1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582038 inlägg · 6215 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29

« · 605485 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Tycho: Den ramsan du menar kördes ju, som du nog känner till, rätt mycket för några säsonger. Men har slutat sjungas nu eftersom den inte har funkat speciellt bra, blir väldigt mycket upprepningar och sällan något tryck med den. Därför har den fått stiga tillbaka...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Dream Team: Jag var med på resan och jag skulle bli väldigt förvånad om något av detta stämde. Visst var vissa personer lite onyktra men både efter att ha pratat med supportervärdarna(timrås) och de ansvariga på tågresan så hade vårat uppträdande varit MVG+.

Att vi vann läktarmatchen var solklart då vi hade en oberoende person mitt i globen som tyckte vi vann utan kamp! Lite sämre i början av tredje men i det stora hela en bra genomförd match av klacken. Inte det bästa vi gjort men långt ifrån det sämsta.
Det var (som vanligt) lite väl mycket av samma ramsa när det vart tyst, all heder åt de som drog upp ramsor men man kan juh kanske välja någon annan än timrå ik är de bästa.

Kul resa som jag gärna gör igen dock utan en sprängande huvudvärk denna gång... =)

General_M: orsaken vissa tystades ner var min uppfattning att det antingen var otakt i ramsorna eller att vi sjöng olika ramsor.
Min åsikt: Sjung ramsorna medans de håller igång och kör igång egna ramsor när det tystnat. Då får väl alla sjunga de ramsor de vill + att vi skulle få mer variation.

För övrigt anser jag att vi ska sjunga
"Heja heja heja Timrååå
Heja heja heja Timrååå
Heja heja heja heja heja heja heja hej
heja heja heja heja timrå hej"
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Fan vad tröttsamt..
Så fort man vill att folk ska svara för sig loggar dom ut...


Men man får vara glad över att TIMRÅ IK tog segern igår och
att vi slapp läsa om Willysson i rikspressen..;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
KFUS_Timrå:
Jaha..?? Taskigt för dig dåårå..

Stämning var mer lite irriterat dock inte hetskt och du
eller någon annan stjärna ifrån KFUS_Timrå kom med
ett i mitt tycke annorlunda påstående..

Och allt jag vill var ju ännu en gång att den som skrev det
inlägget skulle utveckla det..

VOV VOV..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
KFUS_Timrå: OBS! Påhopp ;-)) .
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Jösses, nu är det någon liten stackare som fått tag på en dator på roliga timmen. Jag var där och såg inga tendenser till bråk någonstans. Vissa var lite berusade men inga ingripanden behövde göras och alla supportrar skötte sig i bägge lagen. Klackmatchen? Ja, i siffror mätt så var det väl 10-2 till Timrå...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
gud: Men det är nog som ryktet säger, man kan inte lära gamla hundar sitta.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
gud: Behöver du en utveckling !!!????....
Var inte den hetska stämningen tillräcklig.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
KFUS_Timrå:
Det återstår ju att se...

Väntar fortfarande på en utveckling på ditt/era
påstående av personligt påhopp..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
gud: Är du för klok för att fatta ??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Dream Team: Jag var där....och jag såg inget bråk...sen står det ju oxå att det var saxat ur nån tidning???...jag har letat både i DN och SVD och ej hittat nått om något bråk.....men pappersbilagan har jag ju inte sett.....Men förmodligen var det väl nån stackare som inte tålde att se att vi i TIMRÅ var starkare!!!.....Jo en sak till oxå måste ge beröm till Djurgården för en sak....och de har de nog tränat länge på...för den övningen verkar ha satt sig i samtliga spelare....och det är att skjuta icing......!!!!!!.......
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
65selander: Det måste ha varit samma 30 som kom i samma veva som DIF-fotboll äntrade isen och som lämnade arenan lika fort som DIF-fotboll gått av isen...

Kanske är de bara extrem förbannade för att "Ut med packet" samt "Timråå, Timråå" ekade när deras lag skulle visa upp sig =)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
actionleif: Pansargeneralens fru, Dolly Patton.. ;-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
65selander: Ja, utan att ha varit där och utan att känna till vad som egntligen ägde rum i Globen igår kväll kan jag inte annat än tvivla på det som den här Djurgårdaren påstår har hänt. Är det någon härinne som en gång för alla kan dementera detta eller mot förmodan bekräfta om nåt sånt här hände i Goben igår?

Att många tågresenärer var lite lätt på örat det tvivlar jag inte en sekund på, men det han beskriver verkar lite för bra för att vara sant. Ja, det passar såklart utmärkt för DIF-fansen att "gömma" sitt eget kapitala misslyckande bakom nåt sånt här..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Gissar på generalen och hans mannar .. de söker väl alltid krig ..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
65selander: Förmodligen var det dom där icke-ödmjuka satans Läktargruppskillarna. Eller så var det Generalen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
actionleif: :-))
"Deny Everything"
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
65selander: Vi förnekar och hänvisar till utklädda AIK anhängare
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Verkar som ni hade det roligt igår. Detta är saxat från FBK's hemsida skrivet av en Djurgårdare.

"Jag va på denna match och kan bara säga en sak. Timrå "fansen" vann inte klackmatchen! Men det va inte det som va den stora grejen. Det skulle bråkas före, efter och under matchen. Och inte faan va det vi som tog initiativ till detta. En massa fulla norrlänningar som tyckte att det va helt ok att ta med sig hembränt in på arenan. En kvinnlig matchvärd blev sexuellt trakaserad och tre timrå "fans" bråkade om att den ena satt/stod på den andres plats. Det komiska i det hela va att vi va 30 pers som åkte från fotbollen direkt till globen för att se till så att dom inte ställde till med någon skit på våran mark. Och ack vad vi skrattade. Det visade sig att timrå "fansen" hade börjat bråka med ett par barn/ungdomar utanför arenan. Och de skrek "Läktarvåld, läktarvåld" HAHA. Stryk fick dom också. Idioter! Men vilka va det som fick skit för det i lokaltidningarna i sthlm. Inte va det dom som startade det hela i alla fall. Media skrev nog inte något om det dom försökte starta inne i globen heller tror jag, eller är det någon som läst något om det? "

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Redax 2: RESPEKT!!!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Snälla j-vla sötvattenspirater och guanokrämare! Nu känner jag att jag snart får ett utbrott a la Kapten Haddock...

Oavsett vad som händer så klagas det här. Förlorar Timrå skall alla inklusive materialförvaltaren avrättas. Vinner Timrå kan man alltid gnälla på målvakten. Håller målvakten nollan är det ngt annat fel och om inte annat kan man ju alltid bråka inbördes i klacken. Snälla, vad är det med er? Man skulle ju kunna tro att en del borde söka professionell hjälp för mer kverulerande och gnällig skara finns väl inte (förutom då möjligen Feministiskt Initiativ...). Vissa tror dessutom att man skall vara gnällig för "då visar man engagemang och är en riktig supporter" till skillnad från oss som gillar läget och inte spyr galla jämt och ständigt... Kan ge mig f-n på att den dagen Timrå vinner SM-guld är det vissa som klagar på klackens ramsor...

Mumiemånglare! Kretin! Ektoplasma!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: För sjutton, har du stor koll? Köra sina egna ramsor, låter egoistiskt. Anledningen varför man tystade ner klacken var väl för att alla skulle sjunga samma ramsa, och för att man kanske ska försöka dra ut på antalet sjungande ramsor, så att tex timrå ik är dom bästa inte körs i 10 minuter...alltid lika roligt med nya ramsor, tjalala åh Röd och vit...den melodin är mkt skön, härstammar väl från italien om jag inte missminner mig. Fler sånna ramsor, sen vore de också mkt fräkt med ramsor där alla hoppar samtidigt..nåja stod för långt ner på läktarn för att se om folk hoppade..men alla sammtidigt vore riktigt häftigt.

Iaf en riktigt kanondag igår, trots att man inte åkte med tåget. Fanns bara en klack, hoppas stämningen fortsätter vara lika bra, och att intresset för hemmamatcherna blir lite större, och så hoppas jag att man får besöka E-ON redan på lördag :)

Sjung för Timrå, Allez Aalto Allez!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: haha....." det är ove viktorins halvbror" sedan svaret - "jaha"
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
willysson: Vem är Könsrock?*

*: internt...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: hehe, hemresan gick ju iallafall i könsrockes tecken:) jag hade ganska trevligt:)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
willysson: moget!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: du kan få 300 kronor av mig åk till en vetrinär...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Snart lägre nivå här än inne i Brynäs GB...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
willysson: Ja ni vart ju rätt irriterad iaf. känns de bra?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Kul för oss...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Ja jag driver med er alla..haha
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: *suck* är alla härinne bakfulla så till den milda grad att de sura uppstötningaran måste spys ut över alla o envar??? Kan ni inte skona oss som inte var med igår erat dagisgnäll?? För h-e, håll en någorlunda anständig nivå härinne!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Frella: Ja erkänn!!! du får mildare straff då! haha
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Är du ett geni som driver med oss alla? Isåfall ska du ha fett med krädd, jag svalde allt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Du kan ju få tro att du äger allting!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Frella: nej dom tystade ner klacken för att få starta deras egen ramsa. Enkelt inga undanförklaringar. erkänn istället..:P
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Förmodligen för att vi skulle styra upp, det sjöngs ibland två ramsor samtidigt. Då det är det bättre att tysta ner och starta en av ramsorna på nytt. Det var väl inte så svårt?

Nä, jag bara ljög. Det var bara för att jävlas, för att markera för er andra att det är jag som äger stället. Speciellt med dig, das generale.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Frella: Nej det har aldrig hänt. Skärp dig karl.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Hur känns det att vara gnällmästare då??
Hade du haft lite stake i dig hade klivit ner, sagt din åsikt och fått bett om att "leda" en stund..
Nu hade du inte det och då får du finna dig i vad som skriks. Fan vad enkelt det kan vara ibland:)
Jag yucker att fyndiga ramsor är riktigt kul och förhöjer upplevelsen, Igår tycker jag att det var lite lite häckel, men killarna hade ju ett bra stöd så varför klaga???



Sedan måste jag passa på att berömma supporterklubben och alla som gjorde resan möjlig, skitbra jobb..
Sedan att det uppkommer saker ni inte kan göra nånting åt är ju inte erat fel.. KEEP UT THE GOOD WORK!!!!!!!!

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Ja de tystade inte ner klacken för att få alla att sjunga samma? Nej så kan det inte ha varit...För det hände väl inte igår att klacken sjöng 3 olika ramsor samtidigt? Nej så kan det heller inte ha varit...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
actionleif: nej de var väl du
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Nej de känner jag inte. Varför tystade du ner klacken flera gånger igår?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Du känner inte själv att du börjar bli aningen pinsam?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: var det ni som försökte dra igång "Ut med domarn å in med Nalle Puh" igår??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Redax 2: Under matchen igår så tystade "klackledarna" ner klacken för dom ville köra sina egna ramsor för dom som vi startar passar visst inte
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Jaså, jag vet inte om det är för att huliganerna från TIK08 med sin höga ålder och muskulösa bringor skrämmer klackledarna men de gånger vi drar igång ramsor är det ingen som säger emot. Kan det istället inte vara val av ramsa som är det avgörande..?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: alla har sina åsikter, och det har de rätt till att ha.. även du ;) .. Vi sätter punkt för detta nu ..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
JD: Majoriteten bestämmer nu får du ta å skärpa dig. Jag har aldrig varit med om att majoriteten vinner utan de är alltid "klackledarna" som bestämmer. Egna iniativ trycks ner på en gång.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
LingaN:
Ska ni verkligen skrämma folk med en bild på Öberg o Nordqvist..;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Det är inte alla som vågar vara klackledare heller, men ställ dig upp på tisdag och agera klackledare så kommer du att bestämma vilken ramsa som ska sjungas. Bra av Shanti som tog tag i klackledandet igår.
Kommentera

« · 605485 · »