1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576269 inlägg · 6216 ämnen

Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13

1986039 · » Till forumet


Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
söder över: anledningen att många av oss här inne sågar Freddan redan nu är att vi anser att han borde ha åkt all världens väg när vi ramlade ur. Okey att en nykomling måste kvala men har man 52 grundserie omgångar på sig att få ihop laget, sätta ett grundspel samt inse att Svedberg är ihåligare än en schweizerost och ändå inte kan slå IKO i bäst av 7 då är man fan oduglig både som tränare och matchcoach!
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nytt inlägg! För dom som bryr sig :)
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Om man nu ska läsa in något som ristat i sten redan nu så ska det vara att Berglund är kapten för i år...

Att sätta ett grundspel tar tid.

Synd att såga Freddan runt det redan nu.
Ifjol såg det inte så värst bra ut. Men vi hade inte en trupp att konkurrera med ordentligt då heller...

I år har vi en trupp som erkänt duger defensivt och erkänt duger offensivt...
Målvakt Brattström håller klart godkänd HA nivå med reservation för skaderisk vilket lägger en massa ansvar på Ohre som jag är ? till...

När vi gick upp och året innan det så hade vi ett bra sammansatt lag med individer som tog sina roller. Den här truppen har inte fått chans till att nå dit ännu...

Jag såg träningsmatchen mot Almtuna och Jonte Dahlen försvann långa stunder men var framme och gjorde poäng...

Jag skulle råda till lugn...

För min del vill jag se formen starkare i november när det blivit serielunk och lite skador börjat härja...

Om det kommer lite näsbrännor nu så får det ses som läropeng!

Jag hörde intervjun med Ante K med och gillade vad jag hörde!

Ansvarstagande och bra!

Jag kan absolut ha fel men grabbarna och ledarna förtjänar lite utrymme tillsvidare...

Jag kommer med storsågen i november och Berglunds magskott fortfarande är det vassaste vi producerar.

Detaljer som skott-täckningar och desperation som ger det lilla extra av individer och publik blir klart bättre när läget är skarpt!
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Sputnik: Jag är fan ändå helt jäkla lugn. Vi supportrar är som löddriga kapplöpningsfullblod (även om en del säkert slarvat med sin egen försäsongsträning för att orka alla hårda läktarkamper, eller?) som nu längtar sjukt mycket efter det enda som betyder något. Seriestarten!

Försäsong är försäsong. Division 1 lag kan utmana SHL-lag. Kan tänka mig att en och annan TIK-are undermedvetet håller igen i väntan på den där jävla premiären.

Då vet vi... Jag tror på en helt annan uppvisning där i Norrköping. Tiden går sakta. Kommer att vara där!

Röd och vit hockeydynamit! TIMRÅ IK! Jag tror på topp tre. Och det är vi supportrar som avgör det där sista.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Costanza: Haha jo man väljer ju att se vad man vill se, väldigt dåligt agerat av Bratten själv mot 3 lövenspelare där.... Själv ser jag till det obefintliga försvarsspelet där Freddan måste tagit inspiration av självaste Larry Huras när han satt sitt grundspel....
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nu kunde man suttit och väntat på nedsläpp i Elitserien!
Ett sådant kollosalt misslyckande att vi inte höll oss kvar förra sessen!
Frågorna är fortfarande kvar...
Var finns harmonin och glädjen i klubben?
Det som tog oss upp för två sessar sen!
Genrep i hemmarinken igår gav inga svar alls...
Udd och håglöst och totalt ointressant ifrån spelare och ledare...
Va fan sänder det ut för budskap till oss supportrar som följer laget alla vakna timmar på dygnet..
Kommer det bli lika jäva mediokert som förra sessen...
Nä oron sprider sig fort...
För börjar säsongen illa...hur ska det då sluta.
Hur ska de då få skutan på fötter igen..
Skjunker vi då som förra säsongen..
Nä....
6 dagar kvar till premiären...
Tysta våra tvivel och visa att vi har fel..
Visa att det bara varit försäsong..
Visa att på fredag börjar säsongen och då tar ni oss alla med bravur!!!
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Öndulat: Om han inte var bra så måste dom andra kunna var bra ,han skall inte bära laget för att dom skall visa attityd.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Sputnik: Freddan hade lätt tagit den där pucken om han stått i mål. I alla fall när man tänker på tiden innan Foppa och Näsan medvetet började skjuta puckar i huvudet på karln. Efter det började han tro att han var coach och stapplade iväg yr till Vivstamon.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
modomille: Du har rätt, det ligger i att Lööke mfl får ut sin potential. innan Dahlén och Westerlund anslöt så trodde jag knappt på topp 5. Man har kanske varit för naiv och trott på att 2 spelare skulle kunna ändra på de förutsättningarna.
Trodde verkligen att vi sett nog av detta försvarspel, fortsätter det så här så kan han inte Freddan vara kvar....
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Clay.2: det var ju inte det han sa. Han menade att han inte kunde säga så mycket om lagets (dåliga) insatts då hans egen insatts var så pass dålig. Svårt att ge andra kritik då man inte varit särskilt bra själv.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
jå1: Hur tyder man Dahlens uttalande , han vet inte hur bra laget är ,, vilken konstig känsla han måste ha eller har han givit upp redan nu .
Man vet hur bra laget är .
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Sputnik: Freddan börjar likna fågelholken mer o mer! Men förutsättningarna är väl inte så mycket bättre det här året heller.......Ska man chansa bort den här säsongen också? Makalös dålig backuppsättning.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Det återstår att se. Man kan väl inte ge upp innan säsongen har börjat.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Sputnik: Fast har ni egentligen det? Hartmann är den enda förutom Dahlén som har producerat på den här nivån. Lööke & Wahlgren är intressanta och det borde lossna för dom nu men det är inte säkert. Och även om dom skulle producera så imponerar inte resten av killarna.

Om ni får ut max så ja, då har ni en stark forwards uppsättning, annars inte.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Sputnik: Överlägset bäst i Timrå var "Brattis" i målet. Det säger ALLT.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
kulltorp: Så.sant så sant. Men på förhand så har vi en stark forwardsuppsättning på HA nivå i allafall. Gäller ju bara att vi får ut potentialen i praktiken med....
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Sputnik: Känns inte som att ngn sida skrämmer ngn sida just nu.
Hade varit kul att veta vad Saida hade sagt.
Annars liknar laget mest ett extra givmilt Sida kontor just nu.
-"Andra sidan är ni klara!"
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Vojne Vojne Vojne!!!
Cannabis nollade oss ikväll.....
I vecka innan seriepremiären så ser det sömnigt och vilset ut....
Förvisso en simpel träningsfight...
Men uddlöst och så in i helvete oinspirerat ut!!!
Nä dags att rycka upp er....
Nu släpp vi detta och ser framåt...
Det kan ju inte bli sämre än detta spektakel hoppas jag...
Nu blir det " Tusen och en Natt " med Ylva Maria Thomsson på VHSen...
Och en påse ostbågar!
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Det enda som fattades för en helkväll var att Freddan tagit ut Bratten på slutet. Då hade 0-4 suttit garanterat. Nu blev det nog inget läge för det. Men annars är det jäkligt kul med hockey...
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Smokey: ledartrojkan är inte nog intelligenta för att hålla på med "att skapa förvirring". Det klarar laget alldeles utmärkt själva utan hjälp. Om nu Nubben har en viss pott att använda för t.ex. backar. Som bevisligen inte har räckt till. Varför tar man då in Ante Karlsson från Färjestad på 5 år? Han torde vara överkvalificerad. Och knappast gratis. Och varför tackade han ja? Han måste ha vetat att backsidan är ruskigt tunn.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Jo det är ju också det många påpekat på förhand, att våran backsida inte skrämmer många....
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Har Nubben gett Freddan dåliga förutsättningar att lyckas, svaret kommer nog rätt så fort.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Det är mycket märkligt. Närmast obegripligt. Kan det vara för att skapa förvirring då en massa andra lag hade spioner på plats?
På fredag får vi svaret. Allin (som Freddan sa till media inför matchen) måste varit en ren bluff eller rent falskspel.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Sputnik: då måste spelarna vara för dåliga...
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Tror Ante Karlsson är helt rätt man för Timrå. Gillade verkligen det han sa om sitt strategiska tänk i senaste Timråpodden som ni kan lyssna in om ni inte hört den.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Smokey: Nån som vet vad Ante Karlsson har bidragit med? Är det tränarna som inte kan förmedla sina idéer eller är spelarna för dåliga? Eller både och? Någonting måste var ruskigt fel när det tjatas om att sätta grundspel och försvarsspel och nu ikväll gå all in...och en vecka till seriestart är det inget som fungerar. Dahlén är en skugga av sitt forna jag. Han kan Timrå inte lägga upp sitt spel på. I alla fall inte nu. Det kommer att ta tid...Andra måste träda fram. Vilka då? Nu kommer F.Andersson en än gång att stå och mässa "sätta det och sätta det"...jaa vadå?
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Om man skall se till försongen så är mitt största orosmoln offensiven och uddlösheten där, det är ju Freddan som håller i övergripande spelet och just nu spinner han vidare med sitt obefintliga spelsystem sen förra säsongen. Jag håller med Kulltorp, Freddan skulle aldrig fått stanna kvar, tycker det mer och mer visar sig att hans första säsong var ett lyckoskott från hans sida med Dahlén och Haukeland som räddningsplank. Han snackar mest om att bygga en grupp och verkar ha den första säsongen som nån slags måttstock som man måste uppnå igen. Det är lite mina farhågor som verkar visa sig tydligare och tydligare. Att han saknar den taktiska förmågan och är mer en som är bra med människor och bygga grupper. Men Nubben kommer inte sparka han, det har han varit tydlig med sen förra säsongen. Det är bara andra föreningar som skall ha krav och tydlig målsättning tydligen. Börjar nog smått fundera på om inte Modano har rätt med sitt inaveltänk ändå. 😂
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Valium i vattenflaskorna? 8 pers utspridda på Västra stå?
0-1 tills det var ca. 3-4 minuter kvar då tröttnade Bratten en nivå till och slängde in pucken i eget mål för att få till en förändring i menlösheten.
Vita Hästen - VIK typ 42 utvisningar. Övertygad om att Freddan kollade direktsändningen därifrån. TIK-Björklöven brydde han sig inte om... Märklig uppladdning.
Betyg utdelas klockan 21.00 nästa fredag.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Man känner igen spelet ifrån förra säsongen .
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or:
Dä låt ju för fan som Giffs!!!!
Skit i dä sportsliga å tänk på ekonomin!!
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Clay.2: då såg du försvarsspelet vid 0-3...två Bj.löv.spelare smög upp framför mål medan två Timråbackar stötte snett neråt bakom mål mot en bj.löv.spelare...ridå...
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Sputnik:
Inga sparkningar på den fronten förrän vår SC är klar!!!!
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
F.ö....så är jag lite orolig, trots försäsong, att.ingenting ser bra ut. Inget grundspel, inget passningsspel, inget målskytte, hönsgård i försvaret mm mm.
Jo...Bratten är bra..
Ska detta bli året då Freddan sparkas???
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Efter att ha sett matchen på plats så såg man ett profil löst lag ,ett lag utan förmåga att lösa enkla problem framåt , utan struktur ,spel idéer, och sedan vem skall göra målen är den stora frågan !
Freddan har mycket att få till med detta lag , för nu är man uddlös .
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Zambonin: Jag är övertygad om att han inte är det, och har varit så sen dag ett. Trots att jag fått pudlat inför pöbeln så är det vad jag tror.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
SMÅLAND: Enligt styrelsen finns det ju viktigare saker än ishockey. Den inställningen går nog igen på försäsongsträning och bygget av laget. Har nyss köpt säsongskort VIP. Känns jätteinspirerande.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Zambonin: Ikväll hade vi inte Peter Antione,Christer Abrahamsson,Håkan Åhlund lr Hans Säcken Särkijärvi i båse som skrek i båse under matchen!!
Dä är likt Perra " Fågelholken " lr Montana!!!
Nä....det är fan dags att vakna nu 1 vecka innan seriepremiären i Norrköping!!!
Samma jävla inställning om en vecka och hästen käka upp oss fullständigt!!!
Fast d är ju bättre å harva i bottenskite i början å sakt arbeiten sich uppåt!!!
Töm å GLÖM å rid inatt!!!
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Costanza: Ni kan få han! Han var ju sån förträfflig sportchef hos er och ni söker ju sportchef så. 😉
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Zambonin: Freddan är bra. Det är ni alla andra som är dåliga. Kan nog inte bli värre...
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Är det någon härinne som ärligt fortfarande tror att Fredrik Andersson är en bra coach? Vad håller vi på med ens? Det är ju uppenbart! Nån slags lagledar roll kanske är lämpligt för han då han verkar vara bra med människor, men med han som coach så tror jag att vi kommer ha en hel säsong till av sätta försvarsspelet skit igen.
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Timrå var helt chanslösa i kväll, nära 0-4 på slutet med stolpskott. Dahlén har lång väg kvar till någon slags form. Många osynliga var det..
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: skitspel och nu får man sänka förväntningarna..
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
jå1: visst...men sant...hur ska detta gå?
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: time out för Timrå...0-3...höns i försvaret..
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Lika positiv som vanligt du!
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: 0-2...men kom ihåg..det är bara försäsong...på en vecka ska allt spel sättas...nu är det hönsgård...uselt...
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Snart så kommer målexplosionen
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Andersson: det är nog "eller nåt"
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Nisse på Mon or: Dom kan ju vara nervösa eller något ....
Kommentera

Sv: Genrep Timrå IK - Björklöven 2019-09-13
Andersson: enligt Freddan skulle Timrå gå all in i kväll...mm sure...
Kommentera

1986039 · »