1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582187 inlägg · 6215 ämnen

Crippe lämnar TIK

« · 664817 · » Till forumet


Sv: Crippe lämnar TIK
Nu kan jag lova att Christians högsta önskan om att få lära sig slå smörmackor av Jörgen kommer slå in;-)
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Red Rocker: Det känns som att det förklara en del av hans betenden under säsongen... Hoppas att det går bra för honomu, jag kan inte göra annat än att önska honom all lycka.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
friskan:

Glad över att crippe fick lämna ?

Svar: Ja


Sedan är det tråkigt att han inte fått ut mera av sitt spel dom senaste säsongerna, Vi har väl alla väntat på genombrottet som aldrig kom. Men som han har spelat i år så har han inte tillfört så mycket. Däremot var han bättre tidigare o har gjort mycket för TIK genom åren. Men nu är det bara att önska honon lycka till i sin nya klubb.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Ambroo: Håller med dig helt och fullt jag tror också han kommer att bli bra i en ny miljö han kommer utvecklas i FBK OM han bara får chansen.

Tack för länken.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Sune: Men din rackarns pajas sluta gnäll och sprid inte en massa odugliga rykten.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Det klart bästa som kunde hända honom, men knappast TIK. Det är sorgligt att en sån stor talang aldrig riktigt blommat ut, men det är det välkända Timråsyndromet som satt stopp för en än så länge lysande karriär. Är dock övertygad om att Christian kommer att ta den här chansen och utvecklas till det man väntat på och till den nivå man personligen vet att han besitter. Han har allt, skridskoåkningen, tekniken, spelsinnet, skottet och fysiken(jodå!) förutom diciplin...

Till alla er speldumma som gnällt på Crippe de senaste åren; Ni kommer att få en puck i käften och ni kan glömma att han kommer till Färjestad för att få nöta bänk, icke! En ny omgivning+att man tror på honom(som Lobben uttalat att de gör) kommer att få ut max av hans potential och är vad som krävs för honom. Hade jag fått bestämma så hade han lämnat laget redan i förfjol, iofs blir krogen och skogen(Söråker) en profil fattigare men nu börjar äventyret för vår egen Zlatan.

Tack för allt slusken och må syrgasarna vara med dej tills den dag du kommer hem igen!
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Sune: Ja då kan vi ju göra oss av med mer än halva laget om man ska resonera som dig. Nåväl. Jag hoppas verkligen att Crippe lyckas i Färjestad. En riktig urtimråit önskar man alltid lycka till.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Hmm...han lämnar laget pga för lite istid? Snarare har han väl spelat för mycket om man tittar på hans kvalitéer. Han lär ju inte få mer istid i Färjestad direkt. Nä...inte en dag för tidigt...vi behöver spelare som står upp istället för att ligga på isen jämt!
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Crippe i Löfbergs Lila-ställ. Vilken ohygglig syn. Nästan kräkframkallande. Skönt att vi har spelat färdigt mot dom. I grundserien i alla fall...

Jag tror inte att han har gjort sin sista match i Timrå IK.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
TD: Mattias Ek i sin hockey-blogg, Expressen :

"Färjestad värvar Christian Söderström som haft svårt att platsa i Timrå.
Tänk, jag minns när Färjestad var ett storlag som värvade en Timråstjärna i smyg."

Tiderna förändras.....
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
arf: Brist på centrar har Gahn blivit kvar, knappast i nåt annat ES lag har man råd med den lönen 3 4 line
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
TD: En märklig bieffekt av den här historien är att man kommer att glädjas en liten smula med honom när det går bra för FBK. Konstig känsla det kommer att vara.

Han kan nog blomma ut där, Gahn fick väl t ex ett lyft när han kom till Timrå.

Kollade FBK-forum på deras hemsida, de var överlag måttligt roade av värvningen...
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Smokey: Ja han håller definitivt elitserieklass, som fler saknar i TIK detta spelår, Crippe gör rätt kanske kan han få FBKskutan på rättt köl
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Smokey: Håller med. Därför är det jävligt märkligt att han dyker upp i Britt-Stefanz.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Om Crippe varit rockstjärna... Då hade han lirat i Ramones.

Fan, vad det svänger om Timrå IK för tillfället.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
orion: hehe, den var bra :)
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
quija: Håller med dig. Skall man göra sig av med spelare i Timrå så är det inte lätt att bestämma vilka som skall få lämna, det är ju några som underpresterat i år.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
PEAP: Vi Crippe lämna så är det självklart att han ska få det, men jag tycker Crippe har gjort det minst lika bra som 4-5 andra timråspelare. Vad jag menade med Ström var att han har fått mycket istid bla i pp men inte lyckas.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Laken: Det kanske skulle vara utvecklande för oss supportrar också att byta lag, vi har ju inte utvecklats i den önskade riktningen..; )
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
quija: Men nu var det ju så att Crippe ville lämna Timrå, då är det nog lika bra att det blir så. Sedan har du väl rätt i att Ström inte rosat marknaden.

Tycket det är helt rätt. Killen har talang och kanske kan utvecklas i ny omgivning.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Janken: Och jag trodde att han skulle hamna i Brynäs.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Laken: Att det inte känns vemodigt för dig kommer inte som någon överaskning. Men vi är överens om att det kommer vara bra för hans utveckling. Hoppas verkligen att han lyckas ta vara på sin talang nu!
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Laken:
han riskerar tyvärr att hamna i frysboxen i FBK...
Jag trodde han skulle hamna i Leksand eller Skellefteå.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
geggelundin: Tror knappast Crippe kommer tillbaka.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Shadar Logoth: Klart vi är stingsliga idag, det är ju match imorgon! ;-)
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
geggelundin: Nej, jag tycker inte det känns vemodigt. Däremot tror jag det är bra för hans utveckling med ett miljöombyte.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Laken: Fan vad alla är stingsliga idag.....
Ser du inte ;-) tecknet.....?

Är jag på forumer "Känslig poeter" eller Timrå IK´s stolta gästbok....?

Mvh
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Laken: Känns vemodigt nu när Crippe byter lag. Samtidigt så förstår man karln. Han är fortfarande utvecklingsbar. Stannar han kvar i Timrå blir han kanske inte mer än vad han är just nu. Och potential har han ju tveklöst. Nu sticker han iväg, blir en kanonspelare och kommer hem till Timrå om några säsonger samtidigt som Zäta gör det.

Still from Crippeland by the way.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
quija: ...Och hur vet du att Färjestad verkligen vill ha Peter Ström?
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Shadar Logoth: Jag har inte gjort någon efterhandskonstruktion.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Stenkarn: Nej, Nubben är det bästa sportchefen som finns!
Det kan i och för sig ha och göra med att han oftast agerar som jag tycker... ; - )
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
TD: Tycker att det hade varit bättre att skickat iväg Peter Ström till Färjestad en Crippe. Crippe har producerat bra mycket mera en Ström om man tittar på istiden.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Stenkarn: Efterkonstruktion.... ;-)
Då kan alla framstå som stjärnor....
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Laken: Aspirerar du på platsen som sportchef? Du verkar vara duktig.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
pettsson: Nu har jag ändrat en del på min profil...
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Laken: Jo, det har du rätt i. Men han är ju en av de klassiska timråspelarna iaf.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
pettsson: Just ordet legend bör man vara sparsam med att använda.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
lötabo: Men till skillnad från Lindman så kan förmodligen Crippe alltid komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Tråkigt att en spelare som Crippe lämnar laget det finns säkert 4 5 till som ligger på gärsgårn, men det är bara att säga lycka till, Crippe var en spelare som tom Zäta titta upp till men denne har ett lite vassare fysik om man säger så, men synd är det sen att gå till FBK sista klubbensom jag håller på i ES
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Synd bara att Crippe med stor sannolikhet blir som Lindman & co, bänkvärmare och sedan allsvenskan eller någon annan liga i europa.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Laken: Ser att du får ändra lite på sitt förslag till fjärdeuppställning nu iaf, legend eller inte. :)
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Laken: Hurså? Du kan ju knappast neka till att han var en viktig spelare när vi tog oss upp.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
pettsson: Att kalla Crippe för en Timrålegend känns enbart löjeväckande!
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
arf: Gå in på www.farjestadsbk.se/ så får du se.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
friskan: Det visar bara på att vi har haft rätt hela tiden.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
arf: Det annonserades t.o.m på fbk's hemsida nyss. Det är borta nu, men de hade en nyhet om det iaf. Loob hade sagt att han hoppades Crippe skulle få nytändning i fbk.

Vad i hela helsefyr ska han till bofors och göra? Om han byter ner sig till allsvenskan så kan han nog välja ett lag som har lite framtid för sig iaf.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
pettsson: Bofors låter troligare. Har svårt att tro att ett sladdande FBK med guldambitioner väljer att förstärka med en kille som har svårt att ta plats i ett bottenlag.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Red Rocker: Ja, det ska bli intressant att se vilken line han får ingå i.
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Crippe är snart tillbaka i TIK dressen igen, där han hör hemma på något sätt. Men fram till dess önskar jag honom lycka till jag tror han kommer göra bra ifrån sig om han får lite speltid, undra vilka han får spela med??
Kommentera

Sv: Crippe lämnar TIK
Tycker att han och Timrå gör helt rätt, bryta innan det gått för långt. Crippe behöver miljöbyte och kommer säkert att utvecklas i FBK, det har han potential till, helt klart!
Kommentera

« · 664817 · »