1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600109 inlägg · 6212 ämnen

Förslag till Supporterklubben och Timrå IK

Sv: Förslag till Supporterklubben och Timrå IK
Per HApps: Må så vara, men jag skulle inte byta land för det. ;)

Per HApps: klart han har rätt, han är inte bara en journalist utan även en åskådare och han är ju i nordamerika nu och ser på NHL, och han säger att dom tar hand om publiken på ett annat sätt i varje match, klart som sjutton vi har saker att lära.

Per HApps: Jänkarna kan det här med show o glam. Inga kan hylla någon som Jänkarna.
Visst har vi mycket att lära men samtidigt är vi tråkiga svenskar inte för sånt här egentligen.
Vi vet inte hur man gör o när nån gör nånting, så börjar dom flesta att skruva på sig o skämmas för vad som händer. Skulle nån släppa loss, så kommer det genast blickar från andra runt omkring som verkligen undrar vilket psykfall som kan bete sig på ett sånt sätt.
Vi är strikta o tyvärr mycket konventionella så detta kommer att verkligen inte att funka, tyvärr. Vi skulle behöva släppa loss lite mer o inte ta oss själva så gravallavarligt inför andra, rädda för att göra bort oss.

Vi får göra o utveckla nånting "lagomt" bra.

Per HApps: han vet inte vad han pratar om, El Maco får gärna rätta mig men i USA bryr man inte sig speciellt mycket om Hockey (relativt sett) och därför måste man hålla på med jippon, i stort sett tillåta spelare slåss m.m. bara för att locka publik. Det är precis som att Hockey kommer i andra hand. I Sverige går publiken för att se på sitt favoritlag spela hockey.

Visst kan Elitserielagen göra inramningen betydligt bättre men att börja med jippon som om vi vore dagisbarn skulle troligtvis kunna övertala mig att sluta gå på hockey. Jag är seriös när jag säger det.

dr-nix: I USA verkar ofta hockeymatcher för publiken mycket gå ut på att äta o dricka.... man har rena familjemåltider där har det berättats för mig av närstående som varit på nhl matcher o blivit mycket förvånad över att maten verkade viktigare än själva matchen..

htikare: Det är rätt stor skillnad på var i USA matchen spelas. Det är ett annat hockeyintresse i Detroit än det är i Tampa.

Wayne Gresky: Ok...jag tror nån av matsherna min bekant såg var N. Y Rangers hemmaplan...men det är ju så klart logiskt som Du säger..soliga Tampa Bay är väl mer "sommarinställd" när det gäller sport än lite kyligare Detroit.

htikare: match..kanske det stavas

htikare: Match..stavas det kanske..

Cred till huvudföreningen för denna artikelserie:

www.timraik.nu/nyheter/?nid=2209

Nu kan ni som beställt glas m.m. på tågresan hämta dessa!

www.tikare.se/nyheter/?nid=555

Hoppas att TIKs arrgäng kikar på Dragons på tvn just nu. Inramnimgen är ju klasser bättre än spotlampan som används i E-on.

Per HApps: flera TIK-spelare var på plats.

dr-nix:
Läste att dom tydligen jobbar på locka hit Michael "air" Jordan för en match. Hoppas att dom kan placera den i E-on Arenan med tanke på det förmodade jätteintresset.

Per HApps: jo tror nog dom fyller E-on rätt så lätt, Pippen imponerade på mig, hans inställning och bara hur han var som människa. En av dom bästa spelarna genom tiderna i sin sport och ändå vara så ödmjuk som den karln var, stort.

Per HApps:
Basket on ice, fränt ;)

actionleif: Vilken tid? Eller är det öppet hus hela dagen? ;P

Tycho: Kanske skulle vara något med en tid ja.. lägger dit det nu. kl 19.00

Angående kvällens medlemsmöte:

Det är nu spikat att det är Thomas Johansson och Challe som dyker upp för att svara på era frågor.

Ikväll kl 19.00 i Zätalogen alltså.
Vi bjuder på saftiga baguetter ifrån Nollans macka samt kaffe alt. läsk.

actionleif: Hur hittar man till Zäta-logen?

Peltomaa: Det finns en liten ingång längst till vänster på kortsidan mot E4, där går man in.

actionleif: Ok, tack! =)

actionleif: Kommer en sammanfattning att läggas ut på www.tikare.se direkt efter mötet?

Jag hoppas att det blir så, till glädje för oss som av olika anledningar inte kan komma till mötet.

Lycka till med mötet!

John K: håller med någon kan vell anteckna som är på plats, de är ju inte lätt att komma ihåg allt i huvudet.

John K: Skicka en request till Jimmy eller Kattiz så kan dom säkert styra upp något.

Blizzard: Du skulle ju kunna ta med ett eget block och själv anteckna det du tycker är intressant :)

actionleif: tänkte mer om någon sen kunde lägga ut på tikare så är det lättare med anteckningar, Kan inte komma för jag bor i Karlstad!

Blizzard: Ja inte lätt för oss värmlänningar att åka upp till Sundsvall.

actionleif: Då skiter jag i medlemsmötet.

Uno Gordon: Varför då?

Jag kommer att sammanfatta mötet på tikare.se ikväll. Det är en gammal regel.

Men något anteckningsblock lär jag inte sitta med.

actionleif: T Johansson va?

JimmyH:
Hur planerna ser ut för hallen vore intressant att få veta efter ikväll.
Både på kort och lång sikt, samt hur den planerade utbyggnaden blir.

Dessutom, vad har SK för önskemål om utformningen av ståplats?
Är en centrerad klack i mitten på en ombyggd ståplats ett alternativ?
Det tycker jag vore det bästa, likt Skellefteå och engelska ligan äga en hel kortsida.

Kongo: Jag kan ta på mig att fråga det.

Nu räcker det med nya ämnen för ikväll, om det inte är något helt nytt dårå.

Klistrar in ett gulligt inlägg här eftersom jag tycker att det passar.

Sänk Priserna!!

Var i gårdagens match in i souveniershopen och blev bestört över priset på olika saker. Kan själv köpa vad jag vill ,men att se alla små fans som inte har en möjlighet att ens kunna köpa en minsta pryl är beklämmande. Fick själv sponsra en liten kille med 19 kr för att pengarna inte räckte till när han stod i kassan. Sänk priserna och försök att sälja en större volym istället tror jag vore en bra ide.

Västrabo @ Västrabo Idag kl. 21:36

klistrar även in svaret här.

Västrabo: Ja, Ingevar Kamprad har helt rätt. Det är volymen som gör det.

Hörde att på Ikeas styrelsemöte satt och diskuterade, priset på en korv med bröd. Då slog Ingvar näven i bordet och sa- Den skall kosta en femma. Vanliga barnfamiljer skall ha råd att köpa korv.

Snacket efter mötet var , det kommer aldrig att gå. "Gubben" är knäpp.

Vilken är IKEAS största succe ? Jo en Korv med bröd.
Ok of topic. Men skulle en matchtröja kosta 250 spänn skulle tom. jag och säkert många fler köpa en.

Kepsar för uppåt 200 spänn, sammakvalite som företag delar ut gratis till kunder i parti och minut.
Ingen kan övertyga mig om att en keps skulle kosta så mycket, för då skulle vi inte kunna dela ut dom gratis åt alla håll.

Helg Ernest @ Timrå Idag kl. 21:53

actionleif: Nä, borde inte va nå problem för dom som spelar i Timrå att punga ut en 1000ing då och då ^^. Jag röstar för att Timrå ska börja skriva in i spelarkontrakt som ger mer än 100,000 i månaden att 5,000 ska gå oavkortat till supporterklubben varje månad från dem :-D

Berglund: Kanske ska klippa ur artikeln och posta anonymt till några i laget.

Per HApps: jag bor i Karlstad där klottrar någon TIMRÅ IK.

Blizzard: önskar det vore jag

Blizzard: Är detta ett förslag till SK? Att man ska klottra mer eller vadå?

actionleif: ja vrf inte alal för klottra hej åh hå :)

ska inte Petr Tenkrat spela med timrå i vinter ?? expressen skriver att han är förlorad till Kladno

falo: Vi har även loosat Riku Hahl 2 ggr, till både okänt och Frölunda tydligen. Såvitt jag vet så börjar Tenkrat säsongen i Kladno och kommer till Timrå på artistkontrakt lite senare.

falo: Jag har smsat Mattias Eriksson nu. Rent utsagt bedrövligt att inte Expressen upphör med dumheterna att ge prao-elever uppdragen att skriva silly season-artiklar. Det är ett ruskigt lågvattenmärke som saknar motstycke.

Man blir direkt upprörd alltså. Jävla skittidning som vill framställa sig själva som korrekta och kunniga. Pyttsan.

Det är bara löjligt det de håller på med!

Uno Gordon: Expressen är av hävd usel på hockey i allmänhet och på hockey utanför storstäderna i synnerhet. De kissar på sig om det finns nåt att skriva om DIF Hockey annars är det mest bara fotboll och den fantastiska lingonserien Allsvenskan som får dem att ejakulera. Det är väl endast M. Nyströms blogg som någon gång kan vara lite läsvärd.

De har t.ex inte med M. Tjärnqvist i Rögles trupp heller. En felaktig och dåligt uppdaterad lista, inget att bry sig om eller hetsa upp sig över.

mikenomad: Finns många fler felaktigheter på den där listan.

« · 947431 · »