1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581756 inlägg · 6215 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

« · 2204014 · » Till forumet


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
ante08: Jo det länkas till tiktok längre ner om det.
Jag avstår från att kommentera. Farbror är väl gammal men jag vet vad jag tycker.
Däremot känns det som en av de värre jinxarna. Skulle vi möta HV i hissen nästa år kan jag ju gissa vad de kommer sjunga på sin segerfest
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Efter vinsten i onsdags firade Timrå-Spelarna på hemmaisen och sjöng med till HV71-låten ”Håå-Vee”.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hahl Bundy 2.0: Hade jag gärna sett men det lär vara omöjligt. Han är väl närmast lika dedikerad till HV nu som Jonte är till Timrå
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Tom Topp: Önerud...
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: har ingen koll på HV, men det måste väl ha funnits fler i det laget än Didrik, Wedin och Kinnvall?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olle: Ja, vi har en bra grund, det som ska in nu måste vara spets. Bredden har vi redan enligt mig.
Det är ett stoooooort steg till SHL. Ska vi vara med och leka där så måste vi landa in tunga grejer i truppen.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mikenomad: Jo den är snygg, visst gjorde Johan Thornberg ett hyfsat självmål en gång, minns inte riktigt...
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: Murphys nickmål på Dahléns skott i kvalet mot KHK måste vara världshistoriens snyggaste hockeysjälvmål. Samt ytterligare ett bevis på Dahléns briljans, att förutsäga Murphys åkriktning samt huvudvridning och dra iväg skottet med millimeterprecision
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Host Tommy Salo 2002 Host.
Han tappade ju in en del långskott när han spelade i elitserien också.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: Ok, du har säkert rätt, men hade han släppt pucken hade den gått 1 meter över målet, men självklart svårt att värdera i stridens hetta. Vi tackar och tar emot... 🙂
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Men man får väll inte fånga pucken vid målchans? Så därför försöker han slå bort den och misslyckas eller lyckas beroende på hur man ser det. Skulle gärna vilja få till en bild med bättre kvalitet på händelsen. Men då är resultattavlan ivägen för handen...
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
nectis: synd att vi inte hann med Kapla. Men Endre känns som en bra backup till Johansson!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: Oh minns VM i Mexico -86, 11 år gammal och hade ett fotbollsalbum med samlarbilder. Minns att jag lyckades få en komplett uppsättning av Argentina, Tyskland och kan det ha varit Ungern...

Maradonas ”guds hand” fanns det ju iaf ngn form av logik kring. Men vad trodde sig Norbe kunna uppnå? Hade han plockat ner pucken så hade det ju varit en rejäl målchans för Timrå eftersom en Timråspelare stod framför mål. Bästa alternativet borde ju vara att kasta bort pucken... Eller som en tränare sa en gång. Spark bollen åt helvete, vi leder ju... 😂
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Grabola: Inte den sortens PR vi behöver.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
nectis: Jo det är sant 😬. Jag gillade hans insats när han spelade i Timrå, väldigt snabb på rören... Vet inte riktigt hur bra han var i Modo, tror inte det blev ngn succé. Men inte så lätt i årets upplaga av Modo iofs...

Vore skönt om Nubben kunde landa in ngr tunga namn (ex. Lander, Dahlén) då går nog övrig rekrytering lättare.

Såg ngn diskussion om Boyce framtid i Timrå IK på Twitter, förstod inte frågan. Klart Boyce ska vara kvar!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Sebastian Ohlsson ville väl uppåt i sin karriär? 😂
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olle: Min tanke med diskussionen var att jag upplever att en SHL-nykomling ofta brukar lyckas knyta till sig det bästa från allsvenskan som finns kvar att ta. Men nja, det kanske inte finns någon i Löven vi skulle ha nån större nytta av. Tror nog ändå Nubben kommer plocka in någon toppspelare från allsvenskan. Men kanske sitter han med ännu bättre spelare på g!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Hela Löven utstrålar förlorare, det känns verkligen som att det var förra säsongen el never. Att de lyckades tråckla sig till final mot oss är en gåta, efter de 10 första omgångarna var de på sin höjd ett mittenlag. De fick Poulin skadad och sedermera även ett mindre coronautbrott men jag köper inte det som förklaring. Laget var jävligt illa byggt med en uppsjö av individualister med tveksam karaktär
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olle: Jag delar din uppfattning. Finns det egentligen någon spelare i Löven som förstärkt sina aktier i år? Jo, han Tegspelaren Manberg? I övrigt så är det väl spelare som man redan kände till...

Jag ser gärna nyförvärv från andra klubbar. Har Modo någon vi kan sno 😜.

En annan intressant fråga är hur vi ska säkerställa inslussning av unga spelare från vår egen organisation.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Kongo: Tack, ska förkovra mig i ämnet. 🙂

Jag trodde inte att jag skulle lyckas reta upp ngn i detta forum, men tji fick jag. 😬

Jag har väl varit supporter i drygt 30 år vid det här laget (åren går allt fortare) och varit med på ökenvandringen under lång tid. Jag gillar att återväxten i supporterleden är stark och att folk är engagerade och kommer med förnyelse.

Två saker jag reagerade på i den länkade texten:
1. Slagsmål, jag har aldrig förstått varför man känner behov av att slåss med någon annan för att de hejar på ett annat lag (man kan älska Timrå IK, utan att hata alla andra). Att gå ut i skogen och ”göra upp” kanske låter häftigt, men är faktiskt snudd på pinsamt.

2. Behovet av att bära märkeskläder, vem f-n bryr sig om att ngn bär märkeskläder på en hockeymatch? Anledningen till att exempelvis jag förespråkar klubbens färger (absolut inget krav) är att det tillsammans med TIFO ger en maffig inramning.

Bästa TIFO:t var ”kuppen” mot Modo med Timrå TIFO i Modos hemmaborg.

Nä nu avslutar jag detta inlägg, gamle farbrorn måste ta en tupplur 😜

Peace Out!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: vill inte pissa på löven i onödan men jag tror vi MÅSTE sikta högre när det gäller nyförvärv. Dels för att löven inte varit speciellt bra denna säsong och dels för att det är svårt att utvärdera varför deras spelare faktiskt varit så pass dåliga. Dvs. det är svårt att veta om det berott på Corona, dålig stämning, allmän turbulens i klubben osv.

Det kanske är mer relevant för löven att undersöka vilka dom kan värva från oss istället, som inte kommer ta klivet upp till SHL?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: Min spontana känsla är ju att dom värvningar vi behöver göra ska ligga under kategorin ”spets” och i Björklöven hittar vi knappast något sånt. Resterande platser lär vi fylla ut med spelarna som var med på resan upp.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: Menar mest att förr när man var i Elitserien så njöt jag inte kanske som man borde gjort när det vankades slutspel, krav och ångest och deprision om vi åkte ur.

Nu när vi har fått kämpa många år i "slutspel" som på nått sätt gällt mycket mer och frambringat ångest pga av att det gäller så mycket, så kommer i allafall jag ha lite annat perspektiv på grejerna om vi lyckas ta osa till SM slutspelet. Alltså kommer jag försöka att bara njuta och inse att det värsta som kan hända om man åker ur slutspelet är en ny morgondag i högstaligan.

Ta det i jämförelse med att torskat finalen nu mot Löven. Lite mer på spel med ekonomiska aspekterna. I SHL kommer man mest fösöka vara stolt att vi är bland toppen i Sverige i så fall. Kommer alltså att försöka att inte sura ihop och vara för negativ som förr. 🙂
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Grabola: Klippet kommer kränka kristna!
Finns det någon bakgrund, eller var det bara en rolig grej?

För ljudet är inte in-editerat va?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olle: Det finns ingen i Löven jag skulle vilja ha till oss. Jag tror att vi ska sikta lite högre nu med nyförvärven.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Kongo: Det där återger en bild av en supporterfalang (RV) som är både vital och attraktiv, något att värna om.

För att förtydliga mina åsikter i frågan så är jag ju ingen "matchtröjekille", förstår öht inte att det skulle vara nåt att ha synpunkter på. Att man väljer att ha vissa märkeskläder på läktaren. Själv har jag Timråhalsduk som enda attiralj. Klädvalet i övrigt varierar men ofta jeansjacka. På kroppen är jag för alltid märkt med klubbmärket på vänster överarm.

Men ingenstans i den där texten förklaras varför ansikten måste täckas så endast ögonen syns. DET förstår jag faktiskt inte. Och nä, jag köper inte att det råder en pandemi
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: "Har bestämt mig för att alltid minnas känslan av att spela ett ångestfyllt kval som nu för avancemang."

Vad menar du med den meningen? Hänger inte med.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
nectis: tycker diskussionen om vilka vi eventuellt kan värva från löven är absurd. Det vinnande laget som går till SHL värvar ofta från det förlorande laget för att man mer eller mindre är tvungen till det. Är vi verkligen tvungna att värva från löven?? Tycker vi låter kentä förhandla bort sina surdegar på egen hand, vi ska inte hjälp honom på traven.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Om du vill förbättra ditt kunskapsläge så kan du googla ”ultras” och ”ultras-kultur”. Specifikt gällande Timrå IK så finns det några rader om det här i det länkade reportaget.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mikenomad:

Guds hand 22 juni 1986

Och

Guds hand 10 maj 2021
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Grabola: Hahahah
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
nectis: Deilert är typ enda jag gillar i löven, fast han har ju testat SHL och håller ju uppenbarligen inte på den nivån. Nä finns inget att hämta i det laget. Västervik har bättre spelare.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Alla in och kolla länken 😅 Hartmann Olofsson och Lodin haha
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mikenomad: Pontus Andreasson är nog den enda jag känner skulle vara något men han är väl klar för Luleå redan?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Rip Kirby: Faktiskt tänkte jag på honom men mer för att jag läst här tidigare att tydligen varit den som ändå sett ganska bra ut mot oss. Jag har dålig koll, jag tycker mest nästan att den här matchserien var så totalt ojämn så för mig var det ingen i Löven som utmärkte sig positivt
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mikenomad: Possler, blir min första spontana tanke..?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
snushane: Jag håller med. De är beskedliga och tillför. Låt oss hoppas att det stannar så
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
tjobba: Liss känns som en sämre Guter så nej tack. Plant? Nja, mkt skador där va? Jag är faktiskt inte jättesugen på nån i det där laget
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mikenomad: med all respekt till det du skriver, men än så länge tycker jag RV är rätt så beskedliga. Som jag sagt tidigare så engerarar dom sig mycket för laget. Dom stöttar, skjuter raketer,,bengaler och står i och sjunger..sånt tänder en förening,, ett vi..ett lag..Vi är Timrå fucking Timrå..vad gjorde du själv då Timrå var klara för SHL? Låg hemma som jag och krispade chips från ica lågbudget snacks, Nä vi ska vara rädda om att det kommit en ny frisk fläkt i Timrå supporter skap. Sen försvarar jag inte våld el annst dylikt.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Det är ju ganska vanligt att förlorande laget tappar någon spelare till det avancerande laget. Vi tappade Salmonsson till IKO. Är det nån i Löven vi vill ha och som kan vara viktig i SHL? Jag gillar deras kapten, Andersson. Men han blir garanterat kvar. Liss skott är trevligt men säger ändå nja. Adam Plant?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
nectis: Bra talat!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Nyfiken som jag är, är det någon som har varit in på lövens stängda forum? Erkänner dom sig besegrade, eller hade dom bara otur med Covid och skador?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
snushane:
RV behövs men precis som med de flesta grupperingar så finns avarter. Dock handlar det väl om unga, naiva men engagerade personer som triggas av pulsen och känslan av tillhörighet. Man har själv varit där. Jag kan köpa det och le lite överseende.

Men inte om det går för långt, när det blir bråk och slagsmål och jag tvingas lämna arenan för att jag är där med barn som blir livrädda. Som exempel.

Sanningen att säga är det här ändå faktiskt undantag, det håller jag med om. Vi har inte nån ökänd ultrasfalang som skämmer ut oss. Inte än iaf.

Känslan är däremot att de här svartklädda individerna på taket inte skulle ha nåt emot en sådan utveckling och då måste det stävjas och kvävas i sin linda.

Jag vill omöjligt tro att det är de som ska vara representativa för RV
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Men kan vi sätta punkt på den här återkommande trötta diskussionen en gång för alla? Hur ungdomar väljer att klä sig är upp till dom, det är deras kultur. Precis som äldre har sin kultur med matchtröjor osv.

Dessa killar gör så mycket för supporterkulturen i Timrå. Raketer häromdagen för flera tusentalskronor, sjunger alltid och högt. Närvaro på i princip alla hemma och bortamatcher. All tid de lägger ner på att fixa tifon.

Att då störa sig på vad dom har för kläder? Nä lägg ner det där. Eller visst kan folk störa sig på det, men håll det för er själva istället. Totalt onödig diskussion.

Casual-kulturen är inte detsamma som att vara huligan. Det är så mycket mer än det.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: jag lägger ingen stor vikt eller stör mig på unga människor som brinner för Timrå IK, RV lägger ner mycket jobb på att stödja Timrå..vi soffpotatisar ska uppskatta RV stöd. Det är gubbvarning att störa sig på den nya generation. Jag tycker dom gör det jävligt bra..Timrå supporter är Sveriges ledstjärna, vi hade en supporterkultur långt innan övriga Sverige visste vad ordet betyder. Nää.. vi ska INTE slå ner på Rv..dom gör ett för jävla bra jobb!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Charliejfz: nu ska vi inte överdriva, det är miltals mellan Ha och Shl. Ett första år i Shl är ingen lek..krävs enormt jobb, flyt, bra värvningar som gör jobbet. Vi kan lika gärna åka ur nästa år. Det är därför det är vikt på att värva rätt, killar som vill göra skitjobbet.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Puckat: Har också varit inne på att ha två målvakter nästa år, kan vara bra då vi förmodligen kommer vara ett bottenlag där målvakterna kommer få jobba hårt varje match. Men skulle nog gärna se en målvakt med lite högre nivå än Brattström, har iof inte koll på hur han har presterat i Finland i år?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Med er trupp kommer ni ha goda möjligheter.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Andersson: J.J håller definitivt som målvakt i SHL. Tror inte man kommer värva in en uttalad förstemålvakt som Svedberg utan någon som kan konkurrera med J.J och att dom spelar 50/50 kanske. Brattström känns perfekt, båda likvärdiga i nivå
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mikenomad: Jag förstår inte heller RVs klädval? Om man vill synliggöra det brinnande engagemanget för föreningen så vore väl kläder i klubbens färger att föredra. Matchtröjor alternativt utrustning från souvenirshoppen kanske?

Vi är inte betjänta av huliganwannabes (därmed inte sagt att RV är det), överlåt sådant till storstadslagens patetiska huligansvansar...

Kom precis på att jag inte kommer kunna se Timrå mot Löven här uppe i Umeå nästa säsong. Jag åker dock gladeligen ner till Timrå alt. upp till Skellefteå för att se matcher live när publik åter blir tillåten... :)
Låst ämne

« · 2204014 · »