1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581068 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27

« · 2397424 Till forumet


Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Steady as she goes
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
T T: Hoppas bortastå levererar som om det vore västra stå, trots att det rent faktiskt är nordvästra stå i MERP.

Mäktigt om det låter som en Timråmatch i Gävle, finns goda förutsättningar.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Pinaceae: Det gjorde det väl när man chartrade ett tåg till Gävle en gång, skulle vara roligt att uppleva det igen..
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Pinaceae: 69 bokade på buss från Timrå just nu. Sen har väl TIK08 anordnat buss? Har för mig jag läst det här inne. Ytterligare ett gäng som åker på matchen på eget vis, ska nog kunna bli ett ordentligt drag från "västra stå". Förhoppningsvis blir det en bra match för oss både på plan och på läktaren!

Sen att överrösta Brynäs klack är väl inte den svåraste uppgiften. Om dom inte bestämt sig för att välkomna kamratkompaniet igen?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
T T: en trea idag skulle inte smaka räv!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Lillfreda å Bolage öppna snart!🎉
Match i Gavlerinken Ida å three points ska bärgas!
5 raga i bagage!!
Blod svett å tårar…nu ladd vi tusen i hemmabaren!
Lönnå på högsta å minnas hans underbara karriär!!!
Vi ä Timrå IK å ikväll smiska vi Brünäs lätt!!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!!🥳
Ge oss frid Å vinn ikväll 🙏
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
JohnnyHockey: Ställ in er på förlust. Inte en chans på kartan att vi vinner mot ett taggat Brynäs och ett proppmätt Timrå. Och det här är ingen Jinx.
Klart torsk! Punkt slut.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
snushane: Ett proppmätt Timrå tror inte jag heller att vi har någon chans mot. Är det Timrå röd mot Timrå vit? 😉
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Det ska bli riktigt intressant match. Brynäs har verkligen blandat och gett i säsongsinledningen. Vi kan väl hoppas att dom är inne i en liten svacka just nu!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Idag sitter jag bakom vårat bås. Är det någon som slackar så kommer dom höra det från mig. Skämt åsido. Kommer bli en skittuff match det här. Brynäs är starkare på att ta sig in i slottet än både Rögle och Oskarshamn. Vi slipper väl gubbrödin iallafall men dom tänker nog samma att dom eventuellt slipper Hanzl. Spännande match. Kommer blir en grötig sådan.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
DenRöda: Är Hanzl inte spelklar ännu? Måste ha varit en jäkla hård mjukdelsskada.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Olle: Tror att det kan vara spel för galleriet till ikväll att man avvaktar Hanzl.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Jimmy Hamrin sa i Domustrappan att Olli Juolevi inte va aktuell för Timrå i dagsläget. Inatt låg han bakom alla baklängesmål med -3 i statistiken. De senaste matcherna sedan han kopplades ihop med Timrå har han spelar dåligt. Är det en slump? Försöker han "bråka" sig bort?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
DenRöda: Idag tar vi 5e raka segern hoppas jag! Det vore en bedrift. Kämpa för klubbmärket till sista blodsdroppen!

Någon mer som märkte hur Alvarez blev rörd när det efter hans mål sjöngs "Alvarez ole ole ole, Alvarez ole ole ole" Ny återkommande ramsa?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
DenRöda: Alvarez har verkligen gått från hatad till älskad. En fin resa han har gjort den gode Alvarez. Nu medverkar han ofta till matchavgörande moment genom att stå framför mål.

Tycker vi borde köra denna ramsa oftare när det går. Kör "Johansson ole ole ole" och "Pettersson ole ole ole" etc. Mycket bra ramsa denna.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Zäta75: Hatad är väl att ta i.. Mindre önskvärd kanske..
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Zäta75: Lite kuriosa kring den ramsan är att den kom till på första resan till Djurgården i kvalet. Många namn testades till melodin men Alvarez lät bäst och var lite roligt eftersom han var inte särskilt bra förra säsongen, så det blev "hans" ramsa. Den blev en hit direkt eftersom melodin är trevlig och den är rolig att sjunga, tror den gick varm 2 av 4 timmar på vägen ner.

Det var många som jobbade ett Alvarez-mål på läktaren i kvalet för att få sjunga ramsan. Mot Rögle fick den äntligen göra läktarpremiär efter att varit nära många gånger. Vet att Skarin älskar den.


Åh, och det är "allez allez allez" ;)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Otto1: Jag tror han var hatad av några härinne, iaf inbillar jag mig det. Mindre önskvärd av många.

Pääjärvi spelar ikväll. Från ST:

Planen för Pääjärvi under tajta matchandet – så ska han spelas in

Magnus Pääjärvi kommer att få speltid – antagligen redan mot Brynäs.

Men som det ser ut blir det att skynda långsamt med nyförvärvet.

– Jag tycker att "Mange" ser redo ut nu, säger Timrå IK:s tränare Ante Karlsson.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Zäta75: Pääjärvi spelar antagligen ikväll några minuter skulle det stå. Spelar definitivt under de 3 matcherna på bortaturnen. Man vill spela in honom i tempot.

Angående Hanzl och Lundin:

Deras status bedöms dag för dag, meddelar lagläkaren Christian Johansson i ett sms till ST-sporten:

"Vi tar beslut om eventuellt spel först på matchdag."

En som imponerat sedan han anslöt till A-laget är 19-årige junioren Dennis Värmhed. Huruvida forwarden fortsätter få speltid beror på hur det ser ut för de två tidigare nämnda lirarna.

– Han har varit fantastiskt bra och är absolut aktuell, men vi får ser hur statusen är i övrigt.

Brynäs är den blott första av tre matcher på bortais. Därefter väntar Örebro (lördag) och Linköping (tisdag).
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Är det nån som vet om det går någon supporter buss från Timrå till Örebro på lördag?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Olle: Om varken Lundin eller Hanzl kommer till spel så ser jag gärna att Emil.P går in som center ikväll.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Sputnik: Annars har vi väl det hyffsat ställt på center positionen med Lander, Erik Andersson, Boyce och Blomman. Så om vi blir utan både Lundin och Hanzl ikväll känns väl de fyra som de naturliga valen... så slipper du splittra 1a kedjan med Dalle, Lander och EP.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
JanneH: 8-4 till oss i Gävle på försäsongen det är den senaste matchen mot Brynäs. Vore kul att få se det igen eller vad säger ni? ;)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Zäta75: det låter bra det, förutom att vi släppte in lite för mycket mål den gången!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
DenRöda: han trodde väl aldrig på att Dahlén skulle komma heller
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Faktakollen: Denna gång hade ju Hanrin lite källor som är insatta i det hela angående Joulevis situation. Jag tror vi får sikta in oss på nån breddback i bra ålder, men som samtidigt håller högre klass än Edfeldt och har potential att slå sig in på topp 6.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Det är slutsålt på bortastå enligt Brynäs hemsida. Köp sitt på G1 intill så har vi en rödvit kurva också. Alla till Gävle!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
snushane: Snusförnuftigt. All erfarenhet(följt hockey/fotbollsmatcher i 50+ år) pekar på torsk med de ingångsparametrar vi har nu.

Övrigt: Värmhed var inte junior i sin fysik och spelsstil. Tog för sig bra där, kul.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Sputnik: Lyssnade på presskonferenserna från Leksandsmatchen och framåt. Genomgående så pratar motståndarcoacherna om att de inte får igång sitt anfallsspel.
Bra betyg till oss kan jag tycka.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
kulltorp: Det tog ett tag, men vi har satt försvarsspelet, haha!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
El Maco: Är det så DÅ BLIR DE RÖD O VIT HOCKEYDYNAMIT I GAVLE RINKEN!!! (vägrar att kalla den mrp arena)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Zäta75: Det var vackert å se :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
kulltorp: Ja vi släpper in 3: minst mål i hela serien, så nått rätt måste vi ju göra! Vet inte vad statistiken säger senaste matcherna, men det är ju positivt när vi ändå lever med känslan av att även om vi släpper in lite mål, så är det ju inte för att Johansson måste stå på huvudet varje match heller och måste rädda oss hela tiden. Även om han är grym givetvis!

Som nedan nämnde, vi har satt defensiven!!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Sputnik: På de 5 senaste matcherna har vi släppt in 1 mål/match 🤩

1 emot Lif
0 emot Mif
2 emot Lhc
2 emot Rbk
0 emot Oik
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Brynäs ska hylla Molin ikväll då de fått igång vinschen. De var tagit in Sture för att hålla tal så räkna med en viss försening.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Timrågogogo: Ny starttid(Sture): 20221201 08:00.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Själv sitter jag ikväll på sektion E1 tillsammans med en brynäsare, en HV-supporter och en neutral... Om ni hör talas om bråk på sittplats är det alltså ingen fara, bara vi 3 som slåss med den fjärde som försöker sära oss.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Rico01: HV-supportern kommer i HV-tröja för att bli en twittersnackis?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Pinaceae: Haha, nää det tror jag inte. Sist när vi var på hockey alla 3 så var vi alla neutralt klädda =P Då vann Timrå trots att Svedberg gjorde allt han kunde för att förlora.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Rico01: Förra hemmamatchen så såg vi en tjej med Skellefteåtröja på sig, riktigt random.. Undra om hon blev förvånad när det var Rögle som kom ut i bortabåset..
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Rico01: Stod han i målet eller öppnade han båsdörren?




Det här var kanske skälet till att Freddan alltid spelade Svedberg...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Otto1: Var väll något liknande i en fotbollsmatch i Stockholm där Stockholmstwitter tappade det fullständigt.

Vore intressant om någon lajvade SIF-pamp.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Pinaceae: Stod i målet men han släppte in två snabba i slutet som gjorde det hemskt nervöst.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Rico01: Timrå har ju Jay Jay nu mer så vi har en RIKTIGT bra chans ikväll!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿👍👍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Otto1: Mot Rögle såg jag en 50-55-årig snubbe med Luleåtröja också. Tycker bara man ser ut som ett efterblivet luder med ett annat lags tröja än de som lirar. Känns så jävla "kolla på mig jag sticker ut"
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
doubleT: Ja det där är ett otyg som dykt upp i princip alla arenor i Sverige. Var väl nån som under match jobbade i nån koisk i nån förening med en helt annan klubbs lagtröja på sig, som inte ens hade med matchen i sig att göra. Vad tänker man med?

Ok att folk tar på sig klubbtröja under en Internationell landskamp eller liknande. Men där går gränsen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Sputnik: Hur ställer du dig till att dra på sig en domartröja?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
doubleT: Ha lite överseende med oss snubbar i 50-55 årsåldern. Vi är i övergångsåldern och lider av lågt testosteronvärde. Då vill man sticka ut lite.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
snushane: Ikväll hoppas jag att vi dominerar både på isen och läktarna.

Hört jag en skål?! Som Småland brukar skriva :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Håkkybåkky: Om JFK blir ordförande i Domarfancluben hänger jag på!! Pax för att få ha Lyth tröjan!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Sputnik: Tagga spellistan till ikväll!
Låst ämne

« · 2397424