1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581149 inlägg · 6216 ämnen

DIF - Timrå IK 2010-10-05

1286406 · » Till forumet


Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Hahl Bundy: Även om jag nu tvingas följa torsdagens match på tv så ska det bli grymt kul att bara få höra hemmaklacken igen och se lite frejdigt hemmaspel!

Det kan väl inte sluta med annat än vinst? Vad jag vill veta är när dom släpper domarna för matchen. Är det någon timme före match som vanligt? Varför kan hockeyligan helt enkelt inte släppa dom lite tidigare så att man kan förbereda sig på det värsta?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Olle: Bif borta? Nä.
Jag ska tala om framåt fredag lördag, hur det kommer att gå där.

Jag är inne på matchen imorgon o där känner jag stor optimism, fast det kan ändras under dagen o tills imorgon o väljer därför att återkomma där oxå.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Hahl Bundy: Nåja, alla lag har någon trend som ska brytas mot något lag. Innan HV så snackades det ju om att det var en typisk "trendbrytarmatch" också och då gjorde vi bästa matchen för säsongen.

DIF borta känns ju dock som en helt omöjlig match att vinna. Lite som röglematcherna nåt år där. Torsk med 4-5, 6-5. 4-3 osv. Djurgården är ju definitivt inte ett lag man skulle vilja få i ett ev. slutspel.

BIF borta känns, när jag tänker på det, inte som en sån där mysig tillställning heller...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Simmalugnt: Tihi...ja precis. Det är ju expressen. Sjöberg vet ju iiinnngggeeettttiiinnnggg om Timrå IK han..
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
En nyhet, som när man läser artikeln är en ickenyhet. Äh det är Expressen helt enkelt.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Hahl Bundy: Ja går även Pitkämäki sönder så är det ingen överdrift att säga att vi är riktigt illa ute.

Då har vi ju ingen målvakt alls.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05

Såg inte matchen, hinner inte läsa här men kan konstatera att vi i alla fall toppar en tabell. 21 utvisningsminuter i snitt per match, det är inte att göra det lätt för sig. Tuffa Timrå, typ.

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
3 år sen vi vann borta mot DIF. :(
Man kan dessutom konstatera att myten bekräftades, att trender bryts mot Timrå IK.
Vi hade en bra chans att bevisa att detta var fel o dessutom bryta en egen förlust trend som heter duga mot DIF borta.

Men, men... man är van o härdad vid det här laget.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Konstig match igår. Jag kommer osökt att tänka på den här sången:

Vi fångade en räv igår men räven slank ur näven....hmmm.... hmmm......gladast är nog räven.

När det gäller Åke så hoppas man att det inte är nåt inre ledband som är uttänjt eller nåt ännu värre för det innebär i så fall 6-8 veckors rehab minst. Han är ju målvakt dessutom o ska vara på knä mest hela tiden, så då kan det ta lite längre tid för at komma i matchform.

Nu gäller det att Killarna skyddar Pitkämäki men näbbar o klor, bokstavligt talat, för vi är ju tydligen örnar nuförtiden.

Går Pitkämäki sönder då är vi riktigt riktigt riktigt illa ute!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Heleniz: Ja det är riktigt synd om Åke. Men vi kanske får låna Backlund av Filla ni då det går så där för honom....
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Åkerlund kvar i Stockholm för magnetröntgen senare idag.
Helvete! Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det inte är en allvarlig skada i knät. Tyvärr såg det ut som han hade väldigt ont eftersom han inte kunde stödja alls på benet =/
Fan, det MÅSTE gå bra. Tycker så synd om honom, när han har förstaspaden inom räckhåll blir han skadad varenda gång.

Länken!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Olle:

Revanschen tas mot Brynäs i stället. I Gävle. Då tar vi dom jävlarna. Åker ju ner då jag. Glöm torsdagen. Skjut en snut och ladda som fan inför lördagen i stället! Forza Timrå IK!!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Gud vilken irriterande känsla efter matchen. Det här var snopet. Det är inte ofta man får se laget fullständigt krossa i en hel period, tappa skiten och sedan inte ens vara nära att komma ikapp. Snopet!

Är det någon match jag skulle vilja se på plats så är det torsdagens match. Jag är helt övertygad om att vi vinner med en tre, fyra mål.

Det är många som vill ha revansch på torsdag. Gabbe framförallt, Corso är säkert snäppet hetare efter att ha kommit in i byxorna och resultatlöst lekt sig igenom DIF-försvaret två gånger om (trots målet), Juha som kommer in kall och får släppa någon enkel puck bakom sig, Pikkarainen som har fått sig en avhyvling som heter duga.

Någon som verkligen kommer att behöva snäppa upp sitt offensiva spel nu är Lander, iom Corsos inträde i truppen. Jag hoppas att den senare drar igång den förra.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
sargad:

Men den här jäveln är fan ännu bättre. Finns även i andra versioner...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05

Ambroo: Skulle skriva ett inlägg om matchen men ser att jag inte behöver ;)

Jag är mest arg på domherren ku*en Andersson i det här läget. Förlusten känns väldigt onödig. Slarvigt bl a med......en del annat.

Oväntat att det blev ett trendbrott mot TIK för motståndarlaget oxå.

Jag längtar redan till torsdag och nästa match!

Jag både tror och hoppas att vi kommer köra över SAIK fullständigt.

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
orion:

Men du måste ju för fan se till att styra upp det där nu! Har du testat att höra av dig? Jag har varit avstängd från så många plank att jag har tappat räkningen för länge sedan. 1973 någon gång slängde jag kulramen åt helvete. Skriv och kräv att de upphäver din avstängning. Du kan inte få mer än ett nej.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
DJ Hemp: Jo, myckä bra orkester.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Tänkte gratulera mina MoDo-kamrater på jobbet. Stor seger! Problemet är att jag fortfarande är avstängd på deras plank.
Sju månader nu...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Timrå Icon:

En fetknopp. Alltid dessa tjockisar. De ska då alltid ställa till det. Fan! Men Pitkimäki har ju varit närmast klockren så här långt. De gamla Mora-takterna från förr tycks sitta i ju...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Blizzard:

Det lär nog inte bli några svårigheter. Strax efter klockan 19:00 hockeykvällar brukar det allt som oftast råda lite promillehalt in the house of Hemp. Torsdagens match kommer jag inte att se på plats om man så säger. Då kan vi stämma träff här : )
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
sargad:

Fan i helvete. Kuken! Galliano såg jag i Uppsala 1992. Den där låten var ganska ny vid tillfället. Var du där eller?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
5-2 i baken men det här måste överlägset lätt vara bästa matchen på Hovet sedan hedenhös. Här snackar vi fall framåt.

Timrå Icon/DJ Hemp: Acid Jazz som bäst
www.youtube.com/watch?v=NILOEmsdbKU
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Blizzard: Gör honom sällskap till Gävle på lördag.    :)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
DJ Hemp: "Helt ärligt så blir jag en usel analytiker under kraftig berusning. Ännu uslare än vanligt"

Bullshit, du blir helt klockren, mer Hemp fylla åt folket =) nästa hockeysnack fylla ska jag hålla dig sällskap ;)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Lagkapten: Men öronen kompenseras av att de bara har ett öga
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
DJ Hemp: Ja nu var ju inte jag i världens bästa analytiska form men jag tyckte faktiskt inte han blev direkt överkörd. Mer att en fetknopp ramlade över honom då han hade underbenet utåt

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Timrå Icon: vet att det finns en särskola där o alla har utåtstående öron
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Timrå Icon:

Ha ha! Tomte. En rödvit menar du? : ) Helt ärligt så blir jag en usel analytiker under kraftig berusning. Ännu uslare än vanligt. Men tillvaron ter sig något mer behaglig under fylla. Så länge man håller sig på rätt sida gränsen bara.

Magnus Åkerlund... Hur gick det med honom egentligen? En kompis påstår att han blev rejält överkörd i afton. Inga skador nu.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Ambroo: Det kan väl inte finnas en högskola i Ö-vik?? Vad utbildar de där? Präster...?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Ambroo: Klockren analys. På det stora så tycker jag man ger upp den här matchen på ett väldigt konstigt sätt. Det kan bara bero på soppatorsk. Men för alla som tvivlat på Corso (inklusive mig själv) så kan man ju bara konstatera att han verkar fruktansvärt spelsugen och gör en riktigt fin match.

Lander har ett stort problem att handskas med och det är hans offensiva spel. Defensiven är inget att klaga på men om han inte börjar producera och vara hetare offensivt så kan han nog bli kvar i Timrå i många säsonger framöver.

Som grädde på moset ikväll: Jag satte alla rätt på Svenska Spels Powerplay i kväll (som alla andra också gjorde)...jag backade 6 öre.

Nä SAIK kommer att få betala för det här på Torsdag. En förlust i den matchen finns inte i min värld. Vi hade intentionerna ikväll också men kraften tog slut.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
DJ Hemp: Ja man blir mycket mer analytisk och klarsynt då! Ser sånt inte andra ser; "Oj! En tomte där i sarghörnet!"
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
MorganaLefaey: Vilken pajkastning? Jag skrev: "Kuben är en idiot, du är en..." Vad du är framgår alltså inte, men man börjar ju att fundera efter kvällens skörd som du bidragit med.

Jag tror att ni vinner SM-Guld... 6-0 på Nubben Boys är inte att leka med asså! Åge är fulsnyggt lönnfet, Challe är bästigaste coachen och Svartvadet är...

Edit: Jag vill också gå på högskola, lyllos dig, du är ett geni!!111!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Timrå Icon:

Ja, nu får du skärpa till dig här. När man kollar på hockey måste man vara full. Jävligt full måste man bli. Börja en timme tidigare för säkerhets skull. Lite skåpsupande på arbetsplatsen mår man inte dåligt av. Vem fan uträttar något konstruktivt efter lunch ändå?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Ambroo: Nä den här förlusten får jag ta på mig. Varje match jag sett nykter har vi förlorat. Ber härmed samtliga om ursäkt. Eller måste man ringa som Pebben...? På torsdag ska jag fanimej skärpa mig! Tror jag ska ladda redan vid 17.00 med ett par öl faktiskt. För att vara riktigt säker...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Simmalugnt: Eller kuben och hockey!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Det är det då fan vad fel man kan ha ibland. Innan match så tyckte jag att formationerna såg mer än ok ut trots att vi saknade två backar, men med facit i hand så var det just det som till stor del fällde oss. Gabbe var bedrövlig och Sonntag var usel. I Gabbes fall så har man väl viss förståelse... Eller näe, ändå inte. Det får inte se så illa ut. Sonntag var förmodligen överladdad och ville visa att "nu ska de fan få se att jag hör hemma på sex backar!"

Vi faller på eget grepp, bristande kyla och mindre lyckade domslut som DIF inte bara får konstgjord andning av utan även helium. Det blev en konstig match där man till en början satt tvärlugn i soffan och kände sig helsäker på vinst.

Kul att se Corso, vilket driv! Mindre roligt med Lander, det går inte undan där. Vill han för mycket? Fan... Man brinner av revanschlust och vill att det ska vara torsdag nu! Ifjol hade man nästan gett upp bortamatcherna på förhand, men nu... Helvete! Det kan räcka riktigt långt detta.

Edit: Man bör även se till att skjuta mer, skjuta snabbare, och då framförallt från backposition.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
DJ Hemp:

Precis.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
DJ Hemp: Jag tror att han har börjat klädböga sig för mycket på sistone, hans Dressmann-cred är klart falnande och nu en månadslön på över 50k bådar inte gott.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Simmalugnt:

Eller idrott och religion...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
bobrov: Han borde lagt energin på att proppa fjollor istället
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
John K:

Det var ju fan Bragd-Birger som omnämnde honom först. Ditt skarpa intellekt kommer inte till sin rätt i dag heller. Eller har du bara otur när du tänker? Jag besvarade ett inlägg. Konstigare än så var det inte...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
DJ Hemp:

Politik och idrott hör ihop lika lite som politik och religion gör det.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Timrå Icon: picken måste rycka upp sig,denna match tog han 20min helt i onödan,han kan spela gratis ett antal matcher för såna tilltag på ett redan
decimerat lag.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
DJ Hemp: Varför blandar du in honom här? Lirar han hockey eller?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Steffe: ja . en riktigt bra match . synd att halonen är borta så dom får stå i knät på våran målvakt gång på gång .. åke hade ju inte en chans att ta dom där .. måste väl finnas någon annan som kan trycka bort folk kan man tycka .. men va fan . alla matcher kan inte vinnas . de kommer bli en skit rolig säsong tror jag . kul att corso gör en så pass bra match fast han inte spelat en minut på mycket länge
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Jag tycker att det känns rätt ok att inte blivit totalt utspelat borta av fjolårets finallag :-). Vi spelade ganska bra med bra fart. En del individuella misstag dock. Hoppas bara Åke är ok snart. Annars får vi kanske låna Backe
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
DJ Hemp: Ja hemska tanke!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Bra match på C+ Sport 1 nu
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
Bragd-Birger:

Med medge att Jimmie är landets bästa partiledare. Egentligen. Han måste vara en fantastisk tillgång för (sd). Jag blir grymt imponerad av denne mans performances. Helt ärligt. Tänk om vänstern hade haft en sådan snubbe alltså...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
RTS: Känns det inte lite "så där" att kvalserietippa modo efter vi just förlorat en match och dom har vunnit med 6-0? Jag tycker inte att modo har övertygat på något sätt men BIF, SSK och AIK spelar också i den här serien och då räknar jag inte ens in HV, DIF och FHC som spelar riktigt uselt för tillfället. Jag ser inte hur man kan inte kan hålla dom tre förstnämnda bakom sig när serien är slut.
Kommentera

1286406 · »