Uddan: Det var nog ditt sätt att ställa fram det hela på som det egentligen funderades över. "De kommer ju bli en ruggig femma om dom kan producera!"
Alltså de blir en kass femma om de inte kan producera men om de kan producera så blir de en ruggig femma. Detta bör väl gälla för vilka formation man än pratar om.
Uddan: Jag tycker att effekten av s k "fruktade femmor" ofta öppnar upp för de övriga.. Motståndarna matchar ofta sina bästa mot dessa "fruktade femmor" vilket i sin tur kan öppna upp för de övriga. Speciellt mot lag med dålig bredd. Där kvaliteten på 3:e, 4:e femman kanske inte är så hög. Så även om dom inte producerar själva så kan det ibland ge en sidoeffekt.
Jag har inga vetenskapliga belägg i form av statistik eller så... Det är bara en reflektion jag brukar göra ibland. Se på FBK.. Visst producerar Jönssonligan en hel del. Men ibland matchas dom bort och det blir totaltorka där medan de andra femmorna gör målen..
Se gårdagens match.. Jag var ju inte där... men om det nu var så att Hedström och CO konsekvent nöttes ned av Lintner o Wernblom... Då kroknar AIK:s andra och tredjeformation till slut och släpper till efter halva matchen...
Uddan: Både Hahl o Hedström har ju själva uttryckt att de är slow starters på hösten! o att det kan ta nån månad/er innan de nått sin normala nivå' så dom lär nog hitta varandra bättre o bättre framöver o då kan det bli rktigt riktigt bra!!
htikare: Jo ja vet.. Men man vill se resultat me lr hur? Sen så behöver dom inte göra 3-4 mål per match. :) Men de är ju som du säger ju längre de går så bättre blir de.Så vid slutspel så äger dom..
Uddan: Jag tror också det..men hittils har speciellt Jonte sett lite vilsen ut i den kedjan o lite problem med timingen i tacklingar osv. men det kommer nog snart när det blir serie o tävlingsmatcher..Jonte är ju uppenbarligen en tävlingsmänniska !
htikare: Absolut men tror mkt av de beror på allt som hänt under sommarn å att han inte är lika tränad som innan.Sen så gick han ju ner 6 kilo lr va de va. Och han behöver dom kilona. Men de kommer..
Uddan: Det är ju det jag menar.. Att om man har bra andra o tredjeformationer så hjälps det inte att markera bort en ruggig förstakedja.. Då kommer de övriga att producera i stället. Och jag tycker att det ser bra ut för oss med Sundh, Svensson, Varg, Hallin, Andersson m fl.. Som kan kliva fram om motståndarna satsar allt på att neutralisera Hedström-Hhl-Pärsinen. Framför allt när vi måter lag som inte har bredd.. Ofta hör man tränare säga inför matcher.. "Kan vi bar stoppa deras förstakedja så skall det nog gå" Alltsomoftast funkar det en halv match. Sedan har det bättrelaget malt ner utmanarens andra- tredje...
Men som sagt.. Vår förstaline kommer att producera.. Men vi har en del utmanare bakom dem också... Personligen har jag en magkänsla om att Sundh kommer att visa extrema poängkvaliteter i år.
Janken: En som det inte pratats om nåt ännu i år är Sundhs centerkedjekamrat i går Peter Regin..har själv inte sett nån träningsmatch där han varit med i år o undrar därför om nån annan gjort det o har nån åsikt om honom tex. om han kan ha förbättrat fysiken o det fysiska spelet i år??
-Gurra-: Jag tror att claesw skojjade lite med uddan. Det är ju Mitthem som äger dom husen, dvs det är hyresrätter så dom går inte att köpa. Jag måste göra dig besviken: dom är inte finare på insidan, jag har nämligen varit där och målat dom och då kan dom inte bli bra
Jag tycker att Timrå borde värva Daniel Strömberg från Sundsvalls J20 lag, det är ingen liten kille det! För övrigt har han börjat i min klass i Samhälle 2'an på Timrå också =)
ståpäls: Tommy Boustedt satte Timrå 9:a med motiveringen att Thomas Johansson, Martin Lindman, Pär Bäcker, Dragan Umicevic och Nicklas Danielsson var bättre nyförvärv än Kokko, Lotvonen, Hahl, Pärssinen och Hedström.
LingaN: Jag tycker det är bra att valet är idag. Inte för att jag säger nej till att klubben skulle få extra pengar utan för att hockey är hockey och skall så förbli. Att blanda in politiken på ett sånt sätt i sporten känns obekvämt. Det skulle med all säkerhet bli en sjuhelsikes cirkus av hela verksamheten i slutändan. Det skulle heller inte se bra ut om klubben skulle vara sponsrade av ALLA partier. Ett parti är ok men absolut inte mer än så.
Uddan: Det var nog ditt sätt att ställa fram det hela på som det egentligen funderades över. "De kommer ju bli en ruggig femma om dom kan producera!"
Alltså de blir en kass femma om de inte kan producera men om de kan producera så blir de en ruggig femma. Detta bör väl gälla för vilka formation man än pratar om.