1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581068 inlägg · 6216 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

« · 2204130 · » Till forumet


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
nectis: 3..2..1..snart kommer Modoiterna också. men Brynäsarna lär vi slippa ett tag. Känns som att de har vaknat i fel säng på slutet..
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mikenomad: Vilket årtionde pratar vi om nu? För en som är betydligt yngre än dig blev jag lite nyfiken på vad för musik som var ”inne” bland hockeyspelare förr haha.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kattan: Har helt ärligt inte hittat en negativ kommentar från HV-håll. Bara positivt. Däremot lövare och timråsupportrar ska såklart fördöma det.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olle:haha ja det håller jag med om, men tänkte främst på klippet inget SHL för Björklöven
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Frebog: Vi kan väl enas om att det hade varit magstarkt om Hardegård hade varit en av sångfåglarna? 😅
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kattan: Tror också det. Och om det nu skulle vara en pik eller ett hån är det knappast första gången det händer.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Frebog: Det som är mest beklämmande i den här historien är väl annars att hockeyspelares musiksmak är om möjligt ännu sämre än förr
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
nectis: Tror HVs supportrar skiter fullständigt i om våra spelare sjunger på deras låt, oavsett om det var försök till ett hån eller inte. Tror knappast dom tar illa upp haha. Det var en rätt harmlös grej.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Haha, kan du eller nån annan länka klippet med den ramsan?
Om någon spelare nu sjöng med är väl det knappast det värsta som hänt, det var Timrå spelare och Timrå supportar utanför arenan. Man kanske inte ska kolla på klipp då motståndarelaget firar om man är känslig.

Om man säger att man hoppas att det ska bli 0-0 och ingen går upp, samtidigt som fjolårets säsong blev inställd pga corona, så måste man väl ändå kunna ta den gliringen tillbaka.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Åker man och dansar och sjunger HV-låtar efter att man spelat upp Timrå har man inget mer i klubben att göra, åk till Jönköping och lira Allsvenskan med HV istället.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Men snälla kan du inte vara bitter i erat eget forum?
Är det nåt man hatar med sociala medier och liknande är att det alltid LETAS saker att gnällas på.
Låt ungdomarna få vara glada för tusan och gör ingen överdrift av att nån vill skoja till det i glädjeruset efter bragden.
Skål, Lodin, Dahlen och vilka det nu var som är så "hemska" ungdomar
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Ok, vi ska alltså sitta i sandlådan som två stycken femåringar och kasta dynga på varandra! HUR tror du era supportrar hade agerat mot Timrå om ni vunnit? Tycker du era fans är sportsliga när flera påstår att Hartmann filmade sin skada? Ska jag fortsätta?

Ingen är nog perfekt... För att inte tala om Kentääs uttalande förra året när han påstod att ni förtjänade en gratisplats för att ni vann serien osv...

Ge dig bara! Orkar fan inte med det här forumet snart, det snackas fan om allt annat än hockey här och speciellt från supportrar från andra lag.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
rabon: Haha ja den spelas ofta på fester och de flesta sjunger med oavsett lagtillhörighet. Nu får folk fan tagga ner lite, blir man kränkt av det där eller för den delen dömer det som Timrå-supporter kan man inte ha det lätt i vardagen 😂 snacka om att göra en grej av absolut ingenting.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
rabon: Har själv den där hv låten på min musiklista på tuben, alla timrås och några Färjestad också, i detta fall vill Greg helt enkelt hitta fel så han får ta fram sågen, tramsigt delux..
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Folk kanske borde sluta vara så jävla snabb att peka fingrar.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: kan väl inte klandra dom som trodde det, ni hade ju precis fejkat en ”bussattack” dagen innan.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Men herregud. Får grabbarna inte spela musik på deras firande? Det är väl en rätt populär låt? Jag har hört den på fest flera gånger och folk har sjungit med.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hockeyguru: Delav Timrås spelartrupp och dom supportrar.

Här kan ni läsa om Deilert
www.vk.se/2021-05-14/deilert-om-hemska-sjukdomstiden-traumatiskt-och-jobbigt

Löven som fejkade Corona och påstod att dom hade det, eller PCR-testerna som inte var tillförlitliga enligt er lagläkare.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: No more Mr nice Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Håller med om att det inte är snyggt. Men det är unga vuxna i 20-års ålderns. Stannar deras dåliga omdöme vid detta när de summerar sina ungdomsår så är det väl så väl. Jag hade varit mer illa till mods om det var Liljewall och Blomqvist som for runt där. Förövrigt så var väl Dahléns svar till Foppa en replik på hans tips inför serien då han hoppades på 0-0 och var lite gubbgrinig.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Kommer att tänka på historien med busschauffören och munskyddshuliganerna när jag läser om HV-låten här.

Ännu en storm i ett vattenglas.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olle: Ja.. HV kunde man ha lämnat därhän...
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Dahléns svar är en pik tillbaka riktad mot Foppa när han sa "hoppas de slutar 0-0 och inget av lagen Timrå eller Björklöven går upp". Du kan inte se det roliga i det eller?

När du syftar på "vi" vilka menar du då? Vilka skämmer ut sig? Snacka om att dra alla över en och samma kam.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Dahléns kommentar var ju bara ett svar på Foppas ”hån” mot oss och er. Ge och ta osv.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: fast det är en jäkla skillnad mellan Björklöven och HV71. Timrå har ju inget med HV att göra men bland lövenfans fanns det ju på förhand inte en suck att Timrå skulle kunna slå löven, dessutom har ju era spelare betett sig som svin genom hela slutspelet så lite hån kan ni nog få tåla.

Gällande Peter Forsberg får han väl skylla sig själv om han sticker ut hakan och pikar finallagen på förhand. Visst var det lite humor i det hela men mest småaktighet så han tål nog en pik tillbaka också.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Hellre utskämd än utslagen!

INGET SHL FÖR BJÖRKLÖVEN!!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Simmalugnt: Håller med om att det inte var snyggt gjort. Håna HV71 i ett läge då vi bara borde fira den egna framgången, det är småsint och det får oss att framstå som bönder. Tycker man borde tänkt till både en och två gånger innan man lägger ut den videon i sociala medier men det är ju för alltid för sent nu.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Puckat: Haha ja och spelarna själva satte väl på låten. Ni hånar HV på isen, några spelare står & hoppar och sjunger ”inget SHL för björklöven” efteråt. Dahlén peakar Foppa i Expressen med att ”jag ska följa Modo-Löven på swehockey nästa år”.

Ni skämmer ut er, men de är det iofs bra att fler får se det.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Det var inte jättesnyggt nä och lär inte bidra till några popularitetspoäng för oss. Det är karaktärsdrag jag inte uppskattar, jag har oerhört svårt att se EP, Jonte eller för all del Z:a fira på det viset. Genom att håna. Men men, som nån skrev så är allt relativt. Största förlorarna riskerar ju bli vi som mkt väl får äta upp det här sedan
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Hååve ville stänga shl de är oskönt också, Rahimi och Hellström är inte heller sköna, mycket som är oskönt här i livet hur gör vi nu?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Puckat: Någon musikansvarig har ju uppenbarligen tyckt att det var en ljus idé att den låten skulle spelas just då. Det kanske inte var ett hån från spelarhåll (om inte Lodin efterkonstruerar i intervjun), men att det inte skulle vara det från den som valde att spela låten är ren jävla bullshit!

Det finns INGEN annan logisk förklaring till varför man skulle välja att spela den låten efter en match mellan Timrå och Björklöven.

Det är pissdåligt, grisigt, och får Timrå IK som förening att se ut som lallare i en tid när vi skulle kunna vara medias gullegrisar.

Den som är ansvarig borde gå ut och be om ursäkt till både HV71 och Timrå IK. Sedan kanske det är läge att höja nivån lite och ta in någon som inte behöver spela Allan Ballan med höhö-humor i musikbåset, lite jävla snits och stil och klass borde man kunna kräva i SHL.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: Greg P, är det du Daggen?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Det måste vara en av de mest harmlösa "sjukt osköna" ageranden jag sett.

Frågan är ju hur låten kom igång från början.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Och du har aldrig varit full och lycklig?
Låst ämne


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Men snälla nån, låten spelades i arenan när de kom ut, inget hån
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Grabola: Sjukt oskönt av Lodin & Lökke.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
roger_sundsvall: Rätt många ska nog bort tyvärr. Vilket såklart känns jävligt tråkigt såhär två dagar efter att de för evigt har hjältestatus i Timrå. Ska vi hålla i SHL däremot så försvinner hälften..... minst.... tyvärr
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
roger_sundsvall: jag kan tänka mig 2-3 backar iaf.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
bra..nyförvärv måste så klart IN
men vilka ska bort?...
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Tom Topp: Även Nostradamus har sina fläckar..
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: enligt Nostradamus så kunde han det.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: Med tanke på Silly Season. Nu när Timrå IK har SHL-status, kommer laget knipa åt sig någon/några HA-spelare? Det är väl så att SHL-klubbar kan ta vilka spelare som helst från HA fram till ett visst datum.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Tom Topp: Lööke kan ju inte lämna, så inget vi behöver spekulera i.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: Och Lundin lovade att inte göra oss besvikna plus att Lööke kändes jäkligt positiv!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: Lööke har ju kontrakt för nästa säsong... varför skulle han välja bort Timrå för att spela med ett annat lag i SHL? Orimligt nu när vi gick upp.
Vi kan ha hela första kedjan intakt till SHL starten... det ni!
Då får man se hur dom står sig konkurrensen.
Skojsigt! 😀👍
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mikenomad: Den förlorade sonen uttalar sig i AB:

"Målsättningen inför nästa säsong är klar för Lodin.

"Jag vill stanna i Timrå och etablera mig som en SHL-spelare. Sen får jag ta det därifrån. Min framtid kommer bli klar om ett par dagar."
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
ante08:
"
Efter vinsten på hemmaplan firade man i omklädningsrummet, och sedan nere på stan i Timrå. Men firandet pågår än.

- Nu är vi igång igen. Det blir väl att festa hela helgen också, säger forwarden Viktor Lodin.
"

"
Vi ville bara ut på isen och dricka lite öl, och så var den låten på.
"
Boken kan ju inte vara sämre än pöjkera!
Nu kör vi vidare partyt!


Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Tom Topp: Haha Lodin bekräftar ju nu i princip att det blir spel i Timrå och SHL. Som jag skrev till personen och sa att jag avvaktar tills Madhawk kommer ut med samma uppgifter. Det togs ju emot sådär.. 😅
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Tom Topp: Hen har inte skrivit här sedan i måndags. Då "visste" hen att Lodin och Lööke var förlorade samt troligtvis även Lundin
Låst ämne

« · 2204130 · »