1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577964 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16

« · 2227647 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Måste bara fråga, vart får man tag på biljetter till växjömatchen imorn? hittar ingenting om att köpa dom eller är jag blind?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Imorgon tycker jag Lööke kan måla , apropå få igång alla kedjor ....
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Jag hade väl som många andra lite osäkerhet kring hur Rattie skulle leverera på SHL nivå men har än så länge övertygat mig. Det jag däremot känt från början är att han verkar vara en ödmjuk kille med fötterna på jorden och som inte bara kommer till Europa och tror han kan ställa in skridskorna och håva in cashen.
Tycker Nubben lyckats väl så sett att hitta rätt karaktärer med ödmjuk inställning.
Förhoppningsvis är Rattie en Transatlant som kan bli vad Broc Little för Linköping. En transatlant som stannar många år och är tongivande. 👍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Tonymontana: Apropå Lodin, så är det han som ligger bakom 2 av målen igår. Mkt bra! Han är hypersnabb och lurig som tusan med klubban. Han har lite av Dahlens förmåga att fiska fram puckar i anfallszonen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
kulltorp: Nej samtidigt händer det även Guldvinnarlag under en säsong, att man kan tappa momentum i slutskedet av en match när man ställt in sig på att endats stänga en match. Förhoppningsvis så blir det en lärdom, att köra ända in i kaklet!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Att få se Albin Carlsson spela som förra säsongen, det var nästan det bästa med gårdagen. Har varit genuint orolig för den pojken under försäsongen!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
kulltorp: Lite reflektioner efter gårdagens match.
Laleggia skriker klass faktiskt, förstår att många i Rögle gillade honom. Otroligt bra skridskoåkare samt spelsinne. Zajac är helt okej, men inte på samma nivå som hans back kollega, har ett vasst skott dock. Ty rattie är en typisk målskytt, syns inte jätte mycket under matcherna men sätter oftast pucken när han får chansen. Hanzl är en liten "Albin Lundin" typ, smart över hela banan. Sami tycker jag gör det otroligt bra, duktig längs isen. Han kommer bli nyttig framöver. I övrigt tycker jag Albin C, Per Svensson gör det bra. Bland forwards så tycker jag nästan Sebastian Hartman var en av dom bättre. Tycker våran kapten ser piggare och starkare ut också. Viktor Lodin gör en bra match, inte helt omöjligt att han landar på 20-30 pinnar iår. Ja summan av kardemumman är väll att det såg bra ut, men samtidigt har vi bara spelat två matcher. Men precis som livet så kommer denna säsong gå upp och ner, viktigast är väll att vi kan resa oss snabbare när motgångarna kommer. Idag får man vara glad för 3p, eftersom denna säsong kommer innehålla just motgångar, på så sätt kommer vi uppskatta framgångarna otroligt mycket mer.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
kulltorp: Han är avstängd i vår gb. Skönt 👍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sköna 3 poäng igår, å mer ska de bli! M/
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Långben: Du åkte lite långsammare än vanligt då va? Rub it in 😉
Vi tröstade oss med att det finns en del Medelpadsblod i ådrorna och bekanta som spelar i Timrås organisation.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Grattis till segern
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
JanneH: Tyckte Freddan blivit lite gråhårig sen förra matchen, han har väl rivit i så in i helvete, budskapet måste ha gått in.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Min största fundering efter ikväll är hur Brynäs kunde spöa Frölunda borta med 2-4.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
JanneH: Alla bitar var kanske att ta i. Men många. Jag gillar ju inte hur vi faller ner bakåt i tredje och bjuder in Brynäs i matchen.
Det var ruskigt nära att BIF fått ett 4-3 mål där, då vette fasn.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
kulltorp: märkligt att alla bitarna faller på plats från en match till en annan 🙄
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Huss: Min resa hem va bra, men inte för 3 Brynäsare total tystnad inte ett ljud..
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Puckat: Kanske så att lika barn leka bäst? Vill vi vara konstruktiva kanske det inte passar att blanda äpplen och päron. Men i perioder av matchen kan det kanske det finns lägen att sära på dem.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Öndulat: Såg matchen i efterhand och är glad att bitarna börjar falla på plats. Mycket var bra idag, det finns hopp. :-)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Var är pettingbiffen när man vill snacka lite hockey??
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Ni har ändå tur att det var två olika målvakter som skiljer sig på det viset. Hos oss var det VV som agerade som Rajaniemi i första matchen och Johansson ikväll (överarbetade mängder av situationer, låt vara att flera backar var ute och cyklade). Undrar hur han blir i tredje marchen? 🤔
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
”Nisse på Mon or” är han blockad här inne eftersom han kände sig tvungen att kissa ner sig i vår bok?

Grattis till segern, rättvist!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
mikenomad: grattis till en välförtjänt seger! Som jag gissade innan fick ni med er poäng hem, lite enklare än jag hoppats men vad fasen, så är det ibland. Blev lite imponerad över hur ni lyckades tajta till framför mål. Höll Brynäs längs sargerna och det var omöjligt att få igenom backskott. Lång resa hem blev det…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Reign in red: Ja det går verkligen inte beskylla Johansson för förlusten mot Oskars. Men jag tycker sen försäsong att man sett att Rajaniemi har ett helt annat lugn i sitt grundspel, även om han inte är så stor så håller han upp kroppen bra och gör sig stor och läser spelet ypperligt.
Johansson kan vara lite för aggressiv och sjunker ihop lite för mycket dessutom, sen verkar Rajjan mycket tryggare med klubba och puck än Johansson där man har halvt hjärtattack varenda gång han skall ge sig ut på äventyr och behandla pucken med klubba. 😅
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sitter och kollar på highlightsen från matchen, vilket jävla skott av olofsson
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
mikenomad: Lalle ska spela med Didde när Didde är tillbaka. Zajac bör spela med vår snabbaste back. För Zajac är både (i jämförelse) långsam och (i jämförelse) dålig defensivt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
mikenomad: Det kommer de garanterat få, hoppas givetvis jag har fel och att det håller även mot toppmotstånd. Det enda jag är osäker på är ju om de är tillräckligt stabila bakåt och om vi ändå inte sprider ut mer spets över fler backpar i det långa loppet dessutom.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Olle: När vi gick upp i SHL så såg en framemot bättre domare, bättre kommentatorer och fler kameravinklar.

That ship has sailed!

Domarna i dessa matcher får mig att bli en blandning av Foppa och JFK. Det kommer fan inte bli bättre heller. De är lika usla som Jonas Björkman tycker att domaren var i den där matchen i Wimbledon, de som vet vet.

För övrigt, Torskars har exakt lika många spelare på isen som Timrå när Timrå åker för too many players on the ice.... FOPPAGRINTOKIG!

Kommentatorn mot Torskars var ju han som brukar vara på HA-matcherna!? Enda skillnaden var att han var på plats den här gången... Det löste då inte hans brister i "hantverket".

Det var inte en enda repris på när Oscar Eklind åker för interference i första perioden i dagens match. Jag har fortfarande inte en aning om den var korrekt dömd, för jag har inte sett incidenten. Hur svårt ska det vara att langa fram en repris? Suck. Krävs tydligen Hockey-VM i ett fungerande land för att få till en ordentlig bildproduktion...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jag tycker att LaLeggia och Zajac kan få fler chanser tillsammans f.ö
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Olle: Håller med dig i mångt och mycket, ville bara belysa att Johansson fick betydligt mindre hjälp senast, vad var det 35 skott i skottsektorn han fick mota?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Reign in red: tycker ingen av målvakterna har skämt ut sig men jag tycker inte man ska ställa undan en vinnande målvakt heller. Det är en trend och ett självförtroende man ska bygga vidare på. Kan inte se en enda anledning förutom skada eller utmattning till att JJ ska stå nästa match.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Stod i replokalen med mobilen på notstället och kunde inte tokfokusera, men jävvlar så mycket bättre det såg ut jämfört med i lördags. Helt annan balans i spelet.
Och: Lalles-Ratties mål!
Och 2: Rajjan! Tjänstefel om han inte står nästa. Ikväll var det Kapanen-vibbar.
Och 3: Svenssons monsterbyte i 3-5. Kan han bli en sheriff även i SHL?
Och 4: Goalofsson! Vi har aldrig tvekat! Klart bra match av honom i övrigt också.
Och 5: Lundin! Mål i samtliga SHL-matcher han spelat i rödvitt. I princip identiska mål också. En jävel på prickskytte, onekligen.
Och...ja, sådär kan vi hålla på.

Nu ska vi inte sväva iväg i motsvarande grad som vi (i synnerhet jag) sjönk till botten i lördags. Det lär svänga ett tag till mellan prestationstoppar och dalar. Och frågan är vilken klass motståndet höll Ikväll.
Men: jag är helt förbluffad över kvalitetsskillnaden visavi premiären. Trodde aldrig att man skulle kunna snäppa upp s å mycket, framförallt i passningsspelet. Übermys!

Nu ska det frossas i hockeyanalyser, och känner jag min mindre smickrande skadeglädjesida rätt lär det bli lite läsning i ett hockeyforum nära oss. Där lär det inte vara bokningar av SM-guld-banketten som avhandlas längre.

Fy fan. Tack Timrå! Hockey ÄR en underbar sport!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Timrå Icon: Det är faktiskt greatest hits fram till 2008. Infinity utav Guru Josh finns med i den korta playlisten.

Men Brynäs har nog den sämsta arenamusiken i SHL, en får hoppas att det inte var lönen till den som ansvarar för musiken som är anledningen till att de gick minus 23 miljoner förra året.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Heisenberg: Ja han har övertygat, även om han inte är dominant i spelet 5 mot 5 kanske så är han riktigt giftig kring de farliga delarna i skottsektorn. Precis vad vi behöver. Han får gärna fortsätta på inslagen väg! Hoppas att Hanzl ökar takten lite, känns som det finns mer spelmässigt att hämta där. Även om han producerat i KHL så kan det ju vara en omställning till spelet i SHL ibland.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Olle: Du har väl inte glömt att försvaret samt boxplay var under isen senast mot IKO när Johansson stod? Rajjan gjorde det väldigt bra idag ska sägas! Nu vill jag se hur Johansson uppträder under samma förutsättningar innan man kan dra en ärlig slutsats vad det gäller förste målvakt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
På tal om annat så leder Rattie poängligan 😁 det får han gärna fortsätta med.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
JanneH: Haha ja när man väl somnar, brukar infinna sig ett stadie av eufori vid vinster och svårt att varva ner bara. 😅
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
erathoo: domaren var bedrövlig. Sköt från höften hela matchen och interferenceutvisningen på Lundin var grädde på moset. Hur han kan ta den men missa straffen på Lodin är ett mirakel. Synsam nästa för den där joppen. Sämsta domaren i år. Wessner hade varit bättre.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: ja grymt skönt, nu kan man sova gott!
Förresten nu låser vi tabellen va, eller ska vi vänta på serieledningen innan vi låser?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Andersson: Jämfört med kommentarerna i HA är de fantastiska. Tycker Johan Edlund är bra på det han gör.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Olle: jädrigt härlig känsla ikväll. Vi kan spela hockey , och göra mål funkar. Men nu tycker jag vi kan återgå till det gamla vanliga......nog f-n var domarjäv....riktig usel? Inte många rätt idag...ha ha!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Tom Topp: Även att Lundin åkte ut för en goaltender interference utan att röra deras målvakt. Då stod domaren 2 meter därifrån. Vi är lägst ner i hierarkin nu, även när det kommer till domarnas bedömning.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
jå1: Ja eller hur precis det man önskade,jag var ärligt talat inställd på att vara glad över en hedersam förlust om det var så, så länge försvarsspelet såg bättre ut. Nu var det en höjning över alla delar på isen. Hoppas grabbarna förstår framöver att det är det hårda och "tråkiga" jobbet som är receptet. Ser med tillförsikt fram mot matchen på lördag mot Växjö. 😊
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Öndulat: om man ska klaga på nånting så är det domarinsatsen! Hur i helvete kunde dom missa hakningen på Lodin när han var igenom?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Öndulat: Skulle vi mot förmodan ha lite svårt att sova kan vi snegla i kapitel 2.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
sargad: såg inte matchen men roligt att det är bra stämning här inne, det har jag saknat. Ikväll sover vi ovaggade 😁
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Kul med vinst & framför allt kul att se en rejäl uppryckning av spelet! Har stoff varit in och spridit glada tillrop?🤔
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Andersson: Jamenvisst! FreddAntz kan hålla en kortare predikan i bussen hem ikväll. Lill-Kenta myser i TV-soffan :-)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Likväl som jag sågade Timrå efter premiären så ska de hyllas nu. En mycket stabil insats över 60 minuter. Målvaktsspelet är riktigt bra. Backsidan mer rejäl och spetsen framåt finns där.

Tränarna ska ha en eloge som fått ordning på försvarsspelet under så pass kort tid. Kanske var näsbrännan mot Oskarshamn precis vad vi behövde…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Charliejfz: Tackar, grattis själv till smulandet av Knäckebröden. 😁💪
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Grattis än en gång, Lakers blir en bra utmaning i nästa match. Ett av lagen som troligen går direkt till slutspel.
Låst ämne

« · 2227647 · »