1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602124 inlägg · 6213 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{9037}: Belov. Han drog så fort länsstyrelsen i Västerbotten stängde restaurang Tores.

mikenomad o Hassan: Belov, ok det var som tusan.

Nu kryper match 3 allt närmare....

Artikel från idag där rubriken lyder: "Timråstjärnan positiv i sista testet". Lööke? Bild på Lööke men texten är bakom betalvägg så kunde inte läsa. Kanske nån vet mer?

covfefe: Old news. De har länkat till ST om att Lööke var den spelare som testade positivt sist men att han sedan igår också är tillbaka. Det visste vi här redan i helgen, att det var han. Han hade inte kunnat spela igår men är väl förhoppningsvis med på söndag

Olli Nomadinen : Ok! Tack för att du fyller i. Tänkte kanske det var något nytt eftersom artikeln var från idag.

Då har jag gjort mitt. Efter helgens besök i sommarstugan uppe i Medelpad skymmer inga björkjävlar tallarna längre.
Kämpa TIMRÅ IK!!!
Uppladdat:

500x0-9ed133f0-2924-49ab-909d-5f8f5e5ba8e5.jpeg

covfefe: Jag tänkte faktiskt samma, kändes skönt att ha betalt de där 49kr för 2 månader så man blev lugnad

Olli Nomadinen : Timrå har precis lagt upp en händelse på Facebook om att de kommer att köra en livesändning klockan 13:00 idag.

covfefe: Han säger också att han har haft lindriga symptom och känner sig i fin form. Är också sjukt taggad inför fortsättningen på finalspelet!

covfefe: Det la dom ut på övriga sociala medier redan igår.

Smokey: Jag börjar känna mig mer och mer positiv inför söndagen. Kan inte sätta fingret på varför då förutsättningarna väl är desamma som i början på veckan. Men det är något lugnande i att få läsa rapporterna från träningarna och att (så när på) alla är i spel. Hoppas på något skoj kl 13:00. Att Lodin är med borde väl betyda någon nyhet kring honom?

ionloo: Lite det jag va inne på om det är så att Lodin är klar för Leksand. Att det är lite klumpigt av Nubben och CO att köra en livestream med han i detta läge. Det kan byggas förhoppningar om positiva nyheter om Lodin men att det inte sägs nått och om en vecka blir det käftsmäll om han presenteras av Leksand istället..
Det som gör att jag tror att inget är klart med Leksand i allafall

Sputnik: Jag tror föreningen drar nytta av hur han behandlades i höstas och har signat 1+1 med honom

ionloo: Hoppas du har rätt känsla inför söndagen, själv känner jag en obehaglig känsla inför mötet mot Umeanerna! Särskilt den där flåbusen Hutchings. Riktigt ful spelare det där. En sån som kan få för sig att skada Dahlen om det går emot Löven. Hoppas Kapten Skägg kan vara lite av Polis över grabbarna. Kommer nog att behövas är jag rädd. Vi möter Sveriges fulaste lag!

Oerhört trygg med utgången av den här matchserien. Kan inte se hur vi ska missa detta...

Dä börj dra ihop säj 🥳
Cirkus ett dygn kvar till nedsläpp....
Ikväll rinn dä lätt å förfesten ha redan börjat 🥳
Lönnå ” Frälsaren ” på Grammofon å full rulle!!
Ä ni mä rabbuslingar??
El sitt ni å vänt på tramse ” Letts Dans ” mä kärringa??
Änn in i rota nu!!!
Älska Timrå IK i VÅTT å torrt alltid!!!
Timrå IK mot SHL trust me harden 🥳
Uppladdat:

500x0-af782bcd-1b9f-45c1-bdb3-f1444e2a2a8b.jpeg

GAMEDAY!!!!

73Sjöbba: känns fan overkligt. Blir den verkligen av? Är det äntligen dags?

Bara känslorna som saknas för mig nu. Hoppas dom kommer till ikväll. Hockeyallsvenskan borde ha gjort en hype-video med highlights från match 1 och 2 med nån catchy slogan eller något. Ber till alla gudar att vi vinner ikväll.

Öndulat: drömde att vi låg under med 4-0 efter första perioden och Dahlén var bänkad av disciplinära skäl då han gjort en intervju iklädd shorts i ett partytält utanför arenan istället för att vara med på matchvärmningen. Mina förväntningar idag är således låga.

Ja , nu på söndag är de äntligen söndag... ja menar match igen

{297}: hade önskat jag och några till kunde ta emot laget vid arenan med fanor och sång idag. All pepp till laget. Några andra kanske.
Timrå mot SHL.

spännande....ovisst
vart står båda lagen..efter coronan

roger_sundsvall: Fortfarande helt otaggad på match. Får se om det blir bättre framåt matchen. Kommer iaf att kolla.

Hoppas verkligen att grabbarna i laget har lättare att tagga till efter det här uppehållet än vad jag har.

covfefe:
Det är inte du som ska spela som tur är

covfefe: Lite knepigt att du inte kan tagga till kan jag tycka. Men det kommer kanske som sagt. Själv måste jag tvinga mig till att vara upptagen med annat fram till matchstart annars blir jag ett nervvrak

covfefe: Klart dom taggar till, även dom spelarna som redan gjort klart för andra lag. Det är en final som ska spelas! Dahlén leder vägen och vi vinner tre raka!

Men väl i SHL blir det tufft eftersom vi kommer tappa flera nyckelspelare pga det här jäkla coronaavbrottet.

Olli Nomadinen : Får flashar i mitt inre att Löven smiskar oss rejält idag och imorgon, och vi undrar vad fasen som hände...
Vi studsar tillbaka i en suddenvinst hemma, sen avgör Löven....
Det känns ju sådär...

KulltorpsOlli: Bra jinx. Jag hoppas vi har energi att smiska Lövenröven hårt i dag.

Det bästa med idag är väl att Länsstyrelsen i Västerbotten har stängt ner Tores? 🤣🤣

PezN: dom tänker lite sakta i Västerbotten!

Ulf Dahlén går in istället för Ante i båset... ja nu får vi se hur gubben Dahlén coachar.

www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/draget-ulf-dahlen--gar-in-i-timras-bas/

ULF DAHLÉN kliver in som ass tränare med FREDDAN nu tills vidare..🧐

Olli Hahl: Det här blir bra det, en riktig vinnare förstärker ledarteamet!

TIK1928: BOOM! Tredje matchen hann bara komma några timmar bort innan nyheterna kring denna finalserie börjar trilla in igen! Kul, oväntat och spännande!
Ni som känt er otaggade – det är dags att börja tagga till!

tjobba: Jag är otroligt taggad! Det är jag 100% säker på att spelarna är också.

Ulf dahlen in i båset! Riktigt roligt!

Timrå IK mot SHL! Nu kör vi! Vinst ikväll

tjobba: även om han inte gör mer nytta än Ante,så borde hans blotta närvaro göra så att alla är på tårna. Här snackar vi respekt och en legend!

Måste erkänna att jag är ganska nervös inför dagens drabbning. Kändes naturligtvis kanon efter 7-0-vinsten senast, men nu har man kommit av sig rejält i och med denna oväntade långa paus. Bortamatcher i Umeå brukar sällan vara en ”hit” för oss. Deras ishall tycks vara belägen ovanför någon slags begravningsplats, ungefär som hotellet i The Shining. Så att det nästan alltid spökar för oss. Men jag gillar förstås att Ulf Dahlén tar plats i båset bredvid ”Freddan”. Kan han möjligen vara en av nycklarna till mirakel? Gammal lövare som han är dessutom. Vågar mig i alla fall inte på något tips. Bara att blunda och köra med viss ångest. Känns helt surrealistiskt detta, men när matchen väl kommer igång så kanske att det blir annat. Hmmm, ursäkta mitt meningslösa svammel, men jag gissar att några andra härinne känner ungefär likadant...

Olli Nomadinen : ”Lycka till” ikväll nu era jävlar. Äntligen hockey igen :)

Olli Hahl: Vilken otroligt märklig säsong detta är. Men väldigt roligt med UD! Det tog närmare 20 år för honom att göra TIK-debut, vi ”sajnade” ju Uffe som spelare en gång i tiden också. Minns inte exakt när det var, men kan det ha varit precis före deadline 03/04?

Vill inte jinxa, men känner mig inte särskilt orolig faktiskt. Grabbarna har uttryckt i intervjuer att de tror på det här. Det är stenhårt jobb i 60 min(eller mer) som krävs givetvis, men tycker vi dominerat hittils. Björklöven är skickliga när de får ha mycket puck, men tappar sitt spel helt när vi ligger hårt på dem.

Knylan:

Träffade faktiskt U D ”backstage” när jag var i arenan för att spela in ett program för UR:s räkning 2006. Har bara positiva saker att säga om honom. Han tyckte att jag var rolig, och skrattade mest hela tiden. Kul att ha kunnat roa denne legendar. Hoppas att han nu kan återgälda denna min gärning 15 år senare. : )

ulf dahlen kliver in 👍

T T: Det går att säga mycket om Nubben, men speciallösningar har definitivt alltid legat honom varmt om hjärtat. Nu var det väl visserligen ganska vanligt med comebacker under tidigt 00-tal, vilket man kan sakna lite.

Micke Lindholm som fick ta ledigt från jobbet som möbelvaruhusföreståndare (väl?) för att hålla oss kvar 00/01, eller Tommy Andersson som klev in som huvudtränare 2012. Känns som att det finns ännu fler exempel på lite ekivoka lösningar.

Zäta75: Hata Löven !!!!!

Det är över innan det börjat. Fan. Jävla Wennerholm
Uppladdat:

500x0-screenshot20210509-133217aftonbladet.jpg

Annars hade Drugge ett spännande alternativ

« · 2199088 · »