1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602089 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
-Gurra-: Allt är politik. Har du inte fattat det än?

htikare: Väldigt fyndigt skrivet. Men snälla... blanda inte in politiken i hockeyn.

ernie eagle: Centerpartiet vårt har väl bara 4 medlemmar..Warg. Regin , hahl o J. Andersson... Men dom ä BRA!

Ytterpartiet däremot...de är ännu bättre..

O målgruppen.. the two Johans`s..är heltät..

Där ser man allt handlar ändå om hockey!

Dajja: De sponsrar nog Sundsvall Hockey oxå skall du se!

Så du läser inga dagstidningar heller då eftersom de har sin logga på både Sundsvall och Timrås matchställ?

Frella: Centerpartiet sponsrar också Timrå IK vill jag upplysa =)

TIKbiff: Det är inte förbjudet att framföra partipolitisk propaganda så länge den är skriftlig.

Däremot får du inte hålla valtal i pauserna såsom UIK gjorde genom att bjuda in Wanja Lundby-Wedin från LO.

Frella: Ännu en anledning till att inte rösta på sossarna.

LingaN: Ja det ä ju sant i och för sig.

-Gurra-: Jag bryr mig nästan inte vad Timrå har för sponsorer utan bara att de får in pengar.

LingaN: Jag tycker det är bra att valet är idag. Inte för att jag säger nej till att klubben skulle få extra pengar utan för att hockey är hockey och skall så förbli. Att blanda in politiken på ett sånt sätt i sporten känns obekvämt. Det skulle med all säkerhet bli en sjuhelsikes cirkus av hela verksamheten i slutändan. Det skulle heller inte se bra ut om klubben skulle vara sponsrade av ALLA partier. Ett parti är ok men absolut inte mer än så.

Frella: De har väl en skylt i arenan, tror jag.

ståpäls: Timrå är väl redan sponsrade av S?

TIKbiff: Politisk reklam är tillåtet. I Umeå höll man dessutom ett tal vilket inte var tillåtet.

LingaN:
Och åkt på böter som Umeå IK?

Det är synd att valet 2006 är idag och att inte elitserien börjat för Timrå hade nog kunnat tjänat en del på lite reklam från olika partier.

JimmyH: Härligt. Nu känns det lite bättre.

ståpäls: Tommy Boustedt satte Timrå 9:a med motiveringen att Thomas Johansson, Martin Lindman, Pär Bäcker, Dragan Umicevic och Nicklas Danielsson var bättre nyförvärv än Kokko, Lotvonen, Hahl, Pärssinen och Hedström.

Det är nästan kusligt hur eniga alla "experter" är. Hoppas nästan att Jimmy drämmer till med TIK på 9:e plats...

matte1:
Morsor kan man lita på, dom ställer alltid upp.

Forza Mamma Hedström!

73Sjöbba:

Hörde att Hedstöm är i Leksand. Nån som kan dementera =)

TheOneNOnly: Ja.

Jag tycker att Timrå borde värva Daniel Strömberg från Sundsvalls J20 lag, det är ingen liten kille det! För övrigt har han börjat i min klass i Samhälle 2'an på Timrå också =)

73Sjöbba: Hehe, jag tror absolut claesw skojade, ironi är så skönt att se ibland. Trodde det bara var jag som såg det denna gången. ;)

Nån som vet om man kan betala på plats i eon arena på tisdag för tågresan?

-Gurra-: Jag tror att claesw skojjade lite med uddan. Det är ju Mitthem som äger dom husen, dvs det är hyresrätter så dom går inte att köpa. Jag måste göra dig besviken: dom är inte finare på insidan, jag har nämligen varit där och målat dom och då kan dom inte bli bra

claesw: Insidan är förhoppningsvis finare än utsidan vad gäller dom husen.
För på utsidan påminner dom om skokartonger i mina ögon ;-).

Herminator:

Pointer Sisters - Ajm så xajtid.

Poffa: Fniss, Let's get exited Pofflund!

Bo Bly:

Det är så skönt att läsa sånt. Ska bli så mycket roligare då våra unga backar skjuter er i sank på tisdag.

Bo Bly: Krizan har legat på en räddningsprocent på 92-93%dem senaste säsongerna vad får dig att tro att det kommer att bli annorlunda iår?

Bo Bly: jo men ja skrev bara nog kan fixa flest nollor.

Uddan: Tror inte Krizan kommer upp i samma klass som
förra säsongen.Dessutom har Modo bara 2 backar av klass
resten skulle vara utlånade till Ö-vik.

Herminator: Hörde bara Kenta prata om Strålman.

Uddan: Jonte på P4 just nu!

claesw: Ja de är dom men dyr åxå.. Men de är ju en smaksak alla gillar inte samma.

Uddan:
Jag vill veta om bostäderna vid hamnen i Sundsvall är fina och alltså nåt att köpa?

Portello: Cechmanek,Krizan,Backlund,Hento dom kan nog göra upp som ha flest nollor!!

Uddan:
Vilken målvakt i es kommer ha flest nollor efter grundserien enligt dig?

actionleif: Tvivlar ja starkt på.

Uddan: motfråga:

Vad tror du om att Moe kommer hamna i topp 5 på utvisningsligan?

htikare: Va tror du om att Petri Kokko kommer att hamna på topp 3 på assitligan när ES är slut.`?

Janken: En som det inte pratats om nåt ännu i år är Sundhs centerkedjekamrat i går Peter Regin..har själv inte sett nån träningsmatch där han varit med i år o undrar därför om nån annan gjort det o har nån åsikt om honom tex. om han kan ha förbättrat fysiken o det fysiska spelet i år??

Uddan:
Det är ju det jag menar.. Att om man har bra andra o tredjeformationer så hjälps det inte att markera bort en ruggig förstakedja.. Då kommer de övriga att producera i stället. Och jag tycker att det ser bra ut för oss med Sundh, Svensson, Varg, Hallin, Andersson m fl.. Som kan kliva fram om motståndarna satsar allt på att neutralisera Hedström-Hhl-Pärsinen.
Framför allt när vi måter lag som inte har bredd..
Ofta hör man tränare säga inför matcher.. "Kan vi bar stoppa deras förstakedja så skall det nog gå" Alltsomoftast funkar det en halv match. Sedan har det bättrelaget malt ner utmanarens andra- tredje...

Men som sagt.. Vår förstaline kommer att producera.. Men vi har en del utmanare bakom dem också...
Personligen har jag en magkänsla om att Sundh kommer att visa extrema poängkvaliteter i år.

htikare: Absolut men tror mkt av de beror på allt som hänt under sommarn å att han inte är lika tränad som innan.Sen så gick han ju ner 6 kilo lr va de va. Och han behöver dom kilona. Men de kommer..

Uddan: Jag tror också det..men hittils har speciellt Jonte sett lite vilsen ut i den kedjan o lite problem med timingen i tacklingar osv. men det kommer
nog snart när det blir serie o tävlingsmatcher..Jonte är ju uppenbarligen en tävlingsmänniska !

htikare: Jo ja vet.. Men man vill se resultat me lr hur? Sen så behöver dom inte göra 3-4 mål per match. :) Men de är ju som du säger ju längre de går så bättre blir de.Så vid slutspel så äger dom..

Uddan: Både Hahl o Hedström har ju själva uttryckt att de är slow starters på hösten! o att det kan ta nån månad/er innan de nått sin normala nivå'
så dom lär nog hitta varandra bättre o bättre framöver o då kan det bli rktigt riktigt bra!!

Janken: Jo men visst men våra tre andra kedjor har ju visat att dom kan producera.!

Sen hoppas man ju att Hedstöm-Hahl-Pärssinen hittar varandra om de så vore kolsvart i hallen!

Uddan:
Jag tycker att effekten av s k "fruktade femmor" ofta öppnar upp för de övriga.. Motståndarna matchar ofta sina bästa mot dessa "fruktade femmor" vilket i sin tur kan öppna upp för de övriga. Speciellt mot lag med dålig bredd. Där kvaliteten på 3:e, 4:e femman kanske inte är så hög.
Så även om dom inte producerar själva så kan det ibland ge en sidoeffekt.

Jag har inga vetenskapliga belägg i form av statistik eller så... Det är bara en reflektion jag brukar göra ibland. Se på FBK.. Visst producerar Jönssonligan en hel del. Men ibland matchas dom bort och det blir totaltorka där medan de andra femmorna gör målen..

Se gårdagens match.. Jag var ju inte där... men om det nu var så att Hedström och CO konsekvent nöttes ned av Lintner o Wernblom... Då kroknar AIK:s andra och tredjeformation till slut och släpper till efter halva matchen...

« · 750062 · »