1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577885 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17

« · 2372788 Till forumet


Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Jamendåså. Nu kör vi.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
T T: Lätt seger på lördag. Kom ihåg vart ni läste det först🤗
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
snushane: Man kan ju hoppas, jäklar vad taggad man är, man har stora förhoppningar på denna säsong:)
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
T T: Äntligen! Släpp pucken!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
tjobba: Ska bli kul att se Timrå möta riktigt bra motstånd såhär direkt i premiären. Frölunda har sett starka ut på försäsongen, men hoppas såklart vi kan bjuda upp till en riktigt bra match!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Labban: Om jag inte minns fel leder Frölunda försäsongsstatistiken tillsammans med oss. Så det blir två lag som inte har förlorat på länge som möts. Tror som sagt på en riktigt bra och spännande match som vi förhoppningsvis kan vinna!

Forza Timrå IK röd och vit hockeydynamit!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Labban: ja nyckeln imorgon blir nog att stå emot första 10 min. Grejar vi det finns det goda chanser att få med sig poäng hem
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
JanneH: Ja precis! Är vi inte 100 påkopplade så smiskar dom in 2 baljor första 10.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
hockeyärnice: Johansson är ju känd för att släppa nån billig puck i början av matchen, så man hoppas han har lämnat det bakom sig
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Zäta75: Poäng i morgon är naturligtvis inget annat än bonus så här på förhand. Huvudsaken är att spelet ser någotsånär ut och att vi inte åker på skador. Känns ju inge vidare om vi blir totalt utspelade med storförlust som följd
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Hanzl och Rautio stannar hemma, missar matchen imorgon. Bägge två pga. Familjeskäl enligt st.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
dr-nix: Fan, fast vi har Lundin som kapabel back up men ja, det försvagar oss onekligen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Rico01: Alternativt får Emil.p centra en andrakedja.
Kanske blir nått sånt här

Oliver.J-Lander-Halloran
Dahlén-Emil.P-Hartmann
Lundin-Andersson-Walli
Alvarez-Blomman-Boyce
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
dr-nix: Hanzl borta sög ju rejält
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
dr-nix: Finns nått lag i Småland eller dylikt som vi kan låna målvakt ifrån kanske? Tänker att Allsvenska säsongen ändå inte dragit igång än?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Svårt att se att man ändrar ”1a” kedjan.

Halloran - Lander - Pettersson
Dahlén - Lundin - Hartmann
OJ - Andersson - Alvarez
Walli - Blomqvist - Boyce
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
kattan: Tänkte lite mer på Emils rutin och därför under dessa omständigheter flytta ner honom bara för imorn.
Ser gärna att Walli tar Alvarez plats med. Få lite mer fart och tyngd i 3:e kedjan.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
kattan: Men Lundin, Hartmann och Dahlén känner ju till varandra sen förr. Så det blir nog en bra kedja. Bort med Alvarez ner till 4:e kedjan som sagt så är jag nöjd. 😁
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Nåja kanske lika bra att Hanzl är borta. Annars kanske man fått för sig att vara lite positiv trots allt. Lika bra att ställa in sig på stortorsk imorn. Kanske bräcka förra säsongen och börja med en 13 matchers försluststreak när vi ändå är igång.

Ångest är ingen känsla, det är en livsstil och kronisk åkamma för en Timråit.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: jag tippar 3-1 till Frölunda, men med lite flyt så ska vi kunna rycka nån fjäder ur indianskruden! En poäng, då blir det en stor whisky efter match! 😁
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
JanneH: "ja nyckeln imorgon blir nog att stå emot första 10 min"

Ähh, det funkar att låta Frölunda leka av sig i början också.
Gör så här bara.
Lycka till i morron, håller på er!!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Tom Topp: Så sjukt ovisst imorn. Känslan säger mig att Frölunda har 3-0 efter första och totalt har stängt ner oss, resten blir en transportsträcka. Hoppas jag har fel.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Vi är Timrå och vi ska inte ha det lätt. Lär sluta 8-2.
Både Pettersson och Lander skadar sig när de krockar i egen zon.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Fan, ingen Hanzl. Jag som har lastat in det som kvar av löningen på bortaseger 😐
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: det blir en jämn match, men troligen orkar vi inte riktigt. Det är min övertygelse, men jag har haft fel förut!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
bar mofftak: ja ingen kan väl missa att vi numera är big business i SHL när vi är på ”JUST NU”-löp på expressen 😂
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Olle: varför missar Hanzl ?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Jävlarrr vad gött det ska bli att få gå på hockey igen imorn! Vår bortasektion verkar bli välfylld (slutsåld(?)) och laget på isen är något jag aldrig vågat drömma om!
Vi ses på Spoton! 👌
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Andersson: Han ska bli pappa i dagarna
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
mikenomad: Är det helt 100 att han spelar torsdag då? Hur vet dom det ?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Andersson: De väntas tillbaka men såklart det inte är hundra när det gäller sånt här
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
mikenomad: Har frun inte fött då och det blir under matchen är det ju bara att snöra på sig skorna is6för skridskorna och ge sig iväg svettig i full utrustning. Vilken jäkla syn att se det vid förlossningen. 😂
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Olle: Vem är Routio? Kanske nya backen?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Andersson: bäbisar tenderar att komma ut inom en på förhand antagen tidsram. Om den tidsramen ej kan hållas så finns det verktyg man kan ta till. Sugklocka är en vanlig procedur i sådana tillfällen och många kändisar har kommit till på det sättet.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Pinaceae: Dagens journalister sysslar inte med korrekturläsning!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Laffe: Nä! Korrekturläsning är för akademiker och annat löst folk.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Pinaceae: 😂😂😂
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Olle: Man ger medel för att sätta igång födseln, sugklocka används när barnet behöver hjälp att komma ut.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Det jag sett från en bit in i 2a, så har väl Löven lite att jobba på. MoDo klart bäst. 3-1 nu.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Nisse på Mon or: Djurgården har sett väldigt överlägsna ut i HA. Det kan bli en väldigt tråkig säsong där nere i träsket om inte MoDo och Löven skärper sig.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
bar mofftak: Skärper sig? Säsongen har inte ens börjat. Såna stora slutsatser är ju värdelös att dra av en försäsong.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Villervalla: kniven för bövelen! Vad är det för fel på kejsarsnitt?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Tom Topp: Precis, den enda anledningen till kejsarsnitt är att Hanzl ska till Göteborg. Tycker det är helt upp till mannen att bestämma.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Villervalla: Eh. Jag är ganska säker på att sugklockan används för att projektera barnet ut ur härligheten med hög hastighet och på andra sidan rummet står en barnmorska med hov och fångar barnet. Tro mig. Jag har blivit född en gång och jag vet vad jag talar om.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Synct: Skärper sig är väl precis vad man gör när det inte är försäsong? :)
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
bar mofftak: HV71 såg "överlägsna" ut på försäsongen och vann alla matcher året de åkte ur, om jag förstått det rätt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Imorgon är det dags, det vi har saknat efter ett uppehåll som tog längre tid än vanligt känns de som; Dahléns första match i SHL.

Från och med imorgon så spelar matcherna roll, går det skit så får vi hoppas att det inte blir nå "Vi måste sätta försvarsspelet" vi får höra under hela grundserien.

Imorgon bevisar JJ att han faktiskt kan hålla igen därbak.

Backarna totalt stänger igen anfallen i egen zon

Våra forwards får deras målvakt att tappa räkningen med hur många puckar han kommer att släppa in.

FORZA TIMRÅ!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Tom Topp: Thungur knifur
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Dubbeld: Det är dax att ngn går rent i denna serie nu! Nu gör vi det..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Rip Kirby: Precis! Hur svårt kan det vara? 😆
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sitter just nu på en hipster-bar i Götaland efter att ha färdats 72 mil i bil. Storstadsfolket känns ovetande om allvaret som nalkas, imorgon så intar vi Scandinavium med fanan i topp!
Låst ämne

« · 2372788