågan. Håller han denna nivån hela säsongen, kan jag tänka mig att han kan få vara kvar och jag kommer erkänna mig motbevisad, gladeligen.

Att "det känns som att han är på gång nu" efter varje gång han gjort mål, börjar bli tröttsamt att höra. Förbered dig på att bli besviken. Han är i mina ögon inte tillräckligt bra för att prestera på den nivån som krävs över en hel säsong, han klarade inte ens av det i allsvenskan.

Och ja, jag sågar honom ofta. Och frustrationen grundar sig en hel del i allt snack om att "nu kommer han igång". Jag fattar inte vad folk ser eller tror sig se. Men det kanske bara är jag.

För övrigt kunde Guter, Svedberg, fan till och med Janne Jalasvaara göra bra matcher, men inte fan ville man ha dom i laget för det. Jag förstår inte skillnaden med Olofsson. Talang? Ja, kanske för 5 år sedan.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
kulltorp: enligt mig har Lodin allt för att bli nästa Mats Sundin
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Nu är man lite sjua på boll, men tycker verkligen att Olofsson är på rätt väg nu.
Känns som att han har haft en omvänd (norsk) utveckling där han började sin karriär med att klara svåra tekniska nummer men ej grejat grunderna. Nu har det tagit ett par år, men när väl grunderna (fysiken, balansen, avvägningarna) sitter så får jag känslan av att han har en jäkla stor offensiv uppsida som bara väntar på att komma till tals. Ty han han har bra mycket mer talang än att gnugga i en fjärde
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
kattan: har ändå fått 2 biljetter till morgondagens match, hade turen att polarens pappa är typ reporter på st och han hade fått biljetter till matchen
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
mikenomad: Eftersom vi har sålt runt 1200 säsongskort så går det inte att köpa några biljetter, antar jag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
eliassjo : Tror Timrå får ta in knappt 1100
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Modano: Inte säker faktiskt, men så är säkert fallet
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
eliassjo : Lär vara slutsålt hur många får man ta in ?
Låst ämne

2227842 · »