1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582040 inlägg · 6215 ämnen

Forum

« · 1873815 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
JobbaPuck: Dessutom om det står sig och vi inte vinner imorgon så skulle det fortfarande se jävligt bra ut. AIK-Leksand i nästa omgång.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
Raggaren Putte: Om det står sig och vi vinner imorgon... Då är vi klara!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
Bofors har nu vänt 0-1 till 2-1. Ser lovande ut. Jämn match i övrigt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: ryssarna unnar jag inte ett skvatt. Värre fuskarfolk finns inte!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
The great one: Blir ju svårt med en rightare iom att det är Lavoie som styr. En grej kan då vara att spela med två på blå eller variera spelet mer med Karlsson på högerkanten som då också har möjlighet att styra med sina fina passningar. Tycker nånstans att man bör överväga att lägga allt krut på en förstaformation och låta den spela så mycket som möjligt vid numerärt överläge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
John Cena: Lavoie-Dahlén, när gjorde de mål senaste på det sättet? Om vi ska lyfta ytterligare ett problem så är det att Lavoie allt som oftast söker en avgörande passning alldeles för snabbt.

När det gäller Larsson så har det blivit så att motståndarna inte behöver kliva upp på honom. Man behöver som sagt inte ha nån är grindvakt på blå. Många framgångsrika powerplay har fem forwards. Är man inte speldum så fixar man det. Men visst, Hardegård är en som i min bok skulle kunna bidra mer som back. Dahlén skulle absolut kunna ta steget upp då det finns andra som kan ta hans roll till höger. Ett annat alternativ är Karlsson. Han har visat tidigare att han har ett ordentligt löd i bössan.

Att lita till att individuella prestationer ska fixa biffen är inget vidare att luta sig mot.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
Sputnik:
Hallå där....!!
Kommer i alla fall ner imorgon till Vvik..!!
Samt en till Timrå IK supporter....!!!
Hoppas på en bra match,samt att vi ”äntligen” kan få en vinst där nere...!!!
Tror jag sett 3 förluster på raken..!!!
Så nu är det dags att bryta det mönstret..!!!
Synes imorgon!!!
Väl mött allla ”serie ledare” supporters.!!
TimraIK4Ever.......!!!!!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
Viktig match nu med Bofors mot AIK. Det känns som skrällarnas dag idag, så varför inte en till. Låt oss släppa lös Wessners wrede över de arma råttorna!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
Jensen_12:
Det var synd..
Krya på er 👍
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
Sputnik:
Härligt jag är ju i hallen redan kl 11😁
Går det köpa biljetter till bortastå i hallen?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
SMÅLAND: pga massa sjukdomar här hemma så håller vi oss framför TVn ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Cody Almond...
Nyförvärv nästa säsong?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
SMÅLAND: Bortastå som gäller!! 😀
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
Härligt..
Bortastå?
Jag kommer med min tre stora gaphallsar.. 🎉😁
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
SMÅLAND: Jag kommer med min grabb på 6 år.
😀
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
UPPROP!!
Fest om 21 timmar!!
Vem kommer??
Förparty??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare:

För min del är det också ok om Sovjetunionen tar hem spelet. Alla försök att erövra landet i öst vintertid har hittills misslyckats. Bland annat tyskarnas på 1940-talet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: 3e världskrig. Hoppas krigslyckan vänder för Deutsche Mannschaft.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare:

Holländarna är förvisso ena rackare på skridskor men med klubba och puck står de sig slätt. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Farley avstängd 5 matcher.
Man har snackat om målfarley.. Skulle snarare säga livsfarley!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: tyckte väl att det inte såg riktigt korrekt ut😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: ähh va f_n, spela roll en sån här dag. Tyskland bryter ny mark!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey:

Lederhosen und Weißbier für alle! 🍻
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Undra om NHL-spelarna får vara med nästa gång ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Det var då det... 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey:

Det hade antagligen inte gått sämre den här gången heller. J-20 hade nog varit lite hungrigare än Grönborgs grabbar. En bra idé!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Ekonomin är räddad! Bjud snabbt som tysan in tyska landslaget till träningsmatch med OKTOBERFEST i NHK-kapelle mot Timrå IK.
Deras och våra supportrar kommer att drick 1000-tals kubik Bayer! Det våras för umpa umpa!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Ja men inte för alla!! 😀
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare:

Dutchland = Holland. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Yiiipiiee!!!1 Jag brukar sällan eller aldrig hålla på tyska lag men i dag gjorde jag ett undantag.

Nu blir det alltså Sovjet - Västyskland i final.

Coolt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: jippi för Germany. Dutchland uber alles!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Skapligt spännande. Tyskland i OS-final. Till nästa OS kan vi skicka Timrå IK i trekronortröjor. Räcker nog med J-20:)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey:

Ett jävligt bra läge till 3-5 innan det blev offside. Svettigt som fan det här. Till och med jobbigt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Där tog Kanadickerna ut målisen..,
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
3-4 nu. Man är knappast förvånad. Nu fattas bara den obligatoriska Kanadahjälpen från veka domare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1:

Ja, nu tittar jag. Kunde ha varit 1-5 men nu är det 2-4 i stället. Drygt tio minuter kvar...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Går på Eurosport 1, sen på Kanal 5 från 15.15.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND:

Han gillar Hirschs målvaktsträning i alla fall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Ärlighet är bra. Hyckleri suger. Alla vet redan att pengar betyder nästan allt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kanada - Tyskland 1-4 (slut 2 p)

Där ser man! Lite konstigt att matchen inte visas i någon TV-kanal bara...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Ja jag säger inget mer angårnde detta då jag redan dragit mitt om legoknekt och dylikt. 😋

Aja han är ju ärlig i allafall..

Är ändå tacksam då han gett allt här i Timrå och med facit i hand så kan man ju bara konstatera att vi träffade rätt med Haukeland, vi var ju trots allt ute efter att få låna Tex Williamsson med.

Med tanke på hur hans skadesituation sett ut under denna säsong så vet man ju aldrig hur säsongen sett ut för oss med han mellan stolparna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Helt otroligt att vi har med 2/5 kandidater till Guldgallret..
Forza Timrå IK 👊👏
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp:
Ibland handlar det om pengar..
Ibland handlar det om Kameler..
Ibland handlar det om sprit...
Tycker det är jävligt tråkigt att det var pengar..
Man vill ju att det ska vara klubbens upplägg som ska vara avgörande..
Eller hur?
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Puckat: Lättare känningar på båda enligt Thelin
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Hoppas hoppas det inte är ljumsken för Persson igen.... Det förklarar ju varför han spelade så lite i onsdags.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Persson och Hållander skadade så dom missar matchen mot Västervik. Alla andra tillgängliga förutom Wedin.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
JobbaPuck: Håller med dig att Olofsson inte varit bra på sistone o de e lika med Enock som kladdar med pucken här o där och drar även på sig utv men som du skriver måste päpä bli bättre varför inte spela diamant formation i pp en bra skytt på blå två framför målet o dom andra styr runt pucken bara en liten idé som brukar funka i pp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
John Cena:

Vårt PP är inte helt optimalt idag, även om det funkar hyfsat bra. Faran tycker jag är att vi kör med endast en back på blålinjen. Vi blir sårbara för kontringar samt inte kan skjuta direktskott från back lika frekvent. Westin om han ska lira pp skulle jag vilka kunna se framför kassen i en ”Holmström” roll. På backplats vill jag ha Kinnvall om vi ska fortsätta som nu. Men överlag behöver pucktempo gå upp, just nu letas det avgörande passningar konstant. Istället för att spela enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
JobbaPuck: Jag tycker egentligen att Olofsson inte varit så bra på ett tag nu. Känns lite oschysst att fortsätta köra så hårt på honom som förstacenter även dom matcher där det går dåligt. Erik Karlsson har producerat bättre under säsongen och borde då ha rollen som förstacenter.

Angående powerplay så har flera mål kommit på passningar mellan Lavoie-Dahlén. Det är den enda jag tycker funkat bra i pp. Men om motståndaren läser det så går det bara att göra mål på individuella prestationer som du säger. Larsson tycker jag fungerat ganska bra på blålinjen om man bara tänker sig att han ska hålla kvar pucken i zon och spelfördela. Men han skjuter nästan aldrig vilket gör att han inte blir ett hot. Vem tycker du vi ska använda i hans position istället? Om han ska spela med Lavoie så måste spelaren vara vänsterskytt. Westin har ett av dom bästa skotten i laget och skulle kunna vara ett hot, men han känns för klumpig för att kunna spelfördela och röra sig på blålinjen. Tänker att det skulle se ut som när Hallin spelade back i PP. Den andra backen som kan spela offensivt är Hardegård, men han verkar inte ha en så bra säsong i år. Vad finns kvar då? Dahlén skjuter bra men han har redan en roll på högersidan. Jag själv kan inte komma på någon bättre lösning än att spela Larsson som back i första powerplayuppställningen.
Kommentera

« · 1873815 · »