1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Ekman avstängd?

« · 482785 · » Till forumet


Sv: Ekman avstängd?
kungsbacka:
Vet du vad? Han gör säkert exakt samma saker i NHL som här, men skillnaden "over there" är att ingen gnäller på att det är tufft eller på att man får ta emot en smäll.
Part of the business my friend........
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Huge: Jo men om Kippro skulle vara på genomresa i Mora, antar jag att han menar...(Heltäckande, jovisst!)
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
kungsbacka: Och det riktar du till Moras supportrar?
Nog för att man har sett desperata människor i sina da´r, men någon måtta borde det väl ändå finnas.... :-)
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
fd skuggan: det är igentligen synd att han han inte gjorde samma grej i nhl förra säsongen då skulle vi slippa honom på svensk is i år
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Huge:
Tyvärr för Ekman så kommer han alltid få leva med sin överkörnig
på Lundqvist..Om han nu körde över Kippro medvetet eller inte
kan inte jag svara på..Jag har inte ens sett bilderna ifrån matchen
 
Jag har bara pratat med en person som såg matchen..jag litar på den personen till 100% och han sa att Ekman kunde ha svängt undan..
 
Men det kanske är tur att hockeyn själva får ta hand om sådana
grejer..För tänk om det skulle vara vi supportrar som skulle bestämma "straffen"..;)
 
 
 
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
fd skuggan: KANSKE ÄR DET SÅ MEN NI SKA GE FAAN I VÅRAN MÅLIS SÅ ÄR DET BARA!!!
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
: så kanske det är MEN NI SKA GE FAAN I VÅRAN MÅLIS SÅ ÄR DET BARA!!!
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
gud: Allvarligt, Ekman "körde" inte över Kippro! Nu får ni skärpa er! Det är inga duvungar på isen direkt! Dom vet vad som gäller.

Att Ekman är feg är bara nåt som känns bra att säga för motståndare i nederlagets bittra efterspel. Om det hade varit ombytta roller hade ingen av er gnällt. Om Ekman kämpat livet ur sig för att hinna upp en puck för er räkning....
Feg är han verkligen inte, däremot hård och dessutom en snabb och brilliant tekniker.
Fråga er back som blev grundlurad när han serverade till Thoresens mål:-)

Tredje bästa svensk förra året i NHL talar för sig självt.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Dawidovski: Alla finska målvakter är psykotiska massmördare, endast återhållna av sin tunga utrustning.
Två lysande undantag finns dock: Kapanen och Kiprusoff, måste vara doften från tallarna i Timrå som gör dom snälla ; )
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
gud: Instämmer. Frågan är ju om Ekman "körde över" Kippro. Inte helt fastställt med säkerhet, eller hur?
Problemet är ju att många reagerar med tanken att: "En gång tjuv, alltid tjuv". Typ.....
Kanske mänskligt men för den skull inte speciellt rättvist.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Man kan ju också skriva vad Foppa har med detta o göra??
För det var väl inte han som körde över Kippro??
 
Så om Foppa får mer stryk eller inte skiter allafall jag
högakningsfullt i..Nu körde Ekamn över Kippro och i ett sånt läge
reagerar väldigt många människor iom att Ekman har gjort det
tidigare... 
 
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
mok: Läs vad "skuggan" skriver och försök fatta vad han menar.
ÄRLIGA smällar är vad vi snackar om. Foppa får ta emot oerhört mkt mer tjyvsmällar än vad normala spelare får. Att sinnet rinner över ibland kan vara förståeligt...
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
fd skuggan: Klagar inte Foppa? Så fort Foppa får en smäll så blir han grinig och kinkig och åker ut på löpande band. Ekman e bara feg.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
kungsbacka:

Vilket kärringgnäll ang. Ekman, hoho......
Det smäller i hockey, och det vet ALLA på den nivån om.

"Ekman har inte rätt psyke för hockey" kunde man läsa i DIF's gästbok.....
Va?
Han har precis rätt psyke. Att ge ALLT för laget. Som sagt, det smäller därute på isen och ingen vill ha det på nåt annat sätt om du frågar spelare, tränare osv....

Man ska naturligtvis inte skada någon medvetet, men nu är det så, om vi tar gårdagens händelse:

Ekman liksom Kiprusoff har en ärlig KAMP om pucken. Det går naturligtvis inte att väja i den hastigheten dom är uppe i. Båda vet att det kommer att smälla, men ingen av dom viker sig. Helt rätt!
Vad hände? Ingenting......
Kirusoff gjorde sig inte mer illa än att han spelade vidare. So what? Utespelare gör sig lika illa i VARENDA BYTE. Det är hockey, och det är hockey när den är som bäst.

Ekman och Kiprusoff är gamla kompisar och han skulle såklart aldrig skada honom medvetet. Det fattar väl alla.

Alla ni som gnäller på Ekman ska också komma ihåg att ALDRIG klaga på juniorerna som får skit för att inte vara tuffa nog, eller för den delen på ledningen som inte beordrade spelarna att smälla på Niedermeier efter hans tackling på Foppa.

Gnällde Foppa? Knappast...Han är ett föredöme när det gäller att ge och framförallt TA smällar.Klagar aldrig. Inte Ekman heller...
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
förbryllad: jaa du ta o läs din läxa om mandervilles s.k pååkning på norrena han hadde ju ingen annanstans att ta vägen vill jag minnas kan man svänga undan så ska göra det. ekman hadde alternativ
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Dawidovski: Jag skulle tro att hans förbannade vevande med klubban i ansiktshöjd så fort någon spelare ställde sej framför honom, när hans backar tog burskydd - har gett honom epitetet sinnessjuk.
...och jag kan bara hålla med (kanske inte om sinnessjukdomen förvisso) men att han borde ha fått mer stryk än han fick.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
tjobba: Ordet "Enögdhet" har helt plötsligt fått en helt ny innebörd:)
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
orion: Sinnessjuke Vallinheimo??? Vadan detta nu? då var väll Hyvönen lite mer instabil isånnafall.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
orion: sinuhe är väldigt snäll:) speciellt runt kassen:)
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
orion: Eller är det "Mika"
Ett helvete med finska vokaler...
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Knappen: Själv ser jag bara fram till mittlinjen...
I´ll take your word for it, men jag har inte sett nåt som påminner om hans galna landsmän, Fredrik och Sinuhe!
Miika är schnäll!
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Dawidovski: lustigt när man läser Wikegårds kommentar: -" Det var inte ens en utvisning" .. =)
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
orion: Han kan verka rätt snäll kanske, men sist kastade han ut klubban mot Djurgårdsspelare som 2 sekunder senare resulterade i 1-3 målet, eftersom han precis efter händelsen var alldeles för ofokuserad för ett snabbt ögonblick. Men whatahell, kunde inte han veta?
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Dragan 2k: Finns väl nån målvakt som förtjänat nån liten pååkning...
Norrena och Sinnessjuke Vallinheimo, men Kippro har aldrig vad jag sett slängt ut nån klubba för att i förbifarten fälla nån närgången forward, han verkar mentalt stabil och rätt ...snäll...

Den som inte muckar borde få vara fredad!
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
arf: Jag läser debatten om Ekman och hans pååkning av Mika igår, blir ju lite kluven till vad ni skriver tycker ju att Kent Mandervilles pååkning i slutspelet i fjol var betydligt grövre men han klarade sig utan nån påföljd hur förklarar ni det????
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Helg Ernest: Ja, stäng av det svinet i 10 matcher!
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Poffa: Nog tycker jag nisse pisse päron pung skall få stå över x antal matcher.
Nu har Kenta sett filmen och fördömmer också.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
geggelundin: Angående Ekman incidenten finns det en uppsjö av olika inlägg av varierande kvalité som är roliga / skrämmande / intressanta (välj själv) på de olika forumen.

Jag fastnade för ett inlägg som påvisar en bitterhet mot målvaktssläktet eller vad sägs om följande som jag hittade på hockeymagasinets forum skrivet av signaturen slappmannen:

"så rätt att köra på målvakter.
varför ska dom få åka runt o ej vara tacklingsbara..kolla hur dom interferar med flit asså..
det är ju pinsamt...
KÖR ÖVER J******A" (sistnämnda ordet semicensurerat av undertecknad)

Det sistnämnda är ganska kul att läsa och man undrar vad målvakterna har gjort denna skribent.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Boråsaren: Det är solklart matchstraff på Ekman, men inget mer.

Jag kan sätta 1000kr på att han inte åkt på Kiprusoff i Calgary, för då hade bara blivit köttslamsor kvar karln och han hade fått burits ut på bår.

Om han nu är så jävla tuff som han vill göra gällande, kör då samma linje i NHL och inte bara Elitserien.

Nej Nisse Ekman är helt skrupelfri och en jävla kärring. Den mannen har nåt allvarligt fel alltså, hissen går inte ända upp!
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Linkan: Riktigt så var det inte. Han hävdade dock att han inte ville spela på ett ställe där solen inte skiner mer än tre timmar, och syftade på Luleå, därför tyckte han Timrå lät som ett bättre alternativ. Sen att han inte riktigt hade koll på att solen inte skiner så mkt längre här heller spelar ingen roll, han trodde iaf att så var fallet.


Kris Draper föredrar Timrå före Luleå
— Holmström och Zetterberg har hört av sig. Men Luleå? Nej, det går inte att bo i en stad där det bara är ljust i tre timmar per dag... Timrå kanske, säger han till Sportbladet.
Undrar om den 33-årige centern, med elva säsonger i Detroit bakom sig, är medveten om att läget inte är så värst mycket ljusare i Timrå.

Trots vädersnacket tror jag det inte är någon omöjlighet att se honom i Timrådressen.. :)
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Linkan: Precis som du skriver så tror jag också att han mycket väl kan göra det igen och det är iaf skäl nog för mig för att någon ska se till att han inte spelar resten av kvartsfinalserien (eller vad det nu kan vara).

Syndabock och syndabock...jag tycker inte att det är lika fult som det är fegt. Förbannat fegt. Det hade jag tyckt vare sig det var Lundquist, Liv eller Kipper han tacklade.

Sen åker ju spelare på hjärnskakningar hit och dit och får diverse benbrott men jag skulle hellre vilja se att man tar ut Ekman av strategisk anledning.
Jag tycker inte att det är värt att riskera att förlora matcher i slutspel eller grundserie på grund av att stjärnmålvakten har tagits ut av en ful tackling.

Nu kommer jag inte ihåg ordagrannt vad Ekman sa efter smällen på Lundquist men det var väl något i stil med att han inte såg något fel med grejen om hans lag kunde tjäna på utgången av händelsen. Det räcker gott och väl som bevis för mig och det har ju visat sig att sånna överfall kan vända en match.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Angående Draper vill han inte spela i norr det deklarerade han för både Holmström och Zäta före jul när han kollade vart Luleå resp Timrå låg så ska han ha sagt " Aldrig i livet att jag spelar i ett lag där solen är uppe tre timmar per dag" så glöm Draper! :-)
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Olle: Har ni hittat en ny syndabock istället för Åkerström? ;-) tycker det var jävligt fult gjort av Ekman och det värsta är att han gjort det för, och gör det säkert igen om han flippar som han brukar kunna göra! Snygg kommentar av Skrikegård " Det var ju inte ens en utvisning"
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Vare sig det är en kollision eller tackling, övertramp eller inte så anser jag att OM TIK skulle få DIF i slutspelet så sätt för fan en crosscheck i nacken på Ekman INNAN han hinner göra om en sån där grej.
Det här är ingen maskerad frustration över 3 förlorade poäng utan DIF verkar ju ha förtjänat den segern. Menar bara att om man ska spela kvart mot ett så pass hyffsat lag som DIF så har man inte råd med en stjärnmålvakt på läktarplats med hjärnskakning. Vet inte om det finns något annat lag som har råd med det heller.

Ekman är en feg råtta (det har han ju även erkännt själv) och borde således få en feg behandling tillbaka.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Bergius: Ekman är en bra spelare, alldeles för bra för att slösa bort sin talang på sådant där. Förjäkla synd att spelare som faktiskt gör mkt nytta ska få sådana hjärnsläpp.. snyggt var det inte, och man kan bara hoppas att han stängs av ytterligare, annars kan det snart blir förtjänstfullt att köra över målvakter.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
bladerunner: Det är sant det du skriver, därför fick han matchstraff också. Precis som Manderville fick nere i stångebro. Sen är det kanske ett märkligt sammanträffande att det var Nils Ekman som är den skyldige till den sortens pååkning.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Boråsaren: Som jag såg det , så hade Ekman bestämt sig för att smälla på Kiprusoff , precis som han skulle ha gjort med vilken spelare som helst som inte är målvakt. Han gjorde vad jag kunde se inte en rörelse för att undvika kollisionen.. jo möjligen höjde han sina armar lite. Så kom inte och säg att han inte hann tänka på dom få sekunder han hade på sig att undvika en kollision. För det var tydligt att han inte skulle hinna före på pucken 10 m innan han nådde fram till Kiprusoff..
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
fille: Manderville(?) ska det självklart vara!?
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
lötabo: men Anderville drog up armbågen i huvet
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
lötabo: Målvakter är heliga spelare men om den regeln ska följas rätt och ständigt kan vilket lag som helst utnyttja detta. Det är bara för målvakten att gå på en puck och få en liten puff och helt plötsligt får laget powerplay. Hur bra e de då? Lägg det bakom er nu, det blir inte mer nu!
Wikegård kommer INTE att bänka Ekman om han inte får straff, och det skulle vara oacceptabelt!

Bara för att det står i AB att Kenta bänkade Ekman när han var tränare i DIF är det inte säkert att han gör det idag!

Tycker också att det är intressant med din telepatiska kontakt med Ekman..hur lång tid tog det för han att tänka?? 10 minuter elle?
Allting går så fruktansvärt fort!
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
lötabo: Jaha. Så du stod i telepatisk kontakt med Ekmans tankar just innan kollissionen?
Intressant.... :-)
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Ekman kunde välja höger eller vänster. MEN, IDIOTEN körde rakt över. Synd på en så bra hockeyspelare i övrigt. Målvakter är heliga, hur skulle det se ut om målvakterna skulle tacklas till höger och vänster. Alla lag skulle få ha 4 målvakter i båset vid varje match pga skaderisken.

Skulle en Timråspelare köra över en målvakt på detta sätt skulle garanterat Kenta bänka spelaren.

Manderwille/Norrena krocken kan inte jämföras, där fanns två saker att välja på. Göra som man gjorde eller avsluta Norrenas karriär i en fruktansvärd smäll.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
arf:
Jag tänker på Manderville:s överfall på Norrena.
Kör över Ekman nästa match, så kanske han kommer på andra tankar.
Själv hoppas jag att någon nitar Manderville i nästa match mellen TIK-LHC
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
kungsbacka: Frågan är när Ekman isf begrep att han inte skulle hinna före.
Om han nu ens begrep det över huvud taget.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Huge: ja men ekman borde begripit att han inte skulle hinna före och därför hinna svänga undan såg ej matchen då jag jobbade detta är uppfattningen jag har fått men jag kan ha fel tycker och att det är fel o köra på målvakten.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Boråsaren: Nä, hur skulle det se ut om spelarna hämnades. Tänk om, t ex, en spelare skadat en motståndare i en match, och en lagkompis ger sig på förövaren vid ett senare tillfälle. Huvva. Snacka skam för hockeyn. Tänk också om coachen i det hämnande laget skulle försvara spelarens tilltag.
Men. Något sådant lär vi aldrig få se i Sverige.
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Boråsaren: Jämför med en häst, den går inte på ett elstängsel mer än en gång.
Samma här tycker jag...
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
willysson: Va e de för mening med att göra samma grej tillbaka..?? Om elitserien skulle fungera som NHL så måste vi nog ta in NHL-domare oxå med en hög grad på sin bedömning! Våra svenska domare är inte vana vid så tuffa tag!
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Huge: Jag gillar inte avstängningar, så därför är jag emot det här med... men jag tycker det är för svagt av tikarna och inte ge honom vad han tål efter det... slå av armen eller nåt....
Kommentera

Sv: Ekman avstängd?
Albert Hall: Du och Kickan borde träffas, språka ut och dra ett par Sobril tillsammans. Er upprördhet över att Åkerströms cross-checking fick timråsupporters i svall börjar tangera patetikens gräns.
'Åkerström av alla männsker! Han som är så jäääla go!', bröl, snorgråt.

Släpp och gå vidare brukar vara en bra devis. Inkludera även kvartsfinalserien -03.
I övrigt: gläd er åt Modo-viktorian, pynta in på LuleAid-kontot, samt njut av Fagemos hockeymagi.
Kommentera

« · 482785 · »