1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599993 inlägg · 6212 ämnen

Clas Ohlson Cup

Sv: Clas Ohlson Cup
JimmyH: Jag tolkar det som att du tar hänsyn till vem som blir drabbad innan du dömer händelsen. Vilket i sig gör att du är totalt fel ute. EN ful grej ÄR en ful grej oavsett vem som blir drabbad. Svårare än så är det inte. Jag tolkar ditt SMS som att du blir glad av att se at spelare blir skadade. Att du sedan håller med i att Sanny gjorde en ful grej men samtidigt försöker skylla det hela på att Brendl inte såg upp gör inte saken bättre. Sanny var överspelad och tog till ett fult tilltag för att inte stå med dumstrut på skallen. Sånt gör inte en spelare som man nominerar till fair play.

GävleLasse: Sanny överspelad? Nja, det vet jag inte om jag vill kalla det.

Han gick in för att proppa Brendl men Brendl vek av och Sanny missade, men inte tillräckligt mycket. Därav krockade deras knäen. Sanny hade högre fart, ja eller för hög fart och smällen tog då hårdare på Brendl. Hade Brendl mött tacklingen så hade han inte skadat knäet, däremot förmodligen ramlat.

Det var det som hände. Jag svär.

JimmyH: jag stod endast ett fåtal meter ifrån händelsen, du stod väl typ 60 meter ifrån...

Brendl tog ut pucken från eget sarghörn och Sanny stöter. Brendl kroppsfintar och är på väg att ta sig förbi och Sanny kör ut benet. Brendl hade inte hög fart alls och detta räddar nog hans knä för den här gången.

Vi får se hur det går för nästa spelare som rundar Sanny...Får han hålla på så är det bara en tidsfråga innan han avslutar en karriär. Och kanske är det Alexander Sundström som är offret då, Sundström eller någon annan av sveriges alla talanger.

JimmyH: Du har ju sett ett antal TIK-matcher nu redan i år.. så jag skulle vilja fråga Dig ang. backparen vilka kombinationer har funkat bäst? vilka backpar skulle Du vilja se kampera ihop o vilka passar ihop bäst tempomässigt tex..

GävleLasse: Det enda som skiljer oss just nu är att du säger att han satte ut benet och jag anser att han inte hann dra undan benet. Annars är vi nog lika i själva händelsen.

Om Sanny som hockeyspelare i övrigt är vi mil ifrån varandra. Jag har hockeysverige med mig och du har Brynäs-supportrar, någon Brynäs-spelare och kanske Leif Boork med dig.

Närmare kommer vi nog inte.

JimmyH: åja, det finns en hel del andra supportrar som håller med mig så det är ingen isolerad brynäsgrej som du vill göra gällande.

Vi kommer inte längre i vår diskussion så det är lika bra att stanna här. Men något säger mig att det endast är en tidsfråga innan den blir aktuell igen, kanske redan nästa helg under SCA. Jag hoppas bara att det inte är en Brynäsare som drabbas den gången, även fast vi "har råd" spelarmässigt.

htikare: Det är svårt.

Högerfattade bör inte spela ihop och likartade spelartyper som Sanny-Styf eller Jyri-Kokko skulle jag gärna också hålla isär.

Kalle Koskinen fungerar nog överallt och med alla.

Överlag så är det en väldigt jämn nivå och det kommer kanske att bli lite experimenterande där under hela höstsäsongen innan det går att hitta den ultimata uppställningen.

GävleLasse: Okej, Sanny satte åt Tobias Enström då denne endast var 17-18 år vilket fick några MoDo-supportrar att ogilla men jag tror många har ändrat sig med åren fakstiskt.

JimmyH: Jag tror inte att Sanny står vidare högt i kurs i något läger förutom i Timrå.

GävleLasse:

Men vad sjutton är ditt problem? Nu har du ältat denna tackling i ett par dagar utan att ha kommit fram med någon vettig synpunkt. Du måste ha ett väldigt innehållsrikt liv när en tackling kan ta över ditt liv totalt. Bara idag har du ältat på i 14-15 inlägg om exakt samma sak. Släpp det där nu...PAJAS!

Sune: Håller med. Självklart är det kul att höra din åsikt. Men inte flera gånger. Det blir ju inte bättre föratt du anklagar sanny att vara en vårdslös spelare. Det som hänt har hänt. Det blir inte bättre av allt skrivande!

Sune: ett par dagar? GÅ och snyt dig nu...jag kom hem sent i går kväll och har inte varit online sedan torsdag morgon.

Så snälla dra underläppen över huvudet och svälj

GävleLasse: Han är älskad av oss alla.

Hahl Bundy:

"Ja Sanny är väl en sån spelare som fansen hatar i motståndarlaget men skulle älska att ha i sitt eget lag."

Nej, du har fel. Sanny, eller Fanny som vi kallar honom är rätt poppis runt om i hockeysverige. Själv tycker jag att det var kul att han fick stryk. Att han förlorade fighten tyder på att han hade dåligt samvete. Är man dum ska man ha't.

Björn Svensson får ta över som Cap.

Bilder från cupen finns på www.tikare.se nu

Ambroo: Man blir ju bara så jävla less när man ser vissa "Brynäsfans" som skriver att det är så jävla onödigt av sanny och att han är så jävla feg, men det är ju liksom inte meningen, alla som sett en hockeymatch vet att sånt händer och det är absolut inte med vilje av sanny, hade kanske börjat funderat om det var kåberg, ledin eller jämtin som tacklat ngn!

Enbart för att avrunda helgens träningsmatchande, och för att om möjligt knyta an lite till hur det går för samtliga ES-lag under försäsongen lägger jag här ut den tabell som föreligger vad gäller nyss nämnda träningsmatcher. I tabellen har jag i första hand rankat lagen efter antalet poäng per match som man nått upp till. I andra hand är det målskillnad som gäller och i tredje hand gjorda mål.

Tabell, försäsongen 2007, t.o.m 2007-09-02

1HV 7188000321220243,0
2Frölunda HC5410019136142,8
3Södertälje SK430011551092,3
4Brynäs IF8404027207162,0
5Timrå IK530111174102,0
6MoDo Hockey42002128461,5
7Färjestads BK7212224231101,4
8Linköpings HC730041617-191,3

9Djurgårdens IF620041816261,0
10Luleå HF401211112-141,0

11Skellefteå AIK720141722-571,0
12Mora IK720051523-860,9

Dream Team: Ang Brynäs så skall de ha 2p till eftersom Brynäs spelade oavgjort och fick 1p per match för matcherna på Åland.

Dream Team: Rätta mig om jag har fel...men förlorade inte HV 71 mot Lugano i helgen? Eller har du inte räknat med den matchen?

« · 903850