1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580394 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21

1932006 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Nisse1: Fyll ladan ikväll för Timrås stolthet!
Om Djurgården kan sälja minst 12 500 biljetter till dagens match mot HV ska vi klara 5 600, minst!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
SMÅLAND: Ja det komplexa och svåra att aldrig sluta tro på sin förmåga men samtidigt hantera de oundvikliga förlusterna rätt så vi känner oss starka när det verkligen gäller.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
mikenomad:
We have to Tro på att...
We got the chance..
We are here now..
Halleluja..
Simply the Best..
Red and White..
Time to KROZZ Brynäs..
Ho Ho 🎅
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
The great one: Ja jag är medveten om att det är ett sätt att tolka det på och det är det här som är det svåra. Att gå igenom en serie vi inte på långa vägar är redo för utan känslan av att ge upp. Trots förlustrad efter förlustrad. Visst kan man likt SMÅLAND inbilla sig att vi har här att göra men verkligheten är ju att det här laget inte räcker till i SHL. Inte på långa vägar.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
mikenomad:

Samtidigt, men den där inställningen ger man ju upp på förhand. Måste ju gå in för att vinna varje match, är ju inte bara slå på en knapp i kvalet. Snacket om att förbereda sig för ett eventuellt kval hoppas jag ingen tänker. Losermentalitet.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
mikenomad: Endast 599-sittplats kvar i morgon, hoppas att ståplats fylls upp också.
Krossa brunäs.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
mikenomad: Det här är som jag ser det den stora utmaningen för Freddan o co. Att skapa en någorlunda harmonisk trupp som förstår sin uppgift och är redo fysiskt men främst psykiskt när det gäller. Att hantera raden av förluster på rätt sätt och ta oss an varje uppgift utifrån vad den är. Dvs 52 "lära-matcher" innan vår säsong börjar iom kvalet.

För även om AIK mfl är hungriga och duktiga lag så är det då vi ska visa var skåpet ska stå. Det ÄR nämligen en avsevärd skillnad mellan AIK, Oskarshamn, Västerås och Växjö, Färjestad, Rögle etc. Mot de förstnämnda ska vi kunna vara självklara favoriter, det gäller att ödmjukt förstå det när det är dags.

Med det lag vi har kan jag inte se ett annat förhållningssätt. Tanken att undvika kval är utopisk.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
lincoln: Visst, vi spelar i fucking SHL nu och inte lingonserien. Men när det gäller harmonin i laget är det skitisamma tror jag, placeringen i tabellen är ganska avgörande där. Killarna åker inte runt och njuter bara av att få lira med storkillarna i SHL. Segla i toppen är alltid mkt roligare än att kämpa i botten, oavsett serie.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Jämtlandsfil: Nej absolut inte top 5. Självklart inte.
Vad Jag menade var att vi kanske tappade 4-5 spelare som hade varit habila SHL spelare, men viktigast av allt: Utgjort en stomme att bygga kultur kring. Det var ju nånting med flowet i det förra lagbygget
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Tikkare: Håller inte med om att det här laget skulle vara så mycket sämre än fjolårets.
Kemin kan jag inte uttala mig om.
Men den stora skillnaden mellan i år och ifjol är motståndet.
Visst, fjolårets lag var starka mot Västervik, Almtuna etc.
Inte lika lätt i år mot Växjö, Skellefteå osv.
2-1 ifjol blir ofta 1-2 i år.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Jämtlandsfil: Lika bra? Haukeland var rena säkerheten själv och gör nu succe i Finska ligan. Vem håller Didrik kvaliteer i årets upplaga tycker du? Vem är Jonte i årets lag? (Wedin) Erik Karlsson ? Nää, det här laget är inte alls lika bra som fjolårets. Kemin som var ifjolårets lag finns inte i år.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
lincoln:
Laget är lika bra i år tror jag, motståndet ett annat.
Vi skulle inte legat typ top 5 i SHL med fjolårets lag.
Tror du själv på det?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
jå1: Jag tror att det är oerhört synd att vi tappade vissa spelare från ifjol, typ Didrik, Erik, JJ, Haukeland etc

Kändes som att balansen ifjol var optimal. Harmonin sprutade ur öronen. Jag förstår också att det var ett allsvenskt lag, men jag kände verkligen ifjol att med det laget var det verkligen inte nån katastrof om vi inte gick upp. Kändes som att Nubben byggt en fantastisk stomme och att vår tid skulle komma för eller senare. Det var mer optimistiskt och det fanns en sjuk tro på vad laget gjorde.

Jag tror något hänt med balansen i år. De söker samma magiska stämning men kanske inte når dit. Inte hittar den feelingen

Min slutsats är att det är synd att inte Nubben fick behålla exakt de han ville och bygga nytt därifrån. Det hade inte varit orimligt med tanke på att vi avancerade
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Gewe: Patrik Westberg heter han
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Jobbade igår så fick se matchen via telefon i min taxibil och måste säga att kommentatorn igår var mycket bra, fick in bra observeingar och kul kuriosa mitt bland alla spel sekvenser 👍
Mycket bra! Nån som vet vad han heter??

Vet att det är samma som hyllade EP men bl.a
"Han kanske är världens bästa junior"
"Han kanske till och med är för bra!"
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Tikkare: Som sagt, laget är byggt för HA. Om jag tycker att det är bra värvat för SHL? Givetvis inte. Guter stack väl för att han inte trivdes med sin speltid eller spelsystem? Guter verkar inte spruta in poäng i topplaget Luleå heller för den delen, trots bättre omgivning. Jalle imponerar inte heller på mig, sätt han på hårdträning några veckor så kanske det blir skillnad. När vi är inne på värvningar under säsong så får man väl säga att Laxen är helt ok sett till vad han kostar? Jag tror inte att han är i närheten av målsprutan Guters lönekuvert iaf. Förhoppningsvis dyker det upp någon fler duglig spelare i truppen framöver.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
roger_sundsvall: Ganska säker på att detta var vändningen. Efter Frölundas 3-0 så försökte de spela ett aggresivt försvarsspel sista perioden o lyckades ganska bra. Det visade mig, som såg matchen i TV:n att Timrå är på rätt väg även om det tagit lång tid att få till det. Nu blir fortsättningen roligare. God Jul på er alla!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
jå1: om man vill krångla till en diskussion bara för att svamla kan man göra det. Jag ids inte svamla med dej om den här saken. Vad tycker du själv om året värvningar? Dom var bra i 5 omgångar, men jag vill påstå att vi hade flyt dom första omgångarna. Med tiden som gått har det visat sig att dom inte håller måttet. Och varför försvann Guter te x? Och spritfete Jallas kan väl inte vara en lyckad värvning? GOD JUL på re!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Tikkare: Först är årets värvningar ett skämt, förutom första 5 omgångarna då samma värvningar var bra. Glömde agentenerna att säga åt Nubben att spelarna fungerar bara i 5 matcher? Sen så hade nog dessa usla värvningar stått sig rätt bra i HA vilket var tanken med denna trupp, du kan väl inte ha missförstått det med tanke på alla gånger Nubben utan känsla har förmedlat den saken?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
jå1: vad är det som är så motsägelsefullt att påstå att laget är uselt eller sämre nu jämfört med i början av säsongen då det är ren fakta? Samma spelare kan vara bättre och sämre under en och samma säsong om du missförstått det.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
EllaDa: Förstår dig. Nu är det visserligen elitidrottsmän som ska kunna klara div motgångar men jag förstår inte ledarskapet. Varför försöker msn inte utveckla/nyttja det positiva utan istället sänka ngn pga man hittar ngt negativt? Suboptimering i kubik
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
roger_sundsvall: Bara jag som känner att Drugges speltid ikväll endast existerade på grund av artikeln om honom tidigare idag? Utan den hade han nog nött bänk hela matchen.

Så jävligt att se. Tycker fan synd om Drugge. Han kan ju omöjligt vara sämre än övriga backar på att få igenom skott från blå? Starta karln vid tek offensivt i pp och håll tummarna att man vinner teckningen åtminstone. Va faan liksom!

Tyckte även att Jansson stod för ett positivt inhopp. Kändes rapp, stor och skapade en del. Men fick han spela nått mer efter utvisningen han tog? Jag uppfattade det som om det blev bänken för honom efter det. Kan ha fel dock.

Känns lite stressat från ledarhåll. Hur ska laget, och individerna, utvecklas om det absolut inte är okej att göra misstag? Vem vågar spela sitt spel fullt ut under dom premisserna? Och hur ska dom som blir bänkad efter ett misstag känna förtroende för ledarna om några spelare får göra misstag på misstag utan att bänkas?

Fast å andra sidan; dog inte förtroendet lite för ledarstaben när man gjorde bedömningen att Molinder, bland andra, minsann skulle vara med och leka i SHL?

Positivt då? Jo, men så jävla långt borta var vi inte. En skridsko från målvakten, ett par regelrätta domslut och lite flax hade gjort att vi nått oavgjort i alla fall. Brattström väldigt bra halva matchen. Bygg vidare på honom så lär han sig returhantering i skarpt läge.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Spunk: ja de blir nog sannerligen ingen mer speltid för pojken tyvärr. Tråkigt. Är en hård värld detta. Tur man är farsa till två döttrar som håller sig till hästsport. Annars hade man nog haft magsår själv.
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
frölunda spelade inte bra sista 10
men gjorde inga tabbar
men vann ändå
förra matchen vi leder med 2-1
ett antal tabbar av oss...= torsk
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Tikkare: Det du skrev är motsägelsefullt, men det förstår väl inte du?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Tikkare: Brian Lerg som sköt Rögle kvar ifjol blir nu utlånad från Ambri till tyska ligan. Nåt för önskelistan?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
EllaDa: Han fick 30 sek mot Rögle för ngn månad sedan. Gjorde ett assist direkt. Sedan ingen mer speltid. Till en kille som gjorde långt mer PP-poäng än ngn annan TIK-back förra året:-(
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
jå1: visst.. men inte lika urusla. Var det svårt för dej att förstå ?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
TimraStockholm: vi ska nog vara jävligt ödmjuka mot HA lagen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
TimraStockholm: Ja den här truppen har nog tyvärr sprattlat färdigt, dom gör vad dom kan efter sina förutsättningar men är inte bättre än så här.
Kanske dags att Nubben flyttar ner i båset för att stötta upp när vi iaf, inte har pengar till värvningar. Stackars oss!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Tikkare: Det var väl samma urusla spelare första 5 omgångarna som nu?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Fast ...om man ser historiskt på saken är ju inte Timrå berömda för att sänka spelare direkt, snarare tvärtom....men fallet Drugge är märkligt, grabben har det tufft, onekligen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Jockz: jag håller med dig på den punkten. Låt honom få en ärlig chans någonstans där man kan få vara mänsklig utan att halshuggas. Har man inte spelat och varit i matchtempo på länge. Vad förväntar dom sig? Stordåd? Vakna för fan och inse att ni stjälper spelare på detta sätta. Blir ju som dömt att misslyckas. Kanske de ledningen vill?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Tikkare: Efter att Mora gick om nu är min känsla att vi stannar på jumbo platsen säsongen ut. Däremot slår hjärtat för Timrå ännu hårdare trots motgång.

Längtar till att sopa mattan av Oskarshamn i BE GEE HOCKEY CENTER.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Icetea: ledningen i Timrå suger. Finns inget som är proffsigt där. Ett gäng halvfyllon som slagit sig för bröstet och trott att allt löser sig nog. Allt från souvernirshopen till aktieförsäljning. Dom är till och med sämre än Leksands ledningen. Årets värvningar av Nubben är ju ett skämt. Har karln tappat sin känsla? Så här jävla urusla trodde jag inte det skulle bli efter man sett dom 5 första omgångarna. Nåt hände efter det..
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
EllaDa: Ja nu måste man släppa iväg drugge, börjar bli riktigt pinsamt att bevittna denna psykiska misshandel som försiggår.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Sant, som vi trodde ända från början, försvaret räcker inte
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Min korta analys

Vår största brist: Avsaknaden av skridskostarka backar.

Konsekvens: Ständigt tvåa och stress med indianare i defensiven och forwards tvingats bromsa upp när väl back lyckas sätta igång spelet. Pucktapp i mittzon och mycket tid i egen zon.

Vad göra: Tjata, tjata och tjata samt pröva någon forward på backen. Johan Persson?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Hälge: Klart att Brattström är kall nör man får lira var 15:e match typ. Kolla in vilken pondus han har när han får växa in i matchen mer och mer. Skulle vilja se Brattis få chansen i typ 2 matcher till på raken innan man kan bedömma helt. Lägg därtill att han faktiskt tar skott som går i axelhöjd och på plocksidan....
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Ullf: vad är det man brukar sjunga?
" The only way is up.......baby"
Plats 14 nu...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
JobbaPuck: Om man tittar till räddningsprocenten i matcherna emot FHC så vann ju Brattström i a f.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
TimraStockholm: tycker att vi växer in i det, sakta men säkert!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Sputnik: är ju tveksam till att han skulle vara högavlönad. Men man ska aldrig säga aldrig. Men låna då ut pojken för sjutton! Vad tjänar detta till? Han får ju inte chansen att spela sig till en tröja. Så fort de blir ett felpass, fel bedömning ja men då åker han längst ut på bänkn. Titta bara hur hardegård kan passa och skjuta bort oss men ändå lira mest istid. De luktar skumt detta kan jag tycka. Tror ledning/tränare inte riktigt kör med ärliga kort här
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
TimraStockholm: Det där tugget kommer vi få höra hela vägen ner till Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Sputnik: En liten tanke, Collberg har varit iskall ett tag nu. Kanske skulle sätta ihop Collber, Rensfeldt och wedin och få ihop en riktig ledarkedja?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Hoppas de gick bra med Gallo . Nästa match kör vi så här FÖRSTA 10 istället
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
roger_sundsvall: Citerar SR Radio.
”Timrå spelar bra men likt förbannat blir det inga poäng”. 😥
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2018-12-21
Så jävla tragiskt att när vi reser oss och spelar bra så blir vi bortdömda i sista perioden. Man är helt blind till hakningar/holdingar från Frölunda men man hittar en tripping på en situation som hör hemma på OS i simning
Kommentera

1932006 · »