checking: Har inget med spelet att göra utan är det som eventuellt kommer ifrån tiggarbrev.
Dýren: Hatad ena säsongen och älskad nästa. Dilemma!
ekar (tomt): Se Gärdehov
elitsatsning: Elitserien 2003 som rimligt mål. Kvalserien nästa! Hela klubben ställer sig helhjärtat bakom satsningen...
farmarlag: Förening som får avtjänta spelare och tappar sina bästa lirare till annan klubb. Ofta, men inte alltid, så skiljer sig klubbarnas division åt.
fritt fall: Lagets form i Norra Allsvenskan 2000-2001
frustration: 14 april år 2000
gästbok: Debattforum där de riktiga fansen håller till. Handlar mest om Timrå IK och dess vedervärdiga låtsasfans. En del intressant NHL-snack dyker upp då och då för att bryta monotonin.
gubbar: Ofta bästa spelarna i vårt lag. Vanligtvis topplirare som trappat ner efter sina bästa år ute i Timrås obygder.
Gärdehov: Arena som drar storpublik på basket eller då fragglarna från förorten kommer på besök. Se inträde.
hejaramsa: Hata Timrå är galanumret. Skriks flitigt på hemma/borta-is oberoende av motstånd. Respektingivande!
hockeykultur: Att ha existerat som klubb enormt länge utan egentliga framgångar.
höjdare: Årets bästa supporterresa som gick till Sommartoppen i Korpobolo. Tänk lyckan att få höras i radio för en gångs skull.
inträde: Trogna Sundsvallare går in på friplåtar som frikostigt delas ut. När förortsfansen kommer höjs priset.
klack: En bongotrumma med 10 smågrabbar runtomkring.
laget i stàn: Försök att få folklig förankring till laget. Synd bara att folket i stàn redan valt lag. Se även årets drake.
laglojal: Spelare som höjts till skyarna men ändå sticker så fort han får elitserieanbud. Förväntas komma tillbaka senare i karriären för att spela i en eventuell drömfemma.
medgångssupportrar: Nej hur skulle det kunna finnas några sådana?
samarbete: Kommer inte på tal. Se farmarlag.
SCA-cupen: Traditionell cup där det finns chans att möta Elitserielag. Fel lag vinner alltid!
spelstil: In på isen, tryck till någon och vila sedan. Vid puckkontakt så vispa till och slå icing.
stavfel: Se förstasidan på Sundsvall Hockey's hemsida.
stiltje: Sundsvall Hockeys hemsida.
Sundsvallsandan: Vi är bäst, mest hatiska, avundsjukast och framförallt väldigt bra på ishockey.
Sundsvall blå: Samlingsnamn för de blesyrer som uppstår efter match i S-vallströjan. Syftar på kroppsdelars färg. Se spelstil.
supporterresa: 5 st in en minibuss. Se höjdare
sväva på moln 1: Att vinna ett derby mot TIK. Största lyckan är inte att vinna utan att ha berövat TIK'arna på viktiga poäng i toppstriden.
sväva på moln 2: Att få trycka upp seger t-shirtar efter derbyvinst.
sväva på moln 3: Att ha en längre säsong än TIK. Även om det bara är en kvart.
tidningar: Ger klubben för lite rubriker pga. alla smygtikare i redaktionerna. Kan även användas till vendettor.
tiggarbrev: Skickas till potentiella sponsorer. Ger tidningsrubriker.
ungdomsverksamhet: Nästan störst i landet. Den första talangen kan dyka upp snart och blomma ut. Bör snart kunna mäta sig med förortslaget i norr.
årets drake: Borde inte få ges ut till folk som bor i andra kommuner. Vad gör vinnarna för Sundsvallsborna egentligen?
Desmond Decker: På tal om stavfel. "smygtikare i redaktionerna", "blesyrer", "Hockey's", "Försök att få folklig förankring till laget", "avtjänta", "skiljer sig klubbarnas division åt", "Dy´ren". Tog med några gramatiska fel och lite andra roligheter också.
Desmond Decker: Du har en felstavelse där, det fins inget som heter korpolobolo,,,Däremot finns det något som heter korpilobolo, en trivsam ort, där dom stora pojkarna bor
kvasthilda: Är alá sajber orten Korpilobolo som menas;) fins en sådan gå in på topplistor så ser du att den fins,,,,,,Är där dom snygga pojkarna bor:)))
HH: Förlåt, förlåt jag ska aldrig mer kommentera sånt som jag bevisligen inte vet nåt om.......men en sak vet jag; jag vet var jag ska tillbringa min semester i sommar. Vet du om Ward också är där ?????
HH: Kan jag avse någon annan än #42 Ward så klart....jo du visst är jag intresserad av andra pojkar men då ska de ha samma kroppsbyggnad och karisma som honom !!!
Först blir man deprimerad när man får läsa om årets siffror. Fast när jag tänker på vart föreningen var för tio år sedan så tycker jag nog att det har gjorts en jäkla resa! Så lite glad kan man nog vara ändå.
balans: Oftast bättre på isen än i klubbkassan.
checking: Har inget med spelet att göra utan är det som eventuellt kommer ifrån tiggarbrev.
Dýren: Hatad ena säsongen och älskad nästa. Dilemma!
ekar (tomt): Se Gärdehov
elitsatsning: Elitserien 2003 som rimligt mål. Kvalserien nästa! Hela klubben ställer sig helhjärtat bakom satsningen...
farmarlag: Förening som får avtjänta spelare och tappar sina bästa lirare till annan klubb. Ofta, men inte alltid, så skiljer sig klubbarnas division åt.
fritt fall: Lagets form i Norra Allsvenskan 2000-2001
frustration: 14 april år 2000
gästbok: Debattforum där de riktiga fansen håller till. Handlar mest om Timrå IK och dess vedervärdiga låtsasfans. En del intressant NHL-snack dyker upp då och då för att bryta monotonin.
gubbar: Ofta bästa spelarna i vårt lag. Vanligtvis topplirare som trappat ner efter sina bästa år ute i Timrås obygder.
Gärdehov: Arena som drar storpublik på basket eller då fragglarna från förorten kommer på besök. Se inträde.
hejaramsa: Hata Timrå är galanumret. Skriks flitigt på hemma/borta-is oberoende av motstånd. Respektingivande!
hockeykultur: Att ha existerat som klubb enormt länge utan egentliga framgångar.
höjdare: Årets bästa supporterresa som gick till Sommartoppen i Korpobolo. Tänk lyckan att få höras i radio för en gångs skull.
inträde: Trogna Sundsvallare går in på friplåtar som frikostigt delas ut. När förortsfansen kommer höjs priset.
klack: En bongotrumma med 10 smågrabbar runtomkring.
laget i stàn: Försök att få folklig förankring till laget. Synd bara att folket i stàn redan valt lag. Se även årets drake.
laglojal: Spelare som höjts till skyarna men ändå sticker så fort han får elitserieanbud. Förväntas komma tillbaka senare i karriären för att spela i en eventuell drömfemma.
medgångssupportrar: Nej hur skulle det kunna finnas några sådana?
samarbete: Kommer inte på tal. Se farmarlag.
SCA-cupen: Traditionell cup där det finns chans att möta Elitserielag. Fel lag vinner alltid!
spelstil: In på isen, tryck till någon och vila sedan. Vid puckkontakt så vispa till och slå icing.
stavfel: Se förstasidan på Sundsvall Hockey's hemsida.
stiltje: Sundsvall Hockeys hemsida.
Sundsvallsandan: Vi är bäst, mest hatiska, avundsjukast och framförallt väldigt bra på ishockey.
Sundsvall blå: Samlingsnamn för de blesyrer som uppstår efter match i S-vallströjan. Syftar på kroppsdelars färg. Se spelstil.
supporterresa: 5 st in en minibuss. Se höjdare
sväva på moln 1: Att vinna ett derby mot TIK. Största lyckan är inte att vinna utan att ha berövat TIK'arna på viktiga poäng i toppstriden.
sväva på moln 2: Att få trycka upp seger t-shirtar efter derbyvinst.
sväva på moln 3: Att ha en längre säsong än TIK. Även om det bara är en kvart.
tidningar: Ger klubben för lite rubriker pga. alla smygtikare i redaktionerna. Kan även användas till vendettor.
tiggarbrev: Skickas till potentiella sponsorer. Ger tidningsrubriker.
ungdomsverksamhet: Nästan störst i landet. Den första talangen kan dyka upp snart och blomma ut. Bör snart kunna mäta sig med förortslaget i norr.
årets drake: Borde inte få ges ut till folk som bor i andra kommuner. Vad gör vinnarna för Sundsvallsborna egentligen?