GurraG: Det är många förlorare i dag, men största förloraren är Nubben. Han fick chans till revansch med återtåget 2. Men oj vilket misslyckande. Även om vi mot förmodan överlever i kvalet.
erathoo: Hoppas innerligt att Rattie inte är allvarligt skadad. Kört för oss då 100%. Nåfon som han med och se vilken typ av skada det kan ha varit? Han såg ut att åka in i målburen.
vonDöbeln: Alltså vet inte jag, rankades t.ex Bohm som en toppback? Det är skillnad på att spela i ett topplag och vara toppback. Många i IKO verkade gilla Zajac, vete fan varför tycker han ser oerhört svajig ut i egen zon. Kanske att han funkar skitbra med rätt spelare runt sig?
vonDöbeln: skulle vilja sträcka mig till att säga att den som har förväntningar på spel i SHL, med Freddan och ante i båset, faktiskt har orimligt höga förväntningar. Skulle vi klara oss kvar och Freddan får fortsatt förtroende så tänker jag inte ens bemöda mig med ett Cmore-abonnemang.
Zzz: Det tål att sägas att jag själv aldrig förväntar mig särskilt mycket från det här laget för att undvika att bli besviken. Men det är inte konstigt att många är besvikna när vi på försäsongen värvade en av de bästa målvakterna från finska ligan, 3 toppbackar från föregående säsong och sedan inte får ett skit ut av det som resultat.
Många experter som rankar lag inför säsongen hade Timrås backsida som topp 6 i ligan - resultatet blev något annat.
Slutade kolla för länge sen. Var uppenbart vilken typ av match det skulle bli. Laget har potential men är oerhört humörstyrt. Finns ingen ledare i laget vilket gör att varje match inte uppfattas som så betydelsefull. Istället vinner vi matcher när spelarna är på spelhumör, vilket de uppenbarligen inte var idag. Visst vi har haft långt uppehåll, men ska ändå inte se såhär oengagerat ut.
Zäta75: Ne det är helt obegripligt hur man fryst ut vår första målvakt och ger en målvakt som aldrig visat mer än enstaka att han håller chansen .. Hur sa man tex i HA ifjol när JJ släppte skitpuckar med Jämna mellanrum ” ja men han står ju sysslolös stora delar ” han är i bästa fall en ok andramålis
Sputnik: Kommer inte bli kul med ett påfyllt DIF med en trashtalkande Dick i spetsen. Lodin kmr att sitta utvisad 24/7 Näe det blir att ladda för allsvenskan igen.
Zzz: Jag förstår att du inte har varit insatt i vår försäsong men vår målsättning att ta oss till slutspel reviderades av vår sportsliga ledning i mitten på Oktober när vi hade förlorat rätt många matcher i rad.
Att ha högre förväntningar än negativt kval är inte orimligt när pengar satsades och vi tog in på pappret väldigt starka värvningar till ett lag som var dominant i HA.
Fredrik Andersson kan tycka vad han vill han leder inte detta lag…
Snyggt byte…
Åber kommer njuta av att se sitt namn stå och engagera sig för ingenting medan Brynäs sopar upp pucken i bortre krysset…
Respekt till Brynäs om manner eller annan valfri Brynäs representant kunde kommentera att Timrå spelar inte. Det här var en träning. Ingen i Timrå var här ikväll för att tävla…
En parantes…
Åberg har snott 5 mål av Rattie sedan han tog över hans plats i PP
vonDöbeln: Alla byter och Brynäs får öppet läge. Skrattretande. När vi hade lite häng så får vi ett mål i baken direkt.
Och Freddan byter inte målvakt trots en plattmatch av Johansson med 6 insläppta mål. Skulle tagit minst 2-3 av målen. Helt obegripligt. De verkar inte alls tro på Rajaniemi.
vonDöbeln: Slutspel som nykomlingar ? När lyckades en nykomling med det sist? Om ni vrider upp förväntningarna på slutspel så förstår jag att ni är besvikna, men jag tror ingen utomstående trodde på det.
thorwald: den här matchen är inget att hetsa upp sig över. Det kommer nog se ut så här fram till kvalet, timråspelarna agerar som att det är en uppvisningsmatch, man tar det inte på allvar. Många spelare börjar säkert fundera redan nu var dom ska spela nästa säsong och det speglar sig i spelet på isen. Det kommer vara två rejält stukade loser-lag som möts i kvalet i vår. Vi ska bara vara minst dåliga.
Zzz: Det här läget hade nog INGEN tagit inför säsongen efter fiaskot när vi var uppe sist och uttalad ekonomisk och sportslig satsning på slutspel nu när vi kommer upp igen med de lärdomar vi gjorde sist.
Vi har liksom inte KLM-linan som kan manövrera ut motståndet fullständigt. Det händer kanske 2-3 gånger per säsong att vi passar oss fram till ett snyggt mål. Nä i SHL gäller det skicka puckar mot mål och slå in returer, att spelarna inte fattat det än.
Finns inte så mycket positivt att säga om den här matchen, vet inte vad folk förväntade sig. Varje gång man får se Timrå båset så ser man Freddan ha bild lektion med sitt älskade ritblock
Står totalt öppet i slottet
Nubben sitter och bettar emot oss i sin spelbutik
Skål för en tredje period som förhoppningsvis inte slutar 10-1 iallafall!
Sputnik: Jag förstår, men tycker ni ställer för höga krav på laget. Som nykomling ligger ni där man kan förvänta. Nu har dessutom Djurgården klappat ihop totalt, det här läget hade ni väl tagit inför säsongen?
Och angående ny målvakt, är benägen att hålla med. Man minns när vi gick upp för 20 år sen och hamnade i kvalserien, men då lyckades ju nubben få hit Kapanen....resten är ju historia
Zzz: Njah, nu får du nog ta och omvärdera lite. Det klagas på det som förtjänar kritik. Laget har i allra högsta grad underpresterat sett till förväntningarna.
Also, till söder över: du vet att vi inte kommer att spela om en SHL-plats mot ett HA-lag va?
KulltorpsOlli: Ja och det har varit dåligt med Dahlen också. Jag har gapat efter freddans avgång efter hans första år. Men inavlet fortgår i timrå kompisklubb AB.
Zzz: Handlar inte bara om den här matchen. Lägstanivån i denna match är ett kommande problem tyvärr. Bar inställa sig i att Knapra sobril framåt våren då.
Befängt. Man har ingen aning om hur gruppdynamik fungerar om man resonerar så. Freddan främst måste bort