Per HApps: klart han har rätt, han är inte bara en journalist utan även en åskådare och han är ju i nordamerika nu och ser på NHL, och han säger att dom tar hand om publiken på ett annat sätt i varje match, klart som sjutton vi har saker att lära.
Per HApps: Jänkarna kan det här med show o glam. Inga kan hylla någon som Jänkarna. Visst har vi mycket att lära men samtidigt är vi tråkiga svenskar inte för sånt här egentligen. Vi vet inte hur man gör o när nån gör nånting, så börjar dom flesta att skruva på sig o skämmas för vad som händer. Skulle nån släppa loss, så kommer det genast blickar från andra runt omkring som verkligen undrar vilket psykfall som kan bete sig på ett sånt sätt. Vi är strikta o tyvärr mycket konventionella så detta kommer att verkligen inte att funka, tyvärr. Vi skulle behöva släppa loss lite mer o inte ta oss själva så gravallavarligt inför andra, rädda för att göra bort oss.
Per HApps: han vet inte vad han pratar om, El Maco får gärna rätta mig men i USA bryr man inte sig speciellt mycket om Hockey (relativt sett) och därför måste man hålla på med jippon, i stort sett tillåta spelare slåss m.m. bara för att locka publik. Det är precis som att Hockey kommer i andra hand. I Sverige går publiken för att se på sitt favoritlag spela hockey.
Visst kan Elitserielagen göra inramningen betydligt bättre men att börja med jippon som om vi vore dagisbarn skulle troligtvis kunna övertala mig att sluta gå på hockey. Jag är seriös när jag säger det.
dr-nix: I USA verkar ofta hockeymatcher för publiken mycket gå ut på att äta o dricka.... man har rena familjemåltider där har det berättats för mig av närstående som varit på nhl matcher o blivit mycket förvånad över att maten verkade viktigare än själva matchen..
Wayne Gresky: Ok...jag tror nån av matsherna min bekant såg var N. Y Rangers hemmaplan...men det är ju så klart logiskt som Du säger..soliga Tampa Bay är väl mer "sommarinställd" när det gäller sport än lite kyligare Detroit.
dr-nix: Läste att dom tydligen jobbar på locka hit Michael "air" Jordan för en match. Hoppas att dom kan placera den i E-on Arenan med tanke på det förmodade jätteintresset.
Per HApps: jo tror nog dom fyller E-on rätt så lätt, Pippen imponerade på mig, hans inställning och bara hur han var som människa. En av dom bästa spelarna genom tiderna i sin sport och ändå vara så ödmjuk som den karln var, stort.
JimmyH: Hur planerna ser ut för hallen vore intressant att få veta efter ikväll. Både på kort och lång sikt, samt hur den planerade utbyggnaden blir.
Dessutom, vad har SK för önskemål om utformningen av ståplats? Är en centrerad klack i mitten på en ombyggd ståplats ett alternativ? Det tycker jag vore det bästa, likt Skellefteå och engelska ligan äga en hel kortsida.
Nu räcker det med nya ämnen för ikväll, om det inte är något helt nytt dårå.
Klistrar in ett gulligt inlägg här eftersom jag tycker att det passar.
Sänk Priserna!!
Var i gårdagens match in i souveniershopen och blev bestört över priset på olika saker. Kan själv köpa vad jag vill ,men att se alla små fans som inte har en möjlighet att ens kunna köpa en minsta pryl är beklämmande. Fick själv sponsra en liten kille med 19 kr för att pengarna inte räckte till när han stod i kassan. Sänk priserna och försök att sälja en större volym istället tror jag vore en bra ide.
Västrabo: Ja, Ingevar Kamprad har helt rätt. Det är volymen som gör det.
Hörde att på Ikeas styrelsemöte satt och diskuterade, priset på en korv med bröd. Då slog Ingvar näven i bordet och sa- Den skall kosta en femma. Vanliga barnfamiljer skall ha råd att köpa korv.
Snacket efter mötet var , det kommer aldrig att gå. "Gubben" är knäpp.
Vilken är IKEAS största succe ? Jo en Korv med bröd. Ok of topic. Men skulle en matchtröja kosta 250 spänn skulle tom. jag och säkert många fler köpa en.
Kepsar för uppåt 200 spänn, sammakvalite som företag delar ut gratis till kunder i parti och minut. Ingen kan övertyga mig om att en keps skulle kosta så mycket, för då skulle vi inte kunna dela ut dom gratis åt alla håll.
actionleif: Nä, borde inte va nå problem för dom som spelar i Timrå att punga ut en 1000ing då och då ^^. Jag röstar för att Timrå ska börja skriva in i spelarkontrakt som ger mer än 100,000 i månaden att 5,000 ska gå oavkortat till supporterklubben varje månad från dem :-D
falo: Vi har även loosat Riku Hahl 2 ggr, till både okänt och Frölunda tydligen. Såvitt jag vet så börjar Tenkrat säsongen i Kladno och kommer till Timrå på artistkontrakt lite senare.
falo: Jag har smsat Mattias Eriksson nu. Rent utsagt bedrövligt att inte Expressen upphör med dumheterna att ge prao-elever uppdragen att skriva silly season-artiklar. Det är ett ruskigt lågvattenmärke som saknar motstycke.
Man blir direkt upprörd alltså. Jävla skittidning som vill framställa sig själva som korrekta och kunniga. Pyttsan.
Uno Gordon: Expressen är av hävd usel på hockey i allmänhet och på hockey utanför storstäderna i synnerhet. De kissar på sig om det finns nåt att skriva om DIF Hockey annars är det mest bara fotboll och den fantastiska lingonserien Allsvenskan som får dem att ejakulera. Det är väl endast M. Nyströms blogg som någon gång kan vara lite läsvärd.
De har t.ex inte med M. Tjärnqvist i Rögles trupp heller. En felaktig och dåligt uppdaterad lista, inget att bry sig om eller hetsa upp sig över.
Otroligt att publiken buar när Lilja gör mål. Om det är några spelare i Timrås trupp man skulle tro att Luleåsupportrarna kunde unna ett mål åtminstone på försäsongen, så är det ju de som var med och gav dem det efterlängtade guldet för bara några månader sen…