1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598522 inlägg · 6213 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2008-11-24

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
MB: "om det varit normalt så hade vi kommit med ett jävla självförtroende och kört över ett stukat DIF, men inte."

Håller med. Men inte när det gäller Timrå IK. Är det inte det ena så är det det andra, osv osv...

Harryhaffa: Såg du matchen? Håller med om att det är meningslöst att kritisera och såga enskilda spelare, men...

jag finner mig inte i att publiken skrattar åt Timrå - och det jävligaste av allt är att det gör de rätt i.
Dessutom i en sexpoängsmatch. Om inte annat måste man ju i alla fall kunna kämpa.

Det var riktigt pinsamt

Kom just hem ifrån hovet - vilken jävulska plattmatch. Tillfällighet hoppas jag på... Låt se. Men ja, man blev då en aning förargad på Robin J.. Suck..

Tror jag förövrigt bevitnade Djurgårdens genom tidernas sämsta publiksiffra. Vad var det - typ 3300? Helt galet.

Trodde på förhand att det kunde bli ett scenario med ett något stukat Djurgården som försökte, men ett effektivt Timrå som skulle ha någon form av kontroll.
Istället blev det ett Timrå helt utan anfallspel och med ett undermåligt försvarsspel. 1-1 efter första perioden var en skänk från ovan. Lika efter två perioder var sjukt.
Matchen i sig höll låg kvalité, och kändes som en försäsongsmatch.
Självklart vill spelarna, men något stämmer inte.
Det känns som att det saknas en trygg grund - gediget grundspel och försvar - att falla tillbaka på. Och ingen frejd eller tyngd finns i anfallsspelet (som idag var obefintligt).

Instämmer med övriga. Timrå behöver minst en rejäl back. Ska det vara så svårt att hitta?

För egen del har fyra livematcher i år gett lika många förluster. Ska nog försöka hålla mig hemma...

Fan! Men - nya tag. Självklart får vi analysera och kritisera. Glöm dock inte att i stort se till Timrå IK:s bästa. I motgång prövas supportern.

Kom igen nu!

Yellowcard: Kan vädret ha bidragit till detta?

Fet-Ecke: Tunnelbanorna osv. gick utan problem - så vädret är en dålig ursäkt. Snackade med några DIF-fans om detta, vi kom fram till en kombination av tabellplacering/sent på månaden/vädret som låg bakom fiaskot.

Yellowcard: 3.300 åskådare i en miljonstad. Hufvudstaden förtjänar förbanne mej inte att ha ett elitserielag!

Kevin O Shea: Det är väl glasklart att man förtjänar ett elitserielag om man sportsligt sett presterar... eller det elitliscensen kanske grundar sig på hur stort intresset är bland lokalbefolkningen, i sådana fall har någon glömt att informera DIF.

ITK: Laget Djurgården förtjänar förmodligen sin plats, (det kommer väl att stå klart, när kvalserien är färdigspelad i april nån gång) på sportsliga grunder.
Men - juppisarna som bor där förtjänar fan i mej inte att ha ett lag i högsta serien, om intressen inte är större än så.
Det trodde jag att du förstod att jag menade...

Kevin O Shea: Jodå jag förstår vad du menar, men tänk också på att det är ett av seriens absolut sämsta lag som stod för motståndet igår.

ITK: Och DIF tänkte väl typ samma sak; att dom ville slå ett av årets sämsta lag.

Maggan: DIF mötte ett av seriens sämsta lag..

« · 1091994