Olle: Det jobbiga är att de åker ifrån oss nåt kopiöst. Sen ser positionsspelet ut som det gjorde för en par veckor sen. Det blir en lång kväll detta och frågan är ju om inte TIK:arna hade en lång natt på lokal efter LHC-matchen...
Jag tippar på att vi behöver ca 8 timeouts för att få fart på defensiven i den här matchen. Det var länge sedan man spelade ett sånt här uselt försvarsspel.
Harryhaffa: Ja, vinsten mot Linköping hade inte journalisterna möjlighet att publicera nånting om därför att den i förhand nästan färdigskrivna artikeln om Linköpingsvinst inte hann redigeras om. Trabant, nej fy. Som en Jaguar menar du väl, slår till med vinster i bortamatcher när motståndare och journalister minst anar det. Nu gör vi om det i kväll sen är veckan räddad, i alla fall fram till torsdag.
Skarin: Du menar ett sk. blockeringsbet på ca 10-20 kr som görs i syfte för att garantera Timrå segern eftersom det är meningen att man ska ha otur i sportsbeting? Jag brukar själv utnyttja den metoden ;)
T T: beror på dålig fantasi, DIF, FBK, frölunda, är som en mercedes i medias ögon, alla vill ha en men ingen vet varför,.
Men Timrå däremot ser dom som en gammal trabant, ingen orkar se åt den, och alla vill slänga den på skroten. Men dom som har en tycker det är den driftsäkraste som fins, och det ryska stålet gör att den håller i evighet:)
Anonymous: Det blir säkert spännande i kväll. Åkerlund i målet, nja det blir nog till att "bita på naglarna" tills vi leder med sisådär 3 mål eller nåt sånt.
Hahl Bundy: Med tanke på Åkes form så måste man väl även säga att han har gjort sig förtjänt att stå. Är inte ett dugg orolig,det känns snarare bra att vi har 2 målvakter som duger.
Blir lite orolig när jag hör att man ska byta målvakt ikväll. Varför ändra ett vinnande lag o dessutom när Backlund står på huvudet för tillfället? Grym o tät.
Kanske ett geni drag vem vet? Svaret får vi ikväll.
Dessutom är jag orolig inför kvällen just pga att det är en så viktig match för bägge lagen o att trender alltid bryts mot Timrå.
Bo Bly: Jag är kluven, Backlund har varit riktigt bra i alla matcher sedan landslagsuppehållet. Samtidigt har Åkerlund spelat bra i de matcher innan han gick sönder samt när han höll nollan med Sundsvall.