1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602089 inlägg · 6213 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Vilken TUR att löven får vila och slicka såren en dryg vecka.

Jaha, 1 matchfri dag blev istället 10. För jävla segt. Men det var väl inte så mycket annat att vänta, dom verkar ju ha lite svårt att förstå coronarestriktionerna där uppe. Restaurang Tores, Belov som springer runt med flaskan och frotterar sig...
Måhända tog spridningen ordentlig fart när dom livrädda trängde ihop sig i bussen efter att ha utsatts för MASKERADATTACKEN FRÅN TIMRÅFANSEN?

Jaja. Den här allsvenska finalen har varit ett jävla pajaseri från början, så det är väl bara lämpligt att det fortsätter i samma stil. Hoppas nu verkligen att timråspelarna fortsatt klarar sig, samt att man lyckas bibehålla formen och ladda om.

Nu bör det väl vara träningsförbud för lövarna ett par dagar åtminstone? Kanske värt att be någon från FHM att ringa och tipsa dom lite om hur dom ska bete sig. Det ä r jättekrångligt, och informationen har ju varit lite luddig på den punkten. Håll avstånd, stanna hemma om du är sjuk...och så något tredje som man aldrig kommer ihåg.

Styrkekramar till alla Björklövare! #handhjärta #vemkundeanaattcoronavarsåsmittsamt #typisktnärnivarsåpågång

{8179}: corona har väl dom flesta lagen haft vid det här laget. Och bete sig som svin innan man åker hem o sen konstaterad corona.. känns lite som karma

Sputnik: Vilka har inte skött restriktionerna? Syftar du på belov så har han varit isolerad från truppen i snart 2 veckor. Det var den 13 april VK skrev om händelsen som skedde några dagar tidigare.

{9108}: Så om du är förkyld, och anmäler att du "tror" att du har Corona. Så tar det 48timmar innan det kan synas i ett test, sen 24 timmar innan testet är klart?
Har jag fattat rätt?

KulltorpsOlli: Såå, om ett hockeylag anmäler att ngn spelare/flera har snorblobbar i näsan och tror att det är Corona, då kan man inte testa dem förräns efter 48 timmar, och sen tar det minst 24timmar till innan man får provsvar?
Eller sitter jag på en cykel igen?

Greg P: Belov är alltså den ende som klarat sig undan. Kanske det är bättre att ha samkväm och tacomys på Restaurang Tores i framtiden då? Obs. Medtag egen trumma till restaurangen.

Läser på Lövens forum att någon hört från en "säker" källa att minst 10 spelare är smittade.
Stämmer detta borde det bli en tuff omstart för dem.
De flesta lag som drabbats av smita på många spelare samtidigt har varit klappkassa i ett par veckor när dom kommit igång och spela igen.

Röda Tallen: Träligt isåfall...

Bragd-Birger: Tvätta händerna ;P

Röda Tallen: Alla utom Vancouver.

Röda Tallen: Är det Lennart som är den säkra källan? Han har ju trots allt sina känningar.

KulltorpsOlli: stämmer bra det, för så fick jag genomgå när jag fick reda på att jag hade corona..

och det var så dom sa när jag ville boka för corona med

Röda Tallen: Ja, om det stämmer blir det tufft för dem. 9 spelare i MoDo fick det och det märktes i matcherna efter , utöver den kassa säsong och prestation som var.

Hassan: Haha, inte omöjligt att Belov spelar igen den 30 om han sköter restriktionerna tills dess.

Sputnik: Nån med aftonbladet plus, vad är den alternativa lösningen till WO?

Greg P: Ahh... alltså kan vi räkna bort Belov då.

Sputnik: Tror hockeyförbundet kan komma in och hjälpa till med kontrakten så det inte leder till en WO, för Finaler måste spelas. Om dom inte avbryter helt och hållet

Greg P: Med tanke på hur Lövenbussen reagerade på människor med munskydd så har jag svårt att se att man följt restriktionerna fullt ut faktiskt.

Sputnik: Björklöven och Timrå kan tvingas hyra sina nuvarande spelare som är klara för SHL-klubbar nästa säsong.

Spelare med utgående kontrakt i klubbarna kan också neka att spela vidare.

Kaoset fortsätter när nästa match nu är uppskjuten en dryg vecka till valborgsmässoafton den 30 april.

Om det blir ytterligare problem öppnar Erik Ryman för att finalserien kan behöva kortas ner från bäst av sju matcher.

Som sportchef i hockeyallsvenskan vädjar han till lagen i den infekterade situationen.

Hockeyallsvenskan har tvingats skjuta upp finalen mellan Timrå och Björklöven från och med match tre.

Vid ställningen 1–1 i finalserien har den pausats på grund av misstänkt coronasmitta i Björklöven.

Björklöven har över fem personer som har visat symtom på covid-19 och svaren på PCR-testerna kommer under torsdagen.

Rädd för WO
Match tre och fyra i Umeå kommer nu inte att spelas förrän fredag och lördag nästa vecka, den 30 april och 1 maj.

En eventuellt sjunde och avgörande match spelas lördag den 8 maj, det kan bli fem matcher på nio dagar.

– Det är tufft läge, men det är bara att gilla läget. Jag vill att vi ska spela om det och inte har walkover om vem som ska till SHL, det hoppas jag verkligen att det inte är någon som vill och att det ska bli så. Nästa steg är om man ska kolla på en formatändring, det kan vara ett alternativ som vi får ta en diskussion med klubbarna om, säger Erik Ryman.

Kontrakt går ut
Utgående spelarkontrakt har slutdatum den 30 april, samma dag som finalen återupptas. Tidigare är det klart att SM-finalen kommer att spelas i maj.

– Det finns ramar i kollektivavtalet hur man ska göra. Vi har det lite bökigare än SHL, det finns spelare hos oss som kan ha sajnat för en SHL-klubb. Då måste de kontakta SHL-klubben och ha en uppgörelse och en förståelse däremellan. De får ha en ekonomisk övergång tillsammans, det viktigaste är att försäkringarna ligger rätt. Spelarna går helt enkelt över och man får göra ett hyresavtal. Det kan ju finnas spelare som än så länge har mörkat det för sin nuvarande klubb att de har skrivit kontrakt med en annan klubb, säger Erik Ryman.

Problem för utlänningar
Spelare som har utgående kontrakt och inte är klara för någon annan klubb har också ett val att inte fortsätta att spela.

– Då fortsätter egentligen bara kontraktet att ticka på, så står det i kollektivavtalet. Sedan kan ändå spelare neka om de inte har kontrakt, men jag tror att spelarna vill spela klart, säger Erik Ryman.

När det gäller utländska spelare finns det också problematik när det gäller arbetstillstånd och eventuella tidsbegränsade artistkontrakt för att spelare ska kunna betala lägre skatt.

– Det finns några importer i de här lagen där jag hoppas att de ser till att arbetstillstånden förlängs. Det finns däremot inga som sitter på artistkontrakt i de här lagen, säger Erik Ryman.

Mycket på spel
Det har blivit uppenbart att minst 50 miljoner kronor i intäkter per år för någon av klubbarna står på spel.

Det har förekommit mycket smutskastning från supportrar med bland annat spekulationer om att Björklöven vill hinna få tillbaka skadade backen Teemu Eronen i spel, framförallt när backarna Daniel Rahimi och Alexander Hellström är avstängda i fyra respektive tre matcher efter match två.

Klubbarna själva har kommit med helt olika versioner och anklagelser när det gäller supportrars upptränande efter andra matchen i Medelpad.

– Det jag känner är att det finns en misstro till varandra hela tiden bland lagen. Jag förstår att det är rivalitet och känslor på isen när man spelar, men nu får vi inte har någon misstro och försöka tillsammans för att få ihop det här. Vi har haft en serie och ett slutspel hittills som har fungerat hur bra som helst. Klubbarna har gjort ett enormt arbete med protokoll och restriktioner och fått allt att fungera, säger Erik Ryman.

Sputnik: Det är egentligen bara att om dom har signat med SHL lag så kan löven/Timrå måsta betala deras löner för maj typ.

Det står även att varken Timrå eller löven har någon spelare på artistkontrakt. Står också att arbetstillstånd ska förlängas för utländska spelare. Antar att allt sådant är grönt redan nu när man tagit beslut att spela in i maj.

Röda Tallen: Man undrar ju om Karlskoga klarat sig? Med tanke på inkubationstid och grejer.

Jalapeno: Finns gott om foliehattar här. Tydligen mötesplatsen för konspirationsteorier

shoxjr: I god konkurrens med Lennarts trädgård

shoxjr: Välkommen. En till som vill bidra.

RunarUp: Alla vill vara i den hetaste boken. Snart kommer nog Lennart regga ett konto om han inte redan gjort det. Marknadsföringen i dagspressen lär inte minska trycket.

shoxjr: Grävlings-Lennart, Sebbe & co i Green Devils, alla vi här, ett härligt mellannorrländskt foliegäng, klapp och klang med Norrlands Guld. Släng skräpet efteråt!

shoxjr: Du måste vara en av de där gröngula jag brukar knuffa ner i Dyngdiket på min morgonpromenad. Löven står verkligen inte högt i kurs med det gäng ni lånat ihop. Ni fifflar och drygar er från toppen och nedåt. Noll respekt...

Corona i Timrå nu också enligt Svt.

"Båda lagen har drabbats av covid-19 och därför har man valt att skjuta upp matchserien "

Tycker vi ska döpa vår restaurang till Restaurang Torines efter en person som skött den här soppan rakryggat och med stil och klass.

Greg P: fattar ingenting av den här rapporteringen. Så sent som igår så bekräftade Timrå att man inte hade någon smittad?

Bragd-Birger: FINALSERIEN

HockeyAllsvenskan har tillsammans med de båda finallagen beslutat att finalserien startar på nytt fredagen den 30/4 och spelas enligt följande:
Match 3: Björklöven - Timrå, fredag 30/4 19:30
Match 4: Björklöven - Timrå, lördag 1/5 18:30
Match 5: Timrå - Björklöven, tisdag 4/5 19:30
Ev. Match 6: Björklöven - Timrå, torsdag 6/5 19:30
Ev. Match 7: Timrå - Björklöven, lördag 8/5 18:30

Från Hockeyallsvenskans hemsida, corona nämns överhuvudtaget inte? Är det underförstått eller känner HA att de inte kan skriva något de inte har fått bekräftat? Hur svårt ska det vara för Björklövens läkare att säga, vi har x antal bekräftade positiva spelare i truppen.

{297}: Lär ju vara tryckfelsnisse

colfax: Att det är minst 5 spelare eller ledare har de ju bekräftat. Någonstans kan jag känna att det ändå räcker, det är ju vad som tidigare sagts är vad som räcker för att matcher ska flyttas som nu fallet är. Det kommer väl sin om tid visa sig vilka spelare det rör sig om när övriga truppen går på is.

Olli Nomadinen : Första gången jag läste den så stod det "Timrå och Björklöven har drabbats av covid-19." på första raden. Artikeln är uppdaterad så att det nu står "Björklöven har drabbats av covid-19." istället men den senare meningen "Båda lagen har drabbats av covid-19." står kvar. Gissar på att dom glömde uppdatera den meningen också helt enkelt. SVTs källa verkar bara vara expressen som inte skrivit något om corona i timrå ik.

Olli Nomadinen : har Timrå varit på is idag? För om så är fallet, så lär de väl ha snabbtestat sig, vilket ska göras inför varje träning? Oavsett så lär det utkristallisera sig de kommande timmarna om inte annat.

vastkusthockey: 23 utespelare (varav några juniorer) + två målvakter var på is. Bara Hartman borta om jag förstod rätt.

Amen va fan?! Ska vi kanske måsta hyra spelare ifrån SHL nu?

{297}: Ingen citeras i artikeln och om alla var med på träningen idag lär det ju vara felskrivet.

John Cena: I och med att finalserien pausats kan man ju säga att båda lagen drabbats.

{8281}: Även Carlsson och Liljewall stod över

JoseGonzales: Nja, tror nog spelarna vill ha lön oavsett vilka kontrakt de kan tänkas ha nästa säsong. Betald övertid liksom.

Dr.Krykov: Nej alltså om nån av våra spelare har signat med SHL lag eller annat lag och deras kontrakt träder i kraft efter 30 april så måste vi hyra dem från det lag som har kontrakterat dem.

Så säg hypotetiskt att Dahlén har skrivit kontrakt med Färsestad till nästa säsong, så måste vi hyra honom från färjestad för att han har kontrakt med dem efter 30 april.

Hassan: Haha lyft inte ett WT-gäng från Matfors med huvtröjor & munskydd som kör Epa till skyarna nu. Till 99% hade dom munskyddet på för att se cool ut och undvika bli igenkända av Timrås säk.

Hassan: Om inte Timråspelarna gått in i Lövens omklädningsrum antar jag att det är stor chans att de har klarat sig bra eller åtminstone bättre. Enligt Anders Tengil så sprids det mest i de utrymmena. Där sitter man tätt och svettas tillsammans.

Greg P: Munskyddet för att se cool ut? Nu vet jag ju av bilderna från Restaurang Tores att umeå inte direkt är Sveriges modemecka men man får fasen anstränga sig för att se cool ut i munskydd.

Tänkte på en grej med Lennarts text igår.
Har inte VK något ansvar då Lennart skriver att det är Timrå supportar som har kastat sönder Kristianstads spelarbuss trots att det inte finns några som helst bevis på att så skulle vara fallet.
Är ju som att skriva att alla brott som sker i Umeå är gjorda av Björklövenfans.

Peacedog: Är det därför det sprids så mycket i kontorslandskap?

Hassan: Hehe,alltid värre i mindre rum ju, är en person smittad så är det risker helt klart och sen beror det ju på om man pratar mycket i det rummet osv, aftonhoran hade faktiskt en bra artikel om detta för någon vecka sedan.

« · 2193666 · »