Labban: Vi verkar ha lyckats med flera av våra talang-värvningar än jag räknat med. Det ser lovande ut, sen brukar väl yngre spelare trivas bäst innan alla lag sätter sin tråkdefensiv till andra halvan av säsongen.
BaraTikare: Hur skall man annars tänka när det är den enda "renodlade" centern vi värvat? Absolut att man bredda och värva forwards/vingar för att ersätta Hållanders produktion. Men centerpositionen är så grymt viktig går inte att ersätta på samma sätt.
Hur man än vrider och vänder på det så har vi gått in i säsongen utan en riktigt förstacenter. Inget ont om Emil.P
Montén Python: Jag må vara en lågbegåvad och dyslektiker för jag förstår faktisk inte ditt inlägg. Menar du att Timrå värvat Westfält för att ersätta Kapanen rakt av?
Smörgåsen : Också att när de väl är i vår zon så får de spela runt ostört. Vad är grejen med det egentligen? Våra forwards gör noll nytta i försvarsspelet när de ligger 2-3 meter ifrån växjö hela tiden. Det handlar inte om att åka runt och jaga som en galning och gå bort sig utan att positionera sig smart så man pressar de till misstag
BaraTikare: Westfält mot Kapanen är väl så här långt ett ganska dåligt nedköp. Den där offensiva rollen och steg som Nubben och Westfält snackat om, det har jag svårt att se det kommer ske. Utvecklingspotential offensivt, de chanserna har han redan fått i Färjestad.
En bra 3:e eller 4:e center absolut, men fortfarande inte vad det här laget är i behov av. En skada på Emil.P skulle vara rätt förödande för vår offensiva kreativitet.
4 domare och ingen ser 5-minutaren som Växjö borde fått . Varför missas det alltid när de drabbar oss ? Varför tror domarna att han ligger kvar , eller ser dom inte det heller ?
Smörgåsen : Framförallt ser jag det som att de har lurigare forwards som snirklar sig igenom vårt stillastående försvar genom att åka S genom mittzon.. Växjös backar är lite rörligare också vilket lätt stöter bort våra enkelspåriga anfall. Säger dock inte att Växjö är bra på något sätt, överlag tycker jag vi var bättre men det är främst pga att vi hade bra energinivå
Montén Python: och i och med det blev det oreda i Timrå och en spelvändning där plastsjö fick en gubbe fri i slottet! Ja ja det är väl bara att bryta ihop och gå vidare!
Montén Python: dessförinnan ignorerade domaren en felaktig handstopp som ska vara obligatorisk utvisning och ett par trippingar också men det är väl så när den här skitklubben från den där skitstaden kommer på besök, dom ska ha sina fördelar.
Joslan00: Växjö ser ut att ha riktat in sig på JJs svagheter. Dvs de slänger puckar från backplats med skymning och skjuter högt. Hoppas vi kan stå upp lite bättre på blå så de inte får in så många puckar mot mål. Fortsätter det som i första så kommer Växjö få flera "billiga" mål.
Sanyet: Obegriplig på vilket sätt? Westfält är en redan bra etablerad SHL-spelare med utvecklingspotential. Hade du förväntat dig 5 mål och 12 ass efter två matcher?
Labban: Växjös anfall jämfört med våra är som natt och dag. Dom tar sig in i zonen hur lätt som helst. Fort går det också. Medans vi dumpar puck nästan varje gång. Varför klarar vi inte av det lika lätt? Spelidé?
Vi tycker om dig jättemycket, men ibland går topplocket och det skrivs massa tok. Oftast menar vi det kanske inte, men ibland har vi kanske också lite rätt.