1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581814 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27

« · 1405314 Till forumet



Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
"Här är Timrås nya förstakedja: Petr Vampola får finländska duon Ilkka Pikkarainen och Timo Pärssinen vid sin sida."

ÄNTLIGEN.
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Timrå Icon: Vad länge den smarta förstakedjan höll. Grym produktion av Jonte och Friberg...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Kerstin_k: det spelar nog ingen roll, tror inte timrå gör ett mål idag, får klena framåt mot bra målvaktsspel
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Kerstin_k: Synd bara att inte körde den kedjan på försäsongen också. Men vårt tränaress trodde mer på att kasta in två div1-spelare i förstakedjan istället.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
RocknRolf2: Var inte det där ett ganska onödigt inlägg från din sida? Hade det inte räckt att muttra det där för dig själv? Du lär väl ändå landa på en 10 000 kritiska säsongsinlägg framåt april med tanke på vilka bekymmer som finns i klubben just nu. Ingen HS-läsare har eller kommer missa vad du tycker.

Det där var en glad nyhet för många och eftersom du inte hade något kritiskt om den nuvarande lösningen utan kände dig enbart tvungen att på nytt konstatera hur dålig den förra lösningen var så känns det helt enkelt bara onödigt och jävligt tjatigt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
RocknRolf2: Undrar hur tänket går alt. har gått?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
JimmyH: Hear hear. Är väldigt trött på att se den där typen av kommentarer från samma personer, om och om igen.
I övrigt får vi den kedja jag velat ha hela tiden.
Tror det kan funka riktigt bra.
Hoppas att det blir några förändringar bland backarna också, för att balansera upp det en aning
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27

JimmyH: Äntligen en potentiell förstakedja. Upp till bevis för Pärssinen nu som sett trött ut i inledningen. Men med klivet upp i hierarkin så blir det väl även PP-spel för honom i större utsträckning.

Ska man klaga på nåt, och det ska man ju i dessa tider, så är det att Friberg får stå tillbaka till förmån för Gnagarn.

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
RocknRolf2: Ja, verkligen. Tvära kast för Friberg, från div1 till förstakedjan i Elitserien, till bänken. Känns som en klok inmatchning, host host.
Och vår andre div1-värvning får också flytta ner i hierarkin. Ännu en illusion som brast hos Perra. Den serien brukar ju vara en pålitlig topplajn-leverantör.

Hursom, äntligen börjar kedjorna få någon form av logik över sig. Det känns riktigt bra.
Hallon och Granath på det här så. Någon som vet när dom kan tänkas vara tillbaka?
Dom behövs hyfsat mycket. Ska vi få någon stabilitet på försvarsspelet är det upp till spelarna. Spelorganisation är under Perras värdighet.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
JimmyH: Och det beror på att jag än så länge inte känner tillräcklig distans till den förra lösningen, som man ju har trott på stenhårt fram tills nu. En lösning som jag främst kritiserar eftersom den har gått ut över andra, mer logiska alternativ. Hur tror du den nya kedjan sett ut om den matchats in redan under försäsong? Onödigt att spekulera i tycker du, tja kanske det men min poäng är, klart vi har bekymmer men varför göra problemen värre än vad de redan är?

För övrigt: Kan tänka mig att jag blir tjatig och jobbig att läsa ibland. Som tröst kan jag säga att jag också tycker det är jobbigt att läsa många inlägg, bl a mängden högintressanta spelinlägg. Har någon satt en trippel och vunnit pengar? Kul...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Frella: Pärra sa ju att ryggen kändes bra, så det ska bli intressant att se om han presterar bättre i ny omgivning!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bragd-Birger: Ja förutsatt att inte forwardssidan brakar in i sedvanligt skadehelvete så tycker jag att den bör hålla till att iaf slippa kvalserien. På backisdan är däremot problemen rent alarmerande. Våra två bästa backar är borta och samtliga nyförvärv får underkänt utom Robinson. Hu.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
jå1:

Hoppas att ni får ha era viktiga pjäser friska ett tag nu så att ni kan spela ihop laget!

Tror faktiskt att ni har god chans att tvåla till sillstryparna ikväll!

Börja med att köra över dansken lite så han blir lite mjuk :-)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Timrå Icon: Härligt att dom vaskar om lite i kedjorna nu. Det behövs. En spelare som Pärssinen har så mycket mer att visa än vad han visat hittills, och jag tror att han kan göra det i sin nya kedja.

Tycker dock synd om Friberg som väl valde Timrå mycket för att han skulle få spela mycket, och nu blir han bänkad. Håller med någon annan som skrev att man kunde bänka Gnagarn istället. Han har verkligen varit osynlig enligt mig.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Jensen_12: Friberg var ju dålig senast, vilket förvisso Gnagarn också var. Men så är det ju det där med att Gnagarn spelar center också, medans Friberg spelar bäst som forward.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Timrå Icon: What took them so long?, detta har ju vi härinne pratat om ett bra tag.....iofs har ju inte Pikken varit riktigt kry, men ändå.....nåja , ÄNTLIGEN!!!1

ps. drömde häromnatten att jag hade ett allvarligt snack med Perra om hur han tänkte då det gällde just förstakedjan... det kanske var en sann dröm.ds.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bergius: Jädra trevlig kille det där.... :-)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Papchip: Vi har ju Boyce och snart även Alex Larsson som kan centra istället för den osynlige mannen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Frella: tycker vi kan ge nyllet ett try out för några kaffepaket och två kompositklubbor så får han centra där
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Jensen_12: Ja den där kedjan tror jag på! Kommer att skotta in puckar! Förmodligen såg den inte ut så från början då man ville ge Friberg en chans att komma igång.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Frella: Sant.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bergius: Sonnie skulle tillföra mycket genom att bara stå i båset till och med
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Hoppas Timo kommer igång nu!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Timrå Icon: Det svåre med Friberg är ju att han är en producerande spelartyp.
Om steget blev för långt till ES kanske han borde få igång en stadig produktion i Allsvenskan (Sundsvall) istället under ett par månader?

Sedan är steget plötsligt lite kortare (då topplagen i AS är betyyyydligt starkare än Div1) samt är självförtroende/kyla bättre i sett sådant läge. Tja, om han nu skulle producera i Sundsvall förstås :)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Verkar som Hellberg ska stå idag, hoppas att han inte är lika stabil som Andersen. Isåfall kanske detta inte blir lika omöjligt som det känts som innan. Hoppas nya förstalinan börjar producera direkt!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Johnny Bravo: Såg att grabbarna körde ett sista ispass på lunchen idag då jag var och smörjde kråset på Eon.
Jag tror fasen vi tvålar dit Frölunda ikväll faktiskt! Inget negg här inte! :-)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Timrå Icon: Å vad drack du till lunch då??  (c;
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Tummen upp. I kväll pekar allt mot att vi kör över Frölunda! Knästående jättemålisar passar TIK som hand i handske! Nu laddar man med tisdagspilsner och Bullens Pilsnerkorv innan nedsläpp! Tjoho!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
A51: Det vore extremt givmilt av Frölunda att ställa Hellberg mellan stolparna om man dömer utifrån det man sett "super size me"-Andersen. Vi är inte så dåliga att Hellberg inte behöver göra en bra insats för att vinna den här matchen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Mest intressant tycker jag det blir att se om Jocke har någon som helst vinnerskalle.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Vi har för övrigt 7 raka segrar mot Frölunda. Sviter är inte till för att brytas.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Smokey: Extrapris på 2 burkar Bullens på Citygross!!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Var nånstans går det att läsa om Frölundas ev. målvaktsbyte?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Dream Team: Kan inte länka nu men de står på svenskafans att det ryktas om det.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Dream Team: Och här finns en (svag) antydan

"Efter värmningen i dag bestäms om de kan vara med, liksom vem som står. Dags för Magnus Hellberg?"

å andra sidan sa frölundas mv-coach i förrgår att det inte finns en chans att de byter ut andersen som han spelar nu (på wikegårds videoblogg)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Herminator: En blandning av Loka (tror jag det var) Citrus och Cocillana verkar ha botat den mest akuta ångesten :-)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
pefr: Tror nog att Andersen står.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Klinth: allt annat vore lite märkligt
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
pefr: Det är väl inte så märkligt att man luftar sin backup ibland? Det kan tyckas att det är ett lämpligt tillfälle att göra detta när dom möter ett bottengäng och om så blir fallet så är det ju bara att tacka och ta emot. Jag har dålig koll på Hellberg men vi kan nog utesluta att han håller samma klass som Andersen.

Står däremot Andersen så blir det nog en tråkig afton. "ineffektivitet" har ju varit Timrå IK's ledord i ett antal matcher (dock inte senast) och sumo-Andersen lär nog suga åt sig de flesta puckarna som inte går via målramen och in.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Enl. AB:s Blogg om laguppställningarna så är Hellberg uppsatt som målvakt precis som Jocke för oss.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27

Johnny Bravo: Jo, dom gissar ungefär lika bra som du och jag gör...

För övrigt så har man ju möjlighet att låta Hellberg stå i träningsmatchen mot Rangers nu på fredag...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Men det spelar ingen roll ändå eftersom det blir en grymt stor förlust ikväll.
Tips 7-1
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Hellbergs 196 cm täcker nog rätt stora delar av målet också, om man nu ska snacka sumo.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Knylan: Fast nu vet vi ju att Andersen spelar riktigt bra. Detsamma går ju inte att säga om Hellberg. Hellberg är ju också en duktig målvakt men han har inte stått en match ännu.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Själv tror jag andersen kommer se rött o vitt, och då slåre slint på karln, han kommer göra självmål och göra massa trapetskonster
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Johnny Bravo: Äh frölundas offensiv har väl inte direkt varit bländande? Jag tror på en 1-0 torsk. Dom skjuter 15 skott, vi skjuter 89 (70% utanför målet). Avgörandet kommer i 59:e spelminuten och vi sliter i vanlig ordning håret av oss här inne.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
RocknRolf2: Att jag gick på just dig beror på att du tillhör den skara av skribenter med tillräcklig pondus och verbal förmåga att åsiktsbilda och styra debattklimatet samtidigt som du tar dig tid att skriva väldigt många inlägg.

Jag vill inte styra dina åsikter men kanske få dig att reflektera över hur ditt sätt att uttrycka dig påverkar läsklimatet och stämningen i gästboken. Att du själv kan se viss tjatighet hos dig själv tolkar jag därför som bra.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
JimmyH: Point taken.

Ikväll tror jag på poäng. Inte alltför impad av Frölunda. Snart kommer deras rebound...

Suddenvinst.
Kommentera

« · 1405314