1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602064 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Alfred Awful:

Jag bittrar/buttrar inte över att Tifogruppen misslyckades (även om jag kan tycka att folk som sitter ner och inte ens kan hålla ett papper över huvudet är jävligt fjantiga). Jag tycker bara att det är skumt som fan att de låter Timråfans ha en flagga över sittplats. Någon borde ju ha reagerat, tycker man. Dessutom missade de ju den stora Timrågruppen med ungefär en-två sektioner...

Men det var lite roligt med alla små flaggor, att det såg ut som att de gröna inte räckte till hela ståplats.

AM: Jag tycker mig kunna läsa det mellan raderna

actionleif: Vill du tro det så...

Knylan:

Jag tycker också att det är tråkigt att de bygger typ likadana arenor. Men akustiken i Swedbank är det iaf inget fel på, den får ju till och med en medioker klack att låta rätt bra.

AM: Bitter sa bull

Knylan: OKej låter fint det.

TIMRÅ IK!

nectis: Det finns vad jag vet bara på film, mörk film dessutom tack vare det fantastiska fenomenet intro. Ska redigera ihop det hela lite senare.

nectis: Meeen oj, menade du det. Tack för att du förklarade.

AM: haha, ja det var ju inte riktigt en sån "kupp" jag menade.
Utan jag menade att Timrå supportrarna drog upp en läktarflagga över sittplats i MoDo igår.

TIMRÅ IK!

Det som egentligen är genomgående tråkigt i dom nya hallarna som byggs är att dom är byggda i princip likadant. Arenorna i Karlstad, Linköping, Leksand, Örnsköldsvik och Gävle har ju snarlika upplägg. Inte i någon av hallarna är det bra akustik. Två etage, flacka läktare och oftast platt tak. Vad vill man egentligen ha mest? Kompakt stämning eller 14 pubar?

AM: Har du inte hört att vi fått ny regering... ;P

nectis: kupp? trodde det bara var en seriematch...

Ingen som lagt in bilder från kuppen igår?
Skulle vara roligt att se.

TIMRÅ IK!

The Fat Bastard: Ja annars tycker jag personligen att de var väldigt likt Oscar Steen/ Andreas Salomonsson. Steen med träbiten mellan tänderna.

actionleif: Dom som byggde Swedbanks högtalarsystem tänkte väl att det skulle vara som vanligt, knäpptyst. Om det inte kommer en massa bortaklackar som låter och har sig hör man nog alldeles utmärkt.

The Fat Bastard:

Japp, en hynda, helt klart! ;-)

Hittade en bild från firandet av derbysegern, och visst är det Timråfans, den nedre är ju en TIK...eller ?. :-)

uahc.diskonto.org/una/bilder/knulla.jpg

actionleif:

Dom spruckna var ju riktade mot ståplats på Kempis, så dom har jag inte drabbats av förut heller ;-)

Håller med om att det skulle kunna få vara lite högre ljud, men å andra sidan finns det ju som sagt de som inte gillar det heller..

Men lite högre skulle inte skada faktiskt...

Gidde: Jo, men så är ju ni van vid spruckna högtalare oxo.

Vi är nog ganska bortskämd med hög volym .. vissa gillar inte det heller iofs

Gidde: Kan göra ganska stor skillnad om man hamnar ett par rader längre upp på läktaren, detta eftersom högtalarna ofta inte är riktade mot den nedre delen av läktaren. :)

Gidde: Och det var nog det enda som hördes under hela matchen också...

Bo Bly:

Nog hörde jag vartenda j-vla regnummer på dom där bussarna han tjatade om i alla fall!

;-)

Kapten Lindow: Svedberg får nog vänta med bänken tills både Koskinen och Sanny är tillbaka.

Gidde: Visst hördes det men man hörde ju inte vad han sa.

Gidde: Nu är ju vi van ljudet i Ladan......

Bo Bly:

Konstigt, jag sitter alldeles ovanför motståndarnas (i detta fallet Timrå) avbytarbås, och jag hörde musik och speaker hur bra som helst...

Vaxpropp?! ;-)

Fanzin: Det är sällan så att hela ståplats är klack.... Men när det verkligen brinner... Som när Timrå mötte linköping i kvarten för nån säsong sen, matchen efter att norrena slängt sej ivägen för manderville, då stod även de "vanliga" ståplatsarna upp för sin sak.....

Hassan: Även i Läkerol Arena står klackarna bredvid varandra. Akustiken har väl inte satsa på prov ännu förutom Brynäs premiär mot HV. Men den är helt klart bättre än gamla hallen. Vet inte hur mycket folk Skellefteå hade med sig till Gävle igår, men gissar att Mora hittils varit den största bortaklacken i Läkerol Arena, gissra att dom var max 40-50 personer på bortastå.

Antalet ståplatser domineras av hemmalagets 800 st jämfört med bortalaget som får 1/4 av den siffan, dvs 200 platser. Men i ärlighetens namn brukar knappast dessa 800 vara klack för Brynäs, och det kan den även den hängivne Brynäsaren hålla med om.

Uddan: "ja precis då hamnar nog Svedberg på bänken. Men helt klart han behövs så de blir ännu mer stabilt där bak. :)"

Jo stabiliteten bakåt måste åtgärdas, 15 mål bakåt på 11 matcher är ju uselt. Kommer inte Sanny tillbaka inom en snar framtid MÅSTE Nubben agera! Förresten har inte #7 en bror i ifsh det skulle kunna vara något!

Tycho: Vi hade bästa läget för att tacka laget.Alldeles bredvid spelargången.Hedström fick en riktig dunk i ryggen sen var jag tvungen att tala om för Backe att han är för jävla bra.Sonen fick Robbans matchklubba så han blev helt salig.Han sträckte fram näven till hela laget som gjorde det samma tillbaka.

Bo Bly: Var inte grabbarna i båset med på klacksångerna? Riktigt dåligt måste jag säga... ;)

Paddan: Satt bredvid Timrås spelarbås och där var ljudet
också värdelöst.

JimmyH: Jaså, så det är fortfarande problem med ljudet mot ståplats. Låter väldigt märkligt, iofs så verkar högtalarna kräva att man står nästan direkt under desamma för att man ska höra bra. Fast, med tanke på att högtalarna mot ståplats på Kempis var spräckta under ett antal säsonger utan att åtgärdas så kanske man inte ska ha så höga fordringar trots den nya arenan.

JimmyH: knepigt att man inte tänker på det.... Får se hur läkerol är då... Då är man på plats i alla fall

Hassan: Mer svårbedömt i Övik eftersom klackarna står på samma sida.

Men de tycktes ha svårt att höra vad som sjöngs i ramsor så jag antar att akustiken inte var kanon. Brantheten på läktaren var dock inget att hänga i julgranen. Ljudet från speaker och musik etc var också väldigt dålig.

JimmyH: mmm.... leksand hade ju en imponerande strlk på sin klack, men det lät ingenting, nu var jag inte i övik igår, men jag antar att det är samma där

Hassan: Ja, alltså våran hall är ju överlag chanslös mot dessa arenor i allt utom just akustik, läktarform och stämning.

Alfred Awful: Alla försöker i alla fall.

JimmyH: Lite så kändes det i leksand i fjol, dom hade helt glömt bort akustiken

JimmyH: Min attityd gentemot den stockholmsboende ledaren och de tifon han faktiskt presterar med jämna mellanrum, med en mindre grupp, är det inga fel på. Men han skulle helt klart kunna få lite bättre support från vissa självutnämnda läktarkulturexperter på plats i Övik.

Alfred Awful: Är den attityd som du har emot dem kutym så har de nog även ett ganska svårt jobb att göra något riktigt bra också. Ett tifo kräver många människors delaktighet och passion.

Men men, en vacker hall utan stämning funkar kanske det med.

knaskamilla: Äh, att våra tifosi-"fantomer" blev "ägda" (enligt den egna vokabulären) i sin egen hemmahall är väl inget att bittra/buttra över, speciellt inte när Dalan & co. redan i förväg hade hintat här på HS om att de skulle kuppa på något sätt.

Våra egna förmågor var väl upptagna med att bild-googla efter bengaler från Balkan när han skrev det inlägget här.

Bragd-Birger: Inte för att man är den som gillar att strö salt i såren på någon, men det är ganska underhållande en säsong som denna.

Hassan: Nä. Märkligt. Och på sin egen sida kör dom sin sedvanliga, låtsat oberörda stil. Väl medvetna om att varje form av känsloyttring är en lisa för alla timråsjälar.

Bragd-Birger: Ja, alla modoiter som var här igår ser man inte ett spår av...

knaskamilla: Jo, det är faktiskt otroligt kul. Heder till er som genomförde kuppen. Bara i övik barn, bara i övik...

I övrigt: Segern känns nästan ännu härligare så här dagen efter.

Madde:

Nä, det är faktiskt inte särskilt kul att en bortaklack tillåts ha tifo på sittplats. Förstår inte hur de som släppte dit dem tänkte. Känns faktiskt nästan som en brist i säkerheten.

Jag hade nog listat ut vad det stod på flaggan så småningom om jag hade suttit under den, ska du se... ;)

General_Moisio: Det behöver inte alltid gå¨åt h-e för Timrå, Mojje. Nu är det våran tua att äga och regera. VI ÄR SÅHÄR BRA *mellan tummen och pekfingret*

Nu är jag sugen på att sätta ett personligt rekord i antalet bortamatcher live denna vinter. På lördag blir det fjärde resan på fjorton dar.

Kenta och jag lämnar Timrå nästa säsong! Därför skall vi avsluta denna epok med guld.

Jag får snart beställa en skräddarsydd kostym till våren och köpa mig en guldfärgad slips och skåla i en hel vecka lång minst när vi bärgat guldet. Åt h-e med Ingemar Bergman och sjunde inseglet. Nu är det Guldfeber.

Och vi skall icke rasa! Icke! Aldrig!

Jag skall stå på barrikaderna med Nubben och röka Havannacigarr från Kuba, dricka bärs och sjunga om vår ohämmade kärlek till Timrå!

Fram tills dess lallar jag vidare!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Ann: ja precis då hamnar nog Svedberg på bänken. Men helt klart han behövs så de blir ännu mer stabilt där bak. :)

« · 770043 · »