1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598271 inlägg · 6213 ämnen
« · 2400909 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
2 poäng är ju gött men kan vi plocka 3 poäng imorgon så ligger vi på 4:e plats med chans till 3:e om Frölunda tar 2 poäng från Växjö

Pannacotta:
"Ytterligare ett gnällinlägg ifrån mig gällande shoppen. Varför är lagersaldot tomt? Halsdukar? Tröjor? Mycket saker verkar bortplockat också som muggar m.m. Är det inte någon som jobbar med detta på kansliet? "

[email protected]
+46 (0) 60 789 1000

Du får nog garanterat ett bättre svar där.

Ytterligare ett gnällinlägg ifrån mig gällande shoppen. Varför är lagersaldot tomt? Halsdukar? Tröjor? Mycket saker verkar bortplockat också som muggar m.m. Är det inte någon som jobbar med detta på kansliet? Känns som att ändå är en hel del pengar som man missar i och med att många nya produkter redan verkar slutsålda. Med de senaste framgångarna och bra uppslutning på både borta och hemmamatcher så ökar ju intresset bland supportar och även lusten att köpa något. Det blir svårare att smida när järnet är kallt.

Nisse på Mon or: 3 extra poäng vilket måste vara helt okej med tanke på hur dåliga vi var förra säsongen. Vi gjorde även två mål i samma match med uttagen målvakt.

KniveN: Man borde läsa fler inlägg innan man svarar helt enkelt!

bar mofftak: tror att du missuppfattade mig, för det är precis vad jag skrev tidigare.

Lub: Jag är glad att vi inte har Columbus målvakt iaf. Han läcker som ett såll! 7-1 till New Jersey blev det inatt.

Sv: Apropå nånting...
The great one: Vilken givande kommentar.

hockeyärnice: Jag förstod det också när Hallam hyllade Dahlen stort i cmore. Skrev också om det här men fick påhopp av några som inte trodde på det.

KniveN: kanske beroende på att Timrå släppte in mål med tom kasse i parti och minut? Hur många poäng tog Timrå med uttagen mv inför matchslut??

KniveN: Där ser man, fakta trumfar alltid magkänsla 🙂👍. Håller med att man alltid ska försöka äta ikapp ett underläge. Men jag hade en känsla att vi för det mesta gjorde ett mediokert jobb i att faktiskt göra mål i 6-5 ifjol. Men min känsla visade sig vara felaktigt denna gång. Hur som helst så älskade jag Landers kroppsspråk vid 2-2 målet mot Örebro. 🙂👍

{8179}:

Tror nog Dahlén vet vad han ska göra där ute. No offense men hans hockeyhjärna är nog vassast på HS.

DenRöda: en sån som Brome' har väl inte heller kommit upp i sin fulla potential! Grabben kan, det kommer, jag är inte orolig!

{8179}: Allt det där kommer utvecklas på grabben. Sen är det väldigt mycket otur som spökar för honom anser jag. Sylvassa lägen där Emil inte får till det mot mål. Lägen där Dahlén själv kan sikta och gå på avslut. Tweeka på vissa grejer som du säger. Övriga hockeysverige ser och vet om att han är en av de bästa spelarna men allt kommer lossna efter årsskiftet när storformen kommer.

KniveN: Det är lätt att få för sig att fokusera på målskillnad eftersom det kan kännas så avgörande på slutet. Men varje poäng fram till dess är viktigare än oändligt med insläppta mål.

Så länge en uttagen målvakt lett till 1 extrapoäng under hela säsongen så kan man skita i målskillnaden efter det.

The great one: Rookie ja, men han kommer från en säsong i NHL. Det är ingen junior vi pratar om, det är en spelare som är en utav dom bäst betalda i hela SHL. Det jag saknar från honom har inget med poäng att göra, där tycker jag att leveransen har varit ungefär vad jag hade förväntat mig.

Jag tycker att 1vs1 spelet från honom måste upp. Hur många gånger har vi sett honom använda dom berömda höftöppningarna för att ta sig förbi en motständare? Jag tror att det var första gången jag såg det mot Örebro senast, då blev det farligt direkt. Gå in i närkamper(tycker han är för mjuk där just nu), våga utmana backarna mer. Som det är nu så känns det inte riktigt som han vet vad han ska göra när han kommer i dom situationerna och slänger därför iväg pucken på vinst och förlust så fort en motståndare närmar sig(med blandat resultat), han reagerar istället för att agera(dock inte i PP ska tilläggas, där är han kylig som f*n då han får mer tid).

Kan han tweeka lite på det där så kommer han att få en till dimension i sitt spel, då kommer han att kunna dominera likt sina HA-days.

{10040}: ja vid 3 måls underläge är det inte så stor chsns, men det klagades på att vi tog målvakten med 1 måls underläge här inne under förra säsongen.

DenRöda: Sam Hallam hyllade Jonte i Cmore studion för ett tag sedan och redan då så förstod man att han skulle bli uttagen.

KulltorpsOlli:

Så 11 poäng på 14 matcher räcker inte som Rookie i SHL? Hårda krav du på Dahlén.

KulltorpsOlli: Hallam är en sjukt intelligent människa så jag tror inte han tar ut Dahlén bara för att. Det är ju något i spelsättet han kan bidra med isåfall. Tänker mig en kedja bestående Dahlén - Lander - Bromé. Alla känner alla och det är en kedja som kan åstadkomma något.

KulltorpsOlli: Jag vet vad du anser om Dahlén och jag kan både respektera och förstå det du skriver. Men jag håller lik förbannat inte med

Zoogin62: Det sitter väl i ryggmärgen antar jag. Mentalt och så. Rautio släpper mycket returer och han kan lätt släppa in ett skott i gubbhörnet. Därav att backarna är påslagna till 110% och trycker ut motståndarna. Efter matchen kikade jag upp lite stats och Örebro har väl under 10 skott i sektorn sammanlagt va? Varav 1 mål?

Olli Nomadinen : Håller inte med ang. Dahlen. Tror att det kan slå fel när han inser att han inte platsar i landslaget och det blir mentalt jobbigare för han. Han har haft nog svårt att visa framfötterna i SHL, om du frågar mig.
Jag kan ärligt talat inte förstå att han ens är aktuell.

Håkkybåkky: Vad gäller Lander kan jag hålla med dig men det är nog en utopi att Sveriges bäste center skulle sidsteppas i landslaget. Vore en skräll om han inte blev kapten dessutom. Dahlén däremot, tror knappast lite extraträning under ett landslagsuppehåll är vad som är avgörande där. Tvärtom tror jag förtroende och åter förtroende är nyckeln och att ett landslagsuppdrag bara är positivt. Har svårt att se att han kan spela för mkt, Dahlén är väl urtypen för att bli bättre ju mer förtroende och högre arbetsbelastning han får

DenRöda: är väl ungefär som när vi plockar målvakten i slutet på matcherna. Tilliten på Rautio är väl lägre?
Men jag tycker inte att det motiverar sämre arbetsinsatser bara för att vi har är tryggare bakåt.

Håkkybåkky: Väntat att Lander och Jonte skulle bli uttagna enligt mig. Trodde Johansson också men lulemålvakten går väl före bl.a.

DenRöda: enligt Madhawk är både Lander och Jonte uttagna till landslagsspel. Hade hellre sett att båda dess sluppit: Lander för att vila kroppen(jävlar vad han spelar mycket nu) och JD för att träna upp sig så att han pallar en lång säsong

Zoogin62: Vad tror du det har att göra med då? Vad är skillnaden på JJ och Rautio i stilen och storlek?

Är det nån fler än jag som tycker att backarna spelar mycket tajtare och bättre när Rautio vaktar kassen?
Mot Örebro så var det minimalt med misstag på backsidan, ja från hela laget förresten. Samma tendens när vi spelade mot Lulä.
Målet som kom när Wedda fick käka klubba kan man väl bara skylla på zebrorna!
Om jag har rätt i min observation, så finns potential i laget att vara riktigt svårslaget!
Tror fortfarande att vi kommer topp 6 denna säsong.🙂

Labban: de är alltid dåligt att ha sämre målskillnad än någon annan. Det kommer bli jämt oavsett så de är en extra poäng det

Villervalla: Det var heller ingen direkt anklagelse mot dig. Det var mera min tanke kring själva beteendet och hur man kan tänka kring det. Poängen var alltså aldrig ett angrepp på dig, det hoppas jag framgår.

{10040}: Finns bevis för att det nästan alltid är värt att plocka målvakten och ju fler mål man ligger under med desto tidigare är det värt att ta målvakten. 1 minut i offensiv zon vid ett måls underläge och 1,5 minuter vid två måls underläge. Tre minuter hittade jag inte några siffor på just i den undersökning jag läste.

När det gäller att vinna vid just tre mål är väl chansen inte så stor, men chansen att man hamnar på samma poäng är inte heller så jättestor, men den finns ju såklart där. Ligger man sist i serien och har möjlighet att kravla sig över ett sträck borde det vara värt att chansa iaf, ligger man nära ett sträck kanske man inte ska ta målvakten vid 3 måls underläge.

KniveN: men att plocka målvakt med 3 mål upp är bara dumt. Säg att man gör de 6ggr på en säsong och får mål i baken varje gång och sen hamnar i kval pga 4 måls sämre målskillnad

Rip Kirby: Som jag skrev, jag försvarar inte deras handling.

Lub: vi kvitterade minst 2-3 gånger med uttagen målvakt förra året. Tog igen två mål i en match.
Det borde väl vara värt att ta ut målvakten så länge man tar en extra poäng på hela säsongen tack vare det, då en extra poäng alltid är mer värt än bra målskillnad.

Villervalla: Men är ett sånt här beteende acceptabelt bara för att man är bra på andra saker? Lite som mordbrännaren (ursäkta den usla jämförelsen) som släcker samma hus hen nyss fjuttat eld på? Jag kan ju tycka att en kraftig markering är på sin plats här. Det är ju trots allt en elitidrott som vi vill följa och vara goda supportrar till. Sånt här är väldigt långt ifrån detta. Ska man lära sig något i livet och av livet så måste det till konsekvenser. Ibland kostar saker som man gör lite mer och det måste det få göra.

Lub: Även jag såg om matchen nu, något jag la märke till är att det försvann några åskådare klädda i svart efter den andra blixtbengalen.

Det har varit mycket surr och skriverier om detta, jag försvarar inte deras handling men är de inte samma personer som driver igång hejarklacken och att porta dessa så lär det bli lite tystare på läktaren, det måste vara bättre att få de att förstå hur man beter sig och det kan ju bara resten av klacken göra. Som sagt, jag försvarar inte deras handling.

Såg precis lördagens drabbning igen. En sak som slog mig. Det känns som att Timrå faktiskt trycker dit en puck nu och då när vi plockat målvakten. Förra säsongen så var det väl en naturlag att vi plockade målisen och därefter släppte in ett baklängesmål…

DJ Hemp: nog var det bättre förr inte hade vi bengaler.Klubben måste se över resandet nu får vi svårt få tag i buss som kan ta oss till bortamatcherna vi hade 2 hälsingebussar i Gävle...

TD:

Hörde samma sak. Patetiskt. Ser fram emot ny match i Malmö nu på lördag. Imponeras samtidigt av utbudet i webbshoppen. Har faktiskt svårt att bestämma mig för vad som ska beställas. Man vill ju ha nästan allt…

Pinaceae: Almtuna kickers är inte att leka med

ante08: De har onekligen spelat finast fotboll hela säsongen, hatten av. Snart har de högre publiksnitt än GAIS.

TD: Vågat att Almtunafansen sjunger något sådant med tanke på att de är den klubb som konstant har tomaste hallen nu när pantern försvunnit.

Johan J: sämre klack än Timrå sjunger Sirius supporters på Sundsvalls IP .ja bara Uppsala på läktaren verkar det

Olli Hahl: Rena faktafel i Expressen där Svante Störklinge i artikeln hävdar att ommöbleringen av Wedins kakhål sker alldeles innan Örebros 2-0.

Hockey i alla ära! Men vilken fin fotboll Häcken spelar mot Blåvit i första halvleken. Värdiga mästare.

Vad är det för spån till speaker i Björklöven som alltid ropar "woooooo" när de gör mål? Ganska irriterande

{8179}: :(

{9566}: Det varade inte länge. 2-2 nu.

ÖIK leder över IFB, 2-0 :)

« · 2400909 · »