1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08

« · 2306188 Till forumet


Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Med tanke på hur pass välfylld bortastå var under den senaste mötet nere på Hovet så bör det väl ändå bli ännu mer folk den här gången?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Även om detta är en ny matchtråd fortsätter jag på ämnet från förra tråden gällande Dicken…
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Skönt med snabb chans till revanch men jag är livrädd för att Freddan plockat fram tombolan igen när han formerat kedjeformationerna
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Knylan: Hoppas på det. Själv sätter jag mig strax i bilen och rullar ner mot Stockholm, fast för mig blir det sittplats med sambon och svärfar som är Djurgårdare. Jag kommer dock göra mitt för Timrå i min röda mundering!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Jag vill inte ens tänka på matchen innan pucken släpps. Jag har sån sjuk ångest inför ikväll.. förlorar vi är det kört. Vinner vi så är vi med i racet igen.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: hoppas Alvarez är på läktaren
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Ikväll blir det tre poäng till Timrå Idrottsklubb. Rättvisan segrar idag, och domaren dömer i våran favör tro det eller ej. Resultatet? 4-1 till oss.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
She: Det är min stora oro, att han är redo igen och då ska han in. Vi vet ju alla att i Freddans namnkåta värld är Alvarez en toppspelare, en för de två översta kedjorna. Oavsett prestation
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sen fattar jag verkligen inte varför man inte tar in Noel och Gustav i det här läget när vi går runt på 4-5 backar i tätt, hyperviktigt matchande. När alla inblandade, inkl Freddan, konstaterar att det sliter på killarna och att följden blir misstag som vi såg sist. Jag menar, de har ju ändå nämnts som aktuella för spel. Men det är så typiskt Freddan.....han är patologiskt rädd för att släppa fram nån oprövad. Man kan undra vad som krävs för att gå från "aktuell" till "spelklar" i deras fall?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Idag är det Antes tur att coacha.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
DenRöda: Se upp för Sörensen, Gelinas och Dicken ikväll. Salak var rätt mänsklig senast och släppte in 4. Blir en spännande match liksom i söndags. Hoppas Timrå vinner denna gång.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
nectis: Hoppas hoppas hoppas! Med 3 poäng ikväll så hade jag tagit dessa resultat i förväg, 4 poäng till oss, 2 till Djuuuu.

För att vi ska orka med detta på Hovet så måste vi få tillbaka någon back så vi åtminstone har 6 backar att tillgå. Annars kommer dessa individuella misstag komma känns det som. Orkade inte riktigt hela matchen att hålla fokus uppe.

Tycker vi var det bättre laget överlag i söndags men det mesta grinade emot. Sedan tog Djurgården vara på varje misstag vi gjorde. Kan vi rätta till det. Spela med tålamod vaaa så kan detta gå vägen. Det är verkligen mellan hopp och förtvivlan som man följer detta lag. Får så fruktansvärt låg efter matchen och hela dagen igår, luften gick ur mig. Men nu sitter man här och hoppas på 3 poäng, och skulle vi få med oss det, ja då är vi med igen.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Smetovish: Dags att spela Rajaniemi ikväll som kan bli matchvinnare? Tror inte de vågar det ändå med tanke på hur svajig han kan vara. Det enda jag önskar är att de lämnar 1:a kedjan intakt och ett jävlaranamma som ger 3p. Vore bra om Westerlund är tillbaka.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Zäta75: Vet inte om jag heller skulle våga sätta Rajja i kassen ikväll. Man vet vad man får av Johansson och han har varit riktigt bra på slutet. Även om han inte riktigt gjorde en toppmatch mot djurgården direkt.

Ja sätter man in Alvarez i första kedjan idag så kommer jag tappa det fullständigt. Då går luften ur mig redan innan matchen.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Smetovish: ja de individuella misstagen från backsidan kommer nog fortsätta om de ska tvingas rulla på 5 backar. Det var väl ingen tillfällighet att misstagen kom efter halva andra perioden och i 3e. I 1a perioden var ju fokus bra men med tröttheten går fokus ner.

Är Boyce sjuk eller skadad? Annars får de slänga in honom som back, eller Madsen eller lyfta in nån junior. En enda jävla match måste väl nån av våra juniorer kunna klara på ren jävla inspiration.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
JanneH: Det värsta är att coacherna skyller förlusten på att de gått kort med backar, det är ju de som valt att gå kort med backar. Alltså har de underkänt sitt eget arbete, tror någon att de lärt sig av det då?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
JanneH: Ja exakt. Är man 5 backar även idag så måste man ta in någon junior eller avlasta med Madsen eller någon där. På ren inspiration kommer man långt så håller med. Kolla på Gustav Nielsen i kvalet för 3 säsonger sedan. Han var våran bästa back då. Nu spelar han i Huddik. Detta säger kanske mer om våran dåvarande backuppsättning än vad det gör om Nielsen men ändå. Det är värre att bli så satans trött så man tappar fokus än att lufta en junis då och då tycker jag.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Villervalla: Jag tror det absolut viktigaste idag är att vi får tillbaka Westerlund och kan gå på 6 backar, om inte så kommer de 5 ölen jag tänkte dricka som ångestdämpande inför hovet bli 10 istället.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Mcmac: Vad kostar en öl på Hovet nu? 100 spänn?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
RasmusVS: Innan, inte på hovet haha jag är inte gjord av pengar.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kan vara några spelare tillbaka hos Djurgårn inför kvällens match…

William Eklund bland annat är tillbaka.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Mcmac: Botten upp rabben!!!🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Mcmac: Jag vill se tufft fysiskt spel och känslor ikväll. Inte bara Rattie utan alla! Det gäller väldigt mycket nu, det vill jag se hos alla i laget. Inget duttande eller lamhet. Gå ut och visa att ni ska vinna! Vågar man hoppas på både Westerlund och Hartmann tillbaka?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Villervalla: Verkar som att tränarstaben i TIK tror att DIF inte håller koll på backsidan (5 backar) i TIK!!!! Dom kommer att köra som satan ikväll och nita fast våra backar i vår försvarszon.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Zäta75: Tror tyvärr att Paigin fått order att hålla igen på tacklingar. Speciellt ikväll på Hovet. Ni kan ju tänka er själva ifall Paigin sänker ett par DIF:are med hårt spel. Då blir det ett mindre krig där framförallt Paigin får ett helvete.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Tim: Vi kör vårt spel och motståndarna kör sitt spel. Det är fusk att anpassa sig efter motståndet. Näe, jag hoppas vi kan tråka ut och kontra sönder dom.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Villervalla: vi har ju en sån jävla bred trupp var det nån som sa skröt om i höstas🤔
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
snushane: Det är ju det i grunden. Att man sedan när man blir kort med folk så gör man inte det man kan göra. Vi har ju faktiskt spelare som tillhör a-truppen men får inte spela.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Tim: Tyvärr kan di ha rätt. Bara han nuddar dem får han väl matchstraff. Tror Paigin kan bli en nyckelfigur ikväll
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Villervalla: Man fattar ju liksom inte grinandet om kort med folk riktigt...
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Villervalla: Som vilka då? Den ende som inte varit med senaste veckan av de som inte är skadade/sjuka är Oliver Johansson, som har fullt sjå med att försöka rädda J20:s kontrakt, plus Rajaniemi då som öppnade dörren i alla fyra matcher.

Didrik borta resten av säsongen
Tim E skadad inför Malmö, tillbaka till LHC
Lööke sjuk måndag-fredag, tillbaka lördag
Albin Carlson var sjuk hela veckan.
Westerlund sjuk efter LHC
Alvarez sjuk efter LHC
Hartmann skadad mot BIF
Liljewall tillbaka mot DIF, oklart om det var mer av moraliska skäl snarare än att han var spelklar dock

Så - vad är det dom inte gjort som "man kan göra?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Icingpucken: Jag glömde Liljegren också, som blev sjuk efter Brynäsmatchen.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Icingpucken: Vilket är viktigast, A-laget eller J20, vad jag förstår så har man väl en gratisplats i J20 om A-laget har SHL-plats? Så enligt mig är det viktigare med A-laget.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Icingpucken: Sedan finns det några som tränat med A-laget man kunde ta upp.
Sätta ner Madsen och ha 11 forwards går också göra.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Är Westerlund och Hartmann tillbaka ikväll?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban:
"– Vi åker ned med samma trupp i bussen som vi hade igår men har förhoppningar om att någon kan bli frisk till imorgon och i sådana fall åka ned då, säger Andersson till HockeyNews.se på måndagseftermiddagen."
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Det låter ju lovande, eller inte. Då kan vi räkna med att det ser ut som i söndags, hoppas bara att en dags vila hjälper något iaf.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Lade nyss en slant på att Djurgården vinner. Då kan man åtminstone glädjas litegrann ifall Timrå förlorar. Jag ser hellre att Timrå vinner och mina 500kr blir en jinx mot Djurgården.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Hartmanns lårkaka måste varit massiv. Man brukar kunna spela redan efter några dagar
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
DenRöda: Oskriven regel att ALDRIG betta emot ens eget lag, ajabaja.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
DenRöda:
Jag tror på 3 - 3 och DIF vinner på straffar.
Om inte ni står som segrare efter full tid?
M.a.o. ni får minst 1 pinne med er?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Synct: vad säger du om att jag haft 1 av 37 rätt förra året?😁 får jag dispens?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Villervalla: Givet att A-laget är viktigare, men jag är beredd att dö på kullen att ingen back i J20 hade gjort någon som helst skillnad i de fyra senaste matcherna.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: Det låter som att han kommer till spel, det vill säga "redan efter några dagar" ;)
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: Lårkaka my ass. Han har åkt på nåt jävla bakslag eller så mörkar de nåt
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: Fanns väl en förhoppning om att Hartmann kan komma till spel, men lär väl bli helt klart huruvida han spelar eller ej först vid matchvärmningen.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Fan, mår nästan illa av nervositet. Känns verkligen som do-or-die på den här matchen. Vete faen hur mitt psyke skulle klara av en djurgårdsk 5-1:a med den där jävla klockan slår.

Hur kommer Åberg att greja matchen? Tror inte att han kommer vara särskilt poppis på Hovet. Hoppas han kan tagga till av det.

Lär bli ett jävla tryck på domarna också. Vilket dom sällan står emot bra på Hovet.
Fördelen annars med - förväntad - storpublik är väl att den mest blir ett ok i motgång. Sist det begav sig var det mest gnäll och inte särskilt mycket pepp.

Men, som sagt...fy faen. 5 backar igen? Samma passningsspel?
Vore jag ekonomiskt sinnad skulle jag lassa in en femhunka på djurgårdsseger. Motbevisa mig gärna.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Av egen erfarenhet kan en lårkaka dock kännas rätt rejält och muskeln bär knappt. 😅
är det en rejäl en som hartmann berkar åkt på så kan det ju ta ett par dar säkert.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Senast beskedet från Timrålägret:
Sebastian Hartmann och Filip Westerlund är båda med i kvällens trupp. Inte Alvarez. Så skriver Jennifer iaf
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
jå1: 🙏
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
jå1: Bästa beskedet man kunde få😅
Låst ämne

« · 2306188