1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580933 inlägg · 6216 ämnen

Förslag till marknadsavdelningen

« · 1859657 Till forumet


Förslag till marknadsavdelningen
Startar en tråd för att stimulera en diskussion om hur marknadsavdelningen kan finna lösningar för att dra in ytterligare pengar till föreningskassan.

Sneglar på Tingsryd som enligt uppgift drog in ca 700 000 kr på matchen mot Timrå. Matchen var säsongens enkronasmatch där privatpersoner och företag sammanlagt 241 kr per betalande åskådare.

Företeelsen är inget unikum i svenskt föreningsliv utan förekommer på flera ställen och i rad olika sporter. Under alla år som jag följt laget kan jag inte minnas att konceptet testats i Timrå.

Med samma genomslagskraft som i småländska Tingsryd skulle föreningen med en fullsatt arena och 250 kr per betalande åskådare från privatpersoner och företag kunna dra in 1,5 miljoner kronor extra utöver ordinarie biljettförsäljning plus merförsäljning i kiosker och restaurang.

Apropå nya grepp så samarbetar AIK och Södertälje med varandra för att locka publik till matcherna lagen emellan. Säsongskortsinnehavare ges möjlighet att se bortamatcherna mot rivalerna. Klubbarna har enats om ett biljettak på 1000 biljetter (100 ståplats och 900 sittplats).

När lagen möttes tidigare under säsongen kom 3347 åskådare till Scaniarinken. Då hade inte samarbetet inletts. Igår möttes lagen i Scaniarinken inför 5542 åskådare. Den match som spelats på Hovet lockade 5414 åskådare. Timrå skulle kunna testa ett liknande utbyte med Modo nästa säsong förutsatt att lagen spelar i samma serie. Inget av lagen har vid mötena denna säsong fyllt sina arenor och skulle gynnas av merförsäljning från den ökade publiktillströmningen.

Fler förslag till Bengt Sahlen och Oscar Johansson på marknad?
Kommentera

« · 1859657