Uddan: Det var nog ditt sätt att ställa fram det hela på som det egentligen funderades över. "De kommer ju bli en ruggig femma om dom kan producera!"
Alltså de blir en kass femma om de inte kan producera men om de kan producera så blir de en ruggig femma. Detta bör väl gälla för vilka formation man än pratar om.
Uddan: Dom har ju nyttjas så i de senaste träningsmatcherna så jag antar att tanken är att dom skall vara förstafemman. Helt klart en kompetent femma med mycket hockey i sig. Till och med Wikegård berömde Hedström och Pärssinen i går :) Vidare kan man också erinra sig att Nubben sade innan säsongen att han, och Timrå IK, sökte efter en producerande förstafemma. Med dessa herrar får man väl anse sig ha uppfyllt det kravet, så jag tror alldeles säkert att de huserar ihop. I alla fall till en början.
Laken: Har den kommit ut nu. Läs då för bövelen mitt alster "Den rödvitan läran - ett sätt att leva"....en resa mellan himmel och helvete och lämna sedan din kommentar i denna tråd här på HS.
Var det någon fler än mig som fick Timrå IKs nya magasin 'MagaZinet' idag? Varför fick man den, för att jag är medlen i Timrå IK eller i Timrå IK Supporterklubb?
Taget från SAIKS hemsida: "För att det ska bli en riktigt trevlig debutmatch krävs det lite mer jobb framför allt från forwards i egen zon men också rejälare försvarsspel av samtliga spelare och fokus på rätt saker i försvarsarbetet för att kunna stoppa kreativt anfallsspel som Timrå stundtals bjöd på ikväll och som Brynäs säkerligen också kommer att bjuda på under matchen på måndag."
Det lät ju riktigt roligt. För övrigt en mycket detaljrik och objektiv matchrapport av Magnus Nilsson, hehe.
Laken: jag tror att Sundh och Svensson kommer att bli nyttiga tillskott till laget den här säsongen däremot så har jag ingen aning om hur bra dom kommer att vara.
Själv tror jag dock på Johan Andersson, får han chansen så kan detta bli årets överaskning i Elitserien (relativt sätt givetvis).
Laken: Blandade åsikter bland SAIK-fansen. Vissa ansåg att Timrå var flera klasser bättre och vissa ansåg att så inte var fallet. Andra framhävde att SAIK saknade för många spelare (Söderberg, Kristoffersson, Harkins, King mfl.) för att ens vara kapabel att ge Timrå en match. Men det är väl inget nytt, åsikterna går ju nästan alltid åt olika håll. Blir spännande att se hur det går i serien för både Timrå och SAIK. För faktum kvarstår; en träningsmatch är alltid en träningsmatch ;) Först till veckan får vi reda på om det verkligen var starkt att vända matchen, eller om det berodde på andra omständigheter.
Laken: Nej nej huvaligen inte skrikegård för böveln.Han må tippa hyfsat och vara kunnig.Men därifrån är det långt till att vara en bra tränare att få ut sitt budskap till spelarna.Detta är min åsikt o den står jag för.saik fansen buade ut jonte tycker jag är jävligt dålig stil det är hans val o det är bara att köpa det.Egentligen så skulle timråfansen första hemmamatchen mot saik ha ett stort tifo för jonte.Men det är nästan lika lågt.
Laken: Han var rätt ute för två år sedan när han Tippade Timrå topp 4 nere i Schweiz. Ifjol var han rätt ute när han tippade Timrå och i botten och jag tror banne mej karln är rätt ute nu också när han tippar oss att tillhöra toppkvartetten i ES.
Wikegård kan hockey och är rak och ärlig och vågar säga det som vi andra tänker.
Laken: Fick ju en smärre chock när Wikegård spydde ut beröm över Timrå och Jonte. Trevligt dock, men o så ovanligt och obekvämt med uppmärksamhet och beröm - vi ska ju vara en outsider!
...OCH WIKEGÅRD ÖSER BERÖM ÖVER TIMRÅ I SPORTNYTT!!!
ernie eagle: Jag har alltid delat din uppfattning när det gäller Wikegård. Den dagen när Kenta bestämmer sig för att sluta så finns det bara ett alternativ... ;-)
Kerstin_k: Jag var skeptisk till de vita hjälmarna. Men av det lilla jag såg från SVT's bilder blev jag imponerad. Grymt snyggt och helt rätt! Den vita hjälmen tvättade bort "träningskläder-stämpeln" på bortastället enligt mitt tycke.
ernie eagle: Då kan du passa på att njuta lite mer. För Wikegård skall berätta om säsongens värvning i Elitserien på sportnytt nu. En bild på Jonte skymtade förbi, kan det ha något samband? ;)
Kerstin_k: Herregud vad underbart - det är en glädjens dag i Herr Sjöstedts liv. En alldeles egen blogg min kelgris och favvotränare Wikegård på Expekt.
Skall bli ett sant nöje att ta del av min mentors tankvärda ord. Han är ju en ciceron och maestro uti i fingerspetsarna.
Man kan inte annat än älska karln för hans lidelsfulla engagemang och glöd.
Måndagskvällarna är heliga framöver - då ber jag till Wikegård innan jag somnar.
Störtskön blogg, sa Bill Störtskönt var ordet, sa Bull
Kerstin_k:ja det hördes inte mycket från dom eventuella timråsupportrar som var där iallafall på webradion som det förövrigt hördes jävligt bra ifrån inga avbrott eller andra störningar.hoppas man kan höra lika bra via webradion i vinter från alla matcher.timrås matcher alltså.
Långben: Det var väl en par-tre TIKare där som nog var rätt så utsatta före match och fram till 2-0 för SAIK. Sedan fick de ju goda skäl att väsnas tillbaka.. ;-)
Uddan: Det var nog ditt sätt att ställa fram det hela på som det egentligen funderades över. "De kommer ju bli en ruggig femma om dom kan producera!"
Alltså de blir en kass femma om de inte kan producera men om de kan producera så blir de en ruggig femma. Detta bör väl gälla för vilka formation man än pratar om.