1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27

1406725 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bragd-Birger: Nu tycker jag att du är orättvis. Jag har inte felciterat linkan, jag har tolkat det han har sagt. Jag tycker att det är konstigt att man inte kan ta med uttalanden i media som en aspekt av ledarskap, sen att alla inte är inne på min linje, det är ju fullt acceptabelt.

Då tycker jag, på ett personligt plan, att det är tråkigare när du antyder att jag skulle tycka att alla utom jag är idioter. Jag försöker prata med alla om allt hela tiden, det kanske är mindre önskvärt hos "riktiga fans" som bara kikar in här när dom behövs. Däremot är det ju inte svårt att scrolla förbi det man inte behöver läsa om man inte har en mus som är äldre än frugans.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Du har tolkat in saker och lagt ord i Linkans mun, dvs precis samma sak som du irriterat beskyller mig för att göra visavi dig.
Linkan säger 'Det är inte aktuellt att sparka någon tränare och vi har dom spelare vi har'. Det där är, i mina öron, i princip 'goddag yxskaft' dvs = 'inga kommentarer'. Den som tolkar in hela Linkans/föreningens kommande åtgärdspaket ur den där meningen är du.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bragd-Birger: Nu har jag ju dock, vad jag kan minnas, inte vänt och vridit på något linkancitat sedan sist vi hade den här diskussionen. Vad jag reagerade på den här gången var att det står att man planerar åtgärder samtidigt som man säger att det inte kommer att ske några förändringar. Det är ju hans ord.

Jag ska lämna ämnet därhän och sen hoppas vi helt enkelt på att linkans kvartssamtal gör att Torp och Hedman helt plötsligt slutar att slå felpass.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Spanarn: Sluta sparka in öppna dörrar:)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bragd-Birger:
Rysk-roulette-föreningar brukar dock inte bli så långlivade.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bragd-Birger: Rysk-Roulette är för flickscouter. Timrå IK är alternativet för finsmakare.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Debatt och debatt. Jag stör mig på vad jag anser vara ymnig förnumstighet från din sida, och hur du drar Linkan-citat i långbänk. That's it.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
RocknRolf2: nej har aldrig sett TIK så dåliga som sista 30 igår, håller med.

Om man skulle försöka vara lite positiv och hitta orsaker till att det blev som det blev.

1-0 , Håll rent framför kassen...
2-0 , BP, Pierre Hedin tappar klubban....
3-0 , Pucken studsar på Lundström - direkt ut till bäckman...
4-0 , BP, Två Timråspelare ramlar - lundkvist vispar till.
5-0 , Håll rent framför kassen...

Så om vi bara kan hålla rent framför eget mål och undviker att tappa klubbor och ramla (hedin) så kan det gå!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Smokey: Hehe. Ska jag tolka det som att du är en smula orolig för mitt blodtryck?
Point taken. Jag får börja med kick-boxning eller nåt. Sitter dock för tillfället och kollar om det finns några Rysk-Roulette-föreningar i grannskapet man kan joina...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bragd-Birger: Jag störs absolut inte av dina inlägg utan jag tycker alltid att det är uppfriskande med debatt här inne. Däremot så måste väl du också kunna ta en gliring eller två när du så frikostigt delar ut dom själv?

Det är ju tråkigt om du uppfattar det som att jag skriver på ett sätt som gör att det framstår som att jag har alla svaren, så är det ju självklart inte och det trodde jag var ganska tydligt? Jag försöker bara att diskutera som alla andra här inne.

Återigen, tråkigt att du lägger orden i mun på mig. Jag har inte kallat någon för "idiot" (förutom Bisterfinnen efter matchen mot DIF och det har jag bett om ursäkt för). jag tycker faktiskt att den här "retorikdelen" som jag varit inne på, faktiskt utgör en försumbar del av de "hyllmeter" av text jag skrivit.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bragd-Birger: Märkligt. Under de senaste veckorna kommer det rök när jag öppnar dina inlägg på HS.

Jo, min dator har den senaste senaste Intel Inside inmonterad...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Smokey: Ja, visst känns det lite uppfriskande att rr2, av alla, står för nån slags voice of reason mitt i detta elände? :)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
RocknRolf2: Fast det såg ju du också att trots att vi bara låg under med ett mål inför andra så hade Frölunda lika gärna kunnat gjort 2-3 mål till i den perioden. Dom svärmade ju i vår zon i hela matchen och bortsett från matchens första 3 minuter så var vi ju aldrig i närheten av att bjuda upp till dans.

Jag tror inte att den här koncentrationen du pratar om är något som kommer och går från match till match, i ett lag som Timrå just nu. Vår backsida har enorma problem med att spela under press och det hade varit enkelt att säga att det beror på koncentrationen.

Däremot håller jag med dig om att vi inte alls är lika dåliga som den här matchen visade. Med Halonen och Granath tillbaka i truppen så kan vi nog börja plocka lite ströpoäng. Räcker det i slutänden? Det är bara att blunda och hoppas.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Du sitter och vänder, vrider och skriver långa och många inlägg om Linkans uttalanden, men störs när jag ifrågasätter dina? Ok.

Vad gäller dina åsikter i resten av inlägget: snack föder inga magar. Timrå ä r en klubb i kris. Det skriver du ju också själv, gång på gång på gång. Vi har usla spelare, usel tränare, usel sportchef och usel klubbledning. Med den vetskapen är det märkligt att du så ihärdigt vill att klubbföreträdare ska uttala sig utåt så att ingen annan (än du?) förstår hur det är ställt. Samtidigt som du själv skriver hyllmeter efter hyllmeter på Timrås supporterforum.

Jaja. Alla är idioter, utom jag. Har man den inställningen är det lätt att skriva 'så här ligger det till'-inlägg, och slå den virtuella handen i skrivbordet.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
RocknRolf2: "Vi må ha ett svagt och tunt lag, men så dåliga som vi var igår sista 30 är vi inte".

Vill nominera detta till årets inlägg.

Motivering saknas då jag inte har en aning om varför.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
RocknRolf2: Lite medstuts och ett snabbt mål eller två kan ändra en matchbild. Det vet alla. Vi (Frölunda) hade "bara" 1-0 efter första. Hade Timrå lyckats trycka in 1-1 i PP hade matchen kanske sett annorlunda ut? Håll ut, det är för tidigt att få panik.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bragd-Birger: Jag tvingar dig inte att läsa det jag skriver så ett hett tips är ju att du ignorerar det i fortsättningen så att du slipper köpa hjärtmedicin.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Bra (och självklart) att det hålls krismöte(n). Men hur Linkan uttrycker sig känns annars helt ointressant. Det enda som räknas nu är att laget rycker upp sig ordentligt på isen.

Vi var usla igår men vi var ändå med resultatmässigt halva matchen. Med bättre koncentration och diverse terapisamtal i ryggen borde vi kunna rubba LHC hemma. Vi må ha ett svagt och tunt lag, men så dåliga som vi var igår sista 30 är vi inte.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bragd-Birger: Jag tycker först och främst att någon sorts "krisåtgärd" borde ha varit planerad redan innan säsongsstart. Det hade varit ett utmärkt tillfälle nu att gå ut och säga att "det kan komma att ske förändringar här eller där".

Det måste ha funnits någon slags självinsikt i ledningen inför denna säsong även om man hoppades att det skulle gå bra på samma sätt som alla supportrar har gjort. Krissamtal eller kvartssamtal...vad ska vi göra? Plocka in Peter Stormare som mental coach?

Du lägger ord i mun på mig och det är lite tråkigt. Jag säger inte att linkan måste dra en lång lista av åtgärder i media för att jag ska bli nöjd, jag säger bara att man kan försöka utstråla slagkraft och handlingskraft utan att för den skull ha alla lösningar. Personligen tycker jag att perra borde sparkas men det är min åsikt, inget linkan specifikt behöver säga i media.

Loob han gick ut och sa att man inte var rädd för att göra förändringar på spelarsidan. En sån sak kanske inte linkan kan säga eftersom vi är panka. Däremot måste man ju försöka väcka det här skadeskjutna deppargänget så att man börjar spela hockey igen. Det finns inte EN mening linkan kan säga som får laget att vinna en massa matcher igen och det finns inte EN sak han kan säga som gör att Eon säljer ut...däremot kan man ta små steg åt rätt håll. Vi har 50 omgångar på oss.

Just nu tycker jag definitivt att vi utstrålar en bild av att vara just den där krisklubben som alla trodde att vi skulle bli. I min värld skulle det inte skada att försöka ändra den bilden med alla medel möjliga.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: God middag - eller vad man nu säger en sån här dag....

Ja, Leksand är kanske inte en klockren synonym ur en ekonomisk vinkel, mer att Leksand som Timrå är en liten ort och åker vi ur nu, som Leksand gjorde, lär det ta åratal innan vi kommer igen - om någonsin, där finns likheten.

Angående att åka ur så sa vi ju likadant ifjol men klarade oss då kvar tack vare Lander och ett bananskal. En uråkning är som du säger troligen mer eller mindre en dödsstöt för föreningen, förstås inte organisatoriskt - men väl sportsligt och publikt.

Själv hade jag verkligen NOLL koll på vad Timrå höll på med mellan 1978-2000, och ett framtida medelmåttigt, allsvenskt, Timrå under några säsonger kommer att (förmodligen) göra liknande intryck som då, typ inget, många tappar då både intresse och engagemang.

Hur ledningen ser på detta vet vi inte mycket om - slutsatsen är att de inte verkar se det på samma sätt som jag iaf?

Kanske vi måste ner för att kunna bygga om o bygga rätt?

Då det gäller spelet som hittills visats upp.....alltså, återigen, man borde ju inse att med befintlig trupp och med facit från fjolårssäsongen - med ett då (på papperet iaf)) bättre lag - så måste vissa saker finnas om vi öht ska kunna vara med och slåss om en plats i finrummet,typ:

- Bred trupp
- Ett tydligt grundspel
- Fokus på Special Teams (PP, BP och tekningar bl.a)
- Massor med "jävlaranamma"
- Överprestation på underskattade spelare
- Inga skador på nyckelspelare
- Inspirerande ledare
- osv

Någon som sett särskilt mycket av allt detta? nä...

Just idag, efter gårdagens match, kan man i princip sätta ett "NOT!" efter varje rad, och hur ska då tabellen kunna se ut på nåt annat sätt än hur den bevisligen gör...suck.

Ja, särskilt konstruktivt var väl inte detta inlägg - men OM vi får till en större del av punkterna ovan KAN det finnas en chans...

Kära Timrå IK - please surprise me tomorrow, will You??!!1
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Det är lugnt. Det tar c a 300 Olle-inlägg innan jag arbetat mig upp till jävla-spel-nivå. Du har således två dagar på dig tills nästa attack.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle:

Äsch! Ett guld är ett guld och det kan ingen någonsin ta ifrån en.

Vi har dessutom två. Lyllo oss, eller nåt :-/
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Wayne Gresky: I så fall har endera du eller jag missat problematiken fullständigt. Självklart vill publiken se vinster men jag tror samtidigt att ganska många är less på hur föreningen sköts.

Och för att inte bragd-briger ska få något jävla spel nu så är det väl bäst att jag förtydligar att detta inte bara gäller linkan.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Återigen - vad ska han säga då? Det ska hållas krismöte. Ska han ha 'tydliga och specifika' uttalanden i n n a n detta krismöte? Peka med hela handen och säga 'så här ska vi göra för att få ordning på spelet, dom här ska vi sparka åt helvete, det här ska vi göra för att få ordning på publiksiffrorna, och så här ska vi göra för att få in likvida medel i kassan' ?
Med sådana krav på en sportchef förstår jag att du är missnöjd.

Vad gäller publiksiffrorna, så...bra tips! Den här vanliga tesen om att folk inte vill se ett lag spela som bakfulla bävrar kan förmodligen ställas i skuggan av sanningen 'med bra uttalanden av en sportchef blir det snart lapp på luckan'.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
bisterfinnen: håhå! Den där "ligan" du talar om är väl Modo högst delaktig i, trots att ni hade en bra säsong för, vad som börjar bli, en massa år sedan? Man kan inte leva på gamla meriter, det var lite därför jag tyckte att det var imponerande att gå till slutspel 8 år i rad...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Jag skulle gissa att 99,8% av de där tidningsläsarna skiter fullständigt i vad han säger. De är bara intresserade av resultaten i de senaste matcherna och tabellplaceringen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Bragd-Birger: Jag har inte vänt eller vridit på något öht. jag tyckte att jag skrev exakt vad som stod i artikeln. Just nu är det väl snarare du som vill att jag ska läsa mellan raderna i det linkan säger? :)

Fast jag är fortfarande av den åsikten att man borde ha en annan strategi när det gäller media. Linkan är ju ganska bra på det här med att hålla sig kort och prata i allmänna termer. När det gäller värvningar och mörkning av skador så ser jag inget fel i detta, förutsatt att det finns en plan med det hela.

Nu befinner vi oss i ett svårt läge och publiksiffrorna börjar se ut som ett reellt problem. Om det inte redan är ett så är risken överhängande att det blir ett, iaf. Hade det varit så tokig att för en gångs skull vara tydlig och specifik i sina uttalanden? Jag tror att ganska många av dom där 1000-1500 åskådarna som inte kommer på matcherna, faktiskt läser tidningen på morgonen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Kattgubben:

Nä, för löven handlar det mer om att de nu får framtidstro bortom nästa besök av fogden.

Att gå därifrån till en stadig plats i ES kan vara en ökenvandring i det oändliga, som sagt.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle:

Ret-mode på:

Det där med vinnare och segrar är inte så lätt å förklar för de som int begrip.

LHC har aldrig vunnit. Dom är alltså fortfarande i er liga.

Det är något jag tycker att ni ska vårda ömt och vara stolta över. :-----)

Ret-mode av.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
bisterfinnen: Ja, jäklar vad skönt för dem. Äntligen kan de börja våga andas framtidstro där igen. Fast det är ändå inte så jäkla lätt att ta sig upp ändå, trots god ekonomi. Kolla bara på hur mycket pengar sponsorgubben i Leksand har skjutit till år för år, men återtåget uteblir...



Samma gäller MIF

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Tycho: OM man vaknar på gott humör, ja.

Som Timråit vet jag inte när det hände sist. När vi gick upp?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Olle: Som Knylan skriver - vad tror du Linkan ska säga? Det ska hållas krismöte, och det finns inga pengar. Är det inte egentligen all info du bör - och kan - dra ut av den där artikeln?

Jag vill också att Perra ska gå. Men det är helt ointressant. Det viktigaste är vad man i och kring laget kan enas om är den bästa vägen för att hantera det uppkomna läget. Och vad man än kommer fram till är det det vi ska förhålla oss till.

Men, vilka öron skriver man för. Den dag du slutar att vrida och vända på Linkan-citat kommer grisar flyga och Torp se ut som Lehtonen 2.0.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
spud: För det första så har dom väl bara missat slutspel en gång sedan dom gick upp.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Patrick Polly: Låter ju bra, men LHCs vinnarmentalitet. Hur har den kommit till och vilket utrryck har den gett?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Kattgubben:

Löven drog väl in 20 millar nyligen i alla fall?

Edit: källa

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
nixXz: Jag tror inte det finns några enkla lösningar i dagsläget. Vi kommer nog behöva gå igenom ett stålbad 2-3 år för att sanera ekonomin. Samtidigt man går igenom stålbadet bör man också fundera på vad som gjort att man hamnat i denna situation? T.ex

1) Varför drar vår marknadsavdelning in mindre pengar än andra klubbar?

2) Har det skadat ekonomin att varje år börja med för liten trupp?

3) Hur kan vi locka tillbaka publik och sponsorer?

4) Varför betalar Timrå mer för jämförbara, eller samma spelare, än andra klubbar?

5) Hur kan man få HELA klubben att genomsyras av vinnarmentalitet. Jmf med LHC, HV, FBK t.ex.

6) Har vi en långsiktig strategi med de val av spelare och tränare som vi gör eller handlar vi på måfå?

etc

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Knylan: Den enda som behöver dra åt helvete är väl perra...på tal om det här med att föra en onyanserad debatt...

Den där artikeln sa väl för övrigt varken till eller från? Åtgärder skall tas men ingen riskerar att få gå och inga åtgärder nämns heller i artikeln. På tal om det här med att prata utan att det egentligen kommer något vettigt ur munnen...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Patrick Polly: Jo det är sant, är bara så less.
Men hur ska dom kunna vända detta?, om det ligger fakturor i högar som inte är betalade.


FBK: löser krisen så här.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
nixXz: Att åka ner i AS vore en katastrof för klubben. Jag är osäker på hur lång tid,om nånsin, vi behöver för att återhämta oss. Jmf med AIK, 10 år, och Malmö-Leksand där inget av dem är tillbaka. Då ska vi också tänka på att t.ex Malmö har bättre läge med fler sponsorer och mer publikunderlag.

Rensa kan vi däremot behöva göra och det gör vi ju. Både TJ och CE försvinner ju efter året. Bara att hoppas att de inte lämnar ett AS lag efter sig...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Verksamhetsidé:

- Timrå IK ska leverera upplevelsen ishockey av hög klass med god lönsamhet, samt bedriva bred ungdomsverksamhet som genererar elitspelare.

Vision:

- Timrå IK skall genom brett engagemang, sportsliga resultat och god ekonomi vara en förebild för svensk ishockey på elitnivå.

Kärnvärden:

- Engagemang
- Glädje
- Offensiv
- Respekt
- Resultat
- Ödmjukhet

Vore trevligt höra TJ mfl. i en nulägesanalys...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Patrick Polly: Å fy fan. :(

Farsan håller på Björklöven och jag vet hur jävla illa han mådde (och mår) över deras situation, men händer det inget radikalt kan nog vi sitta där snart också... :(
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Tycker även att klubben kan gå ut offentligt med sina problem.
Så någon/några sponsorer + supportrar kan hjälpa till!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Allt är inte nattsvart!

Kolla in den här!

www.timraik.se/index.php?article=845

Timrå IK är fränt!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Patrick Polly: Hur kan man köra ner en klubb i botten på detta viset.
Nog lika bra att åka ner till AS och rensa i alla led.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Smokey: Ja . Man mår riktigt dåligt av att höra sånt där . Fan om man kunde dra in en superjackpott och sopa in en 30-40 millar i klubben
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Patrick Polly: Det du skriver är obehagligt. Jag är mycket orolig för Timrå IK.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Anonymous: Tror de skulle prestera bättre under rådande omständigheter!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Patrick Polly: AIK med våra målvakter vore kanske inget att hurra för heller.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Det brister inte bara på ett håll utan flera. Från väl initierade källor så vet jag att TIK fortfarande lider av akut likviditesbrist. Fakturor blir liggande obetalda och leverantörer och andra ledsnar.

Vi har hamnat i en negativ spiral ekonomiskt och det smittar av sig i hela föreningen. MEN det till trots så ursäktar det inte att vi inte har en spelide och genomför usla matcher. Det kan vi inte enbart lasta en klen spelartrupp för. AIK har inte en gigantisk spelarbudget de heller, men lyckas ändå få ihop ett lag.

Där är ytterligare en stor brist hos TIK, man får betydligt sämre utväxling på spenderade kronor jmf med tex Växsjö, AIK, Brynäs, Luleå mfl.

Ibland känns det som om spelarna i TIK inte har samma krav på sig att prestera som i andra klubbar. Liknande har vi ju hört från Sanny mfl som lämnat så det kanske ligger nått i det.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
Det tragiska är ju att om HIV eller Färjestad går dåligt då kan agera genom att värva, går det dåligt för oss så kan vi bara titta på. Finns inte ekonomi till annat.

Hedström borde inte ha varit ensam om Try-out, han borde ha fått sällskap av resten av truppen. Men nu är det för sent, vill man lösa något nu så får man betala lön resten av kontraktet.
Kommentera

1406725 · »