1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577856 inlägg · 6216 ämnen

Försäsongen 2011

1394624 · » Till forumet


Sv: Försäsongen 2011
Olle: Ja, det är positivt att de är försiktiga och inte riskerar något. Vis av erfarenheten kanske....
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Johnny Bravo: Det som var mest upphetsande i dagens artiklar var väl följande citat:

"För några dagar sedan ryktades det om att TIK ska vara intresserat av den före detta Färjestadspelaren Ari Vallin. Det verkar dock inte var något hett spår.

- Jag vet inte. Jag var i kontakt med Timrå om honom för ungefär en månad sedan, men sedan har jag inte hört något, säger Vallins agent Jarmo Krok."
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Johnny Bravo: Synd att behöva höra formuleringar som "sliten" redan nu men samtidigt är det säkert ingen fara alls. Bara att vända det till något positivt, nu får ju både Hertzberg och Hedström en chans att visa upp sig från start.
Kommentera


Sv: Försäsongen 2011
Johan J: han verkar inte bry sig så mycket om nummer finns bilder där han har 17, 58, 63, 36 etc. Dock så gillar jag 63 skarpt just för det känns Pikken efter 1år :) Men vem vet, han kanske vill ha en nystart här i sverige.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Johan J: Jo det var likadant mot Almtuna. Skumt.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Johnny Bravo: Nej, men man kunde tro det... Var den där Sundsvallsnissen.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Jensen_12: Om man får tro det "senaste" i exempelvis AB/Expressen, som länkats här på slutet, så verkar ES ligga högt på listan iaf. Och det är nog som han själv säger, det kan vara fullt i väldigt många trupper vid den tidpunkten på säsongen. Det är inte alla som kommer ha råd att peta in en 1:a back i laget.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Olle: Eftersom att Strålman verkar kunna tänka sig andra europeiska ligor känns det ju eventuellt som att KHL kan vara ett alternativ, och dom pengarna han kan tjäna där lockar nog mer än Elitserien, och troligtvis även mer än Timrå.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
ÖstrandsNisse: Nu har ju vi förmodligen inte råd med Strålman ändå men OM linkan tror sig ha det så finns det väl kanske en liten liten risk att han vill prova att vänta in i Oktober och se om Strålman tar en plats i NHL? Det låter tunt, jag vet, men skulle någon bli förvånad?

Frågan är ju hur mycket annat det kommer att finnas ledigt, i EU-väg, vid den tidpunkten på säsongen. Skrbek imorn och jag skulle inte klaga, risken att Strålman hamnar hos en konkurrent, den får man nog ta.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Johan J: Måste ha varit en jobbig match för Murley.
Att ha Svensson hängande på ryggen i 60 minuter, menar jag...   ;-)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011

Simmalugnt: Murley spelade med #19 Svensson på ryggen igår. Verkar som han har bytt från 14 till 19.

Varför Pikkarainen hade tröja #37 Viinanen känner jag inte till. Enligt laguppställningen på hemsidan kommer han fortsätta spela med #63.

Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
pefr:

Och var ligger logiken i att Murley inte spelar i sin egen tröja.

Fast det är väl inte så konstigt om de nya tröjorna dröjer, de vill väl sälja reklam så länge som möjligt.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Timrå Icon: Helt jävla rätt! Det är sådär hela laget skall agera! Hoppas hela laget fick ståkuk och en vitamininjektion utav Halonens sätt att stå upp för sig själv och Timrås färger! Tattarna skall plockas skoningslöst och hårt!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
det är lite väl lumpigt att köra med förra årets tröjor. skoj att vara nyförvärv och få någon annans tröja, med någon annans namn?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Papchip: Kungligt! Ge Halonen ett A på bröstet!
Kommentera


Sv: Försäsongen 2011
SM GULD SM GULD SM GULD!!!!

FAN nu blir jag nervös! jag ska till gnesta ishall i morgon! bäst för dom att dom sätter igång o looosar nu! vill inte se en upprepning av fjolåret!!

jag glömmer bort Halonen from time till time han ser riktigt elak ut när han har en hjälm på huvet! det är bra!
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Tjalle: Vet inte vad det var, men riktigt förbannad var han. Trevligt att vi har en back som kan ta för sig i en fight. 2 träningsmatcher, 2 fighter, 2 segrar.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
För övrigt undrar jag vad som gjorde Halonen så arg...tog det 15 sek mellan att det brann för honom tilss dess att AIKaren hade tröjan dragen över huvudet och en rejält tilltuffsad näsa?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Att Hertzberg var placerad på läktaren kan det tolkas på något annat sätt än att han är rökt? Någon som vet om han var skadad? Det är ju lite konstigt i annat fall att inte try-out spelarna får spela mer nu.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Kostiainen:Grabben o många med han lider av mindervärdeskomplex. O det har blivit värre med åren.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
yngwie: Det kan inte vara lätt att vara enögd och så otroligt skev som dig yngwie, du ser Modo precis var du än tittar.. Är du säker på att du inte måste skaffa dig en monockel?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
ÖstrandsNisse:

"Det är väl faran om det skulle gå bra nu i början. Men visst bör man ha lärt sig efter de senaste säsongerna?"

Svar: NEJ!
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Jag hoppas inte att en bra försäsong slutar i att Linkan eller TJ säger något i stil med: "-vi gör bedömningen med tanke på den goda försäsongen att vi avvaktar med backförstärkning".

Det är väl faran om det skulle gå bra nu i början. Men visst bör man ha lärt sig efter de senaste säsongerna?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
yngwie: Du skojjar?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
yngwie: Tror modo har nämnts EN gång efter vinsten och det var jag som sa det i samband med AB's artikel. Du får nog leta dig dit om du vill bli "berörd".
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Som vanligt mer snack om Modo i denna boken än det egna laget. Till och med efter en vinst mot gnaget. Som sagt, Modo berör.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
timrasuppi08: Är Jokela kvar?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Klart snurrigt med de gamla tröjorna ikväll.
Lundström var en positiv överraskning. Sämst var 9:an som yrade omkring och såg vek ut i närkamperna.
På´t igen på torsdag i Gnesta av alla ställen.
Kommentera


Sv: Försäsongen 2011
lungan: yes, väldigt skönt besked att få faktiskt med tanke på hur det har kunnat sett ut förut.

Men fast det är en träningsmatch är det ändå starkt att slå aik borta med 4-1 :)

Värt att tillägga är att timrå hade 2 puckar på mållinjen också samt att aik med lite flyt kunnat få in 1-2 puckar till.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
ttt: Att Timrå lagt fokus på försvaret fanns det ingen tvekan om det syntes verkligen.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011

ttt: #6 i Timråtröjan tyckte jag var duktig både i det offensiva och defensiva spelet. Honom kommer vi få nytta av i år. Max Friberg?

#33. Farligt framåt men lite seg och ett par misstag i det defensiva spelet. Mat Robinson?

#6 är tydligen Örnerud. Roligt!

#14 Vempola aka Murley visade bra spelsinne.

#27 Hoppas Pärsinen får vara frisk och hel. Gubben kan än!

#37 Pikken aka Vinanen smällde på ett par gånger. Roligt att se även det!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
ttt: Det roligaste med dagens tröjor tyckte jag var nr 14 Vampola speciellt då de stod Murley på den. Ska se om jag inre ska försöka reda ut siffer förvirringen för de som inte var där. de som de inte står namn bakom siffran på hade inget namn på tröjan

Lundtröm 30
Ridderwall 31 Pitkimäki

Dalroth 3
Högström 9 Jokela
Hedman 44 Hirshovitz
Granath 4 Granath
Robinson 33 Karlsson
Halonen 18 Halonen
Torp 25

Bagarn 7 Hynning
Gnagarn 49 Karlsson + "C"
Hagla 26
Vampola 14 Murley
Hallin 8 Hallin
Friberg 21 Larsson
Pikkarainen 37 Viinanen
Pärrsinen 27 Pärssinen
Örnerud 6 Sonntag
Boyce 23 Skogs
Hedström 17 Lundmark
Röymark 22 Röymark
Murley 19 Svensson

Ja så såg det ut, bra minne i all röra :)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Nyligen hemkommen från sollentuna.. Till att börja med så skulle jag skämts och tyckt det var ytterst pinsamt ifall timråsupportrar sjöng och höll på som vissa aiksupportrar gjorde, det är ju meningen att sång ska pusha laget men jag tror inte laget blir speciellt pushat av att ens fans sjunger saker som vi hatar alla osv..

Nu till matchen, aik startar piggt och starkt, tänkte direkt tillbaka till fjolårets matcher och trodde på slakt av aik men helt från ingenstans kommer timrå och slänger in 1-1 , för att sedan direkt efter göra 2-1 . Efter dessa mål tar timrå kommandot över hela matchen och kontrollerar alllting tycker jag.

I andra perioden får timrå väldigt mycket utvisningar emot sig, vissa väldigt tveksamma men trots nästan boxplay i 10 min så spelar timrå stabilt och aik hotar inte så mycket.

Det svåraste med matchen var att timrå spelade med fjolåretströjor med gamla namnen på, det förvirrade nog de flesta. Men jag blev ganska imponerad av timrås defensiv vilket kändes stark och stabil!
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Magnus Rövarn : Jag har låga förväntningar på honom men det var väldigt lätt att drömma sig tillbaka, när man väl såg honom på isen, man vill honom bara så väl och hoppas verkligen att han hittar tillbaka till sit gamla jag.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
lungan: Bra sammanfattat! Men jag måste få skruva ner dina förväntningar kring Jonte. Om du förväntar dig att få se Hedström i 2005-års form så har du en väldigt skev verklighetsuppfattning. Hedström är Hedström men inte ens han kan bara trycka på en knapp och gå från 0 till 100 i ljusets hastighet. Han saknar såklart tajming och explosivitet. Men det går åt rätt håll. Åh säg såhär han kommer nog aldrig tillbaks 100% till den form han hade då men han är betydligt bättre än 2008. Så lugn bara lugn =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Efter halva matchen hoppade Hedström in istället för Röymark, Röymark satt kvar i båset andra halvan av andra perioden. Dock kom han inte ut till tredje perioden. Antigen stannade han kvar med Halonen för att hålla han sällskap, med tanke på hans Matchstraff i början av andra. Ett annat alternativ är att han gick av på grund av skada. Vet dock i sånt fall inte vad för typ av skada. I spelet på backsidan märktes det inte att Halonen var borta. Vilket jag ser som positivt. Samtliga backar vill jag ge beröm, tyckte ingen gjorde någon tavla i alla fall. Torp smällde på bra, om hade bra placering i banan, Hedman tror jag absolut kan ta Erixsons plats. Dalroth var sjukt brytsäker och låg alltid på rätt sida. Halonen var bra och rejäl i sitt spel och stod verkligen upp. Högström som kom in skötte sig mycket bra, han har absolut liret i sig. Robinson visade inga brister alls i defensiven. Granath är lika bra som förra året minst. Nä backbesättningen visade mycket positivt idag. Sedan vad man kan dra för slusatser om det behövs det fler matcher för att bevisa.

Lundström sköttes sig bra, AIK ran igenom vårat försvar vad jag kommer ihåg Max två ggr. Första vid deras 1-0 som var I PP. Där pucken var på vänster kanten vi överbelastar den sidan, på de sätt som fler och fler lag väljer att spela, nackdelen med detta spel är när det anfallande laget lyckas få pucken till andra sidan vilket AIK fick vid detta tillfälle. När Samtliga Timrå spelare vände sig om och var tvungen att hitta ny position i banan igen. Passades pucken in framför mål till en rätt vänd Blomdahl som lyckas styra in pucken medans Lundström gör en lång förflyttning från sin högra stolpe till sin vänstra.

Andra tillfället var när Videll ran igenom på hans speciella sätt där Lundtröm gör en bra räddning.

I övrigt lyckades Timrås försvar hålla AIK:s spelare på rätt sida, så det i stort sätt bara var skott utifrån emot Lundström.

Timrå hade även tur med en del studsar, och i vissa lägen lyckades vi bryta AIK:s pass i sista sekund, om pucken nått rätt adress hade AIK:aren bara behövt lägga pucken i tom målbur.

Om man ser till våra forwards finns det lika mycket gott att säga om.

Tyvärr fanns det en kille jag hade velat se mer av och det är Hedström, Jag tycker han låg bra i banan men jag tyckte han hade behövt lite mer jävlar an amm. Istället för att skapa isytor åt andra sökte han upp de tomma isytorna, och sökte pass för att få möjlighet till poäng. Tyckte hans fokus var lite för mycket på att få hamna i målprotokollet. Detta kan även vara en liten skev bild, när han väl var på isen förväntade man sig den gamla Hedström. Han var mer sig lik som han sett ut de sista åren tycker jag.

Vampola kommer bli en stor tillgång både offensivt men även defensivt, han visade upp mer defensiva kunskaper idag än offensiva, men det var just i det defensiva spelet Timrå utmärkte sig på idag. Man spelade mycket boxplay och AIK lyckades inte skapa något, förutom målet i deras första. Man fick en tryggkänsla när AIK var i Timrås zon. Man var inte orolig alls, ju längre matchen gick blev man bara mer och mer övertygad om att Timrå skulle reda ut det. Man klarade även av ett 5 mot 3 i två minuter utan problem.

Dock tror jag inte AIK hade sin bästa match och i slutet gick allt i lås för dem, det såg även ut som att AIK tränat hårt. Vilket iofs även Timrå gjort, men Timrå hade mer ork än AIK i slutet av matchen, vår nye fystränare har gjort ett bra jobb:)

Tillsist Friberg, vilken kille, ger allt i varje läge.

Bara så jag får det sagt, de spelare jag inte nämt gjorde alla ett bra jobb. Spelarna spelade verkligen det defensiva spel som våra tränare ville se idag. Hagos och Bagarn kommer vara en tillgång i år.
Kommentera


Sv: Försäsongen 2011
När kommer spelschemat för grundserien ut ???
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Edb: Nåja jag tycker faktiskt inte att det går att jämföra. Pikkarainen har ju stjärnstatus, Blomdahls status är "bajskorv", i jämförelse. Ursäkta den låga nivån men jag hittar faktiskt inget annat som passar. Jag förstår, ärligt talat, inte vad han har i Elitserien att göra.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Olle: och pikkarainen vann över blomdahl idag med. Vilket känns som en vinst i sig.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Timrå Icon: Jodå vi "fortsätter" att övertyga enligt AB. Men det gör väl Modo i deras ögon också så det säger väl inte så mycket.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
RubinCarter: Den här matchen lär inte varken XP eller AB skriva särskilt mycket om ;-)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Tips från en vänlig timråit, Bagarn ska ha 2mål och Johan Aik Andersson ska ha assisten. =)

Bagarn 2+0
Johan AIK 0+1
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Poängliga

Johan Andersson 2+1
Yared Hagos 1+2
Ilkka Pikkarainen 2+0
Timo Pärssinen 1+0
Antti Halonen 1+0
Martin Röymark 1+0
Jesper Dahlroth 0+1
Elias Granath 0+1
Mat Robinson 0+1
Nichlas Torp 0+1
Per Hallin 0+1
Simon Önerud 0+1
Petr Vampola 0+1
Matt Murley 0+1
Jeremy Boyce 0+1
Kommentera

Sv: Försäsongen 2011
Någon som skall ner till Sollentuna på tisdag?
Kommentera


Sv: Försäsongen 2011
Per HApps: Sollentuna Ishall
Kommentera

1394624 · »