1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582347 inlägg · 6215 ämnen

En Timråhatare har talat...

« · 187630 · » Till forumet


Sv: En Timråhatare har talat...
0012Tik: Den var inte speciellt fulare än någon tackling i ES.
Den tog bar lite illa. Hur många "Överfall" har du inte buat till nere i hörnet som inte renderat i utvisning ?
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Jag håller fullständigt med dig. det är synd att han gör så här. Timrå ik får ju dåligt rykte när en Sjögren gör en så ful tackling. TRÅKIGT
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
ernie eagle: Vi säger så här då ernie Eagle eftersom du redan har bestämt dig samt utryckt ditt tyckande beträffande Sjögren så har han säkert i flera år bara gått och väntat på att få dela ut ett överfall på Bulan...... är du nöjd nu???
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Patrick: Jamen man får väl tänka lite oxå. Klart som fan om lille djäveln retar gallfeber på och ständigt är provokativ för att mana fram en eftersläng eller nåt och få en att tappa humöret. Då kan jag förstå det. Men man ger väl sig inte på planens minsta spelare om det inte är nödvändigt. Det finns ingen anledning att använda mer våld än nöden kräver. Heller ser man rött så fort man har motspelare framför sig?

Tappar man allt omdöme när man är ute på isen? En stilla undran.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
shanti: Efter Erni eagels komentar så är väll denna överflödig.
Dommaren la sig på en för låg nivå. Då hade detta aldrig hänt.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
SgtD: Vilket häcklande det kan bli när det gäller VISSA spelare både från almmänheten så kallade fans och FRAMFÖRALLT media och så dessa eviga experter som tydligen har bildat nån gemensam pakt beträffande Sjögren. Har man som spelare bestämt sig för att dela ut en tackling så kan man väl som i det här fallet Bulan inte veta om han står upp eller ej när man väl bestämt sig för att dela ut den....... nu gjorde kan inte det och då är rubriceringen överfall!!!!!!!!! Jag hävdar bestämt att hade någon ANNAN spelare delat ut den här tacklingen så hade inte ovannämnda höjt speciellt på ögonbrynen.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Helg Ernest: Domaren Vinnerborg hade säkert ett finger med spel när han satt nivån på matchen. Eller nivå förresten, det existerade ju ingen nivå. I sådana fall var det en jävligt låg nivå. Det är ju bara att ta sig en titt på utvisningsstatistiken. 133 utvisningsminuter! 133st! Smaka på det. 2 timmar och 27 minuter i utvisningsbåsen. Smaka på det. Då var detta ändå "bara" den 35:e omgången av årets ES och slutspelet har ännu inte tagit vid. Vad väntar härnäst? Det är ju det här jag har gapat om i tid och evighet och det skall införas professionella domare. Det kan bara finnas fördelar. Utvilade rättskipare. Som bara behöver behöver koncentrera sig på det primära själva dömande. Idag finns det 2 max 3 domare som håller riktigt hög klass och som kan kan balansera på rätt nivå utan att flippa ur. Ta en sån som Rådbjer, okej det ska kännas tilläggas att han har gjort några dåliga matcher i Timrå Isstadion under årens lopp men generellt sett är han den proffsigaste av dem alla. Han kan föra en dialog med spelarna och har glimten i ögat för sporten och är aldrig sen att haka på när man vänligt men bestämt staplar fram i all välmening för att få en förklaring på "hur i h-e kunde du döma så där"???
Jamen det var si och det var så. Han förklarar på ett begripligt sätt så vilken hockeyfjolla som helst kan förstå. Hur många kan det? Utan att tappa masken. Nej just det du kan räkna det på din ena hands fingrar och det säger väl det mesta om varför jag propagerar och argumenterar för just denna sak. Men nu har ju inte jag någon ledande befattning och nu är det väl upp till ordförande Kjell Nilsson hur han vill ha det. Och framförallt finns det pengar till en sådan här radikal åtgärd? Ja kapitalet kanske inte finns där i dag men med hjälp av EU-bidrag och andra former av projekt-pengar från olika fonder tycker jag man skulle pröva det under låt oss säga tre års tid och sedan göra en grundlig utvärdering av nyordningen med heltidsanställda domare kontra ha det som förut på idéell basis med ersättning för resor, OB-tillägg, semesterersättning, ersättning för förlorad arbetsinkomst, matersättning, lön för själva dömandet osv.

Och som sagt var om vi återgår till själva matchen och händelsen igår så kan jag till viss del förstå men aldrig aldrig aldrig någonsin försvara en klockren armbåge i ansiktshöjd om det så var "Bulan" som råkade ut för den. Vassa armbågar kan vara bra att ha om man använder dom på rätt sett och INTE till att ge onödiga efterslängar.

Jag har väl heller aldrig varit någon vän av Christian Sjögren och hans spelstil. Nu spelar han i Timrå och visst om nu han ska hålla på och spela på det där viset så ser jag ju hellre att spelar i Timrå än någonstans men jag tycker ändå att det är nåt skumt med grabben.

Tänk om han kunde stå upp som en riktig man - typ Walle och slåss "face to face" - men inte ens det mäktar han med.

Nej tacka vetja Markus Matthiasson och Martin Lindman dom är åtminstone hård på ett ärligt sätt och kan ta en fight och möta sin antagonist mellan fyra ögon.

Det vill jag se Christian Sjögren göra oxå.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Helg Ernest: Domaren dömer inte direkt från regelboken han tolkar den i olika situationer.Det är därför man upplever att domarna inte håller samma nivå eftersom alla tolkar situationer olika. Tycker vinnerborg ska ha beröm för matchen uppe i lule.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Har suttit och spanat igenom era tankar kring #23 tackling.

Mina reflektioner. Sjögren får en match avstängning. Det var en ful tackling och straff därefter. Att få ett matchstraff för att man åker på stryk av kåkfararen Svensson som kastat handskar är en gåta.

Ang. Boork. Om #23 tackling är sååååå ful vad skulle då inte brynäs spelaren (kommer i skrivande stund ej ihåg vem det var) som satte klubba och armbågar på Toni nere i gavlerinknen 28/12-02 få då. Inte ord om detta i media och endast 2min i båset. Orsak? Det blev inget blodvite.
Man börjar ju undra om en spelare MÅSTE skadas allvarligt för att farligt spel ska anses som farligt? Jävla hyckleri!!!!


LOVE PEACE AND ENTERTAINMENT
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Patrick: Det är inte bara Lindman, resten gör precis lika dant oavsett vilket lag dom kommer ifrån. Sist mot Frölunda vart det ju nästan jubel när en frölunda spelar gjorde en regelrätt höfttackling på en Timrå spelar, det är nog den enda jysta tacklingen jag har sett hitills i år
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Helg Ernest:
Martin Lindman är ett typiskt exepel på en spelare som tacklar med armarna först. Någonstans i brösthöjd sådär..
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
GuRRa: Tycker inte du skall ta det så, Sjögren körde ju bara snett på och försökte fortsätta frammåt (åt vänster) .
Kanske lite dumt att dra upp armbåken men sånt som häder i stridens hetta. Hade Bulan stått mot planket hade det varit en normalt tacklingsförfarande. Har du sett en tacklin där inte armar och klubbor är uppe i brösthöjd ? Det är ju vardagsmat i ES med dess dommar status. Så se det som ett olycksfall i arbetet.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Linblå:
Ja, tyvärr har du nog rätt där. Sjögrens straff blir nog hårdare än om tex Kristoffer Ottosson hade gjort samma sak. Sorgligt nog. Men en avstängning ska han ha hur som helst. 4-5 matcher är hårt, men inte för mycket. 15 matchers avstängning existerar bara i en moralkärrings våtaste fantasier och därför förvånar det mig att Boork tar i som han gör. Egentligen borde en sån här ful grej kombineras med avstängning och böter. 4-5 matchers avstängning och 10.000 kr i böter, varav hälften går direkt in på Bulans personkonto och den andra hälften går till svensk ungdomsishockey.

Även om Bulan stått lite mer rätt upp i den här sekvensen så hade Sjögren kört på honom hårt bakifrån ändå. Så om man vill kalla det för checking from behind, elbowing, boarding eller checking to the head känns som att det kvittar. Ett kännbart straff är vad som ska utdelas. Böter är nog ganska kännbart.


ernie eagle:
Jag tror inte att du har någon med dig när du säger att det är orättvist när en större spelare ger sig på en mindre. Det är fånerier som hör hemma på skolgården. Här är det en helt annan typ av lek och med helt andra spelregler. Spelregler som alla inblandade är med på dessutom.

Minns ni MoDo borta ifjol när Timrå hade Robert Schnabel med sig i laget? Lille Anders Söderberg kom framvirvlandes med pucken och Schnabel backade hemåt. Plötsligt slutade Schnabel att backa och klev istället fram och proppade till lille Söderberg. Timingen och överraskningsmomentet var helt perfekt och Söderberg flög som en liten vante. MoDo publiken buade kopiöst, i vanlig ordning, och Schnabel åkte ut för roughing.

Och enligt dig nu, ernie eagle, så var det alltså ett helt korrekt domslut, bara för att Schnabel var 26 cm längre och 25 kg tyngre än Söderberg? Att tacklingen egentligen var helt perfekt och korrekt är alltså av underordnad betydelse?
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Jag tycker det är bra att vi har en spelare som Sjögren som VÅGAR spela tufft. Sen att det gick som det gick är ju olyckligt.. för att skada 'Bulan' avsikligt tror jag inte en sekund på!

Fast iof.. han kanske tänkte såhär Sjögren när han kom farande:
"Åh, där är Bulan! Har inte han nyss haft en hjärnskakning? Jo men visst var det han.. Och nu står han med ansiktet mot sargkanten, vilket guldläge!! Nu jävlar i min lilla låda ska han få en till! Axel eller armbåga? Hm.. armbåge tar jag.. de känns mer! Och där står Fredrik Svensson.. förmodligen kommer han att hoppa på mig efter tacklingen.. men det tar jag.. lite slagsmål piggar ju upp! Häpp häpp, här kommer jag!!!"

PANG!

Troligt scenario... icke!
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
örnie: Sjögren fullföljde sin tackling och JA den är oavsett ful och han lär få ett kännbart straff!!
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Helg Ernest: Såg matchen på tv och lär säga att domaren (för en gångs skull) ska ha ett rejält mått beröm, tyckte han gjorde en bra match! Att han tog dubbla matchstraff på Sjögren för idiotin är rätt...att sedan det blir lite skuff och (om man nu kan kalla det) slagsmål, hör till. Sådant gör att matchen tände till. Hade förmodligen inte blivit lika bra annars...men tack för en bra match!
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Linblå: Tror inte att Sjögren försökte att skada bulan. När man ser bilder från matchen och tacklingen så ser man att pucken är på väg ner i sarg hörnet och den jagas av Bulan och Sjögren, Bulan först dit sjögren efter, Bulan bromsar in en halv meter ifrån sargen vilket är det tuffaste stället att få en tackling på med tanke på att det är inget som tar emot direkt. Men det var vell lite onödigt att han skulle dra till med armbågen det kan jag hålla med om men jag är övertygad om att hade bulan stått intill sargen så hade den aldrig tacklingen blivit så "ful".
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
GuRRa: Är du besviken? med andra ord så tror du att Sjögren planerade att SKADA Bulan.Men det är klart Sjögren tillhör väl inte gullgossarna från orten.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Efter gårdagens match är jag nu otroligt besviken på Christian Sjögren. Han va en av mina större favoriter i Timrå IK den här säsongen. Åsså gör han så här. Fy f--n, va onödigt *suck*.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Swordster: Bara för att Sjögren är Sjögren så kommer man att tilldömma honom ett kännbarare straff än om det hade varit någon annan spelare vad det gäller slagsmålet så tycker jag inte han gjotde så mycket mer än att han fredade sig för Svenssons vevande, Sjögren var inte ute efter att märka Bulan utan tacklingssituationen blev väldigt olycklig.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Mr Magoo: :-D

Du är mycket bättre på att sammanfatta än vad jag är.... :-)

Det var egentligen ett inlägg som ditt jag ville skriva men så blev det alltså inte av någon anledning.

Mvh Shadar Logoth
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Patrick: Amen! Mycket bra skrivet, kunde nog knappt sagt det bättre själv... Att ett ögonbryn spricker eller att en handled går av kan få lite skilda åtgärder, om man säger så.

Mycket av problemen grundar sig tyvärr i dagens domarbedömningar och domar(in-)kompetens, tror jag. Tyvärr har jag ingen lysande lösning på problemet, men som jag sett det ett längre tag är professionella domare en bra början. Heltidsanställning, alltså.

Gällande LHF-TIK har jag bara sett korta sekvenser, men Sjögrens tackling var inte direkt vacker och bör rendera i några matchers avstängning. Boorks 15 är väl att ta i...
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Redax 2: Skulle aldrig jubla åt ett slagsmål jag inte sett i verkligheten. Det är inte riktigt samma känsla att se på tv.
Men nog slåss det mindre i svensk hockey nuförtiden, än för låt säga tio, femton år sedan. Tyvärr.
Kör man på någon bakifrån eller kör en armbåge i ansiktet får man skulle sig själv om någon slänger handskarna.
Nu uttalar jag mig om den specifika händelsen i matchen mellan Luleå och Timrå eftersom jag inte såg matchen.
För jag är fullt och fast övertygad om att fem minuters utvisning för slagsmål skulle få en dämpande effekt på hakningar, klubbor i ansiktet och vettlösa tacklingar i rygg och mot huvud.
Blodviteregeln är dum, det kan jag däremot hålla med om.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Redax 2:
"Dessutom är det fånigt med en regel om blodvite med tanke på vilken skada man kan göra utan att blod uppkommer..."

Kan inte annat än instämma i ovanstående citat. Man måste ju göra skillnad på de olika situationerna. En slashing över handlederna kan ju betyda benbrott utan att för den skull blodet sprutar. Brukar oftast inte ge en enda utvisningsminut. Möjligen en 2:a.

I övrigt så anser jag att slagsmål är en del av sporten. Slagsmål är ju inte direkt huvudingrediensen i hockey, men det är fortfarande en del av den. Och då känns det väldigt töntigt att det ska bli matchstraff eller tom flera matchers avstängningar för att två fullt rustade män står och puffar lite grann på varandra. Egentligen tycker jag att en spelförstörande interference eller fasthållning förstör sporten mycket mer än ett litet slagsmål. Och Farliga slashingar med klubborna, där har vi nåt som man borde utdela matchstraff för i högre grad. Att mer eller mindre medvetet försöka skada spelare är verkligen inget som hör hemma i hockeyn.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
ernie eagle: Man kan se det så här.
Hade dommaren dömt efter regelboken och inte tydligen satt en egen nivå skulle det aldrig ha hänt. Då hade fulheterna stoppats i grinden , som det heter. Tycker faktist Wimmelkantig kan ta åt sig del av äran av en ful match.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Shadar Logoth: Jaså det tycker du. Då vill jag bara klargöra att jag absolut inte har någonting mot slagsmål och tuffa tag. Men jag vill få bort vårdslösa tacklingar, hakningar, trippings, interference, spearings, slashings m.m.

Likaledes armbågs och knätacklingar eftersom det inte hör hemma i denna sport. Sådant ska stävjas och beivras och jag sågar domare och motståndare gång efter annan i denna gb och då skulle det bara kännas patetiskt om jag stod upp och försvarade Sjögrens beteende bara för att han råkar vara en av våra egna. Det spelar ingen roll vilken klubbtillhörighet man har. Alla spelförstörande moment är fruktansvärt onödigt.

Sen kan man diskutera i all oändlighet hur pass uppsåtligt det var. Jag men rattfyllot skyller ifrån sig han också när han blir stoppad. Jag drack ju bara några öl. Den slår skyller på att slaget inte alls var ämnat att ta så hårt. Det finns alltid bortförklaringar till det mesta. Dock inte alltid bra sådana. Och får man ett kännbarg straff för sina tilltag då får man också tid till eftertanke och kanske tänka om i fortsättningen innan man gör en liknande grej igen.

Dock att som någon uttryckte det hela och proppsade på 15 matchers avstängning är ute och seglar i ogjort ärende. Riktigt så illa var det inte. Men några matchers avstängning skulle inte skada.

ALLTID RÖTT; ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
ernie eagle:

Man kan göra så här: Lagen får bara spela med tre femmor hela matchen. En femma med bara små spelare, en med stora och en med dom som är mittimellan. Sen så matchar lagen sina små/mellan/stora femmor mot varandra så blir det storleksmässigt jämt. För att det inte ska bli orättvist vid de flygande bytena så återgår vi helt enkelt till ungdomshockeyn (på min tid) där man spelar i en minut, sen blir det avblåsning och byte av femma. Förutom dom sista två minutrarna när man får toppa laget och även köra med flygande byten!

Hur många, egentligen, är det som åker runt och tänker att dom medvetet ska bryta benet på någon?
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
ernie eagle: Tycker att du blandar och ger på ett lite konstigt sätt....

En regelrätt tackling är en relelrätt tackling oavsett vem som utdelar den och på vem.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Tycker det var jävligt synd att ni tappade 3-0. Det hade känts mycket skönare för oss Leksingar om ni hade tvålat till Lule.
Sen tycker jag att det är riktigt tråkigt att se att Timrå tappade humöret helt efter Lules upphämtning till 3-3. Tacklingen på "bulan" var nog en av säsongens fulaste.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Shadar Logoth: Om man håller sig till spelreglerna och spelar fysiskt är en sak men att använda sig av skamgrepp och spela vårdslöst hör inte hemma. Jag ser gärna att man spelar tufft men ärligt.

Nej men om du är två meter lång inte fan ger du dig på en som är 1,60 då eller? I sådana fall är du en sällsynt elak jävel och en riktigt feg liten pajas som inte kan stå upp och slåss mot sådana i din egen storlek. Det är väl ganska onödigt att bryta benet på moståndarna. Det är väl ända inte det hockey går ut på eller? Att jaga livet ur varandra och medvetet försöka skda sina antagonister i jakten på den svarta gummitrissan.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Mr Magoo: Men det brukar göra ondast att möta Luleå.
De är ju kända för Fysisk Hockey. Storväxta skoggshuggar och Gruvarbetare. ( c :
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
ernie eagle: Menar du allvar!?! Att om man är en stor spelare så får man inte tackla en liten spelare i motståndarlaget för att han då kan göra illa sig?
Kan vara det dummaste jag har hört i så fall...

Det ska göra ONT att möta TIMRÅ!
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Portello: Troll var ordet!
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
ernie eagle: Varför skall inte källarsson kunna tackla Anders Söderberg.....?
Skall han alltså avstå för att Söderberg är liten till växten...?

Nu får du väl skärpa dig.

Pallar de inte trycket kan de små alltid välja någon annan sport.

Detta inlägg har ingenting med Sjögren och bulan att göra utan principen att en tillåten tackling inte skall avgöras av personernas längd och vikt.

Mvh
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Swordster: Äntligen får Boorken nåt att svärta ner TIK med nu när dom förnedrat honom och alla andra sk experter hela säsongen.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
RoW: Shrek är väl ett grönt träsktroll eller nå sånt :)
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
RoW: En klockren analys! Mycket vettigt sagt där.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Tycker nog inte att amerikanens tackling var så ful eller farlig. Och det tycker nog inte Cassel heller. Däremot var det onödigt av Sjögren att dra upp armbågen i tacklingen mot Bulan. Hade han nöjt sig med att trycka till med axeln tror jag inte det blivit så farligt.

Gurglet mellan Fagemo och Kapanen tror jag uppstod vid en sekvens då Kapanen satte klubbladet i magen på Fagemo när denne jagade ner mot sarghörnet. Vad Fagemo gjort innan, eller om han gjort något, såg jag inte.

Shrek, eller vad den där tjecken heter, ska ha minst lika många matchers avstängning som Sjögren eftersom han avsiktligt försökte skada Hallin vid slagsmålet efter andra perioden. Att han dessutom vägrade lyda domarna, utan gång efter annan försökte fortsätt bråket borde ge ytterligare avstängning. Den mannen verkade helt rabiat.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
ernie eagle: En liten rättelse: Man kan INTE ägna sig åt att bespotta motståndare i parti och minut när Timråspelare råkar ut för tjyvsmällar åt höger och vänster. För att i nästa andemening närmast helgonförklara Sjögren.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Portello: Jag håller fullständigt med! Visst "Bulan" är inte guds bästa barn han heller. Men Sjögrens tackling var orutinerad och vårdslös. Har suttit och kollat på videon nu på morgonen eftersom jag var på bio igår kväll. Det finns inget som helst försvar mot att sätta upp en armbåge i ansiktet oavsett om spelaren ifråga som fick ta emot smällen stannade upp eller ej. Man kan ägna sig åt åt bespotta motståndare i parti och minut när Timråspelare råkar ut för tjyvsmällar åt höger och vänster. Och sen i nästa andemening närmast helgonförklara Sjögren. Det handlar om att vara konsekvent. Vad jag tycker om "Bulan" låter jag vara osagt. Men vad jag vill säga är att jag hoppas Sjögren får ett kännbart straff för det inträffade.

Jag "halshögg" även Tomi Källarsson i fjol när han tacklade Anders "lillen" Söderberg så att han ådrog sig benbrott. Att en spelare av Källarsson storlek ger sig på planens minsta spelare är urbota korkat.

Vårdslöst spel ska stävjas och beivras vare sig det är en Timråspelare eller Luleåspelare eller något annat lag.

2-3 matcher tycker jag är ett rimligt straff för Sjögren. Detta säger jag trots att jag är TIKare i själ och hjärta.

ALLTID RÖTT; ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Northbanks: Då tycker du överkörningen av Danne också var regelvidrig? Och att alla Timråspelarna skulle han kastat sig över amrisen?

Jag försvara inte det ena matchstraffet, men hur kunde han få två?
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Portello: Nej, men han skall åka ut 2 minuter för det och den andre slippa straff om han inte kastar handskar eller så.

Ibland är det helt rätt nita någon men det skall inte vara default att startar man slagsmål efter utvisning blir det en utvisning för vardera laget förutom den ursprungliga...

Så tycker jag, men jag anser å andra sidan att det ínte är någon riktig Post heller...
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Redax 2: så du menar att om en Tik spelare blir fult tacklad så skulle Timråspelarna bara stå och titta på? Normalt sett tycker jag inte att slagsmål hör hemma på en hockeyrink men jag förstår att Svensson såg rött.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Spanarn: Det bjuder jag på...

Själv mår jag illa över att slagsmål tydligen hör till hockeyn nuförtiden (Moverare lär ju jubla...) och att försvara sig mot en tokdåre som kastat handskarna skall klassas som roughing...

Dessutom är det fånigt med en regel om blodvite med tanke på vilken skada man kan göra utan att blod uppkommer...
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
I bland mår man illa av att vara Timråsupporter när man ser att folk försvarar det överfall som vissa kallar tackling.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Swordster: där har du mycket fel... det skulle kvittat hur lång han var han siktade mot huvet och fredrik svensson gjorde helt rätt i att nita den jäveln... va stryk han fick... Lule spelade väldig bra i två perioder å gjorde en makalös vändning mot sveriges näst formstarkaste lag. Jag vill oxå berömma Timrå för deras strålande säsong.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Som jag själv tidigare skrev: Sjögrens misslyckade tackling, så beror nu den till en del på Bulan också, jag menar hade inte karln stannat upp en och en halv decimeter före sargen med blicken långt under axlarna då hade nu inte det varit så farligt.
Sedan om Boorken måste häva ur sig saker som att: tacklingen var feg, osportslig och Bulan hade ingen chans att förbereda sig och det sistnämnda där Bulan hade all tid i världen att förbereda sig eller åtminstonde ända ifrån mittplan där Sjögrens jakt efter Bulan och pucken startade, då får man nu hålla med i att Boorken är en pajas.
Visst blev det en misslyckad tackling som tog illa men att skylla hela situationen på Sjögren, nää.
Heja Timrå
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Redax 2: Visst är det en ojust tackling men den tar väldigt olyckligt tack vare att Bulan står ihopkrypen. Denna tackling anser tydligen experterna är ett fegt påhopp, samtidigt sitter komentatorerna i canal+ och berömmer tacklingen som canadensaren ger cassel, 100 skär och upp med bägge armbågarna. Det är bara turen som avgör vilken tackling som ska ta värst eftersom cassel inta ser ut att vara beredd på DETTA fega påhopp.
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
Redax 2: Jo men du måste ha Vimmelborg med i beräkningen oxå!

Och innan Lulingarna hoppar på mig. Ja det var en onödig tackling, men om Bulan inte varit dvärgväxt hade det som mest blivit 2 minuter. Er nya amris propp på Danne var nog lika illa men träffade bättre!
Kommentera

Sv: En Timråhatare har talat...
OK, tacklingan var ju inte snygg men att som Boork yra om 15 matchers avstängning får mig undra vilken kuvös han varit i...
Kommentera

« · 187630 · »