1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581286 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16

« · 2226737 Till forumet


Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Vad säger ni, ska vi ge det här lagbygget en chans till? Eller?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Knylan: Alles ist vorbei.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Knylan: Du menar att vi ska vara nöjda med 51 segrar den här säsongen? Nähädu, inte så länge man inte sätter grundspelet!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Knylan: Självklart, förra matchen var bara ett test, övriga lag måste ju få handicap mot Timrå. Det är imorgon det börjar på allvar. Kör över Brynäsaran!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Knylan: Man förstår att försvarsspelet lämnade en del att önska när till och med du uttryckte dig lite oroligt efter förra matchen. 😅

Kan vi dock bara täppa till och spela mer smart ända från mittzon så är mycket vunnet. Vi släppte dessutom till mest skott i skottsektorn av alla lag sett till förra matchen, hela 35 skott fick avlossas där. Det gäller att tighta till hela boxen och att därmed det synkas mer mellan backar och forwards. Gör vi det är mycket vunnet och vi kan ta spelvändningar därifrån. 👍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: 35 skott... Skrämmande hög siffra.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Oskarshamn hade 34 skott på mål, varav 35 i skottsektorn?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
KniveN: Hehe läste bara snabbt vad SHL officiella skrev. Vet inte hur de tänker. Det stod ju avlossade skott och det kanske inte alltid menas med att de sitter på mål?

Stolpskott etc är ju ett avlossat skott men räknas väl som död, Även om det avlossade skottet inte är på mål så kanske det ändå var ett högkvalitativt läge som vi släppte för enkelt i slottet?
Hade vi mött ett ännu bättre mål så sitter dom nog i nätmaskorna istället..

Hur som haver så var det öppen gata och det måste tightas till i fortsättningen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Ja så kan det ju vara, men låter fortfarande väldigt högt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
KniveN: Jag har ingen aning hur de räknar alls men Växjö alossade tdligen 27 skott.
Med tanke på alla skott vi släppte i PP etc så är jag inte förvånad ändå. Kändes som i princip ala Oskarshamns skott togs från bra lägen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Jag gissar att det är skottförsök som avses, det vill säga antalet avslut. Sen var själva avsluten tar vägen är en annan sak.

Nog fan blev man lite brydd i lördags, så är det. Förhoppningarna var högre ställda än vad utfallet visade sig bli, sen är det en premiär vi snackar om. En premiär mot ett lag vi nästintill förväntas slå med tanke på förhandssnacket, och vilken nivå IKO själva håller är lika oklart. En förväntad jumbofinal, som kan visa sig vara något helt annat efter 52 spelade. Ifjol torskade vi premiären mot den förväntade megafavoriten Löven, sen visade sig säsongen ta en helt annan riktning. Det är ett maraton detta, som det brukar heta.

Det är inget dåligt manskap vi mönstrar och sett till gubbe för gubbe så ska framförallt defensiven fungera bättre än sådär. Jag är benägen att tro att problemet bara ligger i anpassning till hockeyn som sådan, det var en premiär. Säsongens mest chansartade fas är just nu i början, så detta med att det är ”viktigt med de tio första matcherna” vet jag inte riktigt hur mycket man ska fokusera på. Poängen är pissviktiga under hela grundserien, men det mest väsentliga för vår överlevnad är trots allt vad vi sysslar med framåt januari och februari. Det är när man börjar närma sig omgång 40 som nykomlingar brukar tappa kontakten med omgivningen i tabellen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Knylan: Men nog får man gärna splitta på Zajac och LaLeggia? Ser man fortsätter med dom på träningen.
Lodin ihop med Liljewall och Hartmann igen iallafall
Och Andersson-Lundin-Lööke, det känns som det kan slå bättre ut. Lodinkefjan synkade ju i HA i allafall. 👍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Sen kan vi låna ut Olofsson till Modo och in med tyngd och attityd i Walli istället!! Han tar sin roll och ger allt!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Eller tror nog Mora vore bäst för Olofsson under Hedbergs vingar. Han har lyckats utveckla flertal unga spelare på kort tid.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Knylan: Vi ska absolut ge lagbygget en ny chans! Kommande match vill jag bara se att vi har ett försvarsspel som fungerar och hänger ihop. Alltså en röd tråd mellan backar och forwards. Att det är tydligt för ALLA på isen hur vi försvarar oss. Det inbegriper också vårat boxplay.

Om jag ser att det ovan fungerar hyfsat så kommer jag vara nöjd oavsett resultat. Om det ovan nämnda fungerar kommer vi växa in i serien på ett bra sätt!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Frans Nielsen kan vi glömma i allafall. Säljer sin bostad i Subdsvall enligt Madhawk.

"Frans Nielsen finns fortfarande på marknaden efter utköpet från Detroit. Just nu är hans prioritet att göra sig av med bostäder i New York, Detroit och Sundsvall. Sedan kommer nog ett beslut."
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: ja nu är väl både du och jag ute på en lite väl förenklad logik men säljer han huset i Sundsvall så är ju det en signal att han inte är så aktuell för oss.
Väljer han Malmö kan han ju bo i Danmark och han kanske har lite hemlängtan efter alla år hemifrån. Fast hans fru var från Sundsvall va? eller hur var det?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
JanneH: Han behöver inte bo i Danmark, han har redan hus i Höllviken, 2 mil söder Malmö. Finns han på någons radar så är det MIFs...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
JanneH: Dom är skilda så ingen koppling hit på det sättet heller.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
innekillenskomp: Från de ena till de andra myycket tråkigt med Sebbe Eriksson honom skulle ha varit bra att ha om ngt år!! Vi får hoppas att han blir frisk o kry så att han kan njuta av livet!!🙌🙌😇
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Taggad som fan match imöra, nu tar vi 3poäng!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Laken: Precis! Ingen raggarhockey imorgon. Jag tar också hellre en förlust, bara det ser lite tightare ut. Framförallt i mittzon!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Knylan: Vår målsättning mot Brynäs imorgon:

1. 3p (ger självförtroende och lite arbetsro)
2 Se förbättringar på det som inte har fungerat under försäsongsmatcherna och mot Oskars ( här ligger ansvaret på tränarna att SNABBT hitta lösningar för att få ihop laget och framförallt det defensiva spelet)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Matsg: Tro om det blir några förändringar i laget i morgon?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
mikenomad: Enligt träning idag testade man
Lodin-Lijewall-Hartmann som var framgångsrika förra säsongen och Andersson-Lundin-Lööke. 👍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Vet du hur walli matchades? han MÅSTE gå in på 4 kedjor
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jadu: Kan inte hitta just nu bara för det på ST. Men för mig han gick in och ur som vanligt i 4:e kedjan.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Matsg: Vi får väl vässa klosaxen o göra lite pedikyr på"tigrarna" eller hur alla röda o vita timråiter!! Nu ska dom få se på lite fart hoppas jag!!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Matsg: jag skulle vara rätt nöjd med 2 pinnar också
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
innekillenskomp: då kan vi skriva av Nielsen
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
JanneH: ikväll blir det vinst mot Brynäs. Igen. Det känner jag i lilltån.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
snushane: ingen riktig detbystämning i coronatider men hårt blir det ingen vill vika ner sig
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
snushane: Har du fel så får vi kapa din lilltå!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
TD: nu är det bara balls to the walls och tre poäng som gäller. Det lär inte bli enklare härifrån och framåt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Olle: Lugn. Vi kan ta 10-15 torskar innan vi sågar 👍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Olle: Sant, men å andra sidan har vi mindre press på oss att prestera i matcher mot till exempel Växjö. Man kan ju hoppas att grabbarna kanske kan spela ut bättre då och gnetar till sig några skrällpoäng.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
fantasilos: 0 poäng är 0 poäng oavsett om motståndaren är Oskarshamn eller Växjö. Tror pressen ökar ju fler förluster vi tar så 3 pinnar ikväll vore trevligt. Utan att göra någon djupare analys av vilket poängsnitt vi behöver ha för att klara oss kvar så anser jag att torskar man mot Brynäs och Oskarshamn så behöver man vinna mot Frölunda och Färjestad istället.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jag orkar inte.

När man bor instängd innanför typ Stockholm, Leksand, Karlstad, Örebro och fucking Gävle.

(Jag vet att man får skylla sig själv när man i unga år valde att flytta från vackra Medelpad. Jag vet! Men någon måste ta ansvar för att södern får lite bra gener att bygga framtid på. Se hur det går när ingen fyller på i typ Ö-vik;)

Det är inte kul att ha fått tvåhundra tipps på att vi kommer sist med Oskarshamn i årets serie. Det är inte kul att ständigt bli hånad som den lilla SHL-nykomlingen...

Brynäsarna i omgivningen bemödar en knappt med en blick längre efter krossen mot Frölunda. Dom pratar play in och SM-guld typ.

Det är kallt. Det är botten. Det är brist på grundspel. Det är fel målvakt. Det är Olofsson. Det är öken i försvaret...

Det är så sjukt jobbigt att vara plågad TIK-supporter i nomad-land.

Man blir ”lixom” ensam i det mörksvarta... Vi har ingen domustrappa där vi kan gråta ut och söka tröstkramar med likasinnade. Vi står utanför. Endast segrar ger oss syre och hopp.

Vad fan ska man säga?

GIV OSS FRID. VINN!!!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Smokey: Blir strid på kniven att undvika negativt kval för Timrå, Oskarshamn och Brynäs. Det är mitt tips.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Olle: Jag känner starkt, att jag inte vill sitta med typ 1-6 i baken efter matchen ikväll. Det skulle göra osmakligt ont i själen....
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
kulltorp: Så länge det inte ser ut som det gjorde första två perioderna mot Oskars för då kanske man slipper famla efter blodtrycksmedicinen iallafall.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16 Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Smokey: ett normal tillstånd för en Tikare, ständig ångest och magkatarr.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
snushane: Ja, när en Timråsupporter föds så ingår/skapas ett livstids recept på Prozac.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
kulltorp: ja det kommer som ett brev på posten.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Smokey: det var bättre förr Tik Bif i toppen nu är det frågan om överlevnad eller ligga på Sundsvall hockey nivå åtminstone för TIK Bif har en armada av supporten 8 ggr Timrås fans men vi hörs lika väl
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
kulltorp: nä , vi gör absolut fler än ett mål ikväll - det man oroar sig över är ju hur många vi släpper in...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Målvaktsbyte ikväll . JJ gjorde väl vad han kunde å hade nån super-räddning också . Får väl se hur Rajaniemi är i skarpt läge då
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
erathoo: Poängutfallet är underordnat i afton.
Det viktiga är att 9 spelare av 10 klarar läxförhöret på Lill-Kentas skrift, kapitel 1. FraddAnz har mässat ur den i bussen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Walli som 14:e ikväll då…. jaja, olofsson gör hattrick och vi vinner med 4-3 efter straffar, taget?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Jadu: Jaha. Olofsson är alltså årets Svedberg. Tränarfavoriten
Låst ämne

« · 2226737