1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601606 inlägg · 6212 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
covfefe: Lär ju inte bli match förrän tidigast nästa vecka

covfefe: Väldigt underligt att dom inte fått svar på PCR-testerna än..

Är det färre än 5 positiva svar så väntas finalspelet återupptas redan i helgen, är det fler än 5 kan det dröja en vecka innan vi är igång igen..

JoseGonzales: Håller med, jag tycker man fått svar väldigt snabbt varje gång jag och bekanta/kollegor testat (vi bor i eller i ”förorter” till Umeå).

Kanske ngt som försenat svarstiderna? Ex. sjukdom bland labb.personal etc.).

Trist att matcher skjuts upp. Vad ska man göra nu på kvällarna, umgås med familjen? Har ju blivit van med hockey varje kväll... 😬😂😊

Olli Hahl: Bra att Hartman ändå får utrymme i ST och får förklara sig. Allting blir mer nyanserat och även om han själv och alla vi andra självklart tar avstånd från det som skrevs, så tar det också udden av kvällstidningsrubriker och den allmänna känsla som spreds efter polisanmälan.
Nu hoppas jag att det fortsättningsvis blir fokus på hockeyn och matcherna och att BÅDA lagen kan fokusera på att spela ren hockey efter regelboken.

Lub: Måste bero på att testerna inte göra av någon inom björklöven och att dom då måste vänta på tider osv. Jag har fått svar inom 36h varje gång jag gjort test. Så dom måste ju ha tagit ett test via sjukhuset nu då det är drygt 1 dygn sedan testerna gjordes och dom har inte fått svar än..

Tonymontana: Fint att Göran har er support efter dessa hot. Såg hans inlägg precis och att det är påhejat av drygt 20 som gillat.. så fruktansvärt tragiskt.

Bifbiffen: Från Aftonbladet " Björklöven har ännu inte fått svar på PCR-testerna efter att minst fem personer visat symtom på covid-19. "

På detta låter det ju som att spelare ännu endast visat symptom (vad är symptom, hosta, snuva, trött, ???) alltså att ingen de fakto är konstaterad smittad överhuvudtaget just nu. Är det så att testerna är negativa då dom väl kommer så är både Timrå och Hockeyallsvenskan rejält dragna vid näsan.

Sawchuk: Fast inte skulle väl Björklöven mygla för att skaffa sig fördelar?

Tonymontana:

Hela den här pajkastningen är ju jäkligt tragisk. Allt det här hade kunnat undvikas om man som ledare hade tagit ansvar för sitt lags beteende. En normal människa med empati hade satt ner foten och bromsat sitt lag, och satt tydliga direktiv under matchens gång.

En normal människa med empati hade tagit ställning till sitt lags beteende under intervjun efter matchen, och satt ner foten och påtalat att det inte var okej som de uppträdde. Ingenting av detta hände och då är det inte så konstigt att allt urartar (dock ej okej med hot naturligtvis). Är det såna här ledare som vi ska ha inom svensk elitidrott så ser inte återväxten bra ut tyvärr. Man måste kunna ta sitt ansvar även om man precis har blivit utspelade i en viktig match. Även domarna har en stor del i det hela. När hela hockeysverige såg vad som pågick så borde det inte varit så svårt för domarna att se det heller.

Sawchuk: Symptom enligt vårdguiden: De vanligaste symptomen:
Mindre vanliga symptom:
muskel- och ledvärk
halsont
diarré
ögoninflammation
huvudvärk
nedsatt lukt- och smaksinne
hudbesvär som utslag eller missfärgade fingrar och tår
Allvarliga symptom:
andningssvårigheter eller andfåddhet
bröstsmärtor eller tryck över bröstet
nedsatt tal- eller rörelseförmåga

Trötthet, muskel och ledvärk, huvudvärk, gissar att alla spelare i båda lagen har symptom om man känner efter...

Simmalugnt: Det blir ju en gråzon, är spelarna trötta och har muskelvärk? Om svaret är ja så har dom ju symptom... Är det mygel rent juridiskt, troligen inte. Om det är mygel rent moraliskt och sportsligt är en helt annan sak.

Bifbiffen: Du är jävligt tråkig. Men det vet du ju redan

Sawchuk: Vi är dragna vi näsan, men nu går vi vidare.
Jag tror på Karma, det hjälper

Sawchuk: Vi är mitt i en pandemi. Så klart alla är vaksamma. Jag har själv nyligen haft Covid.

Även om jag tycker väldigt illa om Björklöven vill jag verkligen inte tro att någon representant för dem skulle utnyttja en pandemi som dödat miljontals för att skaffa sig fördelar.

Den tanken är så enormt främmande, då det skulle innebära en helt ny form av vidrigt människoförakt om man skulle kunna göra så och sedan sova gott om natten.

Så långt skulle inte ens Björklöven sjunka. Jag måste tro det.

JoseGonzales: förmodar att man gjorde snabbtester igår. Idag gör man riktigt test vilket borde innebära svar imorgon. Timrå vill nog inte chansa att åka buss för att sedan vända om ifall det skulle vara inställt.

De hoppades på svar i eftermiddag så varför vara så snabba med att ställa in morgondagens match då för? Ät det färre än fem smittade är det väl bara att köra?

Sawchuk: Som timråit får man ju också vara ödmjuk inför det faktum att om det nu är så att fem eller fler spelare i löven har Corona, vilken kapacitet kommer dom lira på när vi drar igång igen? Nån kanske knappt märker av det, nån kanske drabbas värre och inte kan spela alls?

Bifbiffen: Att man har "lust" att göra något eller "vill" göra något är inte samma sak som att man ska göra något gubben.

{297}: Än så länge har dom ju bara symptom, det kanske visar sig att tröttheten berodde på något annat än Covid.

Bifbiffen: Ja allting är relativt. Skönt att du inte är Timrå supporter och behöva ligger sömnlös på natten för man har gillat ett inlägg. Som jag säger hot ska absolut inte förekomma, men samtidigt kan man dra paralleller om hur mycket det skriks på en match med publik? Jag kan faktiskt stödja en arg pappa som handlar i affekt(LÄS I SKRIFT). Vi alla är människor och känslorna är utanpå kroppen sånna här matcher. Sen vet jag inte vad menar att det ska vara påhejat? Där får du gärna förklara

Rallarn: Men så bra. Ni är 20 som vill men inte tänker göra det. Vet helt ärligt inte om det där var en så lyckad kommentar från din sida.

Nu är match 3 och 4 inställda. Går man då på match 5 som spelas i Timrå på söndag och kör 1-2- - - - - 5 - 6 - 7 - 3 - 4? Turordningen Timrå-T-T-Umeå-T-U-U? Låter ologiskt men så ligger ju lottningen just nu. Är det ett alternativ att pressa in de inställda matcherna på ”vilodagarna” fredag lördag? Timrås hemmamatch på söndag är det ju rimligen utsålt i loger och restaurang med alla förberedelser det innebär för arrangemang och restaurang så det är ju inte helt enkelt att flytta den.

Bifbiffen: Lämna oss ifred, nu trollar du bara. Ingen vill Wallson illa.
Jag har följt Brynäsboken i många år, och hade kunnat polisanmäla inlägg relativt ofta om jag velat.
Man måste ha lite bollsinne också.....

Tonymontana: Ja det hoppas jag att samtliga som tryckte gilla också gör.
Att trycka gilla på ett inlägg med dödshot är väl ändå att påheja?
En pappa som står upp för sin son, finns inget att säga om det. Men även där finns det en gräns som han klev över med råge.

Simmalugnt: dom kommer väl och påstå att det är 1 eller 2 möjligtvis långt ner i leden som visade symptom på Corona men det var inte det. Och vips så har Löven fått några dagars extra vila. Joo då..jag tror va fan som helst om detta Löven med Wallsson och Käntee i spetsen. Det är ju bara titta på vad som hände sista matchen. Ett ledband och knäckt näsa sista perioden och matchen var avgjord. Order direkt från Wallsson. Gå ut och skada och skräm Timrå. !!!

Bifbiffen: Var du lika ledsen när foppa hade lust att ge på börje en smäll?
Jag försvarar ingenting men det jag säger är att det är skillnad på när man vill, har lust och ska göra någonting.

Nån som vet om även Timrå testas?

Bifbiffen: Men skärp dig, Brynäs klarade sig kvar. Sätt dig ner och ta en bira och njut! Låt oss Timrå supportrar (som är så galna enligt dig) vara. Tack på förhand!

Frebog: Vid positiva Björklöven-tester testas garanterat Timrå i smittspårningssyfte.

Sune: Ja, speciellt då matchen i princip var avgjord. Tränaren IFB borde förstå sambandet mellan orsak och verkan. Nu måste domarna hålla extra uppsikt på spelare i båda lagen. Hockeyallsvenskan mår bäst när lagen spelar hockey, inte spelar sönder varandra. Situationen som uppstått är helt förkastlig. Hoppas verkligen att det rättar till sig i resterande matcher, där laget som vunnit dessa fair and square tar en plats i SHL.

El Maco: Nej, så blir nog inte fallet. Nästa match som spelas, oavsett när, blir match 3 i serien.

KulltorpsOlli: Svaren lär komma senast imorgon angående corona. Är det mindre än fem smittade lär man spela 3:e finalmatchen på lördag. Om det är mer än 5 smittade blir nästa match på måndag eller tisdag till veckan. Så tolkar jag det som kom ut idag. Oavsett när matcherna spelas så ska vi ta dom. Vinner man med 7-0 sätter man sig i respekt och Timrås lagmaskin är nu igång rejält. Vi blir svårstoppade, men inget är givet, det är tjusningen i hockey.

Simmalugnt: Det vore väl kanske säkrast? Det är så synd att dessa tråkigheter behövde hända överhuvudtaget. Det förstör så mycket då "super finalen " kunde blivit en riktig klassiker.

Hassan: Nästa 2 matcher spelas i Umeå. Allt annat skulle vara orättvist. Så det blir enligt schemat för Timrå: B-B-H-B-H. Tidigast lördag spelas 3:e finalmatchen i Umeå som jag tolkar det. Senast måndag/tisdag.

Zäta75: Gissar på att om det blir back to back i umeå i helgen så blir inte starttiden 19:30 utan tidigare. Full fart på Tores då med andra ord. Jag är inte bitter. Vi får väl våran söndags match flyttad till vardag istället och startid 19:30. Kan väl iofs spela in hur Cmores sändningar för SHL-slutspelet ser ut också. Nä jag är inte bitter.

Artic Joe: Ja, alltså smittspårning vid positivt test går under smittskyddlagen så det är ingen tvekan.

Sawchuk: Kan ett av symptomen vara nedsatt intelligens? I s f är jag övertygad om att HELA deras lag är drabbat!!!

Bifbiffen: Lika förkastligt som att gå ut med dödshot i radio mot vår tränare.

Rallarn: Blir så trött på allt tjafs egentligen. Men är en Brynäsare verkligen rätt person att komma snacka moral?
Fick inte Berglund spela sista matchen med Brynäs?
Mitt under brinnande utredning och lika dömd som Hartmannr i dagsläget...

Jag tycker att klubbchefen sagt det som behöver sägas, så nu kan vi gå vidare.

### Glöm det som varit och se framåt ###

Simmalugnt: Håller med och har själv riktat fokus mot viktigare saker! Men kunde inte hålla mig att skriva till Bifbiffen bara, den som är utan sten kastar första stenen som sagt. Nu hoppas jag vi alla kan släppa det här. Låta utredningen få sin gång så visar vi att Timrå är en förening som har respekt som värdegrund!

KulltorpsOlli: Jag tror på flest puckar i motståndarens mål, det hjälper det med :-)

Bifbiffen: Det var fortfarande inget reellt dödshot. En hypotes snarare. Ändå otroligt dumt och onödigt såklart, men sluta kalla det mordhot/dödshot.

{3405}: Släcka, då tänker jag mer på att nita, slå ner men det kanske kan uppfattas som ett dödshot. Sjukt vad skruvat detta har blivit och nästa match blir jäkligt intressant.

Sputnik: Helt sjukt att de lät Berglund spela, han är väl närmast en våldtäktsman, minst!!! De förtjänar inte sin plats i SHL, utan honom hade de aldrig klarat kvalet!!

Eller inte då. Såklart jag inte tycker ovanstående. Men det är det här med sten i glashus...

{8399}: Fast var verkligen formuleringen att detta skulle göras?

Olli Nomadinen : Hahaha, så kan det vara och jag tar åt mig här. Det är jäkligt lätt att vara fett enögd när det kommer till ens favoritlag också och det gäller allt från det som händer på isen till det som händer utanför.
Sen är det jäkligt lustigt om jag ser till Brynäs forum att där sågas spelare och ledare ständigt och det är helt accepterat men jäklar när det kommer kritik från ett annat lags supportrar, då blir det ramaskri direkt.
Sjukt egentligen men det är lättare att ge negativ kritik än att ta emot den...

Olli Nomadinen : ...nu känns det snart som att man klivit in i Flashback här...

« · 2192866 · »