1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582899 inlägg · 6215 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29

« · 605286 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Ni som söker bilder och en reserapport från tågresan hittar det på rs.pettsson.org/index.php?page=news&nid=20051030134436

Det är fem bilder med i krönikan men på måndag fixar vi ett galleri och lägger upp 60 bilder på tågresan!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Strindlund: Det är väl klart att jag gör. Jag påpekade det med en smula ironi därav användandet av en smiley i slutet av mitt inlägg. Kanske taskigt sätt att framhäva ironi.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Kerstin_k: Tror du inte säljaren menade att HAN hade använt dem tre säsonger i veteranhockey? Eller nåt.. vad vet jag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Frisco:
Ett nopp även där...Roligare här ute i verkligenheten ju..

Och ska jag var helt ärlig så tror jag han är en hon
eller är det en hon som är en han??


Många frågor..Få svar..

Äääh...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Jag kan garantera dig att de är inte bara jag som tycker att vissa ramsor som ni sjunger inte är speciellt roliga mest pinsamma.. tycker bara de e synd att folk inte vågar säga vad dom tycker och tänker om "klackledarnas" val av ramsor. osv..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
250kg kärlek: Coolt. Blev faktiskt sugen att köpa benskyden, men det är mycket pengar.

Att kapanen även hade spelat veteranhockey med dem fick också värdet att gå ner. "Använda av Kapanen på två träningar och tre säsonger i veteranhockeyn"
:)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
gud: Ett tips är att skicka ett brev och fråga honom :-P
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Fel tråd, skit i samma. Nu säljs klenoder på blocket. Något för alla Kapanenfans.
www.blocket.se/view/6477709.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
SaraS:
Nopp..Inte ett dugg..

Vill så gärna höra vad någon som gömmer sig bakom
ett nick som INTE är hennes/hans i normala fall kunde hitta
några personliga påhopp i den debatt som har varit...

Svårare än så var det inte..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Per HApps: Ja, jag menar ju det jag med. Är väl uppenbarligen bara en bitter dif-supporter som försöker flytta fokus från det faktum att ni krossade järnkaminerna i klackmatchen igår.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
gud: Tog du åt dig?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
KFUS_Timrå:
Intressant inlägg du/ni delger oss...

Kan du förtydliga det för oss övriga??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
JD: Klokt sagt!

Men som vanligt är det väl den ibland tyvärr rätt vanliga attityden här. Alla tycker inte precis som jag så då gnäller jag i gästboken för att alla inte vill som jag. När sedan folk tycker jag har fel är dom jättedumma och jag skriker lite om censur också...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
geggelundin:
Varför skulle det vara det, Tikers är väl snälla och goa hela bunten?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Någon som vet om det var något bråk och tjafs igår för, under och efter matchen?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
*SUCK* Ge upp nu för i helvete. Om ni absolut måste hålla på med personliga påhopp, gör det via brevfunktinen istället.

Alla är inte intresserade av era individuella intriger.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Åhå, en favorit i repris.
Vad är det som är så svårt att förstå egentligen ?
Gillar man inte en sång eller ramsa så håller man käften eller så försöker man överrösta den med sitt eget förslag. Majoriteten bestämmer helt enkelt. En klackledare är inte den som alltid ska bestämma vad som sjungs utan snarare den som försöker styra upp verksamheten så att det inte blir en tre- och fyrstämmig röra av allt. Så har det funkat i alla tider (eller iaf sen Tumbas dagar) och så kommer det förhoppningsvis att funka även i fortsättningen. Mina 50 öre liksom.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Jesse P: Vilka jag umgås ingår inte i denna diskution. Så lämna umgängeskretsen utanför här.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio:
Du är ju sanslös..

Varför inte inse att flertalet härinne INTE tycker som du??
Att du ens orkar ta upp det när du tydligen tycker att det mesta
har fungerat med resan i övrigt tyder på att du har en taskig humor..(min åsikt)

Om sedan det finns folk som är rädda att skriva/tycka vad
dom vill härinne kan knappast vara ditt problem..

Förstår att du gärna vill svara på detta inlägg...
Skit i det o ta det via brev istället..

Känns lite meningslöst att driva detta ett varv till...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Abris: hhe nä men sen är ju mojje din bästa polare va??;P

visst de får inte gå för långt men nog ska de vara lite glopord
här och där tyck ja:D
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Jesse P: Det är inte bara general_moisio som tycker så. Jag tycker lika dant. Dock var jag inte nere i sthlm och såg dif-tik igår så där kan jag inte utala mig vad det var för ramsor. Men Håller med G-M att det är töntigt med sådana ramsor
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Tycker man att det är värt att ta diskussionen så är det ju bara att köra på, men jag förstår inte varför det alltid ska vara så hårt restrikterat. Gillar man inte en ramsa så är det ju bara att strunta i att sjunga med. Det är ju inte svårare än så. Sjunger ingen med så är det ju helt enkelt så att folk inte gillar den etc.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: och vilka kan de vara då?
än så länge är de nog bara du som tycker så pass starkt som du gör tror ja
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Det är många som inte vågar säga vad dom tycker för dom är rädda att bli "överkörda" på gästboken
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Har en mapp med div. bilder från resan, säkert på 30mb. Brukar kunna vara bök med mailboxen över 10 mb
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Omöjligt att göra alla nöjda, men majoriteten verkar inte hålla med om det du skriver och då kommer det fortskrida såhär. Kul tycker jag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Jag tycker som sagt bara man ska hylla sina egna inte hålla på med pinsamma utspel som inte har med hockey att göra.:P
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Och som sagt, precis som jag skrev i nyheten på Tikare.se. Skicka in era bilder! Så kan vi samla allt på ett ställe, det är mycket roligare med bilder från andra vagnar än som detblir nu, centrerat kring dom jag satt med.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Vi är där för att hjälpa laget att vinna, sen vad man tar till för medel är ovidkommande. Huvudsaken vi vinner. Sen så finns det massa roliga bitar också.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Kronblom: Ja de var riktigt mäktigt när vi var i Gävle men även när vi var på perrongen i Sthlm. de gav en rysningar vilket grymt tryck.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Kronblom: Andra sidan är ni klara!!! Hahha bästa jag hört på länge.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Ja, ja! Jag hade i allafall jävligt roligt. Bensträckaren i Gävle: -KÄMPA BRYNÄS! =)
Mäktigt när vi klev ut på centralen, vilket tryck! Lika så på hemvägen.
Första gången i Globen för mig(skitarena)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Jag tycker inte om att håna motståndarna, men du tycker de verkar vara de roligaste som finns att göra. Men fortsätt med de du. Själv stöttar jag inte såna töntiga saker.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
LingaN: Nu är det du som gör dig till åtlöje..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Kan inte du bilda egen klack och åka på egna supporterresor?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio:

Du får nog helt enkelt acceptera att majoritetetn av TIK- supportrarna har en något "ledigare" attityd till de ramsor som skriks.
Det är ju en supporterkamp på läktarna också. Det är ju därför vi offrar en hel lördag till att åka till Kulan och se på matchen.
Jag åker inte till Fjållträsk för att skrika "Sassa brassa mandelmassa"

Så länge HATA-ramsorna inte dyker upp så tycker nog de flesta nog att det är kul med häcklandet.
Hatramsorna kan jag själv tycka är trista. På SCA-cupen ägnade den andra långsidan 75% av sin energi till att hata Timrå och det var nog inte så kul för SH- spelarna heller.
Jag tycker att TIK har en positiv klack med en lagom mix av Stötta TIK/Häckla motståndarna.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Sluta, du sårar mig.

För att sammanfatta det hela så tycker du att man ska håna motståndarna, men ändå inte? Någon borde iaf slå klackledaren på käften.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Men sluta nu, allvarligt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Första gången du är på hockey?
Du gör dig själv till ett åtlöje med dessa inlägg. Men du fick mig att bli lite gladare och dra på smilbanden för första gången idag i a f.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Då har jag trott fel om Timrå klacken. eller snarare dig för du bestämmer ju. Men håna motståndarna du. Jag bara skrattar åt dig.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Precis som "gud" skrev så försöker du föra en diskussion om ett redan sönder-surrat ämne. Supporterkulturen handlar inte skoningslöst enbart om att "hejja" på sitt lag. Det finns så mycket mer. Lär dig det. Det har vi andra redan gjort.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio:
Hmmm..Knylan kanske anser som många av oss
andra att just ditt ämne inte ger något mer??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Hade kanske haft ett uns av förståelse för dina inlägg om det varit så att vi nidat Järkaninerna hela matchen, men nu var det väl snarare 55 minuter av stötta TIK och 5 minuter av nidramsor.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Bara för att du har fått slut på argument ska vi sluta diskutera då?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Och där satte vi punkt för diskussionen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Jag tar absolut inte ramsorna på största allvar. Men ni är bara pinsamma mot er själva vad har ramsan med " rika föräldrar, dålig hygien" med hockey att göra. Jag trodde man gick på hockey för att "Heja" på sitt eget lag men de verkar roligare och lägga ner energi och krafter på att "håna" motståndarna.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Nä nu får du lugna dig. Ta ett glas juice och en kaviarmacka och tänk om, tänk rätt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio:
Ok..Tog det för givet att du upplevde ramsorna som
jobbiga när du igentligen tyckte dom var töntiga...

Jag tycker du är töntig...Inte jobbig...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Men spela roll?

en ramsa är en ramsa...sjung å va glad eller gör nått annat
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Det hånar säkert skithårt att sjunga "Djurgårn är AIKs farmarlag" eftersom själva poängen med den ramsan har blivit fruktansvär utdraget. Det var kul första gången den kördes mot Sundsvall, eftersom det stämde. Det finns ingen som helst relevans i den ramsan.

Djurgårdsklacken körde "Vi älskar Djurgårn", det stod uppenbart bara folk mellan 10-15 år i deras klack, då svarar vi med "Ni älskar Bamse". Inte den bästa ramsan hittils, men spontan. Du, eller ni, tar ramsornas betydelse på alldeles för stort allvar. Som att världens existens hänger på ett par ramsor. Skulle vi skrika "Hata Djurgårn" så hade moralpolisen börjat skrika och grina i fosterställning, men ingen utomstående bryr sig egentligen. Eftersom det är tomma ord om det kommer från våran klack riktat mot Djurgårdens. Visst hatar jag Djurgården, men det är inte alls på samma sätt som mot tex Sundsvall under 90-talet eller låt säga Färjestad.
Kommentera

« · 605286 · »