Zäta75: Han och de andra återvändarna, Anton Lander och Emil Pettersson, bildade en stark kedja – men som har mer att ge.
– De andra grabbarna fick åka lite för mig i dag, men jag tror det kommer bli bra. Det handlar bara om att komma in i spelet och hitta kemin. Jag ska komma upp några nivåer så blir det nog bra.
På lördag är det my hemmamatch, denna gång mot Färjestad. "Jag tror att det kommer att kännas ännu bättre då avslutar Wedin"
sargad: Hoppas att vi kan utnyttja att Färjestad har förlorat 2 matcher i rad och har lite stukat självförtroende. Iofs är det mot Skellefteå ggr 2 men det var stora siffror totalt. En till seger och 3 raka på hemmaplan obesegrade skulle sitta väldigt bra. Men kommer sannolikt krävas mer än tidigare matcher.
Zäta75: Edfeldt är av förståeliga skäl inte en färdig produkt än. Men det han visade upp igår ( plus vänskapsmatcherna) gör att jag blir väldigt optimistisk när det gäller hans framtid. Han är oerhört lugn och kylig i pressade situationer och har bra puckkontroll. Jag tror att han kan bli riktigt bra om några år.
Zäta75: "Hoppas löven eller Modo går upp. Vi behöver fler norrlandslag i SHL"
Nu var du rolig! Det finns ju inga betydelsefulla norrlänningar i Americanos, de som spelar i avgörande skeenden är med kraftig slagsida engelsktalande.
Eronen kommer att bli bättre ju längre säsongen går. Har för mig att han brukar vara som bäst efter årsskiftet och då är han maxad. Tar ansvar och är gigantisk när det nalkas slutspel.
Stenqvist är hittills en mycket positiv överraskning. Från att ha varit jättebra som offensiv back till att nu de senaste matcherna visat att han duktig i försvaret. Lugn, spelar smart och åker på rätt tillfällen. Didde är såklart en stor faktor i det också.
Okej, det finns en hel del att förbättra på isen MEN vi har vunnit 3 av 4. Ganska säker på att vi inte gjort det förra säsongen med motsvarande matchbilder. Får för mig att Landers blotta närvaro gör att vi kan vinna sådana här matcher, han lyfter övriga mentalt känns det som. Sedan är det ju skitkul med JayJay, som måste hyllas stort. Vad är det man brukar säga... målvakten är också en del av laget :-) Sedan tycker jag ingen spelare sett hopplöst kass ut i alla matcherna utan tvärtom har i stort sett alla visat potential i någon match eller delar av någon match Röd-vita vinstmaskinen hittar sätt att vinna matcher, det gör mig lugn.
Kulltorp: Hoppas att våra backar steppar upp lite imorgon. Svensson var inte sig själv pga sjukdom. Hoppas han återhämtat sig lite tills imorgon. Eronen har försvunnit lite. Saknar hans skott på blå. Vi har inte sett det sedan premiären i Göteborg. Sätt karln på skott för bövelen! Där har vi ett vapen. Stenqvist var väl den som syndes mest förutom vår bästa back Laleggia igår. Didde och Erixon gjorde stabila insatser. Edfeldt var mycket bra för att spela så mycket forsta gången i SHL.
Meduza: Risken finns såklart. Jag tänker mig att Stenqvist eller Didde kan gå in där och gruff lite. Leta en utvisning på motståndaren. Komma under skinnet. Den egenskapen saknas i år tycker jag. Lodin var sjukt bra på det med sitt flin. Walli kanske man kan få in i sådana situationer.
Tänker en BP1-formation på Didde, Walli, Laleggia och typ Lander. Laleggia som stressar på bra iom att han är snabb på skridskorna. Walli och Didde bufflar bort från mål samt täcker skott. Lander är pådrivare. Bp2 med Erixon, Stenqvist, Hartmann och Hanzl. Hartmann är ju en av de bästa i serien på att låsa klubbor i slottet tänker jag. Hanzl stressar. Erixon tar Wallis roll i BP2. Stenqvist är stark och lugn med puck. Vid retur kan han samla ihop sig och macka iväg pucken. Det finns väldigt bra spelare att ha i BP. Blomqvist är också en extremt bra checkare och motståndarna blir ju skitstressade när han kommer.
Vi har nu släppt in 4 identiska mål mot Växjö och HV i Special Teams.
Olli Hahl: Man har ju ett spelsystem i BP som tydligen går ut på att lämna ev. spelare framför mål. Men då måste man säkerställa att inga skott kmr från cirklarna.
Walle2: Tar vi inte guld i år gör vi det inom 5 år förhoppningsvis. Vi har många killar med långa kontrakt. Alla hemvändare gör en långsiktig satsing i Timrå. Det år inte i år vi ska ta guld, men jag och en del andra anser att vi har chansen om vi får ihop allt och våra stjärnor växlar upp. Wedin har nyss börjat spela tex.
Hoppas löven eller Modo går upp. Vi behöver fler norrlandslag i SHL
DenRöda: Håller med, men hur gör man bäst i denna situation? Om man går in och bryskt flyttar på "Viggen" så åker vi väl på interferens utvisning, eller?🙂
Walle2: Du missar poängen helt här Walle. Hur efterblivet är det inte att förkunna en spelares prestation baserat på 4 spelade matcher (2 i fallet Löven)? Men okej, låt oss leka den leken. Givet att vi ligger 6:a och våra toppspelare snittar 0,75-1 poäng per match så har de levererat enligt förväntan och lite därtill. Now do Löven..
I övrigt så kan jag tycka att det är dags för dig att släppa din ohälsosamma besatthet av Jonte. Han praktiskt taget bor i din skalle
Walle2: Såja, sitt still i båten. Omg 4 och vi ligger 6:a, våra stjärnor levererar som förväntat och lite till. Sen att andra lags supportrar är övertygade om att vi kommer ta guld är såklart smickrande, jag förstår att du gärna supportat ett lag med den möjligheten. Själva är vi inte lika övertygade men slutspel hoppas nog de flesta av oss på
Walle2: Nu är det ju media många gånger som skruvar upp spelarna just för att de är bra hockeyspelare, klart vi har förväntningar på dom, något ni i löven inte är så vana med att få fram. Ni har ju ingen riktigt juniorverksamhet så ni kontrakterar alla spelare från Amerika.
Tänk ändå vilken skillnad det kan vara - Björklövens väg till framgång (i HA) är att ha lyckats värva halva laget med importer, Timrås väg (har lyckats kommit upp i SHL) är att ha haft egna lirare som fostrats i Timrås hockeyakademi.
Vi var klart bättre än HV igår. Den enda HV var bättre än oss var i PP. Jag kan fortfarande inte släppa att Vigneault fick stå fri framför JJ. Och jag kan fortfarande inte släppa det faktum att ingen spelare går ut och sätter press i en box. Stressa dom till misstag.
Håkkybåkky: Håller med dej. Skillnaden är att vi inte har skrivit upp våra nyförvärv som ni har gjort. Dahlen Wedda Lander ska ju krossa allt morstånd, Guldet ska ju bara till Timrå.
Walle2: Hmm intressant analys Walle. På samma tema: Weigel är er bästa poängplockare på en delad 43:e plats. Ganska svagt av Löven att inte ha någon topp 40 i poängligan när ambitionen är att gå upp till SHL.
Olli Hahl: Måhända har hans små flickhänder svårt att greppa helt om klubban men faktum kvarstår, han blir slashad. Vad som är sjukt är att han framstår som en rutinerad rinkräv jmfrt med juniorspelaren Pettersson
Ja herregut! Vicken tur vi har La Legga! Var ä vår ” Stars ” ?? Vi blev ju helt uppsnurr i vårt territorium! Nä jövla uppryckning nu till imorgon nä Karlsta komm? Nu vänt än på att Bolage ska öppna! Trevlig helg å sug å Svälj 🥳
Sputnik: jag tycker poängen är det vi kan vara mest nöjda över. Spelmässigt finns det mkt att åtgärda men för engångs skull är jag inte lika orolig över det. Tror helt klart det kommer se bättre ut när forwards tar mer skott och backarna går mer på kropp istället för att titta puck.
{7043}: Hoppas på fullsatt eller iaf nära på lördag. 5000-5500 skulle vara bra. Vi behöver publiken i ryggen för att fortsätta vara obesegrade hemma. Alla till ladan! Detta blir den svåraste matchen hittills mot regerande svenska mästarna. Vinner vi är vi 3p före FBK med en match mindre spelad. Det krävs att vi tar poäng hemma. Borta mot Skellefteå som äe nästkommande match kan vi troligen inte räkna med några poäng, men vi får se. Vi har chansen mot alla lag i år anser jag.
Sputnik: Om vi fortsätter fylla ladan som vi gjort hittills ökar chanserna iaf. En spelskicklig back med bra förstapass tack. Glädjande är ju att Edfeldt gör en klart godkänd insats och verkar kunna färga in på den här nivån.
Labban: Det kan de absolut få vara. Jag är orolig med över vårt lag. Men jag är också JÄTTEOROLIG att vi kontinuerligt normaliserar detta totala uteblivande av objektivt bedömda matcher, av ett domarväsende som aldrig någonsin blir ifrågasatt. Vi är snefördelade i 4/4 matcher hittills. Vissa värre än andra. Vi har nog att fundera på med vårt egna för att detta ska få fortgå.
Olli Hahl: Som vanligt, när frustrationen lagt sig, så får man lite perspektiv. Våra toppspelare taktar ändå på bra poängmässigt även om kvällens match inte var någon strålande insats.
Labban: Vinner vi 75% av matcherna i grundserien i år så kommer jag vara rätt nöjd ändå tror jag. Även om det blir två poäng nån gång emellanåt. Fortsätter vi plocka poäng som vi gjort hittills så landar vi på 91p när säsongen är över, ifjol hade det räckt till att bli 4:a i grundserien.
Montén Python: Att ”bojkotta” att köpa säsongskort för att man inte förstår sig på ett lagbygge i början på april är givetvis rakt av patetiskt. Inte minst när inte ett enda spelarkontrakt är presenterat. Någon jävla måtta får det ... | Läs mer